Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149915

Mondom, hogy kevés......  ezekbe a váltókba +1litert kell tenni ahhoz, hogy hosszú életű legyen.

A többit innen nem tudom kitalálni.

Előzmény: Transitász (149914)
Transitász Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149914

Többször is ellenőriztem,  de majdnem hogy szint felett van az olaj.  A fém fedelet levéve semmi nem tűnt sérültnek. Lehet úgy kezdeni valamit vele,  hogy a váltó a helyén van?  Töltsek oda külön olajat?  Köszönöm szépen a gyors segítséget.  

Előzmény: 409 (149903)
409 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149913

Arra egyik sem jó, azt a forróvíz tisztítja.

Előzmény: lapar (149908)
BusLine HU Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149912

Autószerelőt keresünk, tapasztalat szükséges. Munkavégzés helye: Budapest, X.ker. Korrekt bejelentett munkahely, havi 160.000.- HUF netto jövedelem. A nevemre kattintva látható e-mail címen lehet jelentkezni. 

Paco155 Creative Commons License 2016.03.17 0 1 149911

El van sikálva. :)

Előzmény: SLX-350 (149909)
HillyBrown Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149910
Sziasztok!

Van egy Z19DTH motorkódú Opel a tulajdonomban, amit már úgy vettem, hogy rossz volt az Egr szelep. A sárga checklámpa (P0400 - Kipufogogaz visszavezető szelep: Mennyiség túl kevés) mellett különösebben nem zavart, mert nem folyásolta be a teljesítményt.
Végül múlt hétvégén beraktam egy új Pierburg Egr szelepet. A checklámpa eltűnt, azóta se jött vissza. Viszont azóta üzemmelegen 1000-2200 rpm között terhelésnél kicsit dadog a motor. Nem volt semmilyen hibakód közel 1000 km alatt. A MAP szenzort amennyire tudtam, féktisztítóval kipucoltam. Szívósor új van benne, a fojtószelepház is új, mindkettő alig egy évesek.

Mitől dadoghat be kicsit a motor akkor, amikor gyorsítok, vagy bekapcsolt tempomattal haladok az emelkedőn autópályán az említett fordulatszámtartományon belül?
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149909

Szia Paco,

 

Jól van na.... nekem csak két lábam van, csoda hogy megbotlok?

Amúgy meg..... én egy zsák lóf@szért se mondanék ilyen csúnyát. :)

Előzmény: Paco155 (149901)
lapar Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149908

Gyors kérdés az urakhoz:

A féktisztító hatékonyabb valami, mint a nitrohigító?

Utóbbi van otthon, érdemes-e beruházni a tisztítóba?

Kicsit fékfolyadékos betétek gyógyításához kellene.

cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149907

de mi tudunk.. :DD 

Előzmény: mica-r (149906)
mica-r Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149906

Jack sem tud :)

Fiatal Transitok hátsó hídja (azt hiszem DANA gyártmány).

Előzmény: cam aro (149904)
cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149905
Előzmény: cam aro (149904)
cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149904

 

nem tud Helmut lyukat furni. 

potolhato hiba, bar idegesito hogy valto szet hullas utan derul ki.

 

szvsz nalad hianyzik a piros karikas furat . 

(masnal is, hacsak nem volt a kezembe :)))

 

Előzmény: Transitász (149902)
409 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149903

Leveszed a fedelet a végéről és rögtön látni fogod. Kevés benne az olaj.

Előzmény: Transitász (149902)
Transitász Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149902

Ha már váltó téma.. Adott egy régebbi 97-es vw polo váltó, előredőlős, hátul önindítós motor, rengedet kocsiba tették, 1,4 8v-hez. A hibajelenség a következő, 1-től 4-ig minden rendben, majd az 5.-et csak úgy veszi, ha kuplung nélkül váltja be az ember. Ha kuplungolok mellé, akkor bár beveszi, de csak üresen pörög a motor, és nincs hajtás. Ezen kívül semmi rendellenes nincs. Van másik váltóm, csak a kíváncsiság hajt, hogy vajon mi lehet a baja? 

Paco155 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149901

Már ne haragudj, de lófaszt.  Pontosan és szó szerint azt írtam, hogy a GL5 olaj meg fogja enni előbb utóbb a GL4-re specifikált váltót.  Ahogyan azt mások is megerősítették, ráadásul te is ezt írod. Egy szót sem írtam a GL5-re specifikált váltókról. 

 

Úgyhogy olvasd el megint elölről az egészet, és értsd is meg ami oda van írva. Ne hagyj ki szavakat közben - legjobb ha lassan olvasod.

Előzmény: SLX-350 (149900)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149900

" ... én mit írtam? .... "

 

Te azt írtad hogy a GL-5 előbb-utóbb "megeszi" a GL-4-et, én pedig azt hogy szükség van a GL-4-re és a GL-5-re is.

 

Szerinted?

Előzmény: Paco155 (149892)
kicsinelly Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149899

Ez az állítás igaz?

"Minden ecotec motor 16 szelepes."

cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149898

Előzmény: mica-r (149882)
cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 1 149897

toyoda hf csavar menet. 

 

a beteg az elokeszitoben.

a proba furasok sikeresek.

( makom volt hogy nem ' dagadt' a menetfuro  :) 

 

 

 

 

cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149896

ilyen kell nekem is!  :D 

Előzmény: 409 (149884)
cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149895

ma jott be egy 08" A4, igaz manual valto, de szerintem a kihajtas resz u.a. a lendkerek kozt atmenos 'S' tronic.

remegesre, rugdosasra  panaszkodott a tulaj. de nem vezettem, igy nem tudom mit erzett. 

 

a baloldali feltengely csapagyazas logosodott meg. 

(kepen a jobb oldali. ) 

ez esetben cirka 3-4 mm-t, amit szerintem eszre vettel volna. 

igy ez nem tipp, de ordog nem alszik alapon nyomnek zsirt a kulso csuklokba. 

 

 

 

Előzmény: Donibcsi (149881)
Tie Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149894

Csak azé gondolom hogy esetleg, mer a Range-be vót egy inertia switch, ami boruláskor lecsukta az AC-t, és az nekem megháborodott. Oszt akkor húztam ki fix drótot az AC-nak (ráadásul szivargyújtóból, terepen vótunk, improvizálni kellett, meg amúgyis gázos vót az autó, csak az indításhoz köllött a benzinpumpa), oszt akkó menés vót.

Előzmény: Tie (149893)
Tie Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149893

Na de ha az a biztonsági kapcsoló a szar, ami hivatott lekapcsolni a gyútáskimaradáskor, és lekapcsolgat, mer kontakthibás, vagy akármiért, mert csak, mert szar?

 

Vagy ez csak névleg kapcsoló, valójában seholsincs egy kis dobozka, kis kapcsolóval benne, hanem ezt az ECU csinálja valamék lábán, oszt annyi?

Előzmény: 409 (149891)
Paco155 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149892

Miért, én mit írtam?

Előzmény: SLX-350 (149890)
409 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149891

 A nyomásnak nem kell többnek lennie, mint ami meg van adva. Baj lesz belőle. A központisoknak ennyi a nyomása. Azt a 1.5bart nyomó pumpát gyorsan vedd ki, az azért nyom többet, mert annyira sok a szállított mennyisége, hogy a nyomásszabályozó nem tudja kisebbre szabályozni. A nyomást nem a pumpa határozza meg!!!

 Az biztonsági előírás, hogy a pumpa csak forgó motornál üzemelhet, ezt többségében a gyújtás primerjelből tudja az ECU. Ha nincs primerjel, akkor ~2sec után lekapcsolja. Azaz néhány gyújtás kihagyástól nem áll meg. Ha gyújtás kimaradástól áll le a pumpa, addigra a motor már "régen" áll.

Előzmény: Tie (149888)
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149890

" ... Az én ismereteim szerint a GL4 specifikációjú váltót a GL5 váltóolaj előbb utóbb megeszi. .... "

 

Úgy tűnik hogy eltérőek az ismereteink ebben a kérdésben. A kézi kapcsolású szinkronizált sebességváltók túlnyomó többsége API GL-5-ös hajtóműolajjal nem működik megfelelően (némelyik pedig egyszerűen sehogy sem), arról nem is szólva hogy a GL-5-ös olajok a váltókban lévő színesfém alkatrészeken gyors korróziót idézhetnek elő.

Persze akadnak kivételek: a személyautók közül például a PSA csoport váltóihoz API GL-4+ a Subaruk kézi kapcsolású váltóihoz pedig API GL-5-ös besorolású hajtóműolaj az előírás.

Előzmény: Paco155 (149886)
metalex Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149889

Köszönöm !

 

Ezt a cikket én nem találtam meg, és nagy segítség volt, mert a specifikációt újra megnéztem és a W90 teljesíti a GL4-et is- nem csak és kizárólagosan a GL-5-öt !

Ezek szerint beletehető az olaj a W80 helyett.

Nagyon köszönöm a segítséget. El voltam kicsit vesződve ! :-)

További szép napot !

Üdv :

        metalex

Előzmény: Roadkill (149887)
Tie Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149888

Beraktunk egy másikat próbából, az 1.5-et tol. A Haynes-ben az van, hogy 1 bar-nak kell lennie.

Viszont ugyanúgy lerohad.

 

Olvasgattam a leírást, aszongya, hogy az AC relé mellett van egy biztonsági kaccsoló, ami lelövi az AC-t, ha gyútáskimaradás vanik. Namost, ha ez a kapcsoló baszakszik, az lehetugye...

Előzmény: 409 (149884)
Roadkill Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149887

GL4-GL5 fejtegetés:

Ha eszerint rendben az új olaj, gyaníthatóan nem fog gondot okozni ez a viszkozitáseltérés se, én hagynám úgy.

Előzmény: metalex (149885)
Paco155 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149886

Az én ismereteim szerint a GL4 specifikációjú váltót a GL5 váltóolaj előbb utóbb megeszi.

Előzmény: metalex (149885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!