Keresés

Részletes keresés

Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64132

2-es vonal...hát...khm...láthatsz még csodát 2018. decemberétől.

 

Előzmény: trizs77 (64130)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 -1 1 64131

Igazad van.

Lehiggadva kissé: a szerző a hvg.hu...azaz fizetett cikk.

Újságíró nem merte a nevét adni hozzá.

 

Félek ez megint egy politikai lufi...felmérik, hogy zavartalanul szállhat, vagy lőnek-e rá.

Mint egy kisgyerek, vagy egy kamasz, aki mindig a határokat feszegeti...próbálgatja, meddig mehet el, mit tehet meg büntetlenül.

 

Csak felháborító a valótlanságok, féligazságok, ideje múlt lózungok és alapvető tények ismerete és említése/figyelmen kívül hagyása nélkül összetolt katyvasz. 

 

Pl. a hazai közlekedéspolitika egyik ilyen féligazsága (lassan őshazugsága) az egyébként drága, jelenlegi hálózatában fenntarthatatlan, gazdaságtalan és egyébként is sok földrajzi területen szükségtelen vasúti közlekedés előnyben részesítésének állandó mantrázása...amit az EU Közlekedési Fehér Könyve tényleg kívánatosnak tart: a 250 KILOMÉTERNÉL TÁVOLABBI KÖZLEKEDÉSBEN!!!!! 

 

Nincsenek már KGST-s óriás gyárak, az őket kiszolgáló munkásvonatok, a vas, acél, szén stb ipari tömegáruk, a nagyüzemi TSZ-es mezőgazdasági idényáruk pl. cukorrépa, alma, gabona, legalábbis tizede a korábbi szállítási igénynek.

Előzmény: trizs77 (64130)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 0 2 64130

A nagyon vasutas lelkületűek teliszájjal (tényleg) igen hangosan mondták, hogy a 2-es vasútvonal Esztergom-Budapest felújítása és villamosítása után egyetlen párhuzamos busz se jön be Budapestre, hanem a buszok, az érintett települések vasútállomásaira ráhordanak, és onnan az utasok majd vonattal jönnek be.

Ezt megírták vagy 40 cikkben.

Ok.

 

Elkészült a felújítás + elkészült a villamosítás.

Nosza.

Rajta.

Tegyék.

 

Szüntessék már végre meg a párhuzamos 800-as busz vonal családot.

A helyközi buszok tényleg ne jöjjenek be Budapestre, hanem csak az adott település vasútállomásáig közlekedjenek.

 

Miért nem teszik?

Beszélni szabad, amikor meg cselekedni kell teli lesz a nadrág?

 

Vagy miből áll hatalmi szóval letiltani a Székesfehérvár és Budapest között közlekedő autóbuszokat?

Hisz a névtelen szerző szerint, a vonat jó, kényelmes, légkondícionált, ott dolgozni is lehet útközben.

Akkor tegyék már meg.

Szájhősök.

 

 

 

 

Előzmény: Gyötör (64128)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 0 1 64129

A névtelen szerzőt, nem fenyegeti az a veszély, hogy a magyar, de még a helyi szellemtörténet nagyjai közé is, valaha beválasztják.

 

 

Előzmény: Gyötör (64128)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64128

http://hvg.hu/itthon/20180611_mav_volan_osszevonas_megrendeles_szolgaltatas

 

Idézetek: 

 

"Újra előkerülhet az új kormányzati ciklusban a MÁV és a Volán-társaságok korábban számtalanszor felvetett összevonása: a fejlesztésitárca-utód Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) környékén információink szerint ugyanis erős a szándék a párhuzamosan és észszerűtlenül működő struktúrák megreformálására.

A MÁV és a Volán ma nemcsak, hogy egymástól teljesen függetlenül, de kifejezetten egymás konkurenseként működik."

 

"az „ellenérdekelt felek” saját maguknak, és csak saját magukra tekintettel állítják össze a menetrendeket, és nincs olyan szerv vagy szereplő, amely összehangolná, vagy azok összehangolásra bírná őket." 

 

"A „hatékonysági tartalékot” – ahogy egy forrásunk fogalmazott – egyelőre a Volán-társaságok felszámolásában látnák,"

 

 

Itt mindenki megkergült?

 

Hogy a politika ugyanazokat a lózungokat dobja be időről időre, függetlenül attól, hogy az igaz-e, van-e még valós alapja, azt már megszoktam.

 

De hogy a "szakmaiságával" magát nagyra tartó HVG-nél sincs egy legalább a közlekedési alapokkal tisztában lévő, azt ismerő újságíró sem?!? 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.08 0 0 64127

Volánból csak ők dolgoznak be, de vannak hazai maszekok is, pl. Blaguss Agora Hungary, Five Stars.

Előzmény: trizs77 (64125)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.08 0 0 64126

Szerintem csak a VB.

Előzmény: trizs77 (64125)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 64125

Irány a tenger :

 

https://forbes.hu/uzlet/tizezer-forintert-visz-kozvetlenul-a-tengerpartra-a-flixbus/

 

A Volánbuszon kívül melyik volánunk dolgozik még a FLIX busznak?

 

 

sosiforda Creative Commons License 2018.06.07 0 0 64124

Az ÉMKK június 16-i változásai is felkerültek, megyénkénti bontásban:

 

http://www.emkk.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=522:menetrendvaltozas-2018-junius-16-tol&Itemid=363&lang=hu

Előzmény: Dudari (64113)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.07 0 1 64123

Nem csak a miniszter, de a szakminisztériumban és a nemzeti vagyonkezelőben mindenki változatlanul a VOLÁN elnevezést használja - csakúgy mint az utazóközönség - 15 évnél idősebb  - szinte valamennyi tagja. :-)

 

Itt az "újdonság" kérdőjelezhető meg: eddig is kettős VOLÁN irányítás működött.

A szakminisztérium feladata volt (és lesz ismét) a szakmai irányítás és szabályozás, ő írta elő a menetrendet, kötötte és ellenőrizte a közsszolg szerződéseket, míg a vagyonkezelő - mostantól majd tárcanélküli miniszter által vezetve - "irányította" a társaságok gazdálkodását.

 

Mi is itt a nóvum?

 

Lehet, hogy az ördög, a még - általam legalábbis - nem ismert részletekben búvik meg....

 

 

Előzmény: dundalk (64117)
mcg Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64122

ez melyik telep kocsija, s mi a fordája most?

az oké, hogy délután megcserélik lefelé a keszthelyi és egerszegi kocsit, így előbbi 18 óra helyett már fél 5-kor lemegy, de fel csak 15 óra után ért eddig is.

 

Előzmény: Racilaci (64111)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.06.06 0 2 64121

 Nem hiszem. Az utasok biztos kibírják. De hogy a város forgalma nem az tuti. Így is rengeteg a jármű. Anyuci/apuci ajtótól ajtóig viszi kicsi gyerekét csak hogy ne kelljen sétálni. Kecskeméten borzalmasan nagy forgalmat generál az iskola ez biztos , Eger iskolaváros ,valószínű itt is megvan ez a jelenség.

Előzmény: Irisbus (64119)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.06.06 0 2 64120

Szép meg jó de az egészen túlhaladt az idő. A farosok meg a 200asok még vígan elfértek alatta, sőt ha rámásztak a padkára még akkoris, de a klímaboxok miatt meg a nagyobb buszokkal kész szenvedés a kocsiállást megközelíteni, sőt nemcsak a megközelítés hanem a távozás is. Ha túl gyorsan kifordulsz a seggét megint lerendezed a tetővel. Az egész pályaudvar 11m vagy kisebb buszokhoz lett méretezve. Ma az átlag már 12 vagy hosszabb. Nem beszélve a betévedő 15 méteres 3 tengelyesekről. Nagyon ideje lenne már az egész pályaudvar újragondolása áthelyezése, mert egyre több koccanásos baleset lesz a hely szűke miatt. Nekem is külön élmény kiverekedni magam 12:30kor az egyesről mert szó szerint körbeállnak annyira nincs hely. Rám áll a 2.esen egy másik. Szerencsére igen jól fordul a MAN de pont ez a bökkenő. Hiába úgy állok meg ilyen fordulásnál simán alámehet a tetőnek a feneke. És ez még kvázi völgyidőszak gondolhatjátok milyen káosz van csúcsban. Régen 11 kocsiállás elég volt. Régen. Most meg 17 kevés. 

Előzmény: siófoki35 (64115)
Irisbus Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64119

Ezt az egy hetet, amit érint a suliidőszakból, kibírják... 

Előzmény: Cpt.Dave (64118)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64118

Elég hülye szituból indult a dolog. Aszfaltozták az úthibákat csak egy billencs rosszul állt be és a terítéskor ráemelt erre a peremre ami leszakadt. Ekkor bújt ki a szög a zsákból ,hogy a több mint 50 éves szerkezetből az idő eltüntette a betonacélt. Gyors vizsgálattal kiderítették hogy a maradékot is el kell lehetőleg azonnal bontani. Ezért nem várták meg a nyáriszünetet se. 

Előzmény: Snake-Mojzi (64114)
dundalk Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64117

A leirat szerint lesznek Volánok megint..vagy a miniszter megragadt pár évvel ezelőtt a témában.

Előzmény: Gyötör (64116)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.06 0 1 64116

Friss elképzelések...

…tehát mi is változik?

 

„Palkovics: új munkamegosztást hoznak létre az állami vállalatok irányításában (MTI)

 

(...) A miniszter példaként a közösségi közlekedést említette, ahol az ITM rendeli meg a szolgáltatást, a Volán, a MÁV irányítása, felügyelete már a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter dolga, de a Volán és a MÁV teljesítésének számonkérése ismét az innovációs és technológiai miniszter feladata lesz. (...)”

siófoki35 Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64115

Megoldják a kör sokszögesítésének problémáját ;) (Mondjuk sajnálom, a dolgot, egyedi ez a kör alak)

 

 

Előzmény: Snake-Mojzi (64114)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64114
Dudari Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64113
Dudari Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64112
Racilaci Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64111

Majd rásegítőzik a keszthelyi járatnak-:)))))

Előzmény: mcg (64110)
mcg Creative Commons License 2018.06.05 0 0 64110

kemény 1 járatot? mit csinál helyette a sofőr? :)

Előzmény: kbn (64109)
kbn Creative Commons License 2018.06.05 0 1 64109

Menetrendi változások:

 

ÉNYKK - http://www.enykk.hu/data/files/2015_02/nykk_2018_06_16_helykzi_rtest_02.pdf

 

Volánbusz - http://www.volanbusz.hu/hu/hirek/forgalmi-hirek/hir/33736

 

Jó ideje érik a Bp.-Székesfehérvár járatritkítás, most már a munkanapi menetrendből is húztak...

 

1205 Budapest–Székesfehérvár–Várpalota–Veszprém

A munkanapokon Budapestről 14:30-kor Székesfehérvárra, és a Székesfehérvárról 16:15-kor Budapestre közlekedő járatok megszűnnek. Az eljutást Budapestről Székesfehérvárra a 14:15-kor Keszthelyre, valamint a 14:45-kor Sümegre induló járatok, Székesfehérvárról Budapestre pedig a 15:55-kor és 16:45-kor induló járatok biztosítják.

63-41 001-3 Creative Commons License 2018.06.02 0 4 64108

Szombathely-Bükfürdő reggel, és az esti párja nem új keletű, a Perenye viszont igen. Cserébe hétköznapokon minden másnap Szeged-Szatymaz-Sándorfalva között is fordul egyet ÉNYKK-s autóbusz:

1. nap 

5062/423 06:10 Szeged - Szatymaz - Sándorfalva 06:43 (hétfő-péntek)

5062/458 06:43 Sándorfalva - Szatymaz - Szeged 07:25 (hétfő-péntek)

1510/523 09:20 Szeged - Szombathely - Bükfürdő 17:55

6616/12 18:05 Bükfürdő - Szombathely 18:40

 

2. nap

6600/3 06:20 Szombathely - Perenye 06:35 (hétfő-péntek)

6600/6 06:40 Perenye - Szombathely 07:00 (hétfő-péntek)

6616/5 08:00 Szombathely - Bükfürdő 08:43

1510/528 08:50 Bükfürdő - Szombathely - Szeged 17:40

 

Előzmény: Snake-Mojzi (64106)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.02 0 0 64107

Korábban is elment a DAKK-os kocsi Szombathelyig - pl. rezsiben?

Előzmény: Snake-Mojzi (64106)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.02 0 0 64106

Nocsak, a DAKK-ÉNYKK közös üzemeltetésű Szeged-Bükfürdő járat kocsijai beforognak egy esti Bükfürdő-Szombathely, egy-egy reggeli Szombathely-Perenye és Perenye-Szombathely, valamint egy reggeli Szombathely-Bükfürdő járatra (Perenyére csak munkanapokon megy). Ezzel minden második nap DAKK (Szeged) illetőségű kocsi végez Vas megyei helyközi járatokat.

sosiforda Creative Commons License 2018.06.01 0 0 64105

Én csak a tramtrain megindulása utánra vártam a Hódmezővásárhelyt elkerülő Szentes-Szeged gyorsjáratokat és erre már most június 16-tól lesz 2 ilyen járatpár (meglévő járatok átalakításával, amelyek most majd kihagyják Hódmezővásárhelyt).

Előzmény: Tourismo (64101)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.01 0 0 64104

Beszámoló 2017. évi helyi közlekedésről

 

Baja város

 

Csurgó város

dundalk Creative Commons License 2018.06.01 0 0 64103

A "megállóhelyeken nem kerül megállításra" mindent megmagyaráz..

Előzmény: Törölt nick (64102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!