Kilincscsere nálam is volt, autósboltból 1100 Ft-ért egy Golfra való.
Az 1. fokozat szintén bizonytalankodik, de meg lehet tanulni együtt élni vele: ha ismerem a lámpaváltást, kicsit korábban 1-be rakom, hogy a zöldre biztosan indulhassak. A kuplung pedig tényleg jó dolog :-)
Fogyasztásban én szerencsére jól állok, az országúti 7 liternél már rosszallóan nézek magamra. A városit nem tudom pontosan, mert soha nem megyek ott túl sokat egyszerre.
A futóműves megállapította, hogy a felfüggesztés vmelyik eleme (nem jut eszembe) cserére szorul, innen a beállítás hibája. A torzulás miatt cserélendő a jobb első kerékcsapágy (áprilisban is cserélve volt ugyanez). A jobb első lengéscsillapító is halálán van (a gumi nemcsak a külső élén, hanem kagylósan is kopott), csere párban. Továbbá 2-3 gumiharang, de az a legkevesebb. Forintban: futóműelem (még mindig nem tudom a nevét) 2 x 2500, lengéscsillapítók 2 x 12000, kerékcsapágy 9000, gumiharangok 2000, munkadíj 15000, beállítás 2000. Ja, meg a két új gumi 15000.
ezzel kapcsolatban apám tanácsát tudom csak javasolni azért van a kuplungpedál hogy nyomogasd.(gyk. dupla kuplungolás) ez segithet a problémán(nekem a trabin bevált IBIkén még nem kell).
mechanikus ac ebben a verzióban nincs elektomos
az enyém 1,5 glx a porsche systemes.
kasztni rohad de nem vészes pl a nagypolákhoz képest.
fogyasztás szerintem nem vészes hosszutávon 7 városban 10 már lirtam avéleményem róla (111)
alapjárat beállitás kérdése .
lehet hogy gyujtásgondod is van.
nekem hidegen kb600- pörög max egy perc után viszont 950-1000 és ez ameddig akarom.
végül is az olajcserén meg a két javitáson kivül még semmit ,de majd 2002 -ben a müszaki elött kell majd gályázni vele.viszont nekem marhára tetszik a gép .belül nagyon tágas ami fontos ,mert nem egy kis darab vagyok,valamint van egy feelingje ami nagyon az én stilusom(gyors viszonylag kicsi nagyon gyorsul,erös (90 le).olasz fórma nagyon ok.nálam,és hát az enyém full extrás abból az idöböl.
központi zár , elektromos ablakok , fordulatszámmérö ,eredeti 14 " -os SEAT felnik ,a tortakarikás szóval nagyon klassz kis gép 2 évig pumpoltam a haveromat ,hogy adja el,most egy astra kombija van 1,4 16v -s de mondja ,hogy a seat rugalmasabb volt .
A kilics probléma ismerős, már mind a két oldali eltörött.
Először 1500-ért csinálták meg egy bontóban, másodjára meg egy bontós adott egy tippet: Golf II. kilincs belső. 600 HUF volt. Lereszeltem 1 óra munka, és kész.
Ami viszont borzalmas: korrózióra erősen hajlamos karosszéria, nagy fogyasztás, alapjáratot nem lehet beállitani, üléskárpitok gyengék, stb.
Ja, és a váltólötyögés: ugyanaz a 3-3 cm.
Nektek mennyibe van már a gép? Sokat költöttetek már rá?
Azért ezt választottam, mert olcsó volt, és tudtam, hogy majd ha eladom, nem bukhatok rajta.
Már 275 e HUF-ban van, szóval már lett rá költve rendesen.
Remélem beszámolsz, hogy mi volt a szerelőnél.
A kormány holtjátéka elég nagy, ezen kívül a kormányt nehezebb jobbra tekerni, mint balra a kerékdőlés miatt.
A szerelő után el kell vinni a kocsit egy futómű műszeres beállításra, itt kapsz számlát. Ha nyalni kezdi a gumit, akkor kocsit vissza, kárt megfizettetni.
mintmár irtam nekem a beállitás után teljesen másképp viselkedett a kocsi föleg a kormány könnyebb lett és erösen tulkormányzott majdnem kivittem a kaput a gumisnál. egy két nap volt amig megszoktam + finomodott is a dolog.
elég egyszerü volt a helyzet mind az Ac-nél mind a gyujtásnál ,megállt az autó.
uj lett mindkettö az ac -ben csa az egyik rugó törött ,elég lett volna azt cserlni ,de ujat raktak bele, igy a régi meg lesz javitva tartaléknak.
gyujtás mivel egy darab hibrid kutyu muanyagba öntve csak csere lehet.
nem tudod ,hogy ua .e ,valamint amiért nekem cserlni kellet hosszirányba volt 1 1,5 cm lötyögése . valami gumipogács meg felfogatás ??? nem értek hozzá ,de tény ,hogy jobb azóta az autó.
váltólötyögés : tegnap megnéztem 1 -esbe téve jobbra -balra 3-3 cm legalább lehet mozgatni, de érzed ,hogy fixen sebességben van elöre hátra nem mozog csak minimálisat.
ja az árak ac 8000 +beszerelés (9600 egyutt)
ELEKTRONIKA AZ 9000 +2000
NRB:
Gratulálok a géphez. A 200.000 km-ben nem kevés, pénzben nem sok. Miért pont ezt választottad?
Futómű:
A lentebbi hozzászólásaimnak megfelelően nekem is problémás. Holnap (ma) reggel 8-kor van jelenésem egy szerelőnél. Remélem, ura lesz a helyzetnek. Vettem 2 új gumit, de csak akkor rakom fel, ha rendben a beállítás. Tényleg, hogyan lehet a szerelő munkáját ellenőrizni (azon kívül, hogy újra elfogy/nem fogy el a gumi)?
AC, gyújtás-elektronika:
Mennyibe került a csere? Hol lehet hozzájutni? Hogyan lehet ezeket tesztelni (hogy cserére érettek vagy nem)?
nekem a hátulja ilyen a jobb oldalon döl mint az állat egyértelmüen a laprugó ki van lágyulva ,majd felujitásnál edzünk rajta.
hogy lehet hosszabb a lengökar?? nem lehet ,hogy nem eredeti , nagyon sok alkatrész jó bele más tipusból is nekem pl két hete cseréltek gyujtáselektronikát az eredeti marelli 14000 a bosch 12000 valami opelt raktak bele (mellesleg ez is bosch) csak 9000 .
Szeretnék én is csatlakozni a SEAT Ibizások népes táborához.
Én tavaly októberben vettem egyet Mátészalkán, egy vén fószertől.
1985, 1.5 GLX, 200.000 km, 200.000 Ft-ért.
Le volt lakva, de úgy, hú...
Sok problémám van vele még a mai napig is.
Az egyik legnagyobb baja:
A jobb első kerék befelé dől, a bal szépen egyenesen áll. Emiatt húzza a futóművet jobbrafelé.
Mivel apám szerelő, megnéztük. A baj: Az alsó lengőkar hosszabb, mint kéne, és kifelé tolja a kerékagy alját. Eredmény: nyalja a gumit, futóműhiba, stb.
Ha valaki hasonló cipőben jár, vagy tud rá valami más megoldást, irjon!
Biztassatok még ;-) Már nem járok ahhoz a szerelőhöz. Egyébként nekem is a hűtő volt a ludas, az autósboltokban kapható zöld izével orvosoltam.
Amúgy meg q-ra elegem van azokból a szerelőkből, akik nem tudnak gondolkodni, mérlegelni, hogy mit mi okozhat és nekem kell a nyolcadik próbálkozás után megoldást keresni.
a beállitás elött nekem is igy járt a kormány,majd hirtelen tulkormányzottá vált a beállitás után viszont nagyon könnyu lett. kb 1 hét után lett szuper és azóta jó.
hutövizröl annyit nekem is elfolyik ,elöször azt hittem hengerfejes, nem volt tócsa a kocsi alatt,aztán kiderült lyukas a hütö,csakhogy a csöpögés alul a kereszttartóra történik,innen meg elpárolog, illetve a menetszél ráviszi a blokkra + váltóra, ez ugy derult ki ,hogy a fagyálló felmarta a vizkövet és minden beborit egy finom sárgás permet. meg kéne csinálni ,de hideg van még hozzá addig töltögetem.
Nemnem, csak alapértelmezésben vagyok debreceni pógár, most Pesten székelek. Nagykanizsán van egy jó, gyors, de drága futóműves: a hetesről Pest felől az első betérőnél balra, ő a Mernyót rakta szépen helyre még anno.
Kérdésem azonban van: bár a gumi nem kopik nagyon (igaz már nehéz is lenne neki), de a kormány b@szott nehéz, valamint az utolsó negyedfordulatok után egyáltalán nem kéván visszatérni középállásba (addig is alig), viszont a kormány már könnyű!!. Ez normális Ibizán, különös tekintettel a nehéz dízelmotorra, vagy kerékdőlés-gubanc? (ha igen, akkor csatlakozom Macibb kérdéséhez, bár én nem megyek Bajától Pécsig szívesen).
Köszi a felvilágosítást. Azt hiszem, értem. Gondolom, azért kell időnként felülvizsgálni, hogy a csavar ne kolbászoljon mindenfelé a kitágított furatban. Csak nem tudom, hogyan jutok el oda. Szerintem valamelyik pécsi fordulót bővítem ki a bajai betéréssel. Telefonja van annak az embernek?
nem vagyok egy autós fenomén ,de az elsö kerékfelfüggesztés tetején van egy vizszintes csavar ,egy villás valamibe van ez benne ,ha ezt kiveszed akkor lebillen az egész kerékagy féktárcsa stb.
na ezen a vackon tágitották ki a furatokat mert már annyira el volt kopva vmi hogy csak igy lehet beállitani.a jelenség ua. mint nálad elözö tulaj kb 20 000 alatt szétlött egy garnitura téli gumit.
nekem az állitásnál raktak fel egy pár good year GT2 -t kb 70 % -os volt 8000 km-t mentem vele de nem kopik .
baja fulda bt tóth kálmán utca
és a pasi megcsinálta a beállitás árában (kb 2000-2500 )nem emlékszem pontosan.
kb 1 óra hossza volt .
ja és azt mondta fél évente nézessem meg ,hát ez elmaradt ,de majd tavasszal elviszem.
Milyen alkatrész cseréjével? És milyen furatokat kell tágítani? A futóműgeoemetriának elvileg minden pontja állítható. Vagy itt arról van szó, hogy a kicsike egyes darabjai úgy elkopnak, hogy a gyári állítási lehetőségből ki kell futni? Mit jelent az a "sűrűbb" ellenőrzés? Ha elküldöd a címet, megírhatod azt is, mennyiből lehet megúszni.