Többször is ellenőriztem, de majdnem hogy szint felett van az olaj. A fém fedelet levéve semmi nem tűnt sérültnek. Lehet úgy kezdeni valamit vele, hogy a váltó a helyén van? Töltsek oda külön olajat? Köszönöm szépen a gyors segítséget.
Autószerelőt keresünk, tapasztalat szükséges. Munkavégzés helye: Budapest, X.ker. Korrekt bejelentett munkahely, havi 160.000.- HUF netto jövedelem. A nevemre kattintva látható e-mail címen lehet jelentkezni.
Van egy Z19DTH motorkódú Opel a tulajdonomban, amit már úgy vettem, hogy rossz volt az Egr szelep. A sárga checklámpa (P0400 - Kipufogogaz visszavezető szelep: Mennyiség túl kevés) mellett különösebben nem zavart, mert nem folyásolta be a teljesítményt.
Végül múlt hétvégén beraktam egy új Pierburg Egr szelepet. A checklámpa eltűnt, azóta se jött vissza. Viszont azóta üzemmelegen 1000-2200 rpm között terhelésnél kicsit dadog a motor. Nem volt semmilyen hibakód közel 1000 km alatt. A MAP szenzort amennyire tudtam, féktisztítóval kipucoltam. Szívósor új van benne, a fojtószelepház is új, mindkettő alig egy évesek.
Mitől dadoghat be kicsit a motor akkor, amikor gyorsítok, vagy bekapcsolt tempomattal haladok az emelkedőn autópályán az említett fordulatszámtartományon belül?
Ha már váltó téma.. Adott egy régebbi 97-es vw polo váltó, előredőlős, hátul önindítós motor, rengedet kocsiba tették, 1,4 8v-hez. A hibajelenség a következő, 1-től 4-ig minden rendben, majd az 5.-et csak úgy veszi, ha kuplung nélkül váltja be az ember. Ha kuplungolok mellé, akkor bár beveszi, de csak üresen pörög a motor, és nincs hajtás. Ezen kívül semmi rendellenes nincs. Van másik váltóm, csak a kíváncsiság hajt, hogy vajon mi lehet a baja?
Már ne haragudj, de lófaszt. Pontosan és szó szerint azt írtam, hogy a GL5 olaj meg fogja enni előbb utóbb a GL4-re specifikált váltót. Ahogyan azt mások is megerősítették, ráadásul te is ezt írod. Egy szót sem írtam a GL5-re specifikált váltókról.
Úgyhogy olvasd el megint elölről az egészet, és értsd is meg ami oda van írva. Ne hagyj ki szavakat közben - legjobb ha lassan olvasod.
Csak azé gondolom hogy esetleg, mer a Range-be vót egy inertia switch, ami boruláskor lecsukta az AC-t, és az nekem megháborodott. Oszt akkor húztam ki fix drótot az AC-nak (ráadásul szivargyújtóból, terepen vótunk, improvizálni kellett, meg amúgyis gázos vót az autó, csak az indításhoz köllött a benzinpumpa), oszt akkó menés vót.
Na de ha az a biztonsági kapcsoló a szar, ami hivatott lekapcsolni a gyútáskimaradáskor, és lekapcsolgat, mer kontakthibás, vagy akármiért, mert csak, mert szar?
Vagy ez csak névleg kapcsoló, valójában seholsincs egy kis dobozka, kis kapcsolóval benne, hanem ezt az ECU csinálja valamék lábán, oszt annyi?
A nyomásnak nem kell többnek lennie, mint ami meg van adva. Baj lesz belőle. A központisoknak ennyi a nyomása. Azt a 1.5bart nyomó pumpát gyorsan vedd ki, az azért nyom többet, mert annyira sok a szállított mennyisége, hogy a nyomásszabályozó nem tudja kisebbre szabályozni. A nyomást nem a pumpa határozza meg!!!
Az biztonsági előírás, hogy a pumpa csak forgó motornál üzemelhet, ezt többségében a gyújtás primerjelből tudja az ECU. Ha nincs primerjel, akkor ~2sec után lekapcsolja. Azaz néhány gyújtás kihagyástól nem áll meg. Ha gyújtás kimaradástól áll le a pumpa, addigra a motor már "régen" áll.
" ... Az én ismereteim szerint a GL4 specifikációjú váltót a GL5 váltóolaj előbb utóbb megeszi. .... "
Úgy tűnik hogy eltérőek az ismereteink ebben a kérdésben. A kézi kapcsolású szinkronizált sebességváltók túlnyomó többsége API GL-5-ös hajtóműolajjal nem működik megfelelően (némelyik pedig egyszerűen sehogy sem), arról nem is szólva hogy a GL-5-ös olajok a váltókban lévő színesfém alkatrészeken gyors korróziót idézhetnek elő.
Persze akadnak kivételek: a személyautók közül például a PSA csoport váltóihoz API GL-4+ a Subaruk kézi kapcsolású váltóihoz pedig API GL-5-ös besorolású hajtóműolaj az előírás.
Ezt a cikket én nem találtam meg, és nagy segítség volt, mert a specifikációt újra megnéztem és a W90 teljesíti a GL4-et is- nem csak és kizárólagosan a GL-5-öt !
Ezek szerint beletehető az olaj a W80 helyett.
Nagyon köszönöm a segítséget. El voltam kicsit vesződve ! :-)
Beraktunk egy másikat próbából, az 1.5-et tol. A Haynes-ben az van, hogy 1 bar-nak kell lennie.
Viszont ugyanúgy lerohad.
Olvasgattam a leírást, aszongya, hogy az AC relé mellett van egy biztonsági kaccsoló, ami lelövi az AC-t, ha gyútáskimaradás vanik. Namost, ha ez a kapcsoló baszakszik, az lehetugye...