Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64147

Ez  NEM mellékvonal megszüntetésről szól.

 

Ez átgondolatlanságról, tudatlanságról, felkészületlenségről szól.

 

 

Előzmény: f_k (64145)
f_k Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64146

Összesen 5 vonal nyílt újra.

Jelentéktelen a nagyságrend.

Előzmény: dundalk (64136)
f_k Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64145

Sorold fel a még ténylegesen üzemelő  mellékvonalakat!

A 2007.03.04-e óta ill. 2009.12.12 óta ideiglenesen személyszállításra szünetelő vonalakat ne számold bele!!!

Kiderül talán 2 tucat vonal marad amire rá lehet húzni az elképzeléseid.

A pol. szempontokat meg illik figyelembe venni. Egyes vonalat megmaradásáért harcol majd a x. y. prominens polgi, o.gy k. meg még ki tudja ki és milyen beosztásból....

Saját meggyőződésem: A mellékvonalak helyett indított buszjáratok inkább vitték a Volán cégek pénzét egy vesztességes kötelező feladat volt nekik.

Előzmény: trizs77 (64141)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64144

Legutolsó sor:

1/ ott megadott linkre katt,

2/ leírod miért kéred,

3/ kapod a hozzáférést.

Előzmény: trizs77 (64143)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64143

Nem egyszerű, de majd harcoltatok érte valakit................:-)))

 

 

Előzmény: Gyötör (64142)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64142
Előzmény: Gyötör (64135)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 -2 5 64141

A mellékvonalaknál, 10 fő megy vonaton, 10 fő buszon párhuzamosan.

 

 

 

Szüntessük meg a vonatot, és mind a 20 fő menjen a párhuzamos busszal.

Olcsóbb lesz.

Sokkal.

Lesz morgás.

 

 

vagy

 

Szüntessük meg a buszt, és mind a 20 fő menjen a párhuzamos vonattal.

Drágább lesz.

Ki kell gyalogolni a vasúti megállóhelyhez, naponta kétszer, mely az esetek igen kicsi %-ban van a falu központjában.

A 20 fő nagyon hamar leapad 10-12 főre, a többiek olcsón vett autóra váltanak.

 

 

Előzmény: dundalk (64139)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64140

Mennyi ?

 

 

Előzmény: Gyötör (64135)
dundalk Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64139

Volán lobbi szerintem az, mikor az ilyen "fel kell számolni a Volánokat" agymenések után magukhoz térítik a kedves előkészítőt/döntéshozot, hogy azért csak óvatosan buzeráljuk a dolgokat, mert a nyakunkba tud dölni ez a gyenge lábakon álló elképzelés.

Sajnos nincs egy olyan szakember aki átláthatná ezt a rendszert és rá is lehetne bízni. (azaz van egy, de ő ilyen feladatot már nem fog kapni)

Előzmény: Gyötör (64138)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 1 64138

A VOLÁN lobbi (ez szitokszó egyébként?)? = a racionális ill. gazdaságos működés? 

:-D

Előzmény: dundalk (64136)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 1 64137

Milyen Volán lobbi? 

Most komolyan...a korábbi 24 vezig 2014-ben elküldve.

A jelenlegiek pedig...vagy NER kompatibilis, vagy szigorú kontrol alatt együttműködik.

 

Ezzel szemben az elmúlt nyolc évben a parlamenti államtitkár...hát...személyében maga a vasutas lobbi.

A jelenlegi közlekedési - korábban helyettes - államtitkár szintén MÁV-os/Hungrail-es.

 

Na hol van itt lobbierő?

Előzmény: dundalk (64136)
dundalk Creative Commons License 2018.06.11 -1 1 64136

Várj! Vonatot és/vagy mellékvonalat megszüntetni nem lehet! vagy ha igen, akkor újra kell indítani, mert jaj buszra kell szállni annak az 5 embernek. A cikkből hiányzott a mikrobusszal kiszolgálható mellékvonalak példája is ami ugye a másik irányból közelíti meg a dolgot.
Esetleg a Volán lobbi intézte az újranyitásokat is? Ez nem tudom..

Előzmény: trizs77 (64133)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64135

2016-17-ben mérték, van rá adat.

Előzmény: trizs77 (64133)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64134

Hát engem zavar, ha a az ország amúgy is szűkös erőforrásait nem a leghatékonyabb, gazdaságosabb módon használjuk fel, hanem pont, hogy a leg pazarlóbban. És itt mindegy, hogy vas vagy gumikerekes közlekedés.

Előzmény: trizs77 (64133)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 0 1 64133

Nekem semmi bajom azzal, hogy buszt szüntetnek meg és vonatra ültetik az embereket.

 

Ez kétirányú utca.

Lehet a megrendelőnek buszt választani és vonatot megszüntetni és lehet vonatot választania és buszt megszüntetni.

 

De akkor tegyék.

 

Ami gond, hogy előtte nincs felmérés.

Halvány lila .....k sincs, hogy mennyien utaznak Fehérvár és Budapest között vonaton és mennyien buszon.

(szerintem többen vonaton)

Csak vagdalkoznak álmokkal.

 

------------------------------------------------------------------------------

 

A 2-es vasútvonalon (Esztergom-Budapest) le fogja tudja ültetni a buszról le/át szállítottat a vonaton?

 

 

 

 

Előzmény: Gyötör (64132)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64132

2-es vonal...hát...khm...láthatsz még csodát 2018. decemberétől.

 

Előzmény: trizs77 (64130)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 -1 1 64131

Igazad van.

Lehiggadva kissé: a szerző a hvg.hu...azaz fizetett cikk.

Újságíró nem merte a nevét adni hozzá.

 

Félek ez megint egy politikai lufi...felmérik, hogy zavartalanul szállhat, vagy lőnek-e rá.

Mint egy kisgyerek, vagy egy kamasz, aki mindig a határokat feszegeti...próbálgatja, meddig mehet el, mit tehet meg büntetlenül.

 

Csak felháborító a valótlanságok, féligazságok, ideje múlt lózungok és alapvető tények ismerete és említése/figyelmen kívül hagyása nélkül összetolt katyvasz. 

 

Pl. a hazai közlekedéspolitika egyik ilyen féligazsága (lassan őshazugsága) az egyébként drága, jelenlegi hálózatában fenntarthatatlan, gazdaságtalan és egyébként is sok földrajzi területen szükségtelen vasúti közlekedés előnyben részesítésének állandó mantrázása...amit az EU Közlekedési Fehér Könyve tényleg kívánatosnak tart: a 250 KILOMÉTERNÉL TÁVOLABBI KÖZLEKEDÉSBEN!!!!! 

 

Nincsenek már KGST-s óriás gyárak, az őket kiszolgáló munkásvonatok, a vas, acél, szén stb ipari tömegáruk, a nagyüzemi TSZ-es mezőgazdasági idényáruk pl. cukorrépa, alma, gabona, legalábbis tizede a korábbi szállítási igénynek.

Előzmény: trizs77 (64130)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 0 2 64130

A nagyon vasutas lelkületűek teliszájjal (tényleg) igen hangosan mondták, hogy a 2-es vasútvonal Esztergom-Budapest felújítása és villamosítása után egyetlen párhuzamos busz se jön be Budapestre, hanem a buszok, az érintett települések vasútállomásaira ráhordanak, és onnan az utasok majd vonattal jönnek be.

Ezt megírták vagy 40 cikkben.

Ok.

 

Elkészült a felújítás + elkészült a villamosítás.

Nosza.

Rajta.

Tegyék.

 

Szüntessék már végre meg a párhuzamos 800-as busz vonal családot.

A helyközi buszok tényleg ne jöjjenek be Budapestre, hanem csak az adott település vasútállomásáig közlekedjenek.

 

Miért nem teszik?

Beszélni szabad, amikor meg cselekedni kell teli lesz a nadrág?

 

Vagy miből áll hatalmi szóval letiltani a Székesfehérvár és Budapest között közlekedő autóbuszokat?

Hisz a névtelen szerző szerint, a vonat jó, kényelmes, légkondícionált, ott dolgozni is lehet útközben.

Akkor tegyék már meg.

Szájhősök.

 

 

 

 

Előzmény: Gyötör (64128)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.11 0 1 64129

A névtelen szerzőt, nem fenyegeti az a veszély, hogy a magyar, de még a helyi szellemtörténet nagyjai közé is, valaha beválasztják.

 

 

Előzmény: Gyötör (64128)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.11 0 0 64128

http://hvg.hu/itthon/20180611_mav_volan_osszevonas_megrendeles_szolgaltatas

 

Idézetek: 

 

"Újra előkerülhet az új kormányzati ciklusban a MÁV és a Volán-társaságok korábban számtalanszor felvetett összevonása: a fejlesztésitárca-utód Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) környékén információink szerint ugyanis erős a szándék a párhuzamosan és észszerűtlenül működő struktúrák megreformálására.

A MÁV és a Volán ma nemcsak, hogy egymástól teljesen függetlenül, de kifejezetten egymás konkurenseként működik."

 

"az „ellenérdekelt felek” saját maguknak, és csak saját magukra tekintettel állítják össze a menetrendeket, és nincs olyan szerv vagy szereplő, amely összehangolná, vagy azok összehangolásra bírná őket." 

 

"A „hatékonysági tartalékot” – ahogy egy forrásunk fogalmazott – egyelőre a Volán-társaságok felszámolásában látnák,"

 

 

Itt mindenki megkergült?

 

Hogy a politika ugyanazokat a lózungokat dobja be időről időre, függetlenül attól, hogy az igaz-e, van-e még valós alapja, azt már megszoktam.

 

De hogy a "szakmaiságával" magát nagyra tartó HVG-nél sincs egy legalább a közlekedési alapokkal tisztában lévő, azt ismerő újságíró sem?!? 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.08 0 0 64127

Volánból csak ők dolgoznak be, de vannak hazai maszekok is, pl. Blaguss Agora Hungary, Five Stars.

Előzmény: trizs77 (64125)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.08 0 0 64126

Szerintem csak a VB.

Előzmény: trizs77 (64125)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.08 0 0 64125

Irány a tenger :

 

https://forbes.hu/uzlet/tizezer-forintert-visz-kozvetlenul-a-tengerpartra-a-flixbus/

 

A Volánbuszon kívül melyik volánunk dolgozik még a FLIX busznak?

 

 

sosiforda Creative Commons License 2018.06.07 0 0 64124

Az ÉMKK június 16-i változásai is felkerültek, megyénkénti bontásban:

 

http://www.emkk.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=522:menetrendvaltozas-2018-junius-16-tol&Itemid=363&lang=hu

Előzmény: Dudari (64113)
Gyötör Creative Commons License 2018.06.07 0 1 64123

Nem csak a miniszter, de a szakminisztériumban és a nemzeti vagyonkezelőben mindenki változatlanul a VOLÁN elnevezést használja - csakúgy mint az utazóközönség - 15 évnél idősebb  - szinte valamennyi tagja. :-)

 

Itt az "újdonság" kérdőjelezhető meg: eddig is kettős VOLÁN irányítás működött.

A szakminisztérium feladata volt (és lesz ismét) a szakmai irányítás és szabályozás, ő írta elő a menetrendet, kötötte és ellenőrizte a közsszolg szerződéseket, míg a vagyonkezelő - mostantól majd tárcanélküli miniszter által vezetve - "irányította" a társaságok gazdálkodását.

 

Mi is itt a nóvum?

 

Lehet, hogy az ördög, a még - általam legalábbis - nem ismert részletekben búvik meg....

 

 

Előzmény: dundalk (64117)
mcg Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64122

ez melyik telep kocsija, s mi a fordája most?

az oké, hogy délután megcserélik lefelé a keszthelyi és egerszegi kocsit, így előbbi 18 óra helyett már fél 5-kor lemegy, de fel csak 15 óra után ért eddig is.

 

Előzmény: Racilaci (64111)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.06.06 0 2 64121

 Nem hiszem. Az utasok biztos kibírják. De hogy a város forgalma nem az tuti. Így is rengeteg a jármű. Anyuci/apuci ajtótól ajtóig viszi kicsi gyerekét csak hogy ne kelljen sétálni. Kecskeméten borzalmasan nagy forgalmat generál az iskola ez biztos , Eger iskolaváros ,valószínű itt is megvan ez a jelenség.

Előzmény: Irisbus (64119)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.06.06 0 2 64120

Szép meg jó de az egészen túlhaladt az idő. A farosok meg a 200asok még vígan elfértek alatta, sőt ha rámásztak a padkára még akkoris, de a klímaboxok miatt meg a nagyobb buszokkal kész szenvedés a kocsiállást megközelíteni, sőt nemcsak a megközelítés hanem a távozás is. Ha túl gyorsan kifordulsz a seggét megint lerendezed a tetővel. Az egész pályaudvar 11m vagy kisebb buszokhoz lett méretezve. Ma az átlag már 12 vagy hosszabb. Nem beszélve a betévedő 15 méteres 3 tengelyesekről. Nagyon ideje lenne már az egész pályaudvar újragondolása áthelyezése, mert egyre több koccanásos baleset lesz a hely szűke miatt. Nekem is külön élmény kiverekedni magam 12:30kor az egyesről mert szó szerint körbeállnak annyira nincs hely. Rám áll a 2.esen egy másik. Szerencsére igen jól fordul a MAN de pont ez a bökkenő. Hiába úgy állok meg ilyen fordulásnál simán alámehet a tetőnek a feneke. És ez még kvázi völgyidőszak gondolhatjátok milyen káosz van csúcsban. Régen 11 kocsiállás elég volt. Régen. Most meg 17 kevés. 

Előzmény: siófoki35 (64115)
Irisbus Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64119

Ezt az egy hetet, amit érint a suliidőszakból, kibírják... 

Előzmény: Cpt.Dave (64118)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.06.06 0 0 64118

Elég hülye szituból indult a dolog. Aszfaltozták az úthibákat csak egy billencs rosszul állt be és a terítéskor ráemelt erre a peremre ami leszakadt. Ekkor bújt ki a szög a zsákból ,hogy a több mint 50 éves szerkezetből az idő eltüntette a betonacélt. Gyors vizsgálattal kiderítették hogy a maradékot is el kell lehetőleg azonnal bontani. Ezért nem várták meg a nyáriszünetet se. 

Előzmény: Snake-Mojzi (64114)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!