Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2010.09.15 0 0 29207
A kisebb földrengések szinte mindennaposak, de felsővezetéket általában nem szaggatnak még a nagyobbak sem.
A vihar ritkább, de épp most van a tájfun-szezon. Ilyenkor alkalmanként, ha tényleg durva a helyzet, van sebességkorlátozás és borul a menetrend, de a felsővezeték a sinkansenen aligha sérül, nincs olyan magas fa, ami rádőlhetne :)
Egyes vonalakon a hó tud gondot okozni, de csak ha fúj mellé a szél is, amúgy simán elolvasztják.
Előzmény: D55 (29206)
D55 Creative Commons License 2010.09.15 0 0 29206
Pl. vihar, vagy földrengés. Azt hiszem, utóbbi nem csak a felsővezetéket szaggatja le, hanem több irányból is blokkolja a vasúti közlekedést.
Előzmény: Carpy (29205)
Carpy Creative Commons License 2010.09.15 0 0 29205
Miért szakadna le a felsővezeték?
Előzmény: D55 (29204)
D55 Creative Commons License 2010.09.15 0 0 29204
És mi van, ha pl. leszakad a felsővezeték? Olyankor mennyit késnek a vonatok?
Előzmény: Carpy (29203)
Carpy Creative Commons License 2010.09.14 0 0 29203
Csak megszégyenítés. A felmondás csak 3 perc késéstől jár :)
Előzmény: Charleston (29202)
Charleston Creative Commons License 2010.09.13 0 0 29202
Itt is érvényes, hogy 1 perc késés már felmondási és megszégyenítési oknak számít a mozdonyvezetőre nézve? :)
Előzmény: Carpy (29201)
Carpy Creative Commons License 2010.09.13 0 0 29201
Az összekapcsolás is gyorsan megy visszafelé.
Minden óra :35-re ér be a Hayate Hachinohe-ből, :39-kor áll meg mögötte a Komachi Akitából, és :41-kor már indulnak is tovább Tokióba.
Sőt, Fukushimában, ahol a Yamagatai rész (Tsubasa) áll a Yamabiko végére, van úgy, hogy csak 1 perc van adva az összecsatlásra.
Előzmény: Charleston (29199)
miszka92 Creative Commons License 2010.09.13 0 0 29200
Hellosztok, 2000 és 2007 közötti, mindegy melyik évbeli lehet akár több is, SZVÖR-t vagy, és menetrendet tudna valaki nekem küldeni az emailben köszönöm szépen előre is
Charleston Creative Commons License 2010.09.13 0 0 29199
Viszonylag gyorsan mennek a szétkapcsolások :)
Előzmény: Carpy (29198)
Carpy Creative Commons License 2010.09.13 0 0 29198
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.12 0 0 29197

Tedd hozzá: szerinted.

Mindenki nagy bánatára a 100-as vonal IC járatai jövőre sem a 120a-n fognak közlekedni, szörnyű dolgok ezek.

Előzmény: Excelsior84 (29196)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.09.12 0 0 29196
Amit én tudok róla, megnézés nélkül is fel tudlak világosítani arról, hogy ugyanolyan katasztrófa, káosz mint az idei, sőt rosszabb
Előzmény: Blanár B (29195)
Blanár B Creative Commons License 2010.09.12 0 0 29195
Tisztelt Topiktársak!

Azzal a kéréssel fordulok hozzátok,hogy valaki nem-e tudna nekem egy jelenlegi érvényes menetrendtervezetett küldeni.
Előre is köszi:-)
D55 Creative Commons License 2010.09.10 0 0 29194
Igen, jó dolog, ha egy menetrendszerkesztő egyben rejtvényfejtő-bajnok is :))))))))
Mert ugye a menetrendhez kell a problémamegoldó-képesség.
Előzmény: PLACI (29191)
vasutasadam Creative Commons License 2010.09.10 0 0 29193
:) :)
Előzmény: V63 002 (29192)
V63 002 Creative Commons License 2010.09.10 0 0 29192
Még tart?
Előzmény: PLACI (29191)
PLACI Creative Commons License 2010.08.31 0 0 29191
Most van veled riport a Kossuth rádióban! :)
Előzmény: István Gyuri (29105)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29190
Siemens113

"A Zaránd péntek és vasárnap kivételével kettő csak, első osztállyal együtt áll 3 kocsiból a vonat. A Transsylvania szintén ilyen felállásban közlekedik. Az Ister változatos, standard talán 2 másod és 1 első osztály, van amikor ez 2 db másodosztály, 1 db másod és 1 első osztály (mint pl ma) de volt már hogy csak egy másodosztályú kocsi jött magában."

Akkor ez még jobb.

Attus Germanicus

"Így van, iszonyú botrány lenne a hirtelen sokszorosára növekvő jegyárakból....a, értem. Tehát a miniszter sógorának magánvasútja simán elvinné a boltot, maradna napi 1-2 vonatpár, a szubvencióból meg szépen megélnek".

Néztem a német vasutat, a skótot ismerem, a portugállal utaztam. Ott nincs ennyiféle kedvezmény. A német vasúton az ICE működne piaci alapon is, mivel versenyképes szolgáltatás. A finanszírozás valószínűleg úgy történik, hogy a jegyár x %-át vállalja át az állam.
Mellesleg a vasúttársaság alapításához szigorú feltételeket kellene teljesíteni, elsősorban pénzügyi és prudenciális feltételeket, különböző alapokban kellene kötelező tartalékokat képezni, meghatározott összegű pénzbeli alaptőkével kellene rendelkezniük, és meghatározott értékben apport is lehetne.

nem ebből lenne iszonyú botrány, hanem abból, hogy nem lehetne trükközni a költségvetéssel. havonta, rendszeresen kellene az államnak a támogatást utalnia, és nem játszadozhatna azzal, hogy a MÁV adósságát nem számítja be a hiányba vagy azt mondja, hogy nem finanszírozza, hanem vegyen fel hitelt a piacról. Ez nyilván egy újabb sor lenne a kiadások között a központi költségvetésben
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29189
>A belföldi távolsági közlekedésre most is bevezethető lenne a piac, csak politikailag kényes.
Így van, iszonyú botrány lenne a hirtelen sokszorosára növekvő jegyárakból.

>nemzetközi és belföldi távolsági.
Belföldi vonatokra továbbra sincs uniós irányelv, hogy ott a piacot meg kéne nyitni.

>Persze amíg nem építik meg a pályát, addig nyilván az állami szubvenció maradna, azzal, hogy nem lehet diszkriminatív, amilyen most.
Ja, értem. Tehát a miniszter sógorának magánvasútja simán elvinné a boltot, maradna napi 1-2 vonatpár, a szubvencióból meg szépen megélnek.
Előzmény: Excelsior84 (29185)
Siemens113 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29188
"A Zarándon van 3 másodosztályú kocsi, a Körösnek van egy utolsó, Lőkösházáig közlekedő kocsija, és a Pannoniának és az Isternek van egy másod- és egy elsőosztályú kocsi Lőkösházáig."

A Zaránd péntek és vasárnap kivételével kettő csak, első osztállyal együtt áll 3 kocsiból a vonat. A Transsylvania szintén ilyen felállásban közlekedik. Az Ister változatos, standard talán 2 másod és 1 első osztály, van amikor ez 2 db másodosztály, 1 db másod és 1 első osztály (mint pl ma) de volt már hogy csak egy másodosztályú kocsi jött magában.
Előzmény: Excelsior84 (29187)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29187
v_peti

"Ha Békéscsabáról akarsz Marosvásárhelyre menni, vagy Budapestről Marosludasra, akkor már előnyösebb lehet a vonat, mint a repülő"

Dj. Bakterral egyetértve, és kiegészítve Budapest, Szolnok, Békéscsaba, Arad és Marosvásárhely között zajlik releváns forgalom.

"3 kocsis IC-k járnak Békéscsaba felé! Na ne már!!! :("

De de...

A Zarándon van 3 másodosztályú kocsi, a Körösnek van egy utolsó, Lőkösházáig közlekedő kocsija, és a Pannoniának és az Isternek van egy másod- és egy elsőosztályú kocsi Lőkösházáig.

a 100 és 120 vonalakon csapnivaló a menetrend. Tudnék mit változtatni rajta.
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29186
"Olyan is :-) Nagy-Britanniában igazán csak Londonban van színvonalas városi közlekedés, ott pedig pont, hogy nem piaci alapon, hiszen a díjakat és a menetrendet is a TfL állapítja meg"

Glasgow-ban, edinburgh-ban, ahol van releváns, nagy kereslet, ott működik. London esetében politikai okok vannak. Margaret Thatcher, egy tory-kormány élén nem merte megkockáztatni, hogy az angol szavazókat is elveszítse. A skótok, a walesiek és az yrek meg úgyis a labour party-ra vagy a saját helyi pártjaikra szavaznak (Scottish National Party, Plyde Cymru)
Előzmény: attus germanicus (29180)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29185
"Ja, hogy a nemzetközire gondoltál? Bocsánat, erre nem jöttem rá."

nemzetközi és belföldi távolsági. Az Antal Dániel nevével fémjelzett, már megszűnt Magyar Vasúti HIvatal dolgozott ki jogszabálytervezetet, mely az Utasjogi rendeletet kiterjesztette volna a belföldi távolsági közlekedésre is. vagyis az elővárosi és a városi vasúti közlekedésre nem, továbbá alkalmazna a versenyjogból jól ismert de minimis szabályt, vagyis az x összeget el nem érő értékű távolsági személyfuvarozási szerződésekre sem lett volna alkalmazandó.

"Az, hogy az amúgy állami alapon megépített és fenntartott pályán a személyforgalom egy pici töredékén lehetővé kell tenni a szabad versenyt, az szép, de a vasút egészét tekintve marginális jelentőségű kérdés"

A belföldi távolsági közlekedésre most is bevezethető lenne a piac, csak politikailag kényes. Persze amíg nem építik meg a pályát, addig nyilván az állami szubvenció maradna, azzal, hogy nem lehet diszkriminatív, amilyen most. Ha pedig 160-as vagy 200-as lenne a pálya, akkor szerintem szubvenció nélkül is versenyképes maradna
Előzmény: attus germanicus (29180)
Excelsior84 Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29184
amicus

"Fordítva, az adható mentességtől a magyar jogalkotó csak feláras vonatok esetében tekintett el"

Nem egészen. A rendelet hatálya az Unión belüli határokon át közlekedő vonatokra terjed ki, de nem terjed ki az elővárosi vonatokra (Stúrovo-Budapest, Hodos-Zalaegerszeg). A rendelet alól 5 évig adható mentesség, mely két ízben 5-5 évvel meghosszabbítható. A Bajnai kormány a mentességgel nem élt, sőt, a rendeletet kiterjesztette a belföldi pótjegyköteles vonatokra is.

"Nem függ össze a dolog. Sajnos több menetrendi-szakmai megfontolás vezetett a pécsi oldal Délibe viteléhez"

Kabátot varrtak a gombhoz. Valószínűleg Páva Zsolt, aki nem régóta pécsi polgármester, és eddig semmilyen teljesítményt nem tud felmutatni, Kósa Lajoshoz hasonlóan szabadságharcot vívott a pécsiekért, az IC-k visszavitele érdekében.

"Ám e vonatok csatlakozásra vonatkozó szabályok alóli kivétele fel sem merült"

Ha kiviszi a Délibe, akkor megszűnik a miskolci, békéscsabai és biharkeresztesi csatlakozás. Ha maradnak a jelenlegi menetrendi adatok, és 08--kor fog beérni a délibe, a miskolci és biharkeresztesi IC-ket esélytelen elérni. Amúgy meg az a tapasztalatom, hogy a szegedi IC-ket is megkéstetik ű, ha a kör-IC késik, és még 30 percnél kevesebb késéssel leér szegedre, és a keresztek elverése miatt az ellenvonat késése is 30 perc alatt marad.

"Erre azért ne vegyél mérget"

Gyál, Ócsa, Dabas, Lajosmizse 10000-25000 közötti települések. Ehhez jönnek a kisebb és a környező települések, mind-mind alvóváros, a lakosság 90 %-a budapestre jár tanulni, dolgozni, ügyeket intézni. Nem gondolod komolyan, hogy a nem ütemesen közlekedő 3 posta bhv el tudja látni ezt a forgalmat? alig lézengenek rajtuk. ez igaz a 150-es vonalra is.
amicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29183

Továbbá szíves figyelmedbe ajánlom a 2005. évi 183. törvényt, mely megteremti az egymással versengő többszereplős modell jogi feltételeit.

Höhö. Még egy párszor módosítani kell hozzá. De még ha igaz is lenne, szó sem lenne semmiféle valódi piaci versenyről, hanem az állami, a közszolgáltatás finanszírozására szánt pénzek irányába történő versengésről lenne szó. Ez a verseny lehet, hogy kedvező kimenetelű az utasoknak, de lehet, hogy nem. Az biztos, hogy nem róluk szól.

 

A 3. csomagból az Utasjogi Rendelet nem rég lépett hatályba Mo-n, olyannyira, hogy kiterjesztették a belföldi pótjegyköteles vonatokra is.

Fordítva, az adható mentességtől a magyar jogalkotó csak feláras vonatok esetében tekintett el, egyebekben szinte nem volt vita abban, hogy a nyugat-európai vasutakra értelmezve is rendszeridegen, valamint a közlekedési ágazatok közti versenyt a vasút hátrányára torzító utasjogi rendeletnek nevezett izé - bár céljai jók - egyelőre minél kevésbé hasson idehaza. Egy fazék híg fosba beleönthetsz ugyan egy zacskó Vegetát (ami ugye nem is igazi fűszer, csak olyan műizé, mint az utasjogi rendelet), az attól még híg fos marad.

 

Nem véletlenül viszik ki a pécsi Ic-ket a Délibe...nem fognak Budapesten csatlakozó vonatnak minősülni

Nem függ össze a dolog. Sajnos több menetrendi-szakmai megfontolás vezetett a pécsi oldal Délibe viteléhez, ezekkel személy szerint nem tudok egyetérteni. Ám e vonatok csatlakozásra vonatkozó szabályok alóli kivétele fel sem merült.

Előzmény: Excelsior84 (29172)
amicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29182

Most sincs több utas, mint amikor csak kőbányáig járt.

Erre azért ne vegyél mérget.

Előzmény: Excelsior84 (29163)
DJ. Bakter Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29181

Ilyen különbség tényleg van, de attól még az az utas, aki Budapestről Marosvásárhelyere megy, még mehet repülővel.

És ilyen utas nyilván több van, mint a két, Általad említett viszonylaton utazó utas.

Előzmény: v_peti (29179)
attus germanicus Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29180

>Bp-Marosvásárhely repülővel töredékébe kerül, mint vonattal.

Ez valamikor így volt (bizonyára azt is tudod, hogy miért, korántsem piaci logika alapján), de azok az idők már elmúltak.

 

>>Halihó, olyan EU-irányelv NINCS, hogy a személyszállítást piaci alapon kell végezni.
>Ajánlom a railway package-eket a figyelmedbe.

Ja, hogy a nemzetközire gondoltál? Bocsánat, erre nem jöttem rá.

Ebben azért van egy furcsa kanyar is: a nemzetközi miatt néhány elszigetelt kivételtől (törpeállamok, határmentén épült nagyvárosok elővárosi forgalma) eltekintve sehol nem érné meg vasutat építeni és fenntartani. Az, hogy az amúgy állami alapon megépített és fenntartott pályán a személyforgalom egy pici töredékén lehetővé kell tenni a szabad versenyt, az szép, de a vasút egészét tekintve marginális jelentőségű kérdés.

 

>Nagy Britanniában nem bukás, olyannyira nem, hogy még a nagyvárosok helyi közlekedését is magántársaságok látják el, egymással versenyezve.
Olyan is :-) Nagy-Britanniában igazán csak Londonban van színvonalas városi közlekedés, ott pedig pont, hogy nem piaci alapon, hiszen a díjakat és a menetrendet is a TfL állapítja meg.

Előzmény: Excelsior84 (29172)
v_peti Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29179
A vonat és a repülő között van egy nagy különbség. A repülő csak két város viszonylatában visz el, míg a vonaton sok közbeeső pont van, ahová már előnyösebb lehet, mint a repülő!
Ha Békéscsabáról akarsz Marosvásárhelyre menni, vagy Budapestről Marosludasra, akkor már előnyösebb lehet a vonat, mint a repülő!
v_peti Creative Commons License 2010.08.23 0 0 29178
3 kocsis IC-k járnak Békéscsaba felé! Na ne már!!! :(
Előzmény: Excelsior84 (29174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!