A 170 CDI, 2001-es évjárat, 240 ezer kilométerrel, rendszeresen karbantartva, nyolcadik éve ugyanannál a szerelőnél (nem spéci Merci-szerelő) évente legalább egyszer fülétől a farkáig átvizsgálva, az elkopó alkatrészek (rudazat, gömbfejek, silent blokk, stb.) az első jeleknél azonnal cserélve, a fogyasztás nagyjából rendben, amióta az EGR szelep tisztítása után a többnyire városi használat után nemrég alaposan "kiautópályázta" magát.
Amit a szerelővel hosszú ideje nem tudunk megfejteni, az az erősen kopogó-csattogó hang, ami a hidegindítás után jelentkezik, és eltart három-négy percig. Mintha valahol fém ütközne fémhez, de semmi ilyet nem találtunk. Ez az eléggé ijesztő hang csak alapjáraton jelentkezik, ezres fordulat fölött szépen "surrog", majd visszaengedve az alapjáratra, ismét kopog. Néhány perc után megszűnik, és később, amíg a motor viszonylag meleg, nem is jelentkezik; akkor már csak a normális dízel-hangot hallani indításkor.
Az injektorokat szokták felújítani, a csúcsokat -nem is értem- meg hagyják. Azért írtam, mert a W203-ast mi is rendbe rakattuk, pont ilyen tünetek miatt. Az injektorok még tudták a gyári értékeket, igazából azok csak ellenőrizve lettek, és ugye akkor már 290 volt az órában! ;-)
Ha jól emlékszem, olyan 70-80 volt az egész mutatvány, 4 új csúccsal. Azóta oké a "gépsárkány".:-)
(Csak halkan mondom, megy a tankba a 2T, meg is hálálja az injektor.)
Írta, hogy a befecskendezőket felújíttatta. Nem értem, az sem olcsó játék, ennek ellenére megcsináltatta hátha. Biztos nem kisérletezgetnék el 150-200 Ft-ot diag nélkül. Ő meg már több lépésen is túl van eredmény nélkül. És még egy motorikusan nem 100 %-os autóba rakatott chiptuningot. Ami csak tetőzhette a bajt.
Porlasztó csúcsok rendben vannak? Nekünk a 4 cseréje oldotta meg ezt a gondot a 203-nál. Még gyári csúcsok voltak benne, óra szerint 290000-nél lettek cserélve.
Sebességben hagyva és állva feketén füstöl az auto / amikor bekapcsolja az EGR-t/
Ha bekapcsolom a klímát, akkor az előbbi tünet mégrosszabb
Tatásan hajtva nem füstöl, de ha padlógázt adok akkor feketén füstöl, de csak 1x, toábbiakban ha folyamatosan lövögetem akkor nem füstöl.
Eddigi tesztek, javítások /hátha nem fog füstölni/:
Befecskendezők felújíta 10.000km-el ezelőtt!
Torok is ki lett akkor takarítva!
Szűrők, olajak cserélve.
Chiptuningot /EGR-off + fogyasztás optimalizálást/ kapott, ettől kicsit javult az alapjárati röfögése, füstölése.
Ezek után az EGR-t le is golyóztam, viszont az ECU hiányolja a nyomás változást az egr kapcsolására, ezért
úgy letiltotta a turbót, mint annak a rendje, viszont úgy nem füstölt, nem dadogott alapjáraton, csak gyengébb lett, a fordulatot viszont nem szabályozta le.
Nem tudom mit csináljak.
Ezek után tehát füstölök, az EGR bekapcsol amikor gondolja, többet fogyaszt mint a fedélzeti comp. mutatja, füstöl, viszont mindezek mellett teszi a dolgát.
Véleményem szerint, ha az egr-t ki lehetne iktatni úgy, hogy ne kerüljön az autó LIMP módba, akkor már nyert ügyem volna.
Következő ötletem a maf szenzor és a nyomás érzékelő tisztítása vagy cseréje.
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy normális-e, hogy ha elindulok a napon hagyott kocsimmal, akkor mennem kell vele kb 5 km-t, vagy 5 percet, mire egyszercsak elkezd hideget fújni. Indulás után bekapcsolom a klímát, de mintha semmit nem csináltam volna, aztán a semmiből pedig elindul. W219 2006 320cdi
Mercedes A170 CDI, 2001-es kiadás, rendszeresen ellenőrzött (futómű, kipufogó) és karbantartott (olaj és szűrők évente cserélve). Jól megy, semmi probléma, csak éppen mintha lassan kezdene veszíteni az erejéből, különösen az első két fokozatban, és kis mértékben ugyan, de emelkedett az utóbbi időkig stabil fogyasztás azonos menetkörülmények között (6,5-literről 7 literre).
Kérdésem: ez már a természetes elöregedés, vagy okozhatja valami más? Például az EGR szelep elkoszolódása? Ha az utóbbi, akkor azt érdemes házilag leszerelni és tisztítani, vagy célszerű inkább szerelőre bízni?
Köszi a tippet! A csomitartó biztosítékait kimértem, azok mind jók. A pumpa csatlakozója pedig 16 érintkezős, azon fogalmam sincs, melyik a táp. Rádugjuk majd diagra, az talán megmondja hol lehet a bibi.