A képen a gyári olaj leeresztő csavar, rajta a tömítő gumi gyűrűvel.
A gumicska mérete 6x2 mm, de ha nincs, bármivel helyettesíthető... Nyílván, ha kitekered, kijön az olaj, (mind, a majdnem 1 deci) de sebaj, legalább meglehet ejteni az olajcserét!
Nem tudom pontosan milyen ez a berángatás, hallani kéne, de nekem az a tapasztalatom hogy ezek inkább gyújtáskimaradás miatt szoktak lenni (gyertya, kontakthiba, tekercs, bármi) nem pedig karburálási gond miatt. Kizárni persze azt sem lehet, de a gyújtás átnézésével kezdeném a hibakeresést, és ha mindent rendben találtam akkor is betennék egy másik gyertyát (hogy azt is ki lehessen zárni)
Szia nem tudom milyen Dellortot vettél, nekem "utángyártott" Dellorto van (eredetit akartam de nem árultak ahol vettem) és 66-os fúvókával volt szállítva, ki cseréltem 55-re és jól működik nincs semmi rángatás vagy ilyenek. A hidegindítás nehézkes de úgy tudom, hogy ez Dellorto sajátosság...
Olaj leeresztő csavarhoz vagy réz, vagy alumínium tömítő gyűrűt használnak. Olyant, amelyik a meghúzáskor összelapul, ezért tökéletesen tömít. Vasboltban biztos lehet kapni, a megfelelő méretben.
És még egy kérdésem lenne, új vagyok a dellorto karburátorral, meguntam a jikov folyamatos hülyeségeit. Viszont itt a "jó" idő kimentem egy kört, és néha berángat egyet egyet, aztán utána abba hagyja. Ja és hidegen nagyon nehezen indul, de melegen megy mint a golyó. Ezekre a dolgokra szeretnék választ, vagy tanácsot kapni, amennyiben tudtok adni.
Már nem kell! Találtam egy helyet, ahol lehet venni. Azért nem találtam semmit, mert a németek "laufbuchse"-nek hívják, vagy szó szerint "futóbélés". Még nincs megcsinálva a fötengely vagy a henger, ezért lehet hogy mégis 70 köbcentis lesz. Persze akkor minden mégjobban meg lesz erösítve.
Ez egy más rendszer. Nagyobb teljesítményű, feszültségű tekercs, ahhoz készített elektronika. Itt olvastam róla a fórumon. Már nincs Babettám, ezért engem nem érdekel, de meg lehet találni róla mindent itt a fórumon.
Van újabb, ami nagyobb töltőtekerccsel, nagyobb teljesítményt tud. Ha megnézed az eredeti tekercset, láthatod hogy kicsi vasmagos. Az új legalább a kétszerese. Nagyobb teljesítmény, nagyobb szikra.
Arra a teljesítményre és fordulatra, amit szeretnél, nem biztos hogy elég lesz az eredeti gyújtás. De létezik egy erősebb utángyártott változat is, azzal jónak kell lenni.
Sokat gondolkottam a gyujtáson, és elöször egy VAPE-t szerettem vólna bele rakni, de végül 210-es eredeti gyujtást kerül bele, mert az olyan jó és megbízható, hogy nem lesz vele gondom.
Elöször az volt a célom, hogy böven 85 felett tudjon menni, de rájöttem, hogy én sokkal jobban szeretek pályán menni és ezért átteveztem az egészet. Mivel az osztályok 50 köbcentiröl 125-re ugranak, ezért egy 70 köbcentis géppel nem tudnám tartani a tempót. Egy használt jawa mustang hengert vettem és fel fogom fúrni 39.25-re, mert az a 50 köbcentinek az az alsó határa. Már átalakítottam membránosra, egy új csatornával a henger falában. Lehet hogy nagyon nagynak tünik a membránblokk, de belülröl ki van tömve. Úgy bövitettem ki at nyilásokat a hengeren, hogy passzoljon egy szép de olcso rezóhoz. 6 tol 8 LE-re számitok és 13 000 föle kéne pörögnie. Mivel kicsi pályán nem tudom kihasználni ezt a végsebességet, 210-es hátsó fogaskereket rakok rá a jó gyorsuláshoz. Köszönöm az érdeklödésedet.
Ha sikerül megcsinálnod, amit elterveztél, minden tiszteletem a Tiéd. Nem semmi munka. Csak kíváncsiságból kérdezem, mi a célod vele? Gondolom nagyobb LE, nagyobb végsebesség? Mire számítasz?