Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pestigyerek Creative Commons License 2006.11.13 0 0 1147
Ennyiért ingyen van! Ha neked nem kell csak szólj! :) Kár hogy nem 16-os. Akkor megvenném a téligumiknak! Mert nekem 16-osaim vannak. A jeladók sem 2 Ft-ba kerülnek, simán el lehet adni ha mégsem kellenek.
Előzmény: Cornetto33 (1145)
Adsa Creative Commons License 2006.11.13 0 0 1146

Lecseréltem a nyári felniket, gumikat télire.

 

Miután a Fábiánnál közölték, hogy a továbbiakban nincs kapacitásuk tárolni az 5 kerekemet, megoldást kellett rá találni. Mivel én használok nyomásérzékelőt a nyári felniken, ez a művelet csak márkaszervízben képzelhető el számomra.  És elég "tré" dolognak érzem, hogy az utástér tele van gumival, ami meg koszos is lehet akár. (ugyebár a csomagtartóba max 2 szerelt kerék fér be nagy ügyességgel.)

Szumma szummárom találtam egy megoldást: PUG PÉ-TA kft az M6 érdi tető végénél (nem az amelyik a városban van) Itt elég baráti (százegynéhány forint) áron tárolják a kerekeket leápolva/db. Negatív élmény, hogy 2x kellett elmennem hozzájuk, mert a nyomásérzékelőt elfelejtették kikapcsolni.

Hozzáteszem nem ez az első alkalom, hogy kihúztak a pácból.

 

 

Cornetto33 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 1145

Hali !

Hozzám akarnak vágni négy gyári 17"-es alut jeladóval,csavarokkal itt-ott festékhibásan. (újra kell festeni). Az eladó szerint gögőzni nem kell.

50.000-et ér a cucc szerintetek? A festés rá kb. 5.000 /db állítólag.Így 70.000

Ilyen:

1
pug406st Creative Commons License 2006.11.13 0 0 1144

80-90ért majdnem a teljes kipuff rendszeredet kicserélik máshol.

 

én még az első 406-osomban eltörtem a katalizátort. hülye fejjel megvettem a gyárit 150 e ft-ért. annyi pénzért akkor a legtutibb sportkipuff rendszerre le tudtam volna cseréltetni leömlőtől kezdve.

 

szerintem felejtsd el a gyárit

 

a dob van kilukadva vagy csak elrohadt a csonknál? ha csak rohadt akkor a csonkot is tudják cserélni

Előzmény: palkrisz (1141)
pestigyerek Creative Commons License 2006.11.12 0 0 1143

225 55 R16H-s Goodyear UGW3as téligumigarnitúra  jó állapotban (kb 7mmes profillal) 75.000 Ft

 

195 70 R14 Goodyear UG5ös téligarnitúra szinte kopásmentesen 35.000 Ft ért eladó

 

tel : 0620/ 3 494 712 Kispest

 

 

Ez a 40789-es hozzászólás a "Gumikerdes felnikérdés" topicban.

pestigyerek Creative Commons License 2006.11.12 0 0 1142

Ugye mondtam hogy kontakthiba... :))

Ha valaki még nem vett téligumit van egy jó ajánlat, a gumis fórumon láttam. Mindjárt megkeresem.

 

Előzmény: palkrisz (1141)
palkrisz Creative Commons License 2006.11.12 0 0 1141
Szia!

ESP Hiba meg oldódott! Szerencsére csak valami kontakthiba lehetett, szerencsére elmúlt miután a szervízes meg rángatta a kocsit össze vissza. Egyébként ha feladja az ESP-ben valami tekercs az kb 140e Ft-ba fog kerülni. Szóval drága.

A kipufogót már kérdeztem a cimbimnél a citroennél. Ott azt mondta kb 80-90e Ft-ba kerül az utolsó dob. (de ez a benzinesé) szerintem nem sok a különbség a dieselé is ekörül lehet.
Előzmény: pestigyerek (1138)
Cornetto33 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 1140

Így van , ehez évi 20.000 km-ernél többet kell menni. A nejemnek is 1.6 benyás C3-ast vettünk az évi 15.000 km-éhez. A Fateromnak is 307 sw 1.6 -osat hajtottam fel az évi 6-7.000 km-eréhez !!(Rövid távokra jobb, ebben egyetértünk).

Egy dolgot azonban elfelejtettél, használtan is többet ér a HDI ! Méghozzá kb 0.5 misivel kb. (használtautó.hu). Szerintem eladni is egyszerűbb habár a benyósban valszeg keveseb km-est lehet felhajatni. 

Ízlések és pofonok......

C.

Előzmény: Adsa (1139)
Adsa Creative Commons License 2006.11.06 0 0 1139

Üdv régen látott márkatársak,

 

Látom megint téma az örök dilemma: benzines vs dízel

 

Az elmúlt héten rendezgettem a papírokat és a kocsi mappájában rábukkantam egy számításra, amit még az autó vétele előtt ejtettem meg. A benzines mellett a következők álltak:

  • kiforrott motor, kevés hibalehetőség
  • városi használatban a sok indítózás miatt és viszonylag rövid utak megtételekor bizonyítottan kevesebb hiba
  • a számítás: évi 20000 km-t teszek meg max. és az árakat aktualizálva, 10.5 litert adtak meg a Fábiánnál tényleges fogyasztásnak a dízelnél 7.3-at, de nézzük itt is a tuningolt 6.5-ös fogyit. Az áfa nálam nem mérvadó, mivel pénzügyi tevékenységet végzünk és a bevétel nem elhanyagolható része meg ráadásul TAM.  

10,5*260=2730Ft/100 km azaz évi 20000 km -> 546000Ft

6,5*240=1690Ft/100 Km azaz évi 20000 Km  -> 338000 Ft

 

A különbség 208000 Ft a dízel javára, de vegyük figyelembe, hogy a listaára 2001-ben kicsivel több volt 1 milliónál. Tehát 5 év alatt jött volna be a dízeles ára. Nyílván az évi 40000km-es futásnál nem lett volna dilemmám a dízelt illetően. De akkor valszeg 2.5-évvel korábban készült volna ez a kép:

 

És most kétszer ennyi lenne benne.

 

Így utólag visszatekintve úgy gondolom jó döntést hoztam akkor

 

Ha mondjuk többet mennék vagy lenne lehetőségem az áfát visszaigényelni akkor a mai tapasztalatom szerint lehet, hogy dízelt vennék. De 5 évvel ezelőtt még annyira új dolog volt a hdi, hogy senki nem rendelkezett megfelelő szervíztapasztalattal.

Mára meg az árbeli különbség is konszolidálódott a két erőmű között.

 

Előzmény: Cornetto33 (1130)
pestigyerek Creative Commons License 2006.11.05 0 0 1138

ESP ASR hibát nem ismerem, nincs az enyémben ESP.  De ha visszaolvasol 2 évvel ezelőttre van jó pár bejegyzés a témárol. Volt akinek csak csatlakozó kontakt hiba volt és pont így télen jött elő. Amúgy a 2.7-es természetesen V6. Nem olyan nagy szám, annyira nem érezni a 200 lóerőt. Persze ez a jó autómataváltó miatt lehet meg a fokozatos, egyenletes nagy nyomaték miatt. Amúgy köszi az IGO már megvan, nem kell küldeni. Kaptam egy PDA-t ajándékba, csak kicsit rendbe kell rakni. Halott az aksija.

Visszatérve a fórumtémához:

Nekem a hátsó kipufogódobom kezdett el kilukadni. Mennyi lehet egy csere?  Volt már hasonló gondja valakinek?

Előzmény: palkrisz (1137)
palkrisz Creative Commons License 2006.11.04 0 0 1137
Sziasztok!

A benzinesnek tényleg sokkal jobb hangja van! Főleg a boxer mototroknak és a V blokkoknak.
Bár egyszer megnézném kipróbálnám a 2,7HDI-t ugye z is V6. Érdekelne milyen.

Más!
CSütörtökön autóztunk haza, hóesés minden... Természetesen az első hiba megjelent.
ESP ASR system faulty!
Volt már valakinek ilyen ehhez hasonló gondja?
Sajnos csak hétfőn megy a kocsi a fábiánhoz addig meg nem tudom ez mit jelent. Vagyis tudom, de szervízügyileg nem...

Előzmény: pug406st (1131)
baada Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1136
2.2 hdi-m van, hogy szabadonfuto-e azt nem tudom, de több mint egy eve megy vele, nem raz, semmi tünet
Előzmény: pestigyerek (1134)
pug406st Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1135

aham.

 

köszi az infót. körülnézek majd :D

Előzmény: Cornetto33 (1133)
pestigyerek Creative Commons License 2006.11.01 0 0 1134
Na megvettem tegnap a 2 csapágyat. (Ékszíjfeszítő és a megvezető görgőhöz). Lehet ma kicserélem. Felkerekítve 2000 Ft volt a kettő. FAG gyártmány. Majd dobok képeket a cseréről hogy milyen egyszerű. Amúgy nincs tapasztalatom hogy a fix ékszíjtárcsa milyen hatással van, így azt a 25000 Ft-ot el tudom fogadni "biztonsági tényezőnek" hogy nem tesz tönkre semmit a gumis. Persze ha megint tönkremegy mondjuk 1 év mulva akkor nem tudom mit fogok tenni. Baada PUG-ján lehet hogy szabadonfutó a generátor, oda lehet fix tárcsát tenni, de biztos nem egészséges az alapjáraton történő rángató ékszíjtárcsa... Az ékszíjnak sem jó ha rángatják... Amúgy íme egy kép a bordásszíjamról, mert azt is megvizslattam ha már le volt szedve az ékszíjtárcsa.Vezérműszíj
Előzmény: pug406st (1126)
Cornetto33 Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1133

Több módon is lehet.

Sokan seftelnek a gázolajjal (benzinnel senki),olyat kell találni aki a lehetőleg SHELL,OMW olajjal csinálja (megbízható forrást kell találni) buszos,kamionos,stb.

Másik ,általában azért mindenkinek van valami köze vállalkozáshoz, vagy vállalkozó haverja van, akkor van TGK is! Viszed a számlát legrosszab estben is a fél ÁFÁ-t visszakapod.

Én speciel vettem egy 250.000 ft-os TGK-t (szerencsére jó állapotút )és hivatalosan azzal járok , így jön vissza  az ÁFA. Valóságban viszont oda adtam a húgomnak örökhasználatra BP-re szecskázni. (bocs , de a BP.-en használt auókról nincs túl jó véleményem)

Hát így.

C. 

Előzmény: pug406st (1132)
pug406st Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1132

apropó áfa?

hogyan is?

Előzmény: Cornetto33 (1130)
pug406st Creative Commons License 2006.10.31 0 0 1131

:D

 

Lehet a benzinest szereti :D

Én a kupámmal ennyite mentem csak a fogyi nálam 13-14 l volt - hajtottam mint a vaddisznó - és még vpowert is tankoltam bele úgyhogy ez az összeg ennyél 1 kicsit több volt nálam. :D aztán utána számoltam én is és válottam dizelre :D

 

azért hangilag jobb a benyás - szerintem...

Előzmény: Cornetto33 (1130)
Cornetto33 Creative Commons License 2006.10.30 0 0 1130

Tényleg nem baszogatás képpen.....

11,3 L benzin??? Azaz 11,3*260=2.938 Ft/100 km? Évente (csak 40.000 km-errel) =1.178.000.-

Mondjuk 6,5 L diesellel 6,5*215 (gondoloma gázolajról visszacsavarni az ÁFÁ-t nem gond)= 1395 Ft/100 km= 560.000.- /év

EZ 620.000 Ft difi/ÉV !! Ha csak 40.000-et mész......

Nekem egyszer volt benyás omegám.....2 hónap múlva elgázosítottam (3 éves volt), de nem tudtam megszokni a gázt ...eladtam.

C.

Előzmény: palkrisz (1127)
baada Creative Commons License 2006.10.30 0 0 1129
nyilvan a pug a hivatalos marketing dumat mondja az ekszijtarcsa ügyben, de nekem a tömör van masfel eve, kb 20 ekm (406 2.2 hdi ugyanez a motor). nem raz, nem zörög, csendes es nem ment tönkre semmi. erdemes megkerdezni a fogarasi pug boltban, hogy hanyat adnak el ebböl, hanyat a gumisbol.... meglepö. annyira egyertelmü a különbseg, hogy a sima tarcsa raktaron van nekik.
Előzmény: pestigyerek (1123)
pug406st Creative Commons License 2006.10.30 0 0 1128
nah én ezért némitottam el a dumát. marha mód zavart és ráadásul ha bambultam még meg is ijedtem :D igaz franciául dumál
Előzmény: palkrisz (1127)
palkrisz Creative Commons License 2006.10.30 0 0 1127
Sziasztok!
Most sikerült végigolvasnom a lemaradásom!
Néhány észrevétel. A fogyasztásban szerintem a mi kocsink vezet 3000km kb 11,3. :D

A téli gumi kérdésre, nekünk a Fábiánnál azt mondták, hogy a gyári előírás 215/55 R17 legalábbis a mi kocsinkhoz (3l benzin). Rendeltünk is 4 darabot lemezzel, disztárcsával meg mindennel ami kell. és Michelin Pilot Alpin 2 215/55 R17 98V XL gumival. Hát majd elválik jó lesz-e.

Most olvasgattam a tuningolásról valami légbeömlő dolggal, meg egy kis elektronika piszkálással, lehetne kihozni még egy 50-60le-t a verdából. CSak lehet a fogyasztás is nőne. :D

A navigiácis tapasztalatok: én a lustaságom miatt szeretem a gyári navit. Ugyan tény, hogy messze nem olyan tökéletes mint az I-GO, de nem kell vezetékelni, nem kell csinálni semmit beindítom a kocsit azt megy. Egy hátránya van! amikor beszél kikapcsolja a zenét... Ettől kivagyok :)

Túl vagyunk az első balaeseten is az autóval. Piros lámpánál állunk a mögöttünk jövő meg nem figyelt a mi kocsink megállította. neki (Citroen berlingo) első lámpa ki, meg az elejéről néhány dolog lehullott... Nekünk nincs karcolás sem az autón!!!! :D Erős autó! :D

Ja és a Tirol-i képek nagyon jók!

pug406st Creative Commons License 2006.10.30 0 0 1126

Hali!

 

lehet h akkor ezért ráz mostanában alapjáraton az autó ennyire. ha adok 1 kis gázt akkor meg elcsendesül... kollegám most vett 1 406-ost ugyanezzel a motorral és az nem ráz szinte hallani sem lehet a motor hangját.

Előzmény: pestigyerek (1123)
pestigyerek Creative Commons License 2006.10.29 0 0 1125
Olyan hangja volt mint mikor egy egy generátor csapágyas... kattog, kerreg, zörög egyszerre. Fur mert volt hogy nem hallottam, és volt hogy nagyon hangos volt. Lefotóztam a régi tárcsát is, de azt fel se merem tenni. Szétvágtam és megnéztem milyen belülről. Érdekes, egy szerkezet. Felülről lehet látni az ékszíjtárcsát, de ha zörgést hallasz nem feltétlenül ez a rossz. Van még jó néhány csapágy ami zöröghet. Legegyszerübben akkor lehet kiszűrni ha nincs fent az ékszíj és meg tudod forgatni őket külön-külön. Én is így találtam egy haldokló csapágyra. Holnap meg is veszem. Még jó hogy van egy csapágynagykeres barátom és tudja milyet érdemes venni, csak mert már az SKF-et is kínában csinálják.
Előzmény: Cornetto33 (1124)
Cornetto33 Creative Commons License 2006.10.28 0 0 1124

Ez a csere nem volt semmi !

Két kérdésem lenne.

1. Amikor szar volt akkor nem egy ritmikusan kattogás szerű hangja volt? (olyasmi mint amikor szelepes egy motor) Nekem most ilyesmi van és nem a blokkot fedő műanyag illesztésének a zaja.

2. Felülről látom ezt a tárcsát( látom mekkora ülönbség van az új és a régi alkatrészek között) , mert kiváncsi vagyok, hogy csak kifizittem vagy ki is cserélték.

C.

Előzmény: pestigyerek (1123)
pestigyerek Creative Commons License 2006.10.28 0 0 1123

Cornetto! Gratulálok, iszonyuan jó képeket csináltál. Kedvet is kaptam. Nem rossz a fogyasztásod, mondhatni irigylésre méltó. Már csak azért is mert a legutóbbi 1000 Km-eme Bp-n tettem meg. Ki se mentem a városból és 9.5-az átlagom. :((

Visszatérve az ékszíjtárcsára: Kalondos napom volt. Bementem reggel a Peugeot Centrálba és beblöfföltem az eladónak hogy tegnap félrerakattam egy tárcsát és igért a kolléga  10% kedvezményt. Meglepődött az eladó és megadta. Így fizettem érte 45000-t. Hazavittem, bebujtam az aknámba és levettem az alsó motorvédő müanyagot, majd a doblemez elülső részét és nekiláttam a szerelésnek. A régi tárcsám olyannyira siralmas állapotban volt, hogy a külseje külön forgott a magjától. Érdekesség képen leszereltem az ékszíjfeszítő görgőt és egy vezetőgörgőt is. Megvizsgáltam őket és az egyiknek hangos volt a csapágya. Felírtam mindkét csapágyszámot (6303 RR9D és 6203 RR9D mindkettő KOYO japán csapágy volt ) és majd veszek hétfőn és lecserélem a következő olajcserénél. Már csak azért is, mert hihetetlen egyszerű levenni az ékszíjat. Az említett görgőket meg egyetlen 13-as kulccsal le lehet venni. A szíjfeszítő balos menetű!!

Be kell vallanom, hogy miután nem láttam hogy volt fent a szíj eredetileg (mert tegnap levágtam) kb 15 percig sakkoztam hogy kell befűzni.

Na ez az a bizonyos gumicsillapítású 45000 Ft-os ékszíjtárcsa. Egyetlen 22-es kulcsméretű csavar fogja. Jól látható hogy elég nagy alternáló mozgást tud kiegyenlíteni ha kell.

 

 

Érdekes, de azt mondták a Peugeot Centrálnál, hogy a Hdi-nél mindenképp kell a gumicsillapítású tárcsa, mert tönkretreszi a generátort és a szíj is hamarabb meghal. Na meg sokkal jobban fog alapjáraton rezegni a motor.

Azt  még elmondom, hogy 5 órát szenvedtem mire le tudtam szedni a tárcsát. A csavar bele volt ragasztva a főtengelybe, és sehogy sem tudtam lelazítani mert mindig elforgott. A tárcsát se tudtam megfogni, mert ugye az szétszakadt és a külseje külön forgott. Minden fantáziámat bevetettem, mert nem volt légkulcsom..

A lényeg hogy most tök csöndes lett az autóm.

 

Előzmény: Cornetto33 (1122)
Cornetto33 Creative Commons License 2006.10.28 0 0 1122

Hali!

Bocs az ördögfestésért, de szerintem hasonló (el)használtságúak az autóink ezért jöhetnek ki viszonylag egyszerre ugyanazok a hibák. Megjegyzem amikor rossz a tárcsa akkor kattogó hangot ad ki? Vagy más milyet?

Más.

Én azért tüntem el, mert kimentünk Tirol-ba (az Osztrák-Magyar monarchiába egyre jobban szeretnék hinni !!!!). Fogyi: 2.000 km (totál vegyesen) 6.0 L/100 km !!

Nincs jogtiszta IGO-m Európára és ha egyszer feltettél egy jogtiszta Mo-t a Pda-ra akkor a stiftes Eu-t nem fogadja el ! Így maradt a Peug. Navi! Azt mondom használható volt. Bécsnél nem tudta a déli elkerülő szakaszt bevitt volna bécsbe. Az új szakaszok kivételével meglepően részletes volt. Nagyon jó volt arra is , hogy éttermet , bezinkutat keressünk , ill. a szerpentineket előre láttam 200m -es léptékre kapcsolva. Szóbal jó volt. Persze nem IGO...

A képek kedvcsinálónak. Hosszú hétvégére nagyon ajánlom a környéket , gyönyörű (Grosse Glockner, Kaprun,Mittersill, Zell Am See)

 

 

12345678
Előzmény: pestigyerek (1121)
pestigyerek Creative Commons License 2006.10.28 0 0 1121

Kellett nektek falrafesteni az ördögöt! Tegnap a Hungárián el kezdett iszonyatosan csattogni az ékszíjtárcsám! Eleinte még nem tudtam hogy az-e, de mikor már el kezdett füstölni az ékszíjam pont beértem a Lurdy melletti SHELL kútra alig bírtam befordulni mert addigra elment a kormányszervóm (meg a klíma kompresszor). Mikor kihült láttam hogy az ékszíj szinte elszenesedett, majd beindítva láttam hogy ak ékszíjtárcsában akkora nyolcas van mint a ház. Halacs mestert felhívtam, hogy mi tévő legyek és javasolta hogy vágjam le az ékszíjat egy késsel. Azt is tettem majd hozzáférhető lett valamennyi tárcsa. Miután megbizonyosodtam hogy mindegyik könnyedén forog (nincs megszorulva) -generátor-szervoszivattyú-feszítőgörgő- akkor beindítottam és elmult a borzasztó hang hisz nem volt terhelve a tárcsa. Elugrottam a Bárdiba vettem egy új ékszíjat 3500-ért maj átsétáltam a Shellel szembe a Peugeot Centrálhoz ahol mutattak is gumicsillapítású tárcsát brutto 50300 Ft-ért. Azt mondták hogy fel ne tegyem a csillapítás nélkülit mert tönkre fogja vágni a generátoromat és alapjáraton szétrázza a belem (remegni fog a müszerfal, stb). Sajna nem szabadonfutó a generátorom így alkudtam egy kicsit és félrerakattam a tárcsát. Most megyek majd érte, ugy döntöttem megveszem. Egyszer élünk :)

Amúgy majd dobok fel fotókat a régiről meg az ujról is hogy lássátok! Érdekes mert 6000-ért bevállalták a cserét de csak jövöhétre, így fogom magam és kicserélem magamnak. Egyébként simán beültem az autóba és ékszíj nélkül hazagurultam 15 km-re lakok. Baszott nehéz volt tekerni a kormányt, de annyira halk volt az autó hogy meglepett. Persze kiirta a computer hogy nincs töltés...

Előzmény: baada (1120)
baada Creative Commons License 2006.10.25 0 0 1120
nem kell tulizgulni az ekszijtarcsa kerdest: adig jarjatok vele, amig elkezd zörögni, utana a kerepesi-fogarasi pugboltba vegyetek egy olyat, ami a 90 lovas nem hdi 406 dizel motorra valo (nem ket retegü gumis....) 21 eft. nekem ezzel megy most mar ket eve, semmi baj. (nem magamtol talltam ki a megoldast, többen kiprobaltak mar elöttem) volt olyan, aki mgvette az a gyarit a pugnal, feltettek neki ott, utana ket het mulva az is szetment. valami gumi van a ket reteg közt, ez vegzi a rzgskiegyenlitest, ha ez kikopik elkezd zörörgni, mert a ket fem valahol összeer. a hagyomanyos tarcsabol ez a gumi hianyzik, igy nem tud zörögni kesöbb
Előzmény: pestigyerek (1117)
pug406st Creative Commons License 2006.10.24 0 0 1119

:D

 

ha jól emléxem mintha a te autód parkolászna arra...

 

Múlt héten voltam Halacs mesternél...

 

az eredmény 380 km autópálya + város + főváros vasárnap és ma reggel a fogyi 6.5.

1 baj van vele megint kezdem figyelgetni a fogyimérőt és ha 2 decivel többet fogyasztok már tiszta idegbeteg vagyok :D de asszem ez legyen a legnagyobb bajom...

 

köszönöm halacs :D

Előzmény: pestigyerek (1118)
pestigyerek Creative Commons License 2006.10.23 0 0 1118
Hahó.... Hol vagytok? Mindenki az utcán? csak nem tüntettek? Az autókat otthon hagyni ám! Nehogy baja essen! :)))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!