Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

metalex Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149889

Köszönöm !

 

Ezt a cikket én nem találtam meg, és nagy segítség volt, mert a specifikációt újra megnéztem és a W90 teljesíti a GL4-et is- nem csak és kizárólagosan a GL-5-öt !

Ezek szerint beletehető az olaj a W80 helyett.

Nagyon köszönöm a segítséget. El voltam kicsit vesződve ! :-)

További szép napot !

Üdv :

        metalex

Előzmény: Roadkill (149887)
Tie Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149888

Beraktunk egy másikat próbából, az 1.5-et tol. A Haynes-ben az van, hogy 1 bar-nak kell lennie.

Viszont ugyanúgy lerohad.

 

Olvasgattam a leírást, aszongya, hogy az AC relé mellett van egy biztonsági kaccsoló, ami lelövi az AC-t, ha gyútáskimaradás vanik. Namost, ha ez a kapcsoló baszakszik, az lehetugye...

Előzmény: 409 (149884)
Roadkill Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149887

GL4-GL5 fejtegetés:

Ha eszerint rendben az új olaj, gyaníthatóan nem fog gondot okozni ez a viszkozitáseltérés se, én hagynám úgy.

Előzmény: metalex (149885)
Paco155 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149886

Az én ismereteim szerint a GL4 specifikációjú váltót a GL5 váltóolaj előbb utóbb megeszi.

Előzmény: metalex (149885)
metalex Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149885

Sziasztok!

 

Váltóolaj ügyben szeretnék tanácsot kérni tőletek.    

Egy Peugeot 307 SW, 2002, 66Kw, 2.0D, 8v -  Ződ :-)  - váltójába betölthető-e nyugodt szívvel a 75W80 helyett a 75W90-es olaj ?

Minden kritériumot teljesít a W90-es is, a specifikációk alapján a meleg oldali viszkozitása valamivel magasabb marad minta W80-nak.

Táblázatok alapján már magasabb specifikációjú mint a W80, ez már a API GL-5-öt is teljesíti, nem csak a GL4+-t, - és egy sor mást is)

Bocs az idétlen mondatokért, de aki érti- az úgy is érti :-)

A váltóban majdnem 200 ezer van, hiba nélkül.

Az első cserénél ~ 100 ezer környékén még W80-t raktam bele, most rosszul emlékeztem az olaj típusára és a W90-est rendeltem meg.

Azóta a specifikációkat böngészem :-(

Természetesen semmilyen erre utaló gyári leírást nem találtam, hisz melyik autógyár foglalkozik egy 14 éves működőképes váltóval a gyakorlatban ?

(és igen tudom, hogy a váltóban élettartam olaj van, és nem volt még a váltó megbontva, de nem hiszek az örök élet+1 napban :-) és ezért cserélem.

 

A segítséget és a tapasztalatok megosztását előre is szeretném megköszönni Nektek !

 

Üdv :

        metalex

 

409 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149884

Előzmény: Tie (149883)
Tie Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149883

C16NZ F Astra, üzemanyagnyomást mértünk, a szivattyú után közvetlenül 1bar, gázadásra nem változik. Kicsit kevésnek tűnik nekem, annak ellenére is, hogy a leírás alapján a nyomásszabályzó 0,76BAR-ra kell szabályozzon. Nem kéne többnek lennie a kijövőnek attól az 1 Bar-tól?

mica-r Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149882

Nem kóvályog valamelyik féltengely rúd? 

Előzmény: Donibcsi (149881)
Donibcsi Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149881

Inkább kerékfordulathoz kötném. Pont olyan, mintha a belső csukló lenne kikopva (tripod csukló) és ugrik egyet a kopott részen, de az tipikusan oldalirányba szitál, és hát ezt a két új belső csuklóval kizártam mint hibát.

Előzmény: cam aro (149874)
hsanyi79 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149880

Köszi cam, ebbe az irányba indulunk akkor.

 

köszönöm .

Előzmény: cam aro (149876)
cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149879

sarkitottam. :) 

 

persze, nem kizarhato a dmf.

de ha gazra raz, raz az maskor is.. 

-szerintem- 

Előzmény: mica-r (149878)
mica-r Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149878

A fene tudja, mit barkácsoltak azon a kocsin 10 év alatt. Láttam már csodáltos lendkerék dolgokat. Pláne DSG lendkerék kicsit más mint a manual!

Előzmény: cam aro (149875)
cam aro Creative Commons License 2016.03.15 0 1 149877

a szilent. 

 

a szakszeru szilent cserehez pres szerszam kell  > a megfelelo betetekel. 

egy satu nem pres, de betet se nincsen. 

kicserelni ettol kilehet vele, de nem lesz benne koszonet. 

 

 

a kiszereles. 

 

par csavar nem a vilagvege..

de mintahogy szilent is mutatja nem egy uj epitesu az auto. 

tehat elofordulhat hogy lesarkalodik a lerohadt feju csavar. 

belerohad a szilentbe. 

kihuzza a menetet.

nem lazul, nem gyon ki. jaj az ujjam.  

stb apro kis turpisag amire ezek az egyszeru gepalkatreszek kepesek. 

 

szvsz az egyszerunek tuno muvelet mellett, nem is annyira a softver igeny a nagy..

hanem a hardware.  > szerszamozottsag 

Előzmény: atomik851 (149873)
cam aro Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149876

mellett néha kigyullad a check engine lámpa..""

 

hat akko' itt illene kezdeni. 

lehet egy nagyobb befecsi mennyiseg korrekciod. 

helytelen railnyomas.. stb,. szvsz kikell olvasni a hiba kodot elobb. 

(azt lehet koze nincs hozza. ) 

Előzmény: hsanyi79 (149871)
cam aro Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149875

ketto tomegu ha mar fordulaton bajt csinal, akkor az alapjaraton ki esik a kocsibol. :) 

Előzmény: combi27 (149868)
cam aro Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149874

 de olyan ütemben, ahogy gyorsul az autó.""

 

valaminek a fordulatahoz mar csak tudod kotni..?  

kerek fordulat, motor, valto fokozat.. mittomen. 

 

am volt valami hasonlom passaton

ott a segedkeret csavarok levoltak ugyan huzva.

csak epp a menetbe. nem a kasztnihoz. 

mondjuk az a pattogas mellett recsegett is. 

Előzmény: Donibcsi (149867)
atomik851 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149873

Sziasztok Szakik!

 

Érdeklődés a célom.  ;) Lenne egy suzuki ignis 1,5 Gépem 2004 es gép. A hátsó lengőkaromnál 2 szilentem kezdi megadni magát! Így néz ki jelenleg:

 

 

Azt szeretném kérdezni, hogy ennek a szilentnek a cseréje mekkora meló? A hátsó lengőkar kiszerelése mennyi idő kb(egy magam fajta nem autószerelő végzettségű emberkének)?   Mivel szokták kivenni a régi szilentet illetve beletenni az újjat a lengőkarba? Satuval megoldható a szilent csere? Nem vagyok szerelő csak egy amatőr fogalmazzunk így. Minden érdekel a témával kapcsolatban. Mondtak egy tippet de szeretném ha egy segítőkész szerelő elárulná, hogy mi is a valóság szilent csere ügyben!  Nagyon köszi előre is, remélem  Lesz segítségem. Köszi sziasztok. 

 

Paco155 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149872

Nem hinném, hogy bárkinek is bármijébe belegázoltál volna, csak nulla információtartalom mellett nehéz a hibán gondolkodni.  :)

Előzmény: hsanyi79 (149871)
hsanyi79 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149871

Értem persze, csak gondoltam hátha találkozott valaki hasonlóval, de igazad van, visszaolvasva elég pontatlan a megfogalmazás.. elnézést.

 

A morgás erőteljes motorhangot jelent, olyan mintha kopogósan járna a motor, vagy rezonálna valami. emellett néha kigyullad a check engine lámpa..

 

 

Elnézést ha a hozzászólásokkal bárkinek a lelkébe gázoltam,

 

 

üdv.

 

 

Előzmény: Paco155 (149870)
Paco155 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149870

Háááát.  Az ugyebár a morgástól függ.

Nekem pl. ugyanilyen körülmények között padlógázon alapjárattól egész 6500-ig erőteljes morgás jön a motortérből. Amit én élvezettel hallgatok mert a V6 hangját nem bírom megunni.

Kis gázpedálállásnál ez a morgás nem hallható. 

 

 

Érted ugye, hogy mi a baj a beírásoddal?

Előzmény: hsanyi79 (149869)
hsanyi79 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149869

„Kérdezés előtt kérjük megadni az autó típusát, évjáratát és a motorkódot. Néha a színe is számít...:)”

 


Csak ez miatt lett beleírva... 

 

Nem haragszom, valami tipp?

Előzmény: SLX-350 (149866)
combi27 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149868

sztem nagyon rossz helyen keresgélsz....kettős tömegűt kellene kivenni és megnézni....

Előzmény: Donibcsi (149867)
Donibcsi Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149867

Sziasztok,

 

Vettem egy Passat 3C 2.0pd 2007-es DSG szart. Gyorsításnál rázott az eleje, kiszedtem a féltengelyeket, az egyik belső csukló gagyi utángyártott volt, a másik meg valami házigyártmány átalakítva golyókosarasra. Mindkettő lógott. Rendeltem bele két GYÁRI VW belső csuklót, összeraktam, és semmit nem változott. Megnéztem a féltengely szárait, belevaló, nem hosszabb-rövidebb. 

 

Normál gyorsításkor ráz piszkosul, ha padlózom, akkor nem annyira érezhető, de ott van a rázás. Nem az oldalirányú szitálás, ami a féltengely belső csukló hiba lenne, hanem olyan, mintha ugrálna az eleje le-föl, de olyan ütemben, ahogy gyorsul az autó. Ha elveszem a gázt, nincs nyomaték, azonnal elmúlik. Átnyálaztam a futóművet, lecseréltem a gumikat, centríroztam, de semmi változás. Csáposon is kiforgattam 16-ig, hátha látok valamit forgás közben, de semmi. Nyilván más szögben áll a féltengely, de hátha.

Menet közben kormánymozdulatra nem változik semmit.

 

Ötlet?

 

SLX-350 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149866

" .. adott egy fekete toyota rav4-es, 2.0 d4d motorral, évjárat 2005, 1cd motorkóddal: ...van esetleg valami tippetek, merre induljunk el?....  "

 

Ha még kék lenne akkor talán...... .:))

Ne haragudj de ezt nem lehetett kihagyni.

Előzmény: hsanyi79 (149865)
hsanyi79 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149865

Üdv az uraknak, az alábbi problémában szeretnék segítséget kérni:

 

adott egy fekete toyota rav4-es, 2.0 d4d motorral, évjárat 2005, 1cd motorkóddal:   

 

a tünet a következő: alacsony fordulatról padlógázzal gyorsítva 1500 és 2500 fordulat között erőteljes morgás jön a motortérből. 

 

finoman gyorsítva, illetve a fent írt tartományon kívül nem jelentkezik ez a hang.

 

van esetleg valami tippetek, merre induljunk el?

 

előre is köszönöm a válszokat.

combi27 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149864

akkor sztem tapasztalat alapján majd kiderül fogyasztja e az olajat..

de ha már xxW-40-eset keresel akkor van dexos2-es ebben is...

 

Mobil 1 ESP 0W-40

Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40

Castrol Magnatec 5W-40 C3

Eneos Premium Hyper 5W-40  (a következő olajam ilyen lesz, márkaszervíz szerint csendesebben jár a motor tőle)

 

 

 

Előzmény: kormi07 (149862)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149863

Igen, sajnos elő szokott fordulni ennél a motornál, nem egyedi eset. A Suzuki sosem ismerte el tervezési hibaként, de garanciális időn belül is voltak esetek.

Előzmény: hazafia (149843)
kormi07 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149862

Ha nincs jelentős olajfogyasztása

 

Most vettük az autót, nem tudunk róla semmit.

Előzmény: combi27 (149858)
kormi07 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149861

Köszi, meglátjuk mit szól hozzá.

Előzmény: SLX-350 (149856)
kormi07 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 149860

Ennyi nekem is van:-)

Előzmény: cam aro (149855)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!