Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csokiszem Creative Commons License 2010.11.15 0 0 813

Szia Mobiles & Webinas ! Köszönöm szépen a válaszotokat , valószínűleg maradok a régi olajnál és a 13000-es km cserénél ! A tempomatot akkor majd a szerelőm intézi .

Találtam egy web oldalt ahol elég sok alkatrészt lehet bontásbol vásárolni , kiegészítő fűtés, ajtók ,ülés belsőburkolat ,108-as motor ,stb . Az oldal neve Racing Bazár.  Remélem segít egy két embernek ! Még egyszer Köszönöm mind kettőtöknek az infót ! Sziasztok   

Előzmény: Mobiles (811)
webinas Creative Commons License 2010.11.15 0 0 812

Szia Csokiszem!

Olvastam a kérdésed, de gondoltam, hogy majd a nagyok válaszolnak.

Nem akartam esetleg badarságot írni. Na mindegy, majd helyeselnek, vagy megcáfolnak. :-) 

Annak idején (26 éve vezetek), amikor még a "szoci" autó volt a uralkodó típus az utakon, akkor elfogadott dolog volt, hogy minél többet futott egy autó, annál "vastagabb" olajat tettek bele, mondván jobban tömít, jobb a kompresszió, jobb a kenés. Igaz, akkori autók csupán 100.000 ig számoltak, aztán körbefordult az óra. Az ilyen kocsik már leharcoltnak számítottak. (motorgenerál)

akkoriban még néhány elvetemült szerelő fűrészport tettek a difi olajhoz, hogy csendesebb legyen...

 

Azért a mai autóknál már nem így van. Remélhetőleg.

Jobb az alkatrészek anyaga, kifinomultabb a megmunkálás, lényegesen jobb kenőanyagok vannak, lényegesen megnőtt a futásteljesítmény is. Ezzel szemben viszont, lényegesen könnyebb hazavágni egy motort, mint pl. egy 1200-es Ladáét véleményem szerint.

 

Ha rám hallgatsz, akkor felesleges nagyobb viszkozitású olajat tenni a gépedbe. De holnap úgy is megyek a szerelőmhöz és megkérdezem tőlük, hogy mi a véleményük róla. Én nem vagyok autószerelő. Nekem is kiszakadt a gumiharangom, azt cserélik. Remélem még nem késő. Úgy látszik ez is egy gyenge pontja a vitonak.

 

Tempomatom sosem volt sajnos, de mindig szerettem volna.

Azért én első nekifutásra megnézném a kioldó kapcsolókat (kuplung, fék) és vezetékeket, ismerve a vito gyengeségeit. Hátha csak valami ilyesmi a probléma forrása.

Előzmény: csokiszem (810)
Mobiles Creative Commons License 2010.11.15 0 0 811

Helló Csoki!

 

Nekem nincs benne tempomat, így nem tudok rá mit mondani. Az olajat mindig 22 ezer km-nél cserélem. Újkorától 10 w 40-es Aral van benne, és olajcserétől-olajcseréig a felső nivón van. Tehát nem eszi az olajat.

Előzmény: csokiszem (810)
csokiszem Creative Commons License 2010.11.15 0 0 810

Sziasztok ! Bocs hogy már  megint írok ,de van olyan írásom amire senki sem írt semmit !!!!!!!!!!!!! Nem sérelmezem ,de már elég "sok mindenben  próbáltam másoknak segíteni " és leírtam mit ,hogy sikerült javítani ill.  , milyen lehetőségek voltak !!!!!!!!!!!!  A kérdésem az olaj és a megtett km finomságának hatása : 250 000 km-nél Jó-e még az 5W 40 vagy inkább 10W - 40 jobb -E ????   Bár most még egy probléma  is elő jött  mitől lehet ,hogy a tempomat beállítása 140km/óránál 10- 20 perc után kikapcsol , a jelenség hazafele kezdődött 2 szer ,most a kiúton már 4 szer a kar hibásodhatott meg vagy , nem tudom ??? Kinek volt hasonló problémája már ????!!!!! Válaszotokat előre is köszönöm  !   Üdvözlettel Csokiszem 

csokiszem Creative Commons License 2010.11.14 0 0 809

Szia ! A hangok nekem a félgömb csuklótól jött és szintén , inkább olyan ropogónak mondanám kb. 215 ezer volt az autóba akkor. 12.000 Ft és azóta már 252 ezer km jár . Bal oldali volt a hibás és jobbra kanyarodásnál csinálta a hangot!  Remélem tudtam segíteni !Szia 

Előzmény: Mobiles (807)
Vitusz112 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 808

Nekem kb 150e km-nél kezdett recsegni a jobb oldali. Mint később kiderült a gumiharang kiszakadása miatt. Utángyártott került e helyére.Lemfölder típusu.. kb 20e forint volt. Azóta már 270e van az autóban és jól működik. A bal oldali még a gyári.

Előzmény: Mobiles (807)
Mobiles Creative Commons License 2010.11.14 0 0 807

Üdvözlök minden fórumozót!

 

Éppen ma van tíz éve, hogy egy új 112 cdi vitót vásároltam. Ezt csak azért írom, ha valakit érdekel milyen hibái voltak az elmúlt egy évtized alatt az autónak, akkor szívesen megírom.

A jelenlegi probléma a gépkocsival a hangok alapján kb. 60-70km/h sebességnél balra forduláskor a féltengelytől jön.

 

Ha valakinek volt már hasonló gondja a féltengellyel, akkor kérem írjon már róla néhány információt.

 

-hány ezer km-nél jött elő a probléma?

-bal vagy jobb oldali féltengelyt kellett javítani?

-kompletten lett cserélve, vagy a régi fel lett újítva?

-mennyibe került a javítás?

 

Előre is köszönöm.

 

Üdv.

KisTaksony Creative Commons License 2010.11.11 0 0 806

Sziasztok!

 

Nemrégen lettem, egy 2002-es évjáratú, 112 CDI Vito tulajdonosa. Az egyik hiba, amiben a segítségeteket kérem, az, hogy ha felkapcsolom a világítást (tompított fényszóró, ködlámpa) magas sípoló/visító hang jön a motortérből. Először a a generátorra gondoltam, de ha a klímát bekapcsolom, akkor is ezt a magas "fütyülő" hangot adja. Lehet a szíj???

Ha tudtok, kérlek segítsetek.

Kösssz....

flaming 1998 Creative Commons License 2010.11.10 0 0 805

Nagyon köszönöm a segitségedet megoldottad a problémámat.A rádió ugyan nem javult meg de tudom ,hogy mi a hibája.Én is használom a googlét de nem találtam ezt a szervizet amit megadtál.Felhivtam atz a számot amit leirtál,és a következőket tudtam meg.Én már az ötödik vagyok ebben az évben akinek ez a problémája.A készülék alaplap hibás és tipushiba ebben a szériában. Ugyanez a rádió van a C osztályban és a jól felszerelt vitókban.Rendeltek a némettől alaplapot,de miután kiderült,hogy 90.000FT plussz szállitási és javitási költssége kb 120.000ft senki nem kérte a javitást.Egyébbként nem csak a beprogramozott adókat,  hanem a beállitott nyelvet is elfelejti.   

Üdv: János                                                                                                                   

Előzmény: webinas (799)
flaming 1998 Creative Commons License 2010.11.10 0 0 804

Kösz de nem az a hiba. Ez a rádió gyárilag volt benne és öt évig tökéletesen müködött igy ahogy van.Egyébbként megnézettem a merci szervizben és mindent rendben találtak.Már megpróbáltam az ország három pontján állitólag jó nevü szervizekben javittatni,de mindenhol rajzhiányra hivatkozva visszaadták a készüléket.

A rádió pontos tipusa:Comand 2.0-E/HEAD  A 203 827 52 42.

Ha valakinek lenne hozzávaló rajz előrébb lennék.

Kösz.

Előzmény: adri0810 (801)
csokiszem Creative Commons License 2010.11.09 0 0 803

Sziasztok ! Lenne egy  kérdésem : Igaz lehet -e az amit egy ismerősöm mondott ,hogy  az autóm már 250 000 Km felett van és elvileg jobb lenne az autónak  ha 10w/40-es olajat raknék bele nem pedig 5W-40-est ?? Kinek mi a véleménye erről ? !!!! Mert én laikus vagyok ezen a téren és ilyen sok km  még egy autómba sem volt! Ezért nem tudom  igaza lehet - e !!!Köszi ha válaszoltok !! Csokiszem  Ui: 2002-es  112 Cdi -röl van szó . Köszönöm előre is az infót. 

webinas Creative Commons License 2010.11.09 0 0 802

Szia!

Köszönjük az infót!

Reméljük, hogy flaming 1998 is olvassa a hozzászólásod, és keres egy szerelőt végre. :-)

Gondoltam, hogy valami ilyesmi hiba lehet a dolog mögött.

Előzmény: adri0810 (801)
adri0810 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 801
Üdv :János nekem is ilyen problémám volt a rádióval a gyári csatlakozóhoz kellett még egy áramszálat bekötni és a probléma megszünt. Remélem tudtam segiteni!
Előzmény: flaming 1998 (793)
webinas Creative Commons License 2010.11.09 0 0 800

Szakdt vezetékeknél kicsi a valószínűsége, hogy folyamatosan menjen a tükörfűtés...

Bár a Vitonál minden lehetséges. :-)

Kapcsolót kellene megnézni, hogy nem zárlatos e? Nincs e összeégve, vagy esetleg szétesve.

Nekem a ködlámpa kapcsoló csinálja azt, hogy egy picit hozzáérek és már bekapcsol.

Szét kellene azt is szedni.

Előzmény: jociapro (797)
webinas Creative Commons License 2010.11.09 0 0 799

Én örülök, ha segíthetek neked, de ha már a NET-en vagy, akkor használhatnád a Google-t...

 

Ha az enyém lenne:

Felvenném vele a kapcsolatot, hogy mi lehet a probléma.

Ha külső hiba van (pl. Kábelezés) akkor biztosan meg fogja mondani, hogy hol kell keresni a hibát, és azt itthon megcsinálod, vagy megcsináltatod. Ha belső hiba van, tehát maga a kütyü rossz, akkor fog mondani egy árajánlatot+posta, vagy ha van ismerős aki jár arra, akkor kiküldöd.

Aztán már csak el kell dönteni, hogy érdemes e megjavíttatni, újat venni, vagy használod így. (Új ára 180E körül van)

Nekem az a javaslatom, hogy mindenféleképpen keress egy normális elektromos szerelőt, és nézze azt meg, hogy meg kap e a készülék minden áramot ott, ahol kell.

 

Közben meg ezt találtam:

Iron System Kft.Budapest, Kerepesi út 27/A2040 Budaörs, MediaMarkt P1-es szint+36 209 527 107

www.car-audio.hu

 

Elvileg foglalkoznak vele, az ő oldalukon van fent 180 ért új.

Meg javítanak is elektromos hibákat.

 

Szólj vissza ha beszéltél velük, hogy mit mondanak. Hasznos lehet más Vitos számára is!!!

 

Üdv.  János

Előzmény: flaming 1998 (798)
flaming 1998 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 798

Kösz a segítséged de hogy tudom én ezt vele megjavittatni.

Előzmény: webinas (795)
jociapro Creative Commons License 2010.11.09 0 0 797

Üdv. j.attila1118!

 

Az állandóan működő tükörfűtés miatt, azt hiszem legelőször az ajtó és az "A" oszlop közötti átívelésnél kéne leellenőrizni a kábelköteget , ott szokott elszakadni a huzal.

Nekem a tükör állítás mondott csődöt e hiba miatt, de azt ajánlom ne vidd "komoly" szervizbe mert csak komolyan megvágnak, inkább csináld magad ...ha szolgád nincsen... toldjad ki a szakadt részt szilikonos huzallal és többet nem lesz vele gondod.

 

Minden jót A.J.

Előzmény: j.attila1118 (784)
jociapro Creative Commons License 2010.11.09 0 0 796

Üdv. Mindenkinek!

 

Vito 108D-m van, három éve használom, most 340000km van benne de nagyon meg vagyok vele elégedve, munkára vettem de mióta megvan ő lett a családi autó is...

...van egy kis gondom, próbáltam volna állítani a rögzítő féken mert nagyon tövön fog vagyis inkább ott se, de lesültem vele mert nem találtam semmi állítási lehetőséget, pedig a bowden teljesen laza több centi üresjárata van. Talán tud valaki segíteni, hogy van-e más megoldás is a pakni cserén kívül.

 

Köszönettel  A.J.

webinas Creative Commons License 2010.11.08 0 0 795

Na, mit találtam.

Ez a fickó ezeket javítja. Igaz Német honban.

Írj neki, hátha tudja, hogy merre keresgéld a hibát.

 

Link

Előzmény: flaming 1998 (793)
webinas Creative Commons License 2010.11.08 0 0 794

Szia!

Én a helyedben kiszedném a kütyüt, és megnézném, hogy nincs e leesve egy tápkábel, vagy elszakadva, vagy ilyesmi.

Szerintem tipikusan az a jelenség, mint amikor lekötjük az akkumulátort és elfelejt mindent a rádió.

Mióta Vitóm van, megint rá kellett szoknom a saját javításra, mert minden hibbant elektromos három bukfencet csinál, ha megtudja, hogy Vitoról van szó.

Egyébként ha beírod a googliba azt amit írtál (Comand 2.0 -E/HEAD) Elég sok mindent lehet találni a NET-en.

Szerintem nem lehet nagy baja.

Előzmény: flaming 1998 (793)
flaming 1998 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 793

Üdv. Vitós társaim.

Van egy fulos 2005-ös vitóm mellyel nagyon meg vagyok elégedve.A nyáron elromlott a rádióm.Tökéletesen müködik amig ki nem kapcsolom.Ha kikapcsoltam kb 10 másodperc után visszakapcsolom mindent elfelejt és ujra kell megint programoznom.Több szervizben próbálkoztam de sehol sem tudták megcsinálni.Minden hol kapcsolási rajz hiányára hivatkoztak.Hol tudnék ilyet szerezni,vagy megcsináltatni a készüléket?Ha valaki tud seggiteni megköszönném.

A rádió tipusa:Comand 2.0 -E/HEAD

Sorozatszáma:A 203 827 52 42

Mellékelek egy fotót a rádióról.

 

Üdv: János

sarkl Creative Commons License 2010.11.08 0 0 792

Üdv.mindenkinek!

Tudna valaki segíteni 110D vagy V230 TD-hez keresek bontott körmös előtöltésszabályzót mivel az enyém szétesett telyesen.

Üdv.Sarkl

f r e d Creative Commons License 2010.11.08 0 0 791

PowerZ, Vitusz112!

 

Köszönöm a segítséget közben beszéltem pár mercis ismerőssel és mondták hogy valszeg az a gond.

 

Kérdés:

 

A 98-as évjáratú vitoban (110d) van már computer vagy még a régimódi?

 

Ha hülyeséget kérdeztem akkor sorry.

Előzmény: PowerZ (790)
PowerZ Creative Commons License 2010.11.08 0 0 790

Valameik vákum cső lehet lecsúszva,akár a lámpáról,de az adagolótól végig követed tuti meglesz.

 

Bár nekem a sprinterem most egy féklámpa izzó zárlat miatt produkálta ezt :D

Előzmény: f r e d (785)
Vitusz112 Creative Commons License 2010.11.07 0 0 789

Szia!

 

Úgy tudom, hogy a gyújtáskapcsolóban lévő vákumszelep okoz ilyen jellegű hibát. Amikor az indexkapcsolót cseréltem, akkor láttam is, hogy megy oda egy vákumcső.

Előzmény: f r e d (785)
webinas Creative Commons License 2010.11.06 0 0 788

Szia!

Tettem fel kapcsolási rajzot. Talán ez segít.

 

Innen letöltheted

Előzmény: j.attila1118 (784)
webinas Creative Commons License 2010.11.06 0 0 787

Sziasztok!

Vito Guruk! Merre vagytok?

 

Ma végre sikerült megcsinálnom a központi zárat.

Most működik ahogy kell. Bár, még kellene egy elektronikát venni hozzá, hogy zárásnál felhúzza az ablakokat.

Vissza tettem az eredeti központi zárat az ajtóba. Mikor először javították, tettek bele egy másikat mondván, hogy az a rossz.

Persze, semmi baja. Valószínűleg már akkor el volt szakadva 1-2 vezeték, azért nem működött.

nimre79 Creative Commons License 2010.11.06 0 0 786

sziasztok most vettem egy 110D-t van egy kis bajom hidegen jol indul és szépen jár a motor de melegen mintha kihagyna egy henger valaki hátha tudja mi lehet ez

előre is köszi

f r e d Creative Commons License 2010.11.05 0 0 785

Hali!

 

 

Merci vito-m van, 110 cdi, 1998-as motort le akarom állítani kiveszem a kulcsot és a motor megy tovább...

Adagoló vagy indító, vagy érintkezés?

 

Ha valaki tud segíteni annak köszi  a válaszokat!

j.attila1118 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 784
Sziasztok

 

A következő lenne a kérdésem! Állandóan megy a tükör fűtésem....Merre induljak el? Van 

esetleg rajz róla??

 

Köszi

Előzmény: webinas (776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!