Tank mosásról jut eszembe. Régebben olvastam a Totalcar-on egy cikket az ilyenkor szokásos nagynyom. csövek kötelező cseréjéről a közös nyomócső ultrahangos tisztításáról,nagynyom. szivattyú tisztításáról, tankmosásról. Talán Novoth Tibor írta (brrr. a hátam is borsódzik)-nem Tibortól
Ez felénk is tipikus.Bár szerencsére nem túl távol ~35km-re van egy szaki,aki nem ilyen.Sokszor küldött vissza 4-ből 4-et,hogy jó,esetleg egyet kettőt felújít ha kell.
Érdekes módon ez felén k is így van. Amit bevizsgáltatásra elküld az ember, valahogy mindig azt hozzák ki, hogy nem jó. Még ha csak a 4-ből 1 is volt rossz.
Ennyi km-nél pedig semmi bajának nem szabadna lenni. Németeknél meg még a gázolaj is jobb mint nálunk.
Itthon nem került bele valami lötty? Már a Bosch befecskendezők is felújíthatóak jó ideje. Ha a szerviz lelkiismeretes és precíz, akkor a felújított egyenértékű a gyári újjal. De ha van hova elírni, mert céges autó, akkor én biztos a 4 gyári újat (nem a nagykerektől a cseredarabos gyárinak nevezettet, hanem szalonból) választanám. Mást nem tudsz betenni helyette. Most sokat kell kifizetned egybe, de remélhetőleg ez már kiszolgálja az autót. A nagynyomású szivattyút sem ártana megnézni/bemérni. Üzemanyag szűrőt cserélni (csak gyárit!), és belenézni a tankba, szükség szerint kimosni.
Végül is még nem lett cserélve egy sem, most tart a dolog a próbapadi bevizsgálásnál. Nem lehet ezeket állítani? Vagy javítani? Utángyártott? Esetleg csak gyári jöhet szóba?
Most vettem Németo.-ban, így az előéletéről biztosra nem tudok mit mondani. Órában 152000km, szervízkönyv végig vezetve. Fülke gyári állapotban, motortér szintén gyári, müanyag pattintós levegőcsövek minden a helyén. Váltó, kuplung feszes,motor száraz, öröm az autót vezetni. 4 masterünk van, van amelyik 450000km futott, azt gondolom tudok köztük különbséget tenni. Szerintem valós ez az óraállás.
Jó irányba halad a javítás.Főleg ha már egy egyszerű résolaj mérésnél ilyen értékek jönnek elő. Persze, hogy nem olcsó (a javítás sem lesz az) mikor sok millió Ft-os gépek + tudás kellenek hozzá. Nem az utcasarki szaki kategória.
Ami szelepet mondtak neked, az a nyomásszabályzó. El szokott romlani, de esetedben a leírásod alapján nem az a gond.
Amúgy ezek 400ezer km-t gond nélkül el szoktak menni. Tiédben mennyi van? Nem az órában, hanem az autóban valójában?
Udv. Viktor Reinz lemez hengerfejtomitessel van rosz tapasztalata valakinek? A beteg egy BMW 320D, amit nemetorszagbol vettek hibasan egy toroktol, lebontott turboval, turbohibaskent adtak el. Persze kiderult, hogy mas is van, pl kiegyenlitotenhgely log mint allat es fozi a vizet. Kapott felujitott turbot, masik kiegyenlitot, fotengelykoszorulest+csapagyakat, gyuruket, hengerfejfelujitast (sikolassal). A hengerfej szelen vegig csepeg a fagyallo es megy az olaj az egesterbe, 2 drb. hengernel olajos a hengerfal. Hosszanti elszinezodes van a hengerfalon, de karc nincs, meg megvannak a honolas hornyai is. A sracok kipucoltak a blokkot amennyire tudtak, de 3 olajcsere utan is van meg femreszelek az olajban...gondolom ez elkurhatta az uj gyuruket es azert olajozik, de a a viz csepegesre nem magyarazat.
Véleményeteket szeretném kérni. A napokban vettem Németországban egy Renault Mastert. 2008-as, 2.5 dci, 145LE, mot.kód:G9U. Lehet beleválasztottam, nemrég kezdte el néha csinálni, hogy gyorsításkor elveszti az erejét és világít a szervíz lámpa.Ilyenkor mintha vészüzembe kapcsolna. Leállítás és azonnali újraindítás után ismét hibátlan a működése akár több száz kilométeren keresztűl. Ma kiolvastattam a hibatárolót: P 2002 és P 0089-es hibakód. Szerelő srác mért még résolajat, 1-es hengernél felénél a mérőedény, 2-nél negyedig, 3-nál jó háromnegyedig, 4-nél alig az alján volt a gázolaj. Azt mondták az elsö 3 befecskendező rossz lesz.
Elvittem Bosch szervízbe, ott kiszerelik és próbapadon megmondják a tutit.(nem kevés összegért)
Most már utólag jönnek a jótanácsok, hogy kár volt elvinni, a masternál valami nyomástartó szelep szokott tönkremenni.
Még az jutott eszembe, hogy talán az indulása sem volt 100%-os, mintha egy hangyafasznyit többet tekert volna az önindító, de tényleg csak nagyon minimálisat.
93-as évjáratú A Vectra, 1.7D. A tartó konzolja ezeknek tényleg ilyen vékony alumínium. De a Kadettokon is ilyen volt, azoknál ilyennel nem találkoztam. Pedig annál ütöttem-vertem a bordáskereket, hogy leugorjon, és nem lett csámpás utána.
Az előző szíjat kissé megette, 24mm helyett lett 14mm.
Üdv urak, az mitől lehet, hogy fogy a vezérműszíj oldala? Valamiért feszül neki az egyik feszítőgörgő szélének, az is kopik a szíjjal együtt. Előtte van az adagoló.