Várj! Vonatot és/vagy mellékvonalat megszüntetni nem lehet! vagy ha igen, akkor újra kell indítani, mert jaj buszra kell szállni annak az 5 embernek. A cikkből hiányzott a mikrobusszal kiszolgálható mellékvonalak példája is ami ugye a másik irányból közelíti meg a dolgot. Esetleg a Volán lobbi intézte az újranyitásokat is? Ez nem tudom..
Hát engem zavar, ha a az ország amúgy is szűkös erőforrásait nem a leghatékonyabb, gazdaságosabb módon használjuk fel, hanem pont, hogy a leg pazarlóbban. És itt mindegy, hogy vas vagy gumikerekes közlekedés.
Lehiggadva kissé: a szerző a hvg.hu...azaz fizetett cikk.
Újságíró nem merte a nevét adni hozzá.
Félek ez megint egy politikai lufi...felmérik, hogy zavartalanul szállhat, vagy lőnek-e rá.
Mint egy kisgyerek, vagy egy kamasz, aki mindig a határokat feszegeti...próbálgatja, meddig mehet el, mit tehet meg büntetlenül.
Csak felháborító a valótlanságok, féligazságok, ideje múlt lózungok és alapvető tények ismerete és említése/figyelmen kívül hagyása nélkül összetolt katyvasz.
Pl. a hazai közlekedéspolitika egyik ilyen féligazsága (lassan őshazugsága) az egyébként drága, jelenlegi hálózatában fenntarthatatlan, gazdaságtalan és egyébként is sok földrajzi területen szükségtelen vasúti közlekedés előnyben részesítésének állandó mantrázása...amit az EU Közlekedési Fehér Könyve tényleg kívánatosnak tart: a 250 KILOMÉTERNÉL TÁVOLABBI KÖZLEKEDÉSBEN!!!!!
Nincsenek már KGST-s óriás gyárak, az őket kiszolgáló munkásvonatok, a vas, acél, szén stb ipari tömegáruk, a nagyüzemi TSZ-es mezőgazdasági idényáruk pl. cukorrépa, alma, gabona, legalábbis tizede a korábbi szállítási igénynek.
A nagyon vasutas lelkületűek teliszájjal (tényleg) igen hangosan mondták, hogy a 2-es vasútvonal Esztergom-Budapest felújítása és villamosítása után egyetlen párhuzamos busz se jön be Budapestre, hanem a buszok, az érintett települések vasútállomásaira ráhordanak, és onnan az utasok majd vonattal jönnek be.
Ezt megírták vagy 40 cikkben.
Ok.
Elkészült a felújítás + elkészült a villamosítás.
Nosza.
Rajta.
Tegyék.
Szüntessék már végre meg a párhuzamos 800-as busz vonal családot.
A helyközi buszok tényleg ne jöjjenek be Budapestre, hanem csak az adott település vasútállomásáig közlekedjenek.
Miért nem teszik?
Beszélni szabad, amikor meg cselekedni kell teli lesz a nadrág?
Vagy miből áll hatalmi szóval letiltani a Székesfehérvár és Budapest között közlekedő autóbuszokat?
Hisz a névtelen szerző szerint, a vonat jó, kényelmes, légkondícionált, ott dolgozni is lehet útközben.
"Újra előkerülhet az új kormányzati ciklusban a MÁV és a Volán-társaságok korábban számtalanszor felvetett összevonása: a fejlesztésitárca-utód Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) környékén információink szerint ugyanis erős a szándék a párhuzamosan és észszerűtlenül működő struktúrák megreformálására.
A MÁV és a Volán ma nemcsak, hogy egymástól teljesen függetlenül, de kifejezetten egymás konkurenseként működik."
"az „ellenérdekelt felek” saját maguknak, és csak saját magukra tekintettel állítják össze a menetrendeket, és nincs olyan szerv vagy szereplő, amely összehangolná, vagy azok összehangolásra bírná őket."
"A „hatékonysági tartalékot” – ahogy egy forrásunk fogalmazott – egyelőre a Volán-társaságok felszámolásában látnák,"
Itt mindenki megkergült?
Hogy a politika ugyanazokat a lózungokat dobja be időről időre, függetlenül attól, hogy az igaz-e, van-e még valós alapja, azt már megszoktam.
De hogy a "szakmaiságával" magát nagyra tartó HVG-nél sincs egy legalább a közlekedési alapokkal tisztában lévő, azt ismerő újságíró sem?!?
Nem csak a miniszter, de a szakminisztériumban és a nemzeti vagyonkezelőben mindenki változatlanul a VOLÁN elnevezést használja - csakúgy mint az utazóközönség - 15 évnél idősebb - szinte valamennyi tagja. :-)
Itt az "újdonság" kérdőjelezhető meg: eddig is kettős VOLÁN irányítás működött.
A szakminisztérium feladata volt (és lesz ismét) a szakmai irányítás és szabályozás, ő írta elő a menetrendet, kötötte és ellenőrizte a közsszolg szerződéseket, míg a vagyonkezelő - mostantól majd tárcanélküli miniszter által vezetve - "irányította" a társaságok gazdálkodását.
Mi is itt a nóvum?
Lehet, hogy az ördög, a még - általam legalábbis - nem ismert részletekben búvik meg....
az oké, hogy délután megcserélik lefelé a keszthelyi és egerszegi kocsit, így előbbi 18 óra helyett már fél 5-kor lemegy, de fel csak 15 óra után ért eddig is.
Nem hiszem. Az utasok biztos kibírják. De hogy a város forgalma nem az tuti. Így is rengeteg a jármű. Anyuci/apuci ajtótól ajtóig viszi kicsi gyerekét csak hogy ne kelljen sétálni. Kecskeméten borzalmasan nagy forgalmat generál az iskola ez biztos , Eger iskolaváros ,valószínű itt is megvan ez a jelenség.
Szép meg jó de az egészen túlhaladt az idő. A farosok meg a 200asok még vígan elfértek alatta, sőt ha rámásztak a padkára még akkoris, de a klímaboxok miatt meg a nagyobb buszokkal kész szenvedés a kocsiállást megközelíteni, sőt nemcsak a megközelítés hanem a távozás is. Ha túl gyorsan kifordulsz a seggét megint lerendezed a tetővel. Az egész pályaudvar 11m vagy kisebb buszokhoz lett méretezve. Ma az átlag már 12 vagy hosszabb. Nem beszélve a betévedő 15 méteres 3 tengelyesekről. Nagyon ideje lenne már az egész pályaudvar újragondolása áthelyezése, mert egyre több koccanásos baleset lesz a hely szűke miatt. Nekem is külön élmény kiverekedni magam 12:30kor az egyesről mert szó szerint körbeállnak annyira nincs hely. Rám áll a 2.esen egy másik. Szerencsére igen jól fordul a MAN de pont ez a bökkenő. Hiába úgy állok meg ilyen fordulásnál simán alámehet a tetőnek a feneke. És ez még kvázi völgyidőszak gondolhatjátok milyen káosz van csúcsban. Régen 11 kocsiállás elég volt. Régen. Most meg 17 kevés.
Elég hülye szituból indult a dolog. Aszfaltozták az úthibákat csak egy billencs rosszul állt be és a terítéskor ráemelt erre a peremre ami leszakadt. Ekkor bújt ki a szög a zsákból ,hogy a több mint 50 éves szerkezetből az idő eltüntette a betonacélt. Gyors vizsgálattal kiderítették hogy a maradékot is el kell lehetőleg azonnal bontani. Ezért nem várták meg a nyáriszünetet se.
„Palkovics: új munkamegosztást hoznak létre az állami vállalatok irányításában (MTI)
(...) A miniszter példaként a közösségi közlekedést említette, ahol az ITM rendeli meg a szolgáltatást, a Volán, a MÁV irányítása, felügyelete már a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter dolga, de a Volán és a MÁV teljesítésének számonkérése ismét az innovációs és technológiai miniszter feladata lesz. (...)”
A munkanapokon Budapestről 14:30-kor Székesfehérvárra, és a Székesfehérvárról 16:15-kor Budapestre közlekedő járatok megszűnnek. Az eljutást Budapestről Székesfehérvárra a 14:15-kor Keszthelyre, valamint a 14:45-kor Sümegre induló járatok, Székesfehérvárról Budapestre pedig a 15:55-kor és 16:45-kor induló járatok biztosítják.
Szombathely-Bükfürdő reggel, és az esti párja nem új keletű, a Perenye viszont igen. Cserébe hétköznapokon minden másnap Szeged-Szatymaz-Sándorfalva között is fordul egyet ÉNYKK-s autóbusz: