Hali ...milyen motorról van szó ... ? ...ahogy már említették a termosztátházon van egy és nem több emlékeim szerint 5-6-os kulcsnyílású imbusz csavar , valamint ahol a tűzfalon eltűnik a vízcső ott keres egy "kerék szelepsapkát"...
Szi Kárász! Na megnéztem de én nem találom hogy melyik lehet az az egész levegőszürőházat leszedtem most kerestem,de nem tudom hol lehet,és érdekes a felső hűtő cső a a fütőradiátor csövével van összekötve,az alsó meg nem tudom honnan jön ami nem melegszik,vagy levegős a rendszer
Ha tudsz róla képet csinálni azt megköszönöm,hogy melyik az a csavar
Lassitáskor, pl. lámpánál kinyomom a kuplungot, üresbe teszem, majd lezuhan a fordulatszám, majd ezzel együtt le is áll a motor. Teljesen random jön elő, hol hideg motornál, hol meleg motornál. Néha még épp visszatudom "rúgni" egy kis gázfröccsel a leállástól és akkor helyreáll, de néha ez sem segít. Olyan mintha kihagyna az alapjárati motor.
Van esetleg valami javaslatotok, tippetek? ('97, 1.4)
Sziasztok! Szeretnem.megkerdezni hogy van e valakinek futeshez kapcsolasi rajza???? Sos kellene,problema van par dologgal.. Ellenallas cseren,futomotor cseren mar tzl vagyunk ugyanaz a jelenseg. Kapcsolot csreltunk ...es nagyon kene egy rajz.... Ha lenne valakinek halas lennek ha at tudna kuldeni nekem: sarnyait1983@gmail.com az e-mail cimem! Koszonom elore is! Tomi
Tegnap előtt lecseréltem a hűtővizet és felöntöttem G12 kevert folyadékkal.
Viszont a légtelenítéssel van bajom,mivel a fűtőradiátor már működik ott le légtelenítettem,viszont a motorblokból a felső vízcső ami hozzá van kötve a radiátorhoz az meleg üzemi hőfokon van,de az alsó cső ami megy vissza a radiátorba az hideg,mintha nem keringetné,vissza a kiegyenlítőbe vagy nem tudom gondolom vissza kéne neki keringetni.
Kérdésem az lenne hogy hogyan tudnám orvosolni ezt a problémát. a hűtőfolyadék 85-87C fokos tehát az üzemi hőfok megfelelő,de mégsem keringet.
Hátha valaki tudna nekem segíteni,mindig van mit bütykölni a jószágon.
Ebben az időben is, a hűtő nem szemetes, egy lámpával néztem. Szerintem nekem is valami az érzékelővel lehet, vagy fogalmam sincs, de mostanság már nem bosszantom magam rajta.
Én is találkoztam már ezzel a problémával, azért kérdeztem rá.
Sajnos valamiért 1-2 gépbe másmilyen a váltó, rövidebb féltengely kell bele. Én egy 1,4-es 306-osnál jártam így. Sehol sem volt féltengely hozzá, kirendeltem pedig mindent, ami fellelhető volt. :-( Végül fel kellett újíttatnom.
Hello, ilyen gond nekem is van. Nálam mechanikus a probléma nagyon valószínű, ugyanis egyszer a kulcson maradt a zár az anyós oldalon, mert lecsúszott a tartó retesz belülről. Mivel nem értek hozzá valahogy vissza tettem a reteszt, miután a kárpitot leszedtem, de nem biztos, hogy jól. Azóta van ilyen. Ha belülről kézzel rázárom, akkor úgy marad, majd gond nélkül kulccsal tudom zárni az én oldalamon - vagy ha csak az anyós oldalról zárom kulccsal, akkor alapból is elsőre bezár. Majd ha jobb idő lesz, megoldom :)
Üdv az én kocsim is hasonlót produkál. Normál körülmények között, max 90 km/ó ig felmegy 90-re a mutató és ott megáll, autópályán teljesen más a helyzet, 130-as tempónál felmegy közel 100 fokra, majd hirtelen leesik 90-re, de olykor akár 70 re is. Cseréltem termosztátot folyadékot de nem változott semmi, az egész rendszert szétszedtem de semmi, megmértem a víz hőfokát amikor 100 fokos volt a hőmérő szerint csak 90 és a ventilátor sem ment, nálam ez rejtély maradt.
Óriási problémám van, mégpedig a bal első féltengelyemmel. A kerékagy felőli oldal kikopott (olyan volt a hangja, mintha egy terepgumis Nivában ülnék :-) ). Ezzel még nem is lenne gond, megyek bontóba, veszek valami jót és kész (az felújított Unixosért nem akarok adni, 40-50e forintot). Nade: Gy-M-S megye összes nagyobb bontóját bejártam, és nem találtam olyat, ami nekem kell. Vagy a kerékagy felőli oldala volt vastagabb (mármint a fogazott rész és a menet), vagy a motor felőli oldal volt hosszabb 5 mm-rel. Esetleg tudnátok adni valami támpontot, hogy mi alapján keressek valahol?
Példa: az egyik bontóban (Nagycenk), minden egyezett (1.4i, kfx-es motorszám), a kerékagy felőli oldal jó volt, a motor felőli nem.
Ha kell meg lesz, mert nem árulom sehol. Egyébként van kb. 2 köbméternyi új autóalkatrészem. :)
De nem akkor leszel király ha megveszed az SNR, vagy INA görgőket, hanem akkor ha megveszed a gyári szettet. Nem ugyanaz van benne mint amit aftermarket-ben meg lehet venni.
Pl. a gyári szettben lévő görgők(INA) több mint 120e Km(sok városi helybentopival) után olyanok mintha újak lennének. Legutóbbi cserénél nézegettem a cikkszámokat és a kereskedelemben kaphatóak más számon futnak. Az INA katalógjában benne vannak, de nem kaphatóak.
Ezzel szemben pl. BXtwelve topictárs is többször írta hogy a Gates szettben lévő INA görgő néhány ezer km után nyomta ki magából a zsírt.
Csak azért nem szivesen akarok ilyen "elfekvő" dolgokkal foglalkozni, mert ahhoz képest, hogy azért lett fiatalabb autó a BX után, hogy ne kelljen állandóan berhelni, de amikor igen, akkor olyan lehúzás szagot érzek mindenhol.
Meg a BXszel is belefutottam a vége felé, hogy "ne vegyél SNR görgőt, mert az húdemilyendrága, itt ez a jónevű hutchinson szett, még olcsóbb is".
És 5-6 ezer km után félrefut a vezérműszíj. Most akkor megyek, és veszek SNR vagy INA görgőt.
Beszélhetünk róla, bár ilyen nevű betéteket még nem használtam.
Hogy a bárdinála listaár 60%-áért megveszem a dolgokat, nekem elfogadható. Sokkal egyszerűbb, mint hadakozni a csomagküldőkkel, ha bajom van, küldhetem vissza, a postát már buktam...stb.
A bárdis ár az nem webshopos ár. A listaár jól túl van árazva hogy had örüljön a polgár hogy micsoda nagy kedvezménnyel vásárolhat. Na meg hogy az autószerelő had kábíthassa a láma ügyfeleket az árakkal.
Hogy számszerüsítsük a dolgot, nálam 3500 pénz/készlet. :)