Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Itt van 4 kép (az IMG trükkel az eredeti méretben lementhető), az első kettő a leírás, a 3. a felülnézet, a 4. az oldalnézet (kissé kusza). Ez a Superliner I eredeti 1977-es leírása, azóta változhatott is ez-az, a Superliner II meg eltérhet.
Utazott már valaki itt a topicból Amtrakkel távolsági, hálófülkés vonaton? Ha igen, megkérném ossza meg velem hasznos tanácsait, észrevételeit, mit érdemes tudni az utazással kapcsolatban. Akár magánban is, az emailem nyílvános. Először fogunk az USA-ba utazni, és az utunk második fele abból fog állni, hogy San Francisco mellől, Sacramentóból (mert ott van egy klassz vasúti múzeum) a California Zephyrrel Chicagóba utazunk, majd két nap múlva onnan tovább New Yorkba a Lake Shore Limiteddel.
A new Siemens SC-44 Charger leads Amtrak 950 out of Chicago towards Grand Rapids Michigan. These new units will be replacing P42's on regional services. Larry Amaloo fényképe 2017.04.29.
Mindegyikből volt 2-pack is. Ami nem tetszik, hogy pályaszámos (legalábbis annak tűnik), így vagy 3 kocsid lesz, vagy azonos pályaszámúak. (Vagy leszeded a számot és matricázol.)
És ugye pl. az Auto-Train-hez nem adott ki a kereső személykocsikat, mozdonyból is csak a régi gagyi Bachmannt ismerem (nemrég kínálgatta valaki a börze topikban). Pedig ebből egy emberi méretű vonat is elég lenne.
Az Amtrakhoz meg farigcsálhatod a lounge-t és ugye ebből egy "rövid" vonat nem adja vissza a fílinget. És nem tudom, hogy Phase IV-hez - pláne IVb-hez - mennyire jók még ezek az autószállítók (ezek már 30-40 éves kocsik). Az új típust meg nem csinálják, legalábbis nem tudok róla.
További gond, hogy a Superliner kocsik is qjva djágák, 80 dodó a rendes áruk, ill. 90 a világítós. Mondjuk Phase III-ból van egy rendes vonatom, de a tervezett CSX korszakomhoz a Phase IV (de inkább a IVb) illene, olyan (Phase IV) kocsim meg csak 1, azaz egy darab transition sleeoer van. (Meg egy qpac Phase IVb, de ahhoz meg már az új autószállítók kellenének).
Meg abba is gondolj bele, hogy aki elmegy a családdal két hétre Floridába, mennyi cuccot kell magával vinnie. Ha autót bérel, akkor lesz 15 bőröndje, így meg ott utazik a cucc az autó csomagtartójában...
Szóval a Walthers csinált autószállítókat Auto-Train és Amtrak színezésben is, persze már régen out of stock. És volt egy limitált szettje, amiben volt egy "Auto-Train lounge" + egy Deluxe Sleeper - az első azért van idézőjelben, mert csak egy diner feliratozás, nem tömött be két ablakot és vágott hat másikat. Pedig a "betömés" csak ezüstre festett üveget jelentene, ahogy pl. a coach-baggage-nál meg is csinálták.
De hogy 4-500 ember használja napi szinten, utaztatva (jó pénzért) az autóját egy olyan országban, ahol természetes az autóbérlés....!!!
Az egyik dolog, hogy 855 mérföld, azaz 1376 km a távolság a két végpont között. Ez szinte annyi, mint a Budapest-Brüsszel táv, ami feszítetten vezethető le egy nap alatt úgy, hogy végig van autópálya, és komoly stau nincsen.
Biztos van az Auto Train vonalával párhuzamosan autópálya, de nem tudom, hogy kint mennyi a sebességhatár. A németeknél ugye lehet menni sok helyen, máshol 130 km/h (81 mph) a max. tempó.
A másik dolog, hogy Floridába sok nyugger költözik le, de tudtommal sokan mennek le csak huzamosabb időre is, nem állandóra. Ők a keleti parti otthonukat nem hagyják fel, ergo mindkét helyen kell autó. Nekik, akik hónapokat töltenek Floridában, valószínűleg nem érné meg az autóbérlés, illetve az, hogy az év egy részében áll az autójuk valahol használaton kívül. Tippem szerint ez tartja életben az Auto Train vonatot.
Lehet, hogy meg fogsz lepődni, de ismerem a sztorit. :-) Anno videókat is nézegettem, van cikk valamelyik Trains-ben talán, és megvan a 2002-es kisiklás (Crescent City, Florida) balesetei jelentése, benne a kisiklott 23 kocsi (16 Superliner és 7 autószállító) pályaszámmal és típussal. A maradék 17 autószállító nem siklott - ez egy gyenge 40 kocsis vonat volt.
A modell consist probléma ott kezdődik, hogy az autószállítókat nem csinálják H0-ban (N-ben azt hiszem a Kato). És pár kocsit kéne "picit" bütykölni ill. matricát csinálni, van két kimondottan ide csinált kocsitípus - a deluxe sleeper és az Auto Train lounge.
Superliner II Deluxe sleeper #32500-32505 - külsőre nincs eltérés (más belső berendezés, normál kocsinál 1 deluxe room, ebben mind az), csak pályaszám kell (matricából egyszerű, a lounge-nál is) és név (ehhez kell matricát csinálni*)
*A Phase IV-es modellhez lehet, hogy adják, nekem nincs ilyenem, a PhaseIVb-nél már nincs név, így matricán sincs. Lehet, hogy a pályaszámot adják is, most nincs kéznél
Ja és csak a Walthers jön szóba, a Kato egyelőre csak Superliner I-est csinál.
A 2002-es balesetes vonat, mind Superliner II (kivéve a lounge-ok) - a + az végleges selejt
P42
P42
Transition Sleeper - nem siklott
Deluxe sleeper - nem siklott
Sleeper +
Sleeper +
Deluxe sleeper +
Auto Train Lounge +
Diner +
Deluxe sleeper
Sleeper +
Sleeper
Coach
Coach +
Coach +
Coach
Auto Train Lounge
Diner
+ 24 autorack (a 7 siklott kocsi a pályán maradt, nem borult)