Szia Mobiles & Webinas ! Köszönöm szépen a válaszotokat , valószínűleg maradok a régi olajnál és a 13000-es km cserénél ! A tempomatot akkor majd a szerelőm intézi .
Találtam egy web oldalt ahol elég sok alkatrészt lehet bontásbol vásárolni , kiegészítő fűtés, ajtók ,ülés belsőburkolat ,108-as motor ,stb . Az oldal neve Racing Bazár. Remélem segít egy két embernek ! Még egyszer Köszönöm mind kettőtöknek az infót ! Sziasztok
Olvastam a kérdésed, de gondoltam, hogy majd a nagyok válaszolnak.
Nem akartam esetleg badarságot írni. Na mindegy, majd helyeselnek, vagy megcáfolnak. :-)
Annak idején (26 éve vezetek), amikor még a "szoci" autó volt a uralkodó típus az utakon, akkor elfogadott dolog volt, hogy minél többet futott egy autó, annál "vastagabb" olajat tettek bele, mondván jobban tömít, jobb a kompresszió, jobb a kenés. Igaz, akkori autók csupán 100.000 ig számoltak, aztán körbefordult az óra. Az ilyen kocsik már leharcoltnak számítottak. (motorgenerál)
akkoriban még néhány elvetemült szerelő fűrészport tettek a difi olajhoz, hogy csendesebb legyen...
Azért a mai autóknál már nem így van. Remélhetőleg.
Jobb az alkatrészek anyaga, kifinomultabb a megmunkálás, lényegesen jobb kenőanyagok vannak, lényegesen megnőtt a futásteljesítmény is. Ezzel szemben viszont, lényegesen könnyebb hazavágni egy motort, mint pl. egy 1200-es Ladáét véleményem szerint.
Ha rám hallgatsz, akkor felesleges nagyobb viszkozitású olajat tenni a gépedbe. De holnap úgy is megyek a szerelőmhöz és megkérdezem tőlük, hogy mi a véleményük róla. Én nem vagyok autószerelő. Nekem is kiszakadt a gumiharangom, azt cserélik. Remélem még nem késő. Úgy látszik ez is egy gyenge pontja a vitonak.
Tempomatom sosem volt sajnos, de mindig szerettem volna.
Azért én első nekifutásra megnézném a kioldó kapcsolókat (kuplung, fék) és vezetékeket, ismerve a vito gyengeségeit. Hátha csak valami ilyesmi a probléma forrása.
Nekem nincs benne tempomat, így nem tudok rá mit mondani. Az olajat mindig 22 ezer km-nél cserélem. Újkorától 10 w 40-es Aral van benne, és olajcserétől-olajcseréig a felső nivón van. Tehát nem eszi az olajat.
Sziasztok ! Bocs hogy már megint írok ,de van olyan írásom amire senki sem írt semmit !!!!!!!!!!!!! Nem sérelmezem ,de már elég "sok mindenben próbáltam másoknak segíteni " és leírtam mit ,hogy sikerült javítani ill. , milyen lehetőségek voltak !!!!!!!!!!!! A kérdésem az olaj és a megtett km finomságának hatása : 250 000 km-nél Jó-e még az 5W 40 vagy inkább 10W - 40 jobb -E ???? Bár most még egy probléma is elő jött mitől lehet ,hogy a tempomat beállítása 140km/óránál 10- 20 perc után kikapcsol , a jelenség hazafele kezdődött 2 szer ,most a kiúton már 4 szer a kar hibásodhatott meg vagy , nem tudom ??? Kinek volt hasonló problémája már ????!!!!! Válaszotokat előre is köszönöm ! Üdvözlettel Csokiszem
Szia ! A hangok nekem a félgömb csuklótól jött és szintén , inkább olyan ropogónak mondanám kb. 215 ezer volt az autóba akkor. 12.000 Ft és azóta már 252 ezer km jár . Bal oldali volt a hibás és jobbra kanyarodásnál csinálta a hangot! Remélem tudtam segíteni !Szia
Nekem kb 150e km-nél kezdett recsegni a jobb oldali. Mint később kiderült a gumiharang kiszakadása miatt. Utángyártott került e helyére.Lemfölder típusu.. kb 20e forint volt. Azóta már 270e van az autóban és jól működik. A bal oldali még a gyári.
Éppen ma van tíz éve, hogy egy új 112 cdi vitót vásároltam. Ezt csak azért írom, ha valakit érdekel milyen hibái voltak az elmúlt egy évtized alatt az autónak, akkor szívesen megírom.
A jelenlegi probléma a gépkocsival a hangok alapján kb. 60-70km/h sebességnél balra forduláskor a féltengelytől jön.
Ha valakinek volt már hasonló gondja a féltengellyel, akkor kérem írjon már róla néhány információt.
-hány ezer km-nél jött elő a probléma?
-bal vagy jobb oldali féltengelyt kellett javítani?
-kompletten lett cserélve, vagy a régi fel lett újítva?
Nemrégen lettem, egy 2002-es évjáratú, 112 CDI Vito tulajdonosa. Az egyik hiba, amiben a segítségeteket kérem, az, hogy ha felkapcsolom a világítást (tompított fényszóró, ködlámpa) magas sípoló/visító hang jön a motortérből. Először a a generátorra gondoltam, de ha a klímát bekapcsolom, akkor is ezt a magas "fütyülő" hangot adja. Lehet a szíj???
Nagyon köszönöm a segitségedet megoldottad a problémámat.A rádió ugyan nem javult meg de tudom ,hogy mi a hibája.Én is használom a googlét de nem találtam ezt a szervizet amit megadtál.Felhivtam atz a számot amit leirtál,és a következőket tudtam meg.Én már az ötödik vagyok ebben az évben akinek ez a problémája.A készülék alaplap hibás és tipushiba ebben a szériában. Ugyanez a rádió van a C osztályban és a jól felszerelt vitókban.Rendeltek a némettől alaplapot,de miután kiderült,hogy 90.000FT plussz szállitási és javitási költssége kb 120.000ft senki nem kérte a javitást.Egyébbként nem csak a beprogramozott adókat, hanem a beállitott nyelvet is elfelejti.
Kösz de nem az a hiba. Ez a rádió gyárilag volt benne és öt évig tökéletesen müködött igy ahogy van.Egyébbként megnézettem a merci szervizben és mindent rendben találtak.Már megpróbáltam az ország három pontján állitólag jó nevü szervizekben javittatni,de mindenhol rajzhiányra hivatkozva visszaadták a készüléket.
A rádió pontos tipusa:Comand 2.0-E/HEAD A 203 827 52 42.
Sziasztok ! Lenne egy kérdésem : Igaz lehet -e az amit egy ismerősöm mondott ,hogy az autóm már 250 000 Km felett van és elvileg jobb lenne az autónak ha 10w/40-es olajat raknék bele nem pedig 5W-40-est ?? Kinek mi a véleménye erről ? !!!! Mert én laikus vagyok ezen a téren és ilyen sok km még egy autómba sem volt! Ezért nem tudom igaza lehet - e !!!Köszi ha válaszoltok !! Csokiszem Ui: 2002-es 112 Cdi -röl van szó . Köszönöm előre is az infót.
Üdv :János nekem is ilyen problémám volt a rádióval a gyári csatlakozóhoz kellett még egy áramszálat bekötni és a probléma megszünt. Remélem tudtam segiteni!
Én örülök, ha segíthetek neked, de ha már a NET-en vagy, akkor használhatnád a Google-t...
Ha az enyém lenne:
Felvenném vele a kapcsolatot, hogy mi lehet a probléma.
Ha külső hiba van (pl. Kábelezés) akkor biztosan meg fogja mondani, hogy hol kell keresni a hibát, és azt itthon megcsinálod, vagy megcsináltatod. Ha belső hiba van, tehát maga a kütyü rossz, akkor fog mondani egy árajánlatot+posta, vagy ha van ismerős aki jár arra, akkor kiküldöd.
Aztán már csak el kell dönteni, hogy érdemes e megjavíttatni, újat venni, vagy használod így. (Új ára 180E körül van)
Nekem az a javaslatom, hogy mindenféleképpen keress egy normális elektromos szerelőt, és nézze azt meg, hogy meg kap e a készülék minden áramot ott, ahol kell.
Közben meg ezt találtam:
Iron System Kft.Budapest, Kerepesi út 27/A2040 Budaörs, MediaMarkt P1-es szint+36 209 527 107
Az állandóan működő tükörfűtés miatt, azt hiszem legelőször az ajtó és az "A" oszlop közötti átívelésnél kéne leellenőrizni a kábelköteget , ott szokott elszakadni a huzal.
Nekem a tükör állítás mondott csődöt e hiba miatt, de azt ajánlom ne vidd "komoly" szervizbe mert csak komolyan megvágnak, inkább csináld magad ...ha szolgád nincsen... toldjad ki a szakadt részt szilikonos huzallal és többet nem lesz vele gondod.
Vito 108D-m van, három éve használom, most 340000km van benne de nagyon meg vagyok vele elégedve, munkára vettem de mióta megvan ő lett a családi autó is...
...van egy kis gondom, próbáltam volna állítani a rögzítő féken mert nagyon tövön fog vagyis inkább ott se, de lesültem vele mert nem találtam semmi állítási lehetőséget, pedig a bowden teljesen laza több centi üresjárata van. Talán tud valaki segíteni, hogy van-e más megoldás is a pakni cserén kívül.
Én a helyedben kiszedném a kütyüt, és megnézném, hogy nincs e leesve egy tápkábel, vagy elszakadva, vagy ilyesmi.
Szerintem tipikusan az a jelenség, mint amikor lekötjük az akkumulátort és elfelejt mindent a rádió.
Mióta Vitóm van, megint rá kellett szoknom a saját javításra, mert minden hibbant elektromos három bukfencet csinál, ha megtudja, hogy Vitoról van szó.
Egyébként ha beírod a googliba azt amit írtál (Comand 2.0 -E/HEAD) Elég sok mindent lehet találni a NET-en.
Van egy fulos 2005-ös vitóm mellyel nagyon meg vagyok elégedve.A nyáron elromlott a rádióm.Tökéletesen müködik amig ki nem kapcsolom.Ha kikapcsoltam kb 10 másodperc után visszakapcsolom mindent elfelejt és ujra kell megint programoznom.Több szervizben próbálkoztam de sehol sem tudták megcsinálni.Minden hol kapcsolási rajz hiányára hivatkoztak.Hol tudnék ilyet szerezni,vagy megcsináltatni a készüléket?Ha valaki tud seggiteni megköszönném.
Úgy tudom, hogy a gyújtáskapcsolóban lévő vákumszelep okoz ilyen jellegű hibát. Amikor az indexkapcsolót cseréltem, akkor láttam is, hogy megy oda egy vákumcső.
sziasztok most vettem egy 110D-t van egy kis bajom hidegen jol indul és szépen jár a motor de melegen mintha kihagyna egy henger valaki hátha tudja mi lehet ez