Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149608

Ezt http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/crafter_2006/a_kraft_velunk_van/

es ezt http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/crafter_2006/csak_hosszutavfutonak/

a  beírást is olvastam mielőtt vettem,ahol egyértelműen leírják az 1éves pártízezer km-s ugyanilyen autójukról,hogy gyárilag nagy a turbólyuk és,hogy váltások után 2-3-4másodperc míg megindúl,,,,stb.

ezért gondoltam ez ilyen gyárilag ,de hogy hidegen abszolút nincs sem a turbólyuk ,sem a váltások utáni 2-3-4másodperces kihagyás,így én kizártnak tartom,hogy ez gyárilag ilyen lenne....

 

Előzmény: Törölt nick (149606)
cam aro Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149607

tobb fele hajlitgatot probaltam.. kalapszart nem er egyik se. 

 

a legjobb az egy 3cm atmero/ 10cm hosszu seprunyel darab, amibe 5-os furoval korbe hornyot 'martam' . 

 

nyel marokba, cso a horonyba. 

innentol huvelykujj kerdes. 

(monnyuk.. ezek rezcsovek, szvsz azon konnyu popeyenek lenni :D)

Előzmény: tigronca (149605)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149606

Garantált 110e km van az autóban és annak is a nagyrésze autópálya,viszont egy idősebb bácsié volt aki mint később kiderűlt sokmindent nem rendeltetésszerűen használt az autón.

 

Még az jutott eszembe,hogy jó üzemmelegen mikor nem húz csak 2000-2200fordulattól,odalépve még a hangja is krákogósabb/erőteljesebb mikor meglódúl.

hidegen mikor már lentról húz meg finomabb a mororhang is.

 

 

 

Előzmény: novothauto (149603)
tigronca Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149605

A tegnapi 320cdi merci, ma talpraállt, a hátsó hidraulkus rugózás ujra  csövezése után.Hibatárolót kitöröltem, próbaút. padlógáz ,3000 -nélledöglik ,.és valóban panaszkodik a railnyomásra.(P1187-032) Hatodik hosszú indítózásra beindult ,Autó alatt hátul pocsolya, azt hittem a go.hütő kilyukadt, irány  a mühely ...hát el törött a fém fék cső. Úgyhogy azt is ujra kell csöveznem,viszont rengeteg a hajlitás rajta. Mivel lehet ezt szépen hajtogatni?

Joco-c202 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149604

Esetleg egy dpf kezdeti eltömödés is sanszos lehet.

Előzmény: novothauto (149603)
novothauto Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149603

Ha hőmérséklethez köthető, sanszos lehet turbó geometria.

Előfordul, hogy hidegen nem, csak ha átforrósodott a turbinaház,

akkor szorul.

Turbó le, elvinni szakműhelybe tisztításra.

Előzmény: Törölt nick (149600)
409 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149602

 Nem tudom, hogy összelegózható-e egy ilyen dolog, de ha sikerül, ne csodálkozz, hogy nem, vagy csak elhanyagolható mértékben változik a fogyasztás. A fogyasztás teljesítmény igény, és motorhatásfok függő. Ugyanakkora sebességhez, ugyanakkora teljesítmény kell. Ha ezt alacsonyabb fordulaton akarod produkálni, akkor munkaütemenként több üzemanyagot kell elégetni.

 Tudom, hogy ez téged nem győz meg, az ezen elmélkedők mindig meg vannak győződve, hogy a gonosz gyár csak ki akar velük tolni azért forognak annyit ezek a fűnyírók.  :-))

Előzmény: papzi57 (149596)
combi27 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149601

Nehéz is a Meriva kasztni, meg eléggé szélfogó is ahhoz  a "kicsi" motorhoz...

Öcsém 2006-os Corsa C-je 3.5-4 literben megáll autópályán is , 100 lóerőre van "csippelve" ...

Sztem próbálkozz egy rendes ECU programozással optimalizálni, esetleg  100 lóerőre "felhúzni"  és kb 260-280Nm-re ...(kb 50-70 ezer forint )

Magyarország Ausztria viszonylatban haszálja (heti 700-1000 km), 1000km simán megy egy tankkal és utána kezd el világítani a "tartalék"

Előzmény: papzi57 (149596)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149600

Igen,akkor ezzel is be kell vigyem a vw-be mert mint mondták ennek vmi speciális mercedes/vw program kell ami a szerelőmnek nincs csak kizárólag a szervíznek.

 

2000-2200-as fordulattól melegen is meglódul,de érdekes módon hidegen akár 4-dikbe is már 1500-as fordulattól húz.

 

amúgy milyen fordulattól kell húzzon egy hasonló konstrukciós turbo diesel?

Előzmény: cam aro (149599)
cam aro Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149599

turbo nyomas felepulesre. 

 

-tomitettlen levego rendszer. 

-egr. 

-nyomas szabalyzo. 

-nyomas erzekelo. 

- legtomegmero. 

-stb. 

 

van benne egy diagnosztikai csatlakozo. 

azon nem csak hibakod lekerdezest lehet inditani, hanem eloadatok is megjelenithetoek megfelelo

diag keszulekel.  

szvsz ott kellene kezdeni, mennyi a kért, es mennyi a valos feltolto nyomas. 

Előzmény: Törölt nick (149598)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149598

Mint korábban írtam a 2010évj 2.5tdi 136 le bjl motorkódos crafteremnek a szervója hibátlan lett a szivattyú csere után.

Viszont nem ír hibát arra a jelenségre,hogy hidegen első kb 10 km-en hibátlanúl gyorsúl már lentről nagy nyomatékkal,majd ahogy jól felmelegedett váltások után vagy gázadásra kihagy 2-3-4másodpercíg es csak utána inndúl meg hirtelen kb. 2000fordulattól.

 

mire tippelnétek?

Atesz26 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149597

köszi, holnap  megírom a P kódot, vezérlést meg a jeladót megnézzük.

Előzmény: cam aro (149559)
papzi57 Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149596

Talán nem ördögtől való, elrugaszkodott kérdést szeretnék feltenni, hátha lesz hozzáértő, aki tud rá meggyőző választ.

Meriva 1.3 CDTI 2007-es Z13DTJ motor (ezüst színű).

Mivel ennek a motornak meglehetősen szűk a nyomatéktartománya (kb 1800 és 3000 között van valahol és az sem túl lapos), így 3000 fordulat fölött igencsak megugrik a fogyasztása az autónak. Kb 2500 ford/perc esetén az ideális a fogyasztás (akár 5 l/100km alá is megy), de 3000 fölött hirtelen megugrik 6.5-7 literre.

Viszont sokat megyek vele autópályán, a 130-hoz 3400-3500 körüli fordulat tartozik.

És itt jönne a kérdés:

Lehetne-e hatsebességes váltót tenni ehhez az autóhoz, ehhez a motorhoz, futóműhöz?

Van-e olyan hatsebességes váltó egyáltalán, ami betehető lenne? Gondolom, a most gyártott erősebb 1.3 dízel motorok is ugyanazon blokkban készülnek, így a rögzítési pontok is ugyanazok lehetnek.

Esetleg - alternatívaként -van-e lehetőség hosszabb ötödik áttétel beépítésére a meglévő házba?

A lényeg: 130 km/óránál ne forogjon többet 2500-2800 ford/percnél (nem rakétát akarok belőle csinálni, csak takarékosabban autózni!)

technikman Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149595

Nemrég olvastam az Autotechnikában, egy Szaki küzdött hasonlóval, Ők a blokk síkolásáig eljutottak.

Végül a hengerfejtömítésen hiányzott egy furat, amit megoldott,  (3mm ) megszünt a buborékolás.

Előzmény: Turóczi elvtárs (149593)
mica-r Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149594

Szerintem beledolgozik a motor a vízbe. Esetleg meg lehetne mérni a hűtővízben a van-e kipufogógáz.

Előzmény: Turóczi elvtárs (149593)
Turóczi elvtárs Creative Commons License 2016.02.26 0 0 149593

Sziasztok!

Most végülis mindegy melyik tipusra vonatkozik, de szerintetek mi lehet a gond?
Benzines Mazda 626, a kiegyenlítő tartályban a csőnél buborékol a víz. Hengerfej tömítés hiba az első gondolatom. Na igen ám, de ez csak alapjáraton van, ha gázt adok, nem buborékol, semmilyen fordulaton. Amikor nagy fordulatról leveszem a gázt, akkor intenzívebb a buborékolás, nyomja is ki a vizet rendesen. Ha eléri az alapjáratot, akkor megint kismértékű a buborékolás. És ez így megy már 2 hónapja, nem romlott vagy javult a helyzet. Hosszú távon nincs gond, de város használatkor sok vizet nyom ki, rendszeresen kell utántöltenem.
Találkoztatok már ilyen hibával?

cam aro Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149592

ezt meg csak mert szepek.. :) 

 

fourwheels Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149591

Rosszul értelmeztem a levegősödést, bocsánat! :)

 

Szinte biztosra veszem én is a szürő körüli levegösödést akár a csatlakozásoknál lévő o gyürűt akár a vizjelző vagy a melegítő hibáját ha van rajta.

 

A tankot kizárnám, a kehely biztos hogy üza szinten van! Lyukas alul hogy bele tudjon folyni a go.(közlekedő edények)

 

 

Előzmény: cam aro (149590)
cam aro Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149590

Előzmény: cam aro (149589)
cam aro Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149589

igen.. mar irtam hogy nem jo. 

 

ket dolgot tudnek hozza tenni. 

1.

azok az uzavezetekek gumigyurui megszoktak faradni. 

ha primer pumpa utan,   akkor folyik. 

ha elotte, akkor meg levegot szipakol. 

 

2. 

vakummerot tennek tank, es szuro koze. ha ott nem nagyobb a vakum mint 200mbar,

akkor uza szuro, es primer /eloszallito / pumpa koze. 

sehol a rendszerben nem lehet nagyobb vakum mint 200mbar. 

ezzel valoszinu megtalalod hol, es miert szalad levegore. 

 

van egy szuro tippem, de ez legyen a jovo zeneje. 

======================

 

 

Előzmény: tigronca (149588)
tigronca Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149588

Nem ez a rendszer van rajta, nekem van a vezérműtengelyről hajtva  előszállító szivattyú.

Előzmény: cam aro (149585)
cam aro Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149587

ez a kep erzesem szerint rossz.

avagy mas 320 cdi, nem az oreg balnae. 

Előzmény: cam aro (149585)
tigronca Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149586

A szűrő szivattyú közötti cső átlátszó .

Előzmény: fourwheels (149579)
cam aro Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149585

Előzmény: cam aro (149583)
tigronca Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149584

Na és a teli kehely azért kérdéses, mert a tulaj szerint teli tankkal is leáll.

Előzmény: tigronca (149578)
cam aro Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149583

ooo. helyesbitek..

 

melyik csorol van szo.. ?! :DD 

Előzmény: fourwheels (149579)
cam aro Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149582

szuro a visszateroben ? 

meg olyant nem lattam.

Előzmény: fourwheels (149579)
cam aro Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149581

ha egyre gondolunk akkor uza elomelegito. 

 

oda forgatja vissza a visszaterot, ami felmelegiti a belepot. 

megtan valami legtelenito funkcioja is van, de ez csak fejbol. 

Előzmény: tigronca (149578)
mica-r Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149580

melegítő szelep

Előzmény: tigronca (149578)
fourwheels Creative Commons License 2016.02.25 0 0 149579

Ok, de azt irta hogy a szürő átlátszó csöve -- az a visszafolyó nem?

 

Előzmény: cam aro (149573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!