Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.22 0 0 230932

"nincs kedvem műszakiztatni, biztosítást fizetni, stb..."

Kifelejtetted, hogy ezt vonaton is simán el tudod vinni akárhová, panelházban liftezheted.

Előzmény: majkel (230931)
majkel Creative Commons License 2018.12.21 0 0 230931

Szia,

 

A tudom a határokat, kíváncsi lennék mennyi s pedelec van lepapírozva :)

 

A keretet mondjuk 5-6k-ban húznám meg max.

 

Ezért már talán lehet venni értelmes gépet.

A váz geometria az továbbra is kérdés, illetve modell ajánlást is szívesen vennék.

 

Könnyű négyütemű enduróm volt, eladtam.

Egy Honda CRF250L, párezer kilométerrel.

Ritka kultúrált darab, de sajnáltam szétcseszni a terepen, közúton meg kicsit lassú.

Töröm ezen a vonalon is a fejem újra, de alig van választék, vagy aranyárasok, vagy lelakott hulladékok.

Ha megnézem a HaHu kínálatát, rendszámos 250-400 közötti gépből, 24db van, ebből 10 CRF.

Az mondjuk a kabaré kategória, h egy ilyen motor áráért veszel egy "biciklit", a műszaki tartalmat tekintve.

 

Szóval, jelenleg egy bringa a cél, nincs kedvem műszakiztatni, biztosítást fizetni, stb...

 

Persze itt is van költség, főleg ha az akkupakk elkezd pusztulni, vagy …..bármi.

 

Szeretek bringázni, és egy csendes géppel többet lát az ember a természetből, mint amikor csapatod egy motorral.

 

Szóval, mit vegyek?? :)))

 

thx.

 

Előzmény: henngergely (230930)
henngergely Creative Commons License 2018.12.21 0 0 230930

Fully-t vegyél, hogy milyet azt a pénztárcád eldönti ebbe nem is akarok belemenni.

 

"mert ez nyitható 45Km-ig, ha úgy döntök"

Egyrészt senkinek semmi köze hozzá, meg nem is ellenőrzik, de 25 felett már sajna segédmotorként típusbizonyítvánnyal kell rendelkezzen. A Bosch konkrétan tiltja a rendszerbe való illetéktelen belenyúlást. Más kérdés, hogy okosba' meg lehet oldani a tuningot, csak ha baj van a hivatalos csatorna kilőve.

 

Miért nem veszel egy könnyű, négyütemű endurót?

Előzmény: majkel (230929)
majkel Creative Commons License 2018.12.21 0 0 230929

Kérdeznék, a téma (milyen kerékpárt vegyek) már lerágott csont itt.
Olvastam sok mindent, de nem tudom eldönteni, mire lenne szükségem.

 

A beszerzendő gép egy XC vagy Marathon fully E-bike.

 

A legfontosabb számomra, a lehető legkényelmesebb pozíció és rugózás.

 

Most az E részétől talán eltekintenék, mert nem ennek a topiknak a témája, de ha elfér itt az is jöhet.

Valószínűleg Bosch performance line sorozatból választanék, mert ez nyitható 45Km-ig, ha úgy döntök.

 

A felhasználás bringázás kiépített utakon, illetve a környékbeli dimbes-dombos terepen (Gödöllői-dombság).
A testalkatom átlagos, 176cm, 76kg.

 

Olvastam teszteket, ismertető cikkeket, de ez a geometria témakör még őshomály nekem, hogy mi-mivel függ össze pontosan, és mitől lesz jobb nekem.

Illetve a rugózási rendszereknél sem vágom a különbséget.

Ez alatt azt értem, hogy melyik a jobb nekem, a felső cső alatti rugóstag, vagy a nyeregcső melletti himbás rendszerek?

 

A jelenlegi gépem egy X-fact, de ilyet a Hervisben soha sem árultak, mint ha egy mintadarabnak készült volna, semmi infót nem sikerült róla kideríteni.
48-as alu váz, Rodi felnik, Schwallbe gumik, SLX váltókarok, XT váltók, Hollowtech II hajtómű, Shimano hidraulikus fékek, stb...

 

 


Igazából, mint kerékpár, semmi bajom vele, azon kívül, hogy unom a s..ggem szétrázását.Szóval, kellene valami új játékszer :))

 

Köszönöm előre is :)

Pinyo Creative Commons License 2018.12.21 0 0 230928

Biza

Előzmény: Vilard1 (230927)
Vilard1 Creative Commons License 2018.12.21 0 0 230927

Teleholdas

 

Jaja ez holnap este van ugye?

Előzmény: Pinyo (230918)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230926

Sáros kerékkel is lehet ám embereset tanyázni!

A blokkolásgátlós kocsinál ugye az a lényeg, hogy a kormányzhatóság megmarad, mert ahogy megáll a  kerék, felengedi a féket, hogy elforduljon. Aztán, mi lesz ebből? A szőke nő belerongyol egyenesen az előtte lévőbe, mert nem képes oldalra kikormányozni, és azt mondja, hogy nem fogott a fék...

Előzmény: Ati_66 (230925)
Ati_66 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230925

OFF

Nyilván előfordulhat a megcsúszás egyformán tapadó 4 db abronccsal is és akkor jól jön a vezetéstechnikai tréning mert mást nem tehetünk, mint amit leírtál, de ne növeljük a kockázatát olyan esetben, amikor csökkenthetnénk is.  

Ne szélsőséges esetekben gondolkozzunk, hanem valós átlagos közlekedési helyzetben. Ha a csúszós út miatt eleve óvatosan közlekedsz, akkor a gyengébb tapadású hátsó kerekek esetén a kocsi hátuljának a hirtelen kitörése akár egy néhány fokos kormány elfordítástól is bekövetkezhet. Nem mindig van hely és idő gázra lépni és még akkor is gyakorlat és néha szerencse is kell ahhoz hogy egyenesben kerülj miközben még gyorsítasz !!! is a csúszós úton hogy egyenesbe húzasd az elejével.

Ellenben ha a kisebb tapadás miatt az elejét elkezdi tolni már sokszor az is elég a csúszás megszüntetéséhez a kormányozhatóság visszanyeréséhez, hogy lelépsz a gázpedálról. 

 

ON

Bringán természetesen elől kell a jobb tapadást biztosító abroncs. Az első kerék megcsúszása kerékpáron is az kormány elfordításakor következik be akár csak gépkocsinál. Viszont két keréken a kanyarodást a súlypont kimozdításával azaz tempótól függő bedőléssel segíted, ezért tömeg középpont nem a két kerék talaj érintési pontját összekötő egyenes felett van. Az első kerék megcsúszásával azonnal megszűnik a tömegközéppont egyik alátámasztása és a bringás a földön találja magát. 

Előzmény: Törölt nick (230923)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230924
Előzmény: Ati_66 (230922)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.20 0 1 230923

Ott speciel jó helyen volt a jobb gumi. Fronthajtásnál, ha kitör a hátulja, (túlkormányzás) rá kell lépni a gázra és "salakmotorosan" kellene ellenkormányozni. De tudom, hogy ez csak elviekben hangzik ilyen szépen, abban a pillanatban a legtöbben ösztönösen bevágják a féket és még rosszabb lesz a helyzet.

Előzmény: Ati_66 (230922)
Ati_66 Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230922

OFF

Én sem kockáztattam úgy gondoltam. 4 db egyforma mintázatú Michelin Alpin volt a kocsimon, csak úgy alakult, hogy 2-2-t eltérő években cseréltem és elől a hajtott keréken volt az új, hogy havon jobban tudjak közlekedni. A baleset nem havon történt, egyedül csak az lehetett az ok hogy az idősebb abroncsok anyaga az öregedés miatt már nem úgy viselkedett a jégen mint az újak. Óvatosan ment mert már km-ek óta jeges volt az út (nem ónos eső, hanem kora tavaszi derült éjszakai pára lefagyás miatt foltokban). Egy enyhe íven feltehetően az aszfalton lévő repedezés miatt hirtelen kitört a kocsi fara és nem tudta megfogni. Ezért kell mindig a hátsó tengelyen a jobb tapadás akkor is, ha nem olyan nagy különbségről beszélünk, mint ami például a téli - nyári abroncsok között van.

 

Előzmény: dhpage (230920)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230921

:))) oké, oké a nyeletlen baltát is a fizika irányítja. Ahhoz, hogy közlekedjünk is kell egy kis irányított fizika. :)

Előzmény: dhpage (230919)
dhpage Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230920

én mindig egyforma gumikat teszek fel, ez alap. de itt arról volt szó, hogy mi van akkor, ha eltérőek. nem rutinos ismerősnek, családtagnak nem adok kezébe olyan autót, ami nem 100% biztonságos.

 

egyébként meg eltérő "gumik", kimegy a fara téma:

https://www.youtube.com/watch?v=_McqY5oN1ys

 

Előzmény: Ati_66 (230913)
dhpage Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230919

akkor sofőr már nem is kell, hülyeség az egész forma1 és rally :D

Előzmény: Törölt nick (230911)
Pinyo Creative Commons License 2018.12.20 0 0 230918

Robi, esetleg egy telehód kiírás két forralt bor között :) ?

Törölt nick Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230917

Ónos esővel borított úton inkább ne próbáljátok. Az nem sima, mint tudjuk.

Előzmény: marcony (230916)
marcony Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230916

23-25-ös szingóval lehet biciklizni letaposott havon egész jól.

Sőt lehet menni vele felfelé is, lefelé már baj van, mert nem  jó éca a fékezés. :-)))

 

Egyik télen befagyott az Omszki tó.

Az egész csapat ráment versenybiciklivel hülyéskedni, vagyis még tükör jégen is lehet szingóval biciklizni.

Előzmény: Törölt nick (230912)
Ati_66 Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230915

Egy szó kimaradt. Az autózásról gondolkodtam úgy mint a sporttárs. 

Előzmény: henngergely (230914)
henngergely Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230914

Rendben, de egy bicikli nem autó.

Előzmény: Ati_66 (230913)
Ati_66 Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230913

Én is így gondolkodtam és saját káromon tanultam meg, hogy rosszul gondolom. Mindig csak te vezeted az autóidat? Nem kétlem hogy a farának váratlan kitörését meg fogod akár 10-ből 10 alkalommal. A mi kocsinkkal is a feleségem pördült meg nem én. Szerencsére csak a kocsink tört és mást sem tört össze.

Előzmény: dhpage (230910)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230912

Mindig a hajtott kerékre kell a jobb gumit tenni. Vagyis nem, minden keréken olyan guminak kellene lennie ami az adott viszonyok között a legjobb tapadást biztosítaná.

Lehet télen is biciklizni ugyanazzal a gumival, ha száraz az út. Ha full hó van, akkor bügykös gumival. HA meg mindent beborít az ónos eső, a bicajos úgyse fog elindulni, eltaknyol még gyalog, mielőtt felszállna a keróra.

Előzmény: marcony (230903)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230911

1 dolog irányítja, a fizika.

Előzmény: dhpage (230910)
dhpage Creative Commons License 2018.12.19 0 0 230910

a fékerő sem véletlenül van úgy elosztva, hogy előre több jut. ha elöl van rosszabb gumi, akkor kitör a kormányzott kerék (vagy gázadásnál nem irányba megy, hanem kontrollálatlan lesz).

vezettem eleget hóban, első és hátsó kerekes autóval, négykerék meghajtásúval, milliónyi fajta gumival. van tapasztalatom, hogy mit nem szabad. :)

 

az autót 2 dolog irányítja: a kormányzott kerék és a motorerő. minden más csak utána jön.

Előzmény: marcony (230908)
Alexfux Creative Commons License 2018.12.18 0 0 230909

Hát abból még nem volt baj, ha nem tudtál elindulni, de abból már igen, ha nem tudtál megállni. :-)

 

De a viccet félretéve autónál a hátsó tengelyen lévő rosszabb gumi nem csak a kanyarodáskor lehet veszélyes, hanem fékezéskor is, amikor a súlypont előre megy az első kerekek felé, hátul a kopottabb gumik miatt megszűnik a tapadás és már kész is a baj. Totalcar cikk

 

És egy másik, ami kicsit másabb aspektusból is megvilágítja a kérdést

 

De ezen a kérdésen komoly emberek vitatkoznak késhegyre menően.

 

Bringánál meg már hallottuk a megoldást, hogy nem legyek nagyon off topic.

Előzmény: dhpage (230907)
marcony Creative Commons License 2018.12.18 0 0 230908

Soha nincs abból baj, ha a síkos úton nem tudsz elindulni, vagy nem tudsz gyorsan menni.

Ellenben mi a helyzet akkor, ha egy kis fékezésnél, vagy egy kanyarodásnál, megelőz a kocsi hátulja?

 

Nem kell nekem hinni, de kérdezd meg a gumisodat. :-)))

 

Üdv:

M

 

Előzmény: dhpage (230907)
dhpage Creative Commons License 2018.12.18 0 1 230907

"Autóra pedig a hajtási módtól függetlenül hátra."
ezzel pl. egy elsőkerekes autónál el is vesztetted a kormányzás és a haladás képességét :)

Előzmény: marcony (230903)
dhpage Creative Commons License 2018.12.18 0 0 230906

első
de mondjuk jég vagy csúszós fehér aszfalt ellen nem véd az sem, lásd mai esésem. :D :D

Előzmény: motoros79 (230895)
Alexfux Creative Commons License 2018.12.16 0 0 230905

"Bringára motorkerékpárra,  előre kell tenni a jobb tapadást biztosító gumit."

 

Na újat tanultam, de szinte biztos, hogy nem fogom hasznosítani, mert ilyen havas időben nehéz lenne rávenni a bringázásra. Sajnálom a bringát és főleg magamat. :-)

 

Bár egy jó fat-bike-ot szívesen kipróbálnék. Aszongyák azzal nagyon jó hóban menni.

Előzmény: marcony (230903)
NAR Creative Commons License 2018.12.16 0 0 230904

Előre. Ha a hátsó megcsúszik, azt meg lehet fogni, ha az első, abból esés lesz.

Előzmény: motoros79 (230895)
marcony Creative Commons License 2018.12.16 0 0 230903

Úgy van ahogyan mondod.

 

Bringára motorkerékpárra,  előre kell tenni a jobb tapadást biztosító gumit.

Autóra pedig a hajtási módtól függetlenül hátra.

 

(Persze vannak olyan autók, amire tehetsz bármilyen gumit, akkor is hajlamos a farolásra.

Ilyen pl. A 740-760 Volvó, különösen a Dieseles változata, ami ebből a szempontból nézve kifejezetten szar autó.

Ebben elől van egy 6 hengeres dög nehéz teherautó motor, ugyanakkor könnyű a hátulja és a hátsó kerék hajtja meg.)

 

Előzmény: Ati_66 (230901)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!