Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2017.05.03 0 0 13828

Ááááááá, egy csöppet sem vagyok irigy. :-)

 

Itt van 4 kép (az IMG trükkel az eredeti méretben lementhető), az első kettő a leírás, a 3. a felülnézet, a 4. az oldalnézet (kissé kusza). Ez a Superliner I eredeti 1977-es leírása, azóta változhatott is ez-az, a Superliner II meg eltérhet.

 

 

 

 

 

Előzmény: bakfitty61 (13827)
bakfitty61 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 13827

Üdvözletem!

Utazott már valaki itt a topicból Amtrakkel távolsági, hálófülkés vonaton? Ha igen, megkérném ossza meg velem hasznos tanácsait, észrevételeit, mit érdemes tudni az utazással kapcsolatban. Akár magánban is, az emailem nyílvános. Először fogunk az USA-ba utazni, és az utunk második fele abból fog állni, hogy San Francisco mellől, Sacramentóból (mert ott van egy klassz vasúti múzeum) a California Zephyrrel Chicagóba utazunk, majd két nap múlva onnan tovább New Yorkba a Lake Shore Limiteddel.

Köszönöm!

 

róbertke Creative Commons License 2017.05.02 0 0 13826

Lényeg: GP9 -ből átépített, korszerűsített 130 db tökös kis gépet készítettek amit még nézegethetsz legalább 30 évig ........ :)

Előzmény: RhB (13825)
RhB Creative Commons License 2017.05.02 0 0 13825

Nem tudom, nem követem ezeket a dolgokat. Örülök, ha a standard cuccok meglesznek normálisan. :-)

Előzmény: róbertke (13823)
róbertke Creative Commons License 2017.05.01 0 0 13824

Közben megtaláltam gép adatait, a pontos megjelölése a gépnek EMD GP20C-ECO; 

Előzmény: RhB (13819)
róbertke Creative Commons License 2017.05.01 0 0 13823

Photo taken on April 29th 2017 by Chris Hennebry

 

A leírás szerint ez egy GP20ECO; 

Ez valami átépítés??? 

 

Előzmény: RhB (13819)
róbertke Creative Commons License 2017.04.30 0 0 13822

A new Siemens SC-44 Charger leads Amtrak 950 out of Chicago towards Grand Rapids Michigan. These new units will be replacing P42's on regional services. Larry Amaloo fényképe 2017.04.29.

 

róbertke Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13821

Tegnap voltam a Játékudvarban, van nekik is egy (csillagászati) áron eladó Bachmann Auto-Train mozdony...

Előzmény: RhB (13815)
manta66 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13820

A lónak a fülét!

Ki festegetné az N-es cuccokat?!

Nekem nem lenne türelmem, az biztos :-)

(nem ezt a témát, hanem a többit, amit általában festek)

Előzmény: RhB (13819)
RhB Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13819

Vagy méretarányt kell váltani... :-)

 

http://www.trainweb.org/fredatsf/auto-train.htm

 

Előzmény: manta66 (13817)
RhB Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13818

Én is erre gondoltam, hogy ha sok cuccal megy, akkor ez macerás. :-)

Előzmény: manta66 (13816)
manta66 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13817

Aha...

Aztán meg majd kiadják 4*5 kocsis készletekben!

Akkor majd lesz kapkodás :-)

Előzmény: RhB (13815)
manta66 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13816

Nem, én arra gondoltam, amit a Reszkessetek betörőkben csinálnak.

Kimegy a család taxival a reptérre/ állomásra, elutazik, és amikor el van utazva, ott bérel magának autót egy-két hétre,  amíg nyaral :-)

 

Előzmény: RhB (13814)
RhB Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13815

Annak tűnik.

 

https://www.walthers.com/75-auto-carrier-ready-to-run-single-car-auto-train-corporation-short-tall-ladders-roofwalk

 

https://www.walthers.com/75-auto-carrier-ready-to-run-single-car-amtrak-r-phase-iii-short-ladders-optional-roofwalk

 

https://www.walthers.com/75-auto-carrier-ready-to-run-single-car-amtrak-r-phase-iv-short-ladders-optional-roofwalk

 

Mindegyikből volt 2-pack is. Ami nem tetszik, hogy pályaszámos (legalábbis annak tűnik), így vagy 3 kocsid lesz, vagy azonos pályaszámúak. (Vagy leszeded a számot és matricázol.)

 

És ugye pl. az Auto-Train-hez nem adott ki a kereső személykocsikat, mozdonyból is csak a régi gagyi Bachmannt ismerem (nemrég kínálgatta valaki a börze topikban). Pedig ebből egy emberi méretű vonat is elég lenne.

 

Az Amtrakhoz meg farigcsálhatod a lounge-t és ugye ebből egy "rövid" vonat nem adja vissza a fílinget. És nem tudom, hogy Phase IV-hez - pláne IVb-hez - mennyire jók még ezek az autószállítók (ezek már 30-40 éves kocsik). Az új típust meg nem csinálják, legalábbis nem tudok róla.

 

További gond, hogy a Superliner kocsik is qjva djágák, 80 dodó a rendes áruk, ill. 90 a világítós. Mondjuk Phase III-ból van egy rendes vonatom, de a tervezett CSX korszakomhoz a Phase IV (de inkább a IVb) illene, olyan (Phase IV) kocsim meg csak 1, azaz egy darab transition sleeoer van. (Meg egy qpac Phase IVb, de ahhoz meg már az új autószállítók kellenének).

 

Szóval egyelőre csendben ülök és ejtőzök... :D

 

 

 

 

 

 

Előzmény: manta66 (13813)
RhB Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13814

Meg abba is gondolj bele, hogy aki elmegy a családdal két hétre Floridába, mennyi cuccot kell magával vinnie. Ha autót bérel, akkor lesz 15 bőröndje, így meg ott utazik a cucc az autó csomagtartójában...

 

Előzmény: manta66 (13812)
manta66 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13813

Így legalább van remény, hogy ha használtan is, de elérhetőek a kocsik.

Valamennyire korrekt volt?

Előzmény: RhB (13811)
manta66 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 13812

Igen, valami ilyesmi lehet.

Akármi is, 20-30 kétszintes autoracket foglalkoztat napi szinten, egy vagy kétirámyban.

Del ehet, hogy az Amtrak beleüti az orrát azoknak a dolgába, akiknek a pályáját használja, és titokban új autókat csempésznek visszaútban :-)))

Előzmény: CanGuru (13810)
RhB Creative Commons License 2017.04.24 0 0 13811

Naperszehohymeginthülyeségetírtam. :-/

 

Szóval a Walthers csinált autószállítókat Auto-Train és Amtrak színezésben is, persze már régen out of stock. És volt egy limitált szettje, amiben volt egy "Auto-Train lounge" + egy Deluxe Sleeper - az első azért van idézőjelben, mert csak egy diner feliratozás, nem tömött be két ablakot és vágott hat másikat. Pedig a "betömés" csak ezüstre festett üveget jelentene, ahogy pl. a coach-baggage-nál meg is csinálták.

Előzmény: RhB (13802)
CanGuru Creative Commons License 2017.04.24 0 0 13810

De hogy 4-500 ember használja napi szinten, utaztatva (jó pénzért) az autóját egy olyan országban, ahol természetes az autóbérlés....!!!

 

Az egyik dolog, hogy 855 mérföld, azaz 1376 km a távolság a két végpont között. Ez szinte annyi, mint a Budapest-Brüsszel táv, ami feszítetten vezethető le egy nap alatt úgy, hogy végig van autópálya, és komoly stau nincsen.

 

Biztos van az Auto Train vonalával párhuzamosan autópálya, de nem tudom, hogy kint mennyi a sebességhatár. A németeknél ugye lehet menni sok helyen, máshol 130 km/h (81 mph) a max. tempó.

 

 

A másik dolog, hogy Floridába sok nyugger költözik le, de tudtommal sokan mennek le csak huzamosabb időre is, nem állandóra. Ők a keleti parti otthonukat nem hagyják fel, ergo mindkét helyen kell autó. Nekik, akik hónapokat töltenek Floridában, valószínűleg nem érné meg az autóbérlés, illetve az, hogy az év egy részében áll az autójuk valahol használaton kívül. Tippem szerint ez tartja életben az Auto Train vonatot.

Előzmény: manta66 (13803)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13809

Kit érdekel mennyi volt itthon a kenyér...

A vonatjegy árával hasonlítottam össze.

Előzmény: róbertke (13808)
róbertke Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13808

"Nem is volt olyan eszméletlenül drága az aut szállítása:"

 

Ne a mai fizukat hasonlítsd az akkori árakhoz..

 

1981 -ben 3 Ft 60 fillér volt 1 kg kenyér ..... 2 Ft 60 fillér egy zacskós kakaó. 

Előzmény: manta66 (13807)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13807
Előzmény: RhB (13806)
RhB Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13806

Itt még voltak emberi léptékű szerelvények is. :-) Qjvajó az a caboose. :-) És nézted az autószállítók előtt a E8B fűtőizét? :-)

Előzmény: manta66 (13804)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13805

Ezt kinyomtatom a gyerekeknek, és addig nem nyugszom, míg fejből helyesen ki nem szinezik ! 

http://www.rr-fallenflags.org/atc/at-colbk.pdf

 

:-)))

Előzmény: manta66 (13804)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13804
Előzmény: manta66 (13803)
manta66 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 13803

Dehogy vagyok meglepődve, hogy ismered, ez érdekes téma!

Nekem is megvan a jelentés :-)

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Reports/RAR0302.pdf

 

Vágánykivetődésen siklott, és sajnos négyen belehaltak a trehányságba. :-(

Szerencse, hogy 60-as lassújel volt a személyvonatoknak is , mert ha 79-cel siklik nagyobb gubanc lehetett volna.

 

Ez érdekes:

The inside curve rail was 132-pound rail made by Tennessee Steel in 1971 and installed at this location in 1993.

The outside curve rail was 136-pound rail made by Bethlehem Steel in 1994 and installed in 1995.

 

Más méretű sineket használhatnak a vágányban.

 

Tényleg spéci autorackek vannak benne....

És régebben?

Régebben nem ment valami hagyományosabb teherkocsikkal?

Elég régi vonat.

 

De hogy 4-500 ember használja napi szinten, utaztatva (jó pénzért) az autóját egy olyan országban, ahol természetes az autóbérlés....!!!

Előzmény: RhB (13802)
RhB Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13802

Hát hogy a fenébe ne izgatna. :-)

 

Lehet, hogy meg fogsz lepődni, de ismerem a sztorit. :-) Anno videókat is nézegettem, van cikk valamelyik Trains-ben talán, és megvan a 2002-es kisiklás (Crescent City, Florida) balesetei jelentése, benne a kisiklott 23 kocsi (16 Superliner és 7 autószállító) pályaszámmal és típussal. A maradék 17 autószállító nem siklott - ez egy gyenge 40 kocsis vonat volt.

 

A modell consist probléma ott kezdődik, hogy az autószállítókat nem csinálják H0-ban (N-ben azt hiszem a Kato). És pár kocsit kéne "picit" bütykölni ill. matricát csinálni, van két kimondottan ide csinált kocsitípus - a deluxe sleeper és az Auto Train lounge.

 

Superliner II Deluxe sleeper #32500-32505 -  külsőre nincs eltérés (más belső berendezés, normál kocsinál 1 deluxe room, ebben mind az), csak pályaszám kell (matricából egyszerű, a lounge-nál is) és név (ehhez kell matricát csinálni*)

 

http://trainweb.org/DOMEmain/picAMT32501.jpg

 

Auto Train lounge #32100-32104 - Superliner I dinerből átalakítva, egy felső ablakot kell betömni valamint alul 3 új ablak és más belső berendezés

 

http://trainweb.org/DOMEmain/picAMT33104.jpg

 

*A Phase IV-es modellhez lehet, hogy adják, nekem nincs ilyenem, a PhaseIVb-nél már nincs név, így matricán sincs. Lehet, hogy a pályaszámot adják is, most nincs kéznél

 

Ja és csak a Walthers jön szóba, a Kato egyelőre csak Superliner I-est csinál.

 

 

A 2002-es balesetes vonat, mind Superliner II (kivéve a lounge-ok) - a + az végleges selejt

 

P42

P42

Transition Sleeper - nem siklott

Deluxe sleeper - nem siklott

Sleeper +

Sleeper +

Deluxe sleeper  +

Auto Train Lounge +

Diner +

Deluxe sleeper

Sleeper +

Sleeper

Coach

Coach +

Coach +

Coach

Auto Train Lounge

Diner

+ 24 autorack (a 7 siklott kocsi a pályán maradt, nem borult)

 

 

Előzmény: manta66 (13800)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13801
Előzmény: manta66 (13800)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13800

Ez nem szerelvény, ez a normális consist ennél a vonatnál.

Eszméletlen, mit művelnek, különösen Stanfordban, ahol még a személykocsikat is kétfelé kell szedniük, mert rövidek a vágányok. 

És még az autorackeket is 4-6 felé szedni és a rámpához állítani....

Marha jó!

 

RhB, egy real consist nem izgat ebben a témában?

:-)

Előzmény: manta66 (13799)
manta66 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 13799

Ez már a hossza miatt érdekes lehet fékes szempontból.

Nem véletlenül van maximálva a vonathossz személyszállító vonatoknál (nálunk)

Nem normálisak :-)))

Ez a "rendes" Auto-train, ami expresszvonat?

Vagy valami szerelvényvonat?

 

Előzmény: Conrail (13798)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!