Annyi év hitetlenkedés után megvan, mégis csak igaz:
1950-en második felében a CCCP KV4-14 pályaszámú gőzmozdonnyal (1950. MÁV Gépgyár 6248 gysz. 135/1 jelleg) a MÁV Alföldi Kisvasút kaszaperi vonalán Újkígyós-Csanádapáca között típuspróbákat tartottak, melyekről a gyár számára 403.223/1951.01.15. iratszámmal készült jelentés. A futópróbákhoz kiszerelt 5000 kCal fűtőértékű szénnel 250 LE indikált teljesítményt is elértek. A tényleges teljesítmény 25 km/h sebesség mellett 140 és 175 LE között ingadozott. A próbaszerelvény 270 tonnás volt, a mozdony indítóképességét viszont gyengének találták a mérnökök.
Vasút & Modell legfrissebb számából ollózva.
Annyit tegyünk még hozzá, hogy a kisvasút 760, a lokomotív 750 mm nyomtávolságú volt. Vagy nem?
M38,20-ból varázsolva, (1000-est Afrikába szállítottak is) :-) de azt hiszem csak 350 LE lett volna, viszont fűtgenerátorral is felszerelve.
Végül az L45H-k jöttek helyettük, villamos fűtés nélkül, és csak 40 km/ó végsebességgel, viszont 100 LE-vel többel, és a GANZ mozdony árának kicsit több mint feléért, továbbá bevált típusként. Romániában és Lengyelországban már száz fölötti darabszámban futottak a hetvenes évek elején.
Belefogtam parkvasút építésbe,és nagyjából elkészült a mozdonyom,amit a 760mm nyomtáv arányaiban készítettem 7.1/4 collos(184mm) pályára.
Kérdésem az lenne,hogy ezeken a kisvasúti dízelmozdonyokon milyen műszaki és egyéb jelzések és feliratok vannak? Emelési pontok,forgócsaptáv,tengelytáv,tömeg,hová tartozik a mozdony,stb ilyenek.
Ha Valaki tudna ebben segíteni,illetve fotót vagy linket feltenni,megköszönném!
Az 1894-ben Berlinben gyártott, 67 gyári számú, 20 Lóerős, 4.5 tonna önsúlyú, Bn2t jellegű gőzmozdony ugyanazon év októberében állt forgalomba gróf Almássy Dénes Gyula-Gyulavári korlátozott közforgalmú iparvasútján. 1906-ban Sarkadon talált új otthonra a szintén Dénes gróf tulajdonát képező uradalmi kisvasúton. 1927-ben üzemen kívül áll. Végül 1942.XI.5.-én eladásra kerül a miskolci Rácz-féle Kotróvállalat számára. Onnan lett OKÜ mozdony a háború után.
Múlt héten Dunaújvárosban jártam, nem lehetett nem észrevenni a Vasmű út mellett a parkban álló, szépen felújított kis gőzmozdonyt, melyet gertam néven fórumozó topiktársunk tanműhelyében az elmúlt években újítottak fel.
Leírása szerint a mozdony 1894-ben készült, 1958-ban Ózdról került Dunaújvárosba. Bővebben a szerzőtől:
Köszi! Nem jutott eszembe, hogy a jel nem a tereppel van kapcsolatban, hanem a szöveggel.
A "töltést" én itt láttam, ahová a kék nyíl mutat. Jön kifelé Körtvélyespusztától, aztán eltűnik a beton alatt. (attól lehet, hogy út nyomvonala, csak benőtték a növények).
Lóvasútnál meg nem mondom, mekkora a maximális emelkedés, amit még a ló kibír, de erdőszéli a szári kisvasút leírásában a Vinya-bükki völgy szárnyvonalánál 115 ‰-et ír.
Avval együtt semmilyen térképen nem találjuk, és a dolgok jelenlegi állása szerint kételkedünk.
..."az a kis gőzmozdony-jelkép mit keres a Bódis-hegyen?"
Ez Felsőgalla községről ad információt, a korabeli katonai jelkulcsban kellene utánanézni, hogy pontosan mit jelent, valószínűleg azt, hogy a településnek vasútállomása van (a 202 a község tszf. magasságára utal)
Ha megnézzük a Csákányos psz. - Körtvélyes psz. közti útszakaszt, ott elég nagy a szintkülönbség vasúthoz......
Amit láttál, mint "vasúti töltés", az szerintem a Tatabánya-Körtvélyesi épített út nyomvonala: