ACDsee nevű programocska olyan szépen megcsinálja..... akkor nézd már meg a képtáramat, a cikkek 3.5t felett.... és ha az sem jóó akkor a hiba kegyednél van....
azt minden ember el tudta olvasni és nem volt panasz.....
ha ez sem menne, meglátom majd mit tehetek érted roadtrainné... hoppp elszoltam...
Malwin!, bocsánat, de nem néztem a hűtőmaszk bal oldalára, hogy mi is az..... BOCSÁNAT!!!!!!!! legközelebb közelebb teszem a fókuszpontot.... remélem nincs harag...... :(
az újság....
amikor berakjátok képnézegetőbe, akkor nagyítsatok rá és látni fogjátok..... ez az eredeti méret..... :) a többi ami van az is iylen..... :D :o)
Nekem képem nincs a Rábatransos MAN fülkésről, de a létezését nemhogy elhiszem, de tudom is, hogy van. A DAF fülkés kocsit ne keverd össze a DAF 85-ös Molos kocsikkal.Ez Rába, azok DAF-ok.
kezd ez is olyan lenni mint a másik dolog, amit nem hittetek nekem......
komolyan ezt már meg fogom keresni, és ha fog működni ez a kis szkenner gépem akkor majd lesz állesés....... hidd el van, sőt mikor jöttem haza bécsből a kis berlingóval olyan két-három éve, akkor láttam is egyet...... :)
ezt a moltransos holland-füvest meg ismerem..... van annyi itt nállunk mint a nyűűűű, sőt mikor melóztam, és jártam ki a tifóra(tiszai finomító), mindíg ott mentem el mellettük a tankautótöltőnél...... :P
EBBől a szempontból sajna nem Győrben lakom!!!!!!De a szerelvényt azér már többszőr is láttam.+ több cikkem is van róla.Hát a képkereső sem bánik sajna valami bőkezűen evvel a témával.Semmi új csak a régi szokásos képek.Nem tudom,hogy a gyárban foglalkoznak ilyesmikkel.Talán a gyári újságtól tudna valaki segíteni.Cikkek dokumentációk formájában.
ha mázlista vagy..... ha jól jött össze az élet számodra akkor győrben lax, és hallottál egy olyan cégről hogy rába-trans! ha jól tudom nálluk van az utolsó fejlesztésű nyerges, lásd tényleg M.A.N. Fes szériás fülke, ami alacsonyfülkés, és feketemolnár vagy hódgépes félpóttal mozgolódnak..... volt még egy rövid cikk anno a ctb-ben erről, és még fotó is! Azthiszem talán még a truck-expon is voltak jópár éve, bár ezt kétséges...
képeket úgy tudsz keresni, hogy a google.co.hu-n átváltasz képkeresőre és beirod hogy rába+akármi, vagy ha már feltöltöttem volna nállam is lenne pár db, de a gasolinnak vagy a malwinnak vannak képei, malwinnak azthiszem nincs neten képe ilyenekről...... amúgy én is vadászok rájuk!!!! :D
Nem áltak le a komplett járműgyártással. Honvédségi gépek most is készülnek, buszalvázak is (ez a kettő meg a bármunka a Terex-nek egy időre le is köti a kapacitást), meg összkerekes főleg faszállító gépek időnként ma is készülnek. Gyartanának ők nagyobb mennyiségben mást is csak kereslet nem nagyon van.
Neki kellene álni a speciális (ősszkerekes) járműgyártásnak, erről korábban már egy párszor leírtam magasröptű gondolataimat, de a cégtől nem olvassa senki a fórumot. :o)
Ami jó öreg RÁBA gyárunk mikor állt le a komplett teherautó gyártással???Hasonló a story mint a SKODÁNÁL????Illetve melyik volt a kifutó típus???Milyen kialakitásokban gyártották őket????Tud valaki frankó RÁBÁ-s oldalt sok képpel műszaki leírással????Van ilyen egyáltalán????
A Renault teherautós üzletágát már egy ideje Renault Truck-nak hívják (mióta a Volvo átvette) és nem RVI-nek. /csak okoskodok és kekeckedek :o)/ A helyi Renault?
Ha már szóba került a Renault akkor érdemes megjegyezni, hogy az új Midlum (és a Volvo FL) motorok Deutz motorok. Azt hogy a gyártást is ők végzik-e, azt nem tudom. Persze a Volvo résztulajdonosa a Deutz-nak.
Az Eurotrade meg azt hitte, hogy megfogta az Isten lábát, mert a Liaz gyárral közösen indult a közutasok tenderén-így lett sok-sok közúti igazgatóságnál Rába hidas Liaz újra, csakhogy a Rába 939-meg hasonló hidak csak a garancia alatt voltak jók, vagy még úgy sem. A Rába meg vonogatta a vállát, hiszen ő annyit gyártott ezekből, amennyit az Eurotrade rendelt.Az meg annyit kért, hogy össze lehessen szerelni az autókat. Amikor aztán a kocsik elkezdtek meghibásodni, nem volt alkatrész, meg nagysokára volt, meg satöbbi. Így aztán az Eurotrade mehetett pereskedni a szavatossági perben, amit a közlekedési minisztérium akasztott a nyakába, aközutasok meg kisöprik a padlást használható alkatrészek után.Több, mint két éve, boldogult alkatrészes koromban az utolsó feladataim közé tartozott felkutatni egy ilyen kocsihoz hajtott első futóműalkatrészeket. Részben sikerült... Itt a vége, fuss el véle.
Le már vagy 3 éve ha nem 4. Bár nem tudom, hogy a Bolgárok még gyártják-e a Madara-t, ami Liaz bolgár változata volt. A Madara gyártotta egyébbként a hídak egy részét a cseheknek, meg Avia-t is gyártottak licencbe.
A 12.18-al arra akartam utalni, hogy a Steyr-nek volt egy ilyen modellje és szerintem a tulaj fogta a Steyr hűtőrácsát és átdolgozta Liazosra. Ha jól látom a képen a rendszám Bratislava, és gondolom egy cseh autó prototipusát nem szlovákiába adják el. (bár a Liaz Furman is a szlovákoknál készült) Na mindegy nem bonyolítom tovább.
A rendszerváltás idéjén még kb. 20.000 Liaz készült, de 1998 környékén már csak 700db. Egyre fogyott a legyártott mennyiség. A kutyának se kellett már 2000 környékén. Ugyan elkezdtek fejleszteni a 90-es évek közepén, hogy a kínálat szélesebb legyen jöttek a duppalhúzos, összkerekes változatok, de ez már nem tudta megállítani a rohamosan csökkenő eladási tendenciát. Anno beszéltem 2001-ben az Eurotrade céggel és mondták, hogy a 330LE-s tűsarkű rövidfülkés alváz 13mFt (netto) /nem a Xena és a Fox, hanem a régi fülkés/, egy 360LE-s MAN TG-A alváz hosszú fülkével 14,2mFt volt (a kérdéses évben a legkorszerűbb autó volt a piacon és Truck Of The Year).
Az új fülkések későn kerültek a piacra (nem nagyon volt pénz a gyártás bevezetésére, a Liaz motorok elavultak voltak és csak 2 változat volt a 200 valahány lóerős és a 330-as. Ez a nemzetközi melohoz kevés, és nincs szervízháttér nyugat-európában. A Detroit-Diesel motoros meg drága volt (annyiba került ezzel a motorral mint a hasonló nyugati kamionok). (nekik nem volt egy olyan jó termékük mint a Tatra-nak a csöváz+lengőtengely és a léghűtéses motor) Szóval a cég körül szépen elfogyott a levegő.