"Valóban.... de mi célja vagy értelme volt belekeverni ebbe a listába egy C3-as olajat?"
Természetesen semmi, pont annyira nem volt, mint amennyire értelmetlen cross_183 érvelése a kiragadott cink-foszforral és a magas TAN-nal.
Szinte bármilyen olaj vizsgálataiból ki lehet ragadni egyetlen olyan értéket, amit egy kicsit ködös szövegkörnyezetbe állítva az átlag felhasználó számára gyanússá lehet tenni azt, ahogyan te is írod. Ezt igyekszem épp bemutatni, csak sajnos mindig a Castrol példáján - de igyekszem valami más célpontot találni. Eneos jó lesz? :)
Jól hangzik, de az igazság az, hogy a kén és a foszfor cinkditiofoszfát (ZDDP) formájában az egyik leggyakoribb kopáscsökkentő adalék, így ennek formájában szinte minden modern olajban jelentős mennyiségben jelen van ez a két elem. Az API SM és SN minősítések ráadásul erősen szigorították ezek szintjét (mert nagy mennyiségben a katalizátort károsíthatják), a Classic 10W-40 viszont rendelkezik mindkét minősítéssel, tehát eleve nem lehet "túl magas" a kén- vagy a foszfortartalma.
A TAN-ról: önmagában, környezetéből kiragadva tényleg mondhatjuk, hogy a TAN-szám annál jobb, minél alacsonyabb, hiszen a kevésbé savas olaj tovább képes ellátni feladatát. A valóságban azonban a TBN-számmal együtt érdemes vizsgálni, ami erős egyszerűsítéssel azt jelenti, mennyire képes ellenállni az olaj a további savasodásnak. Itt minél magasabb az érték, annál tovább ál ellen az olaj a savas hatásoknak.
Ebben pedig a Mannol Classic 10W-40 TBN-tekintetében (10,24 katalógusérték, 10 mért érték az RN0700 tanúsítványban) számos neves olajnál jobban teljesít, így például a Castrol Magnatec 10W-40-nél is (8.0 katalógusérték), a Liqui Moly Leichtlauf 5W-40-nél (9,6 mért érték), vagy akár a Castrol Edge FST 5W-30-nál is, ami elég egyértelműen egy Longlife-olaj (katalógusérték 7.0).
"Ha jól értem az egészet, akkor a Castrol estében ugyanannyi szint van, mint a Mannolnál."
Dehogy van, Magyarországon nem tudsz Castrolt (meg egy csomó mást) vásárolni magánemberként második lépcsőben olyan kereskedőtől, akinek a gyár szállít.
Ez nem feltétlen baj egyébként, csupán egy magyarázat arra, hogyan lehet ekkora árkülönbség.
Van egyébként más összetevő is, ahogy olvashattad, csak most ezen az egyen lovagolunk.
Akkor visszaértünk a kályhához. Ha jól értem az egészet, akkor a Castrol estében ugyanannyi szint van, mint a Mannolnál. Akkor miért kerül duplájába?
Ami leginkább érdekel ebben a témában, hogy - akár dupla annyiért is - de jobb minőséget kapok-e Castrol dobozban, mint Mannolban? (pl. a minősítésben foglalt tulajdonságokat hosszabban tudja vagy mit tudom én...)
Hogy autós hasonlattal éljek: SZERINTEM egy azonos tudású BMW nem annyival jobb, mint egy Ford, mint amennyivel többe kerül, de azt pluszt jól meg kell fizetni. Lehet ilyesmi az olajaknál (ahogy minden prémium terméknél)?
"Átvettétek" - hát ez nem a megfelelő kifejezés, hiszen vevőadatbázist nem adhat át csak úgy az egyik cég a másiknak, így természetesen mi sem kaptunk. Bár lehetne, mennyivel egyszerűbb volna! :)
Viszont mivel a kapcsolat elég régi (hiszen egy városban voltunk), általuk ismerjük eleve a márkát, a személyes kapcsolatra építve megvásároltuk a webshopot és a domaint, így automatikusan elég sokan eltaláltak hozzánk az SCT Hungária partnerei közül. A többieket igyekszünk folyamatosan megkeresni, és kiszolgálni őket.
"Így kerek a mondat: ... és nem egy autósbolt palettáján megtalálható a Mannol termék."
Semmi gond, örülünk, vedd meg, vagyis hát vegye meg Gyula bácsi! Igyekszünk úgy alakítani az árazásunkat (kis- és nagykerben is), hogy az autósboltban se legyen drágább, mint nálunk, és ebben szerencsére a piac önszabályozása is segít.
Kérdés: AZ SCT Hungary Kft. szerződéses partnereit átvettétek, vagy új viszonteladói hálózat kiépítésében fáradoztok? Talán így általánosítva nem nagy titkot kérdezek.
Ne már, az összehasonlítás alapja eleve az volt, hogy A. Gyula bácsi elmenjen a boltba Castrolért (és itt helyettesítsük be bármelyik márkát, azért épp Castrol, mert itt van SLX kolléga, ha meg nem haragszik a kollégázásért, aki pontosítani tud a képen, ahogy meg is tette, köszi), vagy B. megveszi tőlünk.
Nem az, hogy mindkettőt kiviszünk Párizsba, és tízméterenként álló csatárláncban adogatjuk Gyula bácsi házáig - akkor persze, hogy ugyanannyi kézen megy át.
A blogposzt üzenete éppen az, hogy azért olcsóbb (többek között), mert kevesebb embernek kellett megfognia.
Azért ha a Castrol esetében az autósboltot beszámoltad köztes láncszemnek, nálatok se hagyd ki. Nem mindenki a ...miklósi Gyula bácsi, aki naponta autózik el a telephelyetek előtt.
... és nem egy autósbolt palettáján megtalálható. Ha meg rendelik, akkor meg köztes lánc a kiszállító ... az sem ingyen. (csak a korrektség kedvéért)
Tök jó, de ezt a fórumot mások is olvassák, és én személy szerint azt gondolom, érdemesebb láthatónak lenni, terített lapokkal játszani.
Mondhatnánk mi is, hogy "Európa egyik legnagyobb, saját finomítókkal is rendelkező olajtársasága palackozza a prémium minőségű P.G Mesterdarab olajainkat", anélkül, hogy valaha is leírnánk a Magyar Kenőanyag és Fűtőanyag Rt nevét, de ezt meghagyjuk annak a nagy alkatrész-kereskedő cégnek, aki a német nevű olajat forgalmazza :)
" ... A Castrol láncolata mondjuk egy kiskunhalasi autósboltba hogy néz ki? .... "
Nem tudom hogy Kiskunhalas hogy jön a képbe (ha csak úgy nem hogy valamikor ott volt a Castrol magyarországi raktára) de elmesélem a jelenlegi helyzetet:
a Castrol Európában több országban gyártja a termékeit.
a Castrol Hungária Kft által megrendelt áruk - amennyiben azokat nem Ausztria gyártja - megérkeznek a Wiener Neudorfi gyár raktárába.
a megrendelt árukat délutánonként egy gyűjtőkamion leszállítja a budaörsi raktárba ahol éjszaka rendelésenként, vevőnként szortírozzák és reggel kiszállítják a vevőhöz.
a rendszerben mindössze kettő, legfeljebb három szint van: a Castrol Hungária Kft kifizeti a megrendelt árukat a gyárnak, a vevő pedig fizet a Castrol Hungária Kft-nek. Ha a közvetlen vevő viszonteladó akkor utána ő annak (akár egy kiskunhalasi autósboltnak) és úgy adja el az árut ahogy neki tetszik.
vagyis a Mannol által sugallt 7 lépcsős rendszerről szó sincs!
Ha jól értem azt, amire gondolsz (hogy több cégnél is láthatod, hogy importőrnek nevezi magát*), nem teszti többszereplőssé a láncolatot, csak elágazások lehetnek benne attól függően, hogy ki az a cég, aki a gyártó és a végfelhasználó között áll.
De egy vevő által megvett egy olaj nem meg át az összes szereplőn.
*: hogy ez is egyértelmű legyen, a Mannolnak egyetlen importőre van Magyarországon, az Autogroup Kft, amelynek tulajdonosa az a hét (ill. már nyolc) másik cég, akik teljes egyetértésben "hivatalos importőrként" forgalmazzák a Mannolt a viszonteladók és végfelhasználók felé.
... mert egyszerűen nem egyrésztvevős a mannol magyarországi importőre(sem), ami blogbejegyzésedből kicsit átsüt. Kicsit kisajátítás szagú, hiányzik egy (is).
Függetlenül mindettől, ezt így lehet/érdemes a piaci szelet kikanyarítása érdekében csinálni.
"... meg leegyszerűsítve úgy a Mannolé sem igaz!" Miért nem? A gyártás helyén felpakolnak egy kamiont, ami nálunk teszi le az árut, mi pedig a gyártónak fizetjük a számlát. Utána Kovács Robi bácsi, nyugdíjas énektanár bejön hozzánk a boltba, és megveszi.
"Ugye Te is tudod hogy ez (amit a többi kenőanyag gyártó kereskedelmi láncáról itt leírtak) egyáltalán nem igaz?" Igen, elhiszem, hogy van olyan, ahol egy láncszem hiányzik. Esetleg kettő is. Ezen kívül nagyjából igaz. A Castrol láncolata mondjuk egy kiskunhalasi autósboltba hogy néz ki?