Szép meg jó de az egészen túlhaladt az idő. A farosok meg a 200asok még vígan elfértek alatta, sőt ha rámásztak a padkára még akkoris, de a klímaboxok miatt meg a nagyobb buszokkal kész szenvedés a kocsiállást megközelíteni, sőt nemcsak a megközelítés hanem a távozás is. Ha túl gyorsan kifordulsz a seggét megint lerendezed a tetővel. Az egész pályaudvar 11m vagy kisebb buszokhoz lett méretezve. Ma az átlag már 12 vagy hosszabb. Nem beszélve a betévedő 15 méteres 3 tengelyesekről. Nagyon ideje lenne már az egész pályaudvar újragondolása áthelyezése, mert egyre több koccanásos baleset lesz a hely szűke miatt. Nekem is külön élmény kiverekedni magam 12:30kor az egyesről mert szó szerint körbeállnak annyira nincs hely. Rám áll a 2.esen egy másik. Szerencsére igen jól fordul a MAN de pont ez a bökkenő. Hiába úgy állok meg ilyen fordulásnál simán alámehet a tetőnek a feneke. És ez még kvázi völgyidőszak gondolhatjátok milyen káosz van csúcsban. Régen 11 kocsiállás elég volt. Régen. Most meg 17 kevés.
Elég hülye szituból indult a dolog. Aszfaltozták az úthibákat csak egy billencs rosszul állt be és a terítéskor ráemelt erre a peremre ami leszakadt. Ekkor bújt ki a szög a zsákból ,hogy a több mint 50 éves szerkezetből az idő eltüntette a betonacélt. Gyors vizsgálattal kiderítették hogy a maradékot is el kell lehetőleg azonnal bontani. Ezért nem várták meg a nyáriszünetet se.
„Palkovics: új munkamegosztást hoznak létre az állami vállalatok irányításában (MTI)
(...) A miniszter példaként a közösségi közlekedést említette, ahol az ITM rendeli meg a szolgáltatást, a Volán, a MÁV irányítása, felügyelete már a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter dolga, de a Volán és a MÁV teljesítésének számonkérése ismét az innovációs és technológiai miniszter feladata lesz. (...)”
A munkanapokon Budapestről 14:30-kor Székesfehérvárra, és a Székesfehérvárról 16:15-kor Budapestre közlekedő járatok megszűnnek. Az eljutást Budapestről Székesfehérvárra a 14:15-kor Keszthelyre, valamint a 14:45-kor Sümegre induló járatok, Székesfehérvárról Budapestre pedig a 15:55-kor és 16:45-kor induló járatok biztosítják.
Szombathely-Bükfürdő reggel, és az esti párja nem új keletű, a Perenye viszont igen. Cserébe hétköznapokon minden másnap Szeged-Szatymaz-Sándorfalva között is fordul egyet ÉNYKK-s autóbusz:
Nocsak, a DAKK-ÉNYKK közös üzemeltetésű Szeged-Bükfürdő járat kocsijai beforognak egy esti Bükfürdő-Szombathely, egy-egy reggeli Szombathely-Perenye és Perenye-Szombathely, valamint egy reggeli Szombathely-Bükfürdő járatra (Perenyére csak munkanapokon megy). Ezzel minden második nap DAKK (Szeged) illetőségű kocsi végez Vas megyei helyközi járatokat.
Én csak a tramtrain megindulása utánra vártam a Hódmezővásárhelyt elkerülő Szentes-Szeged gyorsjáratokat és erre már most június 16-tól lesz 2 ilyen járatpár (meglévő járatok átalakításával, amelyek most majd kihagyják Hódmezővásárhelyt).
Hivatalos név: VOLÁN Buszpark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
A közbeszerzés mennyisége: A VOLÁN Buszpark Kft. által lízing konstrukcióban beszerzendő „Közösségi közlekedésre alkalmas 31 db új,3-tengelyes szóló, emelt komfortfokozatú Tempo100-as, M3/III. kategóriájú autóbusz beszerzése pénzügyi lízingszerződéssel” a VOLÁNBUSZ Zrt. és a Közlekedési Központok közösségi és szabadáras közlekedési feladatainak ellátása érdekében.
A beérkezett ajánlatok száma: 2
1. számú ajánlat A közös ajánlattevők neve: MKB-Euroleasing Autólízing Zrt. és Inter Traction Electrics Korlátolt Felelősségű Társaság mint közös ajánlattevők
2. számú ajánlat A közös ajánlattevők neve: MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. és Merkantil Váltó és Vagyonbefektető Bank Zártkörűen Működő Részvénytársaság mint közös ajánlattevők Konzorcium neve: MAN Merkantil Konzorcium
A nyertes ajánlattevő neve: MAN Merkantil Konzorcium
Nettó gépérték a teljes mennyiségre számítva (HUF-ban megadva): 2.546.960.000,- HUF