Tudnátok esetleg hogy mennyi is az a teljesítmény KW-ban amit felvesz a klíma a motortól?
Ez merő kíváncsiság, véletlenül sem akarom kikapcsolni :) De sokan kérdik tőlem igy többet fogyaszt-e. Az meg nem kükönösebben érdekel mert nem akarok kidögleni, és ez a lényege.
Remelem tenyleg kiderul... Az egyfejuek vekonyabb szijat raktak be, mert a fotengelyen nem csereltek szijtarcsat, a tobbi tarcsa egy bordaval szelesebb...
Koszonom a segitseget, remelem holnap okosabb leszek!
Szíjszakadásra esetleg megszorult kompresszor vagy szabadonfutócsapágy.Ezek miatt viszont nem indult volna újra.De lehet,hogy a szíjzsakadásnak semmi köze az egészhez. Meg kell mérni a nyomásokat,egypár elktromos mérés és kiderül.
Nem lehet,hogy azért nem emeli a fordulatszámot ,mert nem lett a kábelköteg és a motorvezérlő kicserélve,hanem csak a kompresszor tekercse kapott egy jelet valahonnét? Hozzáteszem,hogy ez csak tipp,mert nem ismerem a Fabia klíma elektronikáját.
Az első egy száraz nitrogénes nyomáspróba legyen.Ha ez nem hoz eredményt,mert csak olyan minimális a szivárgás akkor megkell festeni UV jelzőfestékkel és ha elszivárgott akkor meg kell keresni a szivárgás helyét. Ha a töltésre Körmend megfelel akkor :20/9678 408.
szinten egy kis segitseg kellene... : 1.4 MPi Fabiamba a mult heten lett berakva egy bontott gyari klima, mukodott is rendesen, bar 1-2 alkalommal gondolt egyet es nem hutott, de egy kikapcs-bekapcs "segitett" rajta. Penteken viszont bekapcsolt klimanal egyszercsak elszakadt az ekszij... Hivtam a fickot, ahol beszereltek, mert kicsit pipa lettem, ki is kuldott embert, hogy kicsereljek a szijat, ki is csereltek, de az elso inditaskor megint elojott, hogy nem hutott a gep, var-leallit-szerelo-kabeleket-rangat utan hutott megint, de csak addig, amig a szerelok el nem mentek. Most ha bekapcsolom, hallom/erzem, hogy a kompresszor megy egy darabig, de egy leheletnyi hideg levego sem jon... Holnap megyek vissza a muhelybe, szerintuk a vezerloegyseg lehet a hibas, adnak egy masikat. En vagyok paranoias, vagy tenyleg lehet koze a szijszakadasnak a mostani nem mukodeshez? Tegnap elmentem egy Skoda markaszervizbe is, kiolvasatni az esetleges hibakodokat, voltak azok is, a klimavezerlo ezt irta: "kulso meghajto rele szakadt / pozitivra zarlat, idoszakos hiba", a motorvezerlo pedi ezt: "motorvezerlo-egyseg nincs illesztve". Ja, igen: amig mukodott, bekapcsolaskor nem emelt alapjaratot, kis ingadozas utan visszaallt a 830 koruli alapjaratra, pedig ismeros uilyen, gyari klimas Fabiaja felemel az alapjaratot.
Esetleg vki tud tanacsot adni holnap mire figyeljek?
Mint írtam szakkönyvek szerint.Hogy ez a gyakorlatban általában nem így működik az egy más kérdés.Tapasztalom,hogy hoznak bontott szárítószűrőket,hogy be kéne építeni,mert a másik már biztos rossz.Tehát valami infó kering róla ,hogy időnként cserélni kell.Csak azt nem tudják,hogy ha sokáig nyitva van akkor telítődik a levegő nedvességtartalmával és így már nem látja el az egyik funkcióját. Más.Szervízkönyv írja a fékolaj cseréjét?
Rá kell mérni a nyomásokra,esetleg lefejteni és utána lehetne biztosabbat mondani. Melegnek kell lennie,de hogy ez hány fokot jelent azt nem tudom.Egy gyakorlott szerelő tapintásból tud következtetni a bennt zajló folyamatról.
Lehet ez is az oka,de lehet,hogy alapjárat közelében nem nyom rendesen a kompresszor.Megmég jópár dolog miatt is lehet.Ezt távgyógyászatban megmondani nem lehet.
Kis segítséget kérnék. Van egy Audi 80-am, '93-as évjárat. 2 éve vettem, a klímája gyári - nem utólagosan belereszelt - és azóta tökéletesen működött. 3 napja elfelejt hideg levegőt nyomni.
Mi ilyenkor a jó sorrend - lévén 12 éves autóról beszélünk. Gondolom újra kell tölteni vagy esetleg lehet más hiba is? Érdemes "kidobni" egy pár ezrest hibamegállapításra vagy fel kell töltetni és majd utána elválik van-e más gond is?
Utolsó kérdés: ha jól tudom R12-essel van töltve. Hova tudnám elvinni töltetni occsóért és mennyibe fáj egy ilyen eksön?
Én csak egy kicsit vagyok jártas ebben a klímás dolgokban, de én úgy tudom, hogy ameddig egy rendszerrel nincs probléma, tehát hűt, addig nem szabad hűtőközileg megbontani. A megfelelő tisztításokat, karbantartásokat nem szabad elfelejteni, de a hűtőkört nem kell megbontani.
Nekem a következő gondom van: klíma egyik nap jól dolgozott, igaz, az autó úgy állt a parkolóban, hogy pont nem tudott besütni a nap, így elég tűrhető hűvöset csinált az autóban, kint 30 fok körül volt. Rendesen is dolgozott, ki-be kapcsolt. Másnap menet közben, már hosszabb ideje üzemelt, aztán gondolt egyet és kikapcsolt, mert nem fújt hideget. Aztán később visszakapcsolt. Meg az tűnt fel, hogy elég sokáig ment alapjáraton leállás nélkül, tehát mintha erőlködött volna. Egyébként tavaly is csinált ilyet. Honda Civic, utólag beeszkábált klíma. Tavaly augusztusban lett töltve. Ami még érdekes lehet, hogy a klímahűtő utáni cső elég meleg szokott lenni, a kezem nem nagyon állja, ha úgy rendesen megy a rendszer hosszabb ideig. Ennek a csőnek mennyire kellene melegnek lennie? Nekem megvan a tippem, mi lehet, de nem mondom el, nem akarom befolyásolni a válaszolókat :) Ja, klímahűtőt lehet ki kéne mosni, de nem ez a fő gond szvsz. De majd megnézem.
Én pár helyen megkérdeztem a 95-ös Ford Scorpio-ra. 11k körül mondták mindenhol a töltést. compressor utángyártott 45k, bontott kb. 20k, klíma olajszűrő 17k lesz legújabban, pollenszűrőt meg még körbe kell néznem hol veszek. Bár arra is több ezreket mondtak, kezdek kicsit kilenni...
Köszi xmbela, de az nekem kicsit messze van. Most találtam Székesfehérváron a ConCi Car Bt-t, egész korrekt kis műhelynek tűnnek. Oda viszem hétfőn tisztításra a járgányt. Ezt a pollenszűrő dolgot meg megnézem otthon, hol is van.
kb mennyibe kerül / mi a reális klíma újratöltésért, illetve tisztítás/fertőtlenítésért?
1 helyen kérdeztem eddig, ott a töltésért 12500at, a tisztításért 7000ret kérnek. picit soknak tűnik, de lövésem sincs róla, hogy mennyinek kéne lenni.