2. Ha bevezetik most reklám áron, mi a garancia arra, hogy jövőre megszüntetik ezt a megoldást, (mert nem birták a sok lopás miatt betömni a lukat a költségvetésbe), és hozzácsapják az országoshoz, az országos áron
3. Ami már bevan vezetve, azon a későbbiek folyamán úgy variálnak vele ahogy akarnak, ami pedig nincs,azt pedig nem tudják megemelni
Szerintem NEM fog változni ettől az intézkedéstől jelentősen az elővárosi modal split.
Valószínűleg nem. A gondot én a lokális hatásokban látom, amik jelentősek lehetnek. A túllihegést ebből a szempontból jogosnak gondolom. Azt is felteszem, hogy egy jobban előkészített javaslattal esetleg jobban lehet bevételt maximalizálni károkozás nélkül...
A kívánság csak az volt, hogy legyen nagyon olvasmányos és a szakszavakat lehetőleg vagy kerüljem, vagy írjam körül, civilek által is érthető/megérthető kifejezésekkel.
Ötezer forintról beszélünk, 200 km-nyi benzin ára évente. Az ingázók évente 10-50000 km-t autóznak... szóval nem hiszem, hogy ingázók tömegei szoknának át pusztán az ár miatt a vasútra, ők fizetni fognak. Sőt, egy részüknek ez kifejezett könnyebbség lesz az éves matrica helyett.
Nem ez a gond az M0 egyes részeinek fizetőövezetbe vonásával. Hanem az, hogy a városon belüli, környéki alkalmi utak, vagy az olyan utak, ahol az M0 túl nagy előnyt nem ad, lekerülnek a pályáról, rá a városi utakra - és ilyen utazásból összességében egyáltalán nincs kevés. Simán a városi, környéki helyi közlekedés fog megnehezülni, olyan helyeken , ahol esetleg amúgy is gyenge az infra, és nincs vasút.
---
Ha én lennék a kormány, akkor bevezetném a megyés matricát, de nem ötezerért, hanem ennél jóval többért, úgy, hogy egyszerűen azért legyen több bevétel, mert többen választják az autópályát azok közül, akiknek eddig az éves matrica megvásárlása pl. pár vagy pártíz km-en használt pályáért szóba nem jött. Ex-has talán 15-20 ezer lenne reális egy megyéért, azzal, hogy a további megyéknek olcsóbbnak kell lenniük, mondjuk az maradna +5k. Az M0-t meg békénhagynám.
Akár hogy is számolom, a jelenlegi közösségi szolgáltatás teljesítőképessége nem engedi meg plusz 5-7 ezer utas hirtelen ráeresztését, csak a szolgáltatás jelentős bővítése esetén.
---------------
Gyorsan kell venni 80-90 db, nyolcrészes, emeletes, elővárosi, villamos motorvonatot.
S akkor a kormányszóvivő mondatának igaza lesz :
..."....Aki nem akar fizetni utazzon vonattal..........."
Nyolc, hogy hányan ülnek át, ha bevezetik, a rendszer jelenlegi állapotában 5-7 ezer új utastól is padlót fogna. Egy Flirten 200 utasnak tudsz ülőhelyet biztosítani, és kb. még ennyien tudnak állni, de akkor mindenki ingyen utazik, mert a kaller már nem fér fel. Egy három kocsis szerelvényre max. 1000-1200 embert lehet japán módszerrel felpakolni, de az heveny szitkozódást jelent, illetve ugye alapból nincs ennyi szabad hely a vonaton. Az ingázók túlnyomó többsége 6 óra és 7:30 között indul, tehát max. 3-4 vonattal kéne elvinni az utasokat. A VB kocsijai ebben az időben kb. 70-80 (egyesek 100-110) %-os utasterheléssel futnak, ami max. ezer szabad férőhelyet jelent a térségben. Akár hogy is számolom, a jelenlegi közösségi szolgáltatás teljesítőképessége nem engedi meg plusz 5-7 ezer utas hirtelen ráeresztését, csak a szolgáltatás jelentős bővítése esetén, aminek az infrastrukturális feltételei jelenleg nem adottak, kiépítésük drága és időigényes.
A szaktekintély bácsi meg ne csodálkozzék, ha belekeverik "ártatlanul" az ügybe, az életműve alapján simán belefér, hogy ő legyen a háttérben munkálkodó főgonosz.
-------------------
Az egybiteseknek mindíg kell főgonosz.
Nélküle nem tudják önmagukat meghatározni, mert nincs önálló tájékozódási, mértékadó pontjuk.
Ha van főgonosz, akkor az attól való távolság bemutatása már lehet egy egymás közötti eszmei erősorrend kifejezése is.
-----------------------
A tegnapi ámokfutás különben igen jó volt egy IQ tesztnek.
- Kik azok akik elsőre bedőltek neki?
- Kik azok akik azért elkezdtek kételkedni, gondolkodni?
- Kik azok aki harsányan röhögve hívták fel a főgonoszt, hogy együtt röhincséljenek pár percet?
Először nem a VEKE közölte a hírt, hanem a Regionalbahn (legalábbis ott egy nappal hamarabb olvastam róla, mint hogy a VEKE is nyilvánosságra hozta volna). A VEKE jóval később reagált, és ők nem T.L.-eztek, hanem a MNO cikkét linkelték be, ahol a híres szakember neve megemlítésre kerül.
Amúgy van egyáltalán hír? Az MNO ráugrott a témára, és tekintettel arra, hogy apu és anyu most éppen haragban vannak, apu az MNO-t használva próbálja anyut egy kicsit kellemetlen helyzetbe hozni az amúgy is lázadozó gyerekek előtt (egy újabb remekmű: http://mno.hu/vezercikk/otezer-1262886 ) hátha feltételezhetjük azt, hogy anyu nem is olyan gonosz, csak apu akarja velünk annak láttatni.
A szaktekintély bácsi meg ne csodálkozzék, ha belekeverik "ártatlanul" az ügybe, az életműve alapján simán belefér, hogy ő legyen a háttérben munkálkodó főgonosz. Nem is tudom, ki volt az, aki nemzetiszín pántlikába csomagolt munkaanyagot csusszantott a 2010-ben újonnan megválasztott képviselők asztalára... Ami munkaanyag tartalmazott jó és hasznos elemeket is, csak azok a csúnya csúsztatások és hibás értelmezések ne lettek volna benne!
Csak egy táblát kellett volna kitenni,hogy az állomás átépítéséig a rámpa még nem üzemel,ugyanis így még küszöbök,meg lépcsők állják útját az akadálymenetes közlekedésnek.
Ez a mondat "a fejlesztés alatt lévő és egyébként kiemelt fejlesztési irányt jelentő vasúti közlekedésre..." pontosításra szorul.
Hiába fejlődik a pálya és a jármű, ha egyszer nem fejlődik a karbantartás, hibamegelőzés, hibakezelés, forgalomirányítás, a szabályrendszer, stb.
A vasúti "közlekedés" mint olyan, a pálya + jármű + szolgáltatás együttese. Nagyon szép az új Flirt és az új 60 kilós sín, csak ha sokszor van forgalmi zavar vagy hiba, akkor semmit sem ér.