a beírást is olvastam mielőtt vettem,ahol egyértelműen leírják az 1éves pártízezer km-s ugyanilyen autójukról,hogy gyárilag nagy a turbólyuk és,hogy váltások után 2-3-4másodperc míg megindúl,,,,stb.
ezért gondoltam ez ilyen gyárilag ,de hogy hidegen abszolút nincs sem a turbólyuk ,sem a váltások utáni 2-3-4másodperces kihagyás,így én kizártnak tartom,hogy ez gyárilag ilyen lenne....
Garantált 110e km van az autóban és annak is a nagyrésze autópálya,viszont egy idősebb bácsié volt aki mint később kiderűlt sokmindent nem rendeltetésszerűen használt az autón.
Még az jutott eszembe,hogy jó üzemmelegen mikor nem húz csak 2000-2200fordulattól,odalépve még a hangja is krákogósabb/erőteljesebb mikor meglódúl.
hidegen mikor már lentról húz meg finomabb a mororhang is.
A tegnapi 320cdi merci, ma talpraállt, a hátsó hidraulkus rugózás ujra csövezése után.Hibatárolót kitöröltem, próbaút. padlógáz ,3000 -nélledöglik ,.és valóban panaszkodik a railnyomásra.(P1187-032) Hatodik hosszú indítózásra beindult ,Autó alatt hátul pocsolya, azt hittem a go.hütő kilyukadt, irány a mühely ...hát el törött a fém fék cső. Úgyhogy azt is ujra kell csöveznem,viszont rengeteg a hajlitás rajta. Mivel lehet ezt szépen hajtogatni?
Nem tudom, hogy összelegózható-e egy ilyen dolog, de ha sikerül, ne csodálkozz, hogy nem, vagy csak elhanyagolható mértékben változik a fogyasztás. A fogyasztás teljesítmény igény, és motorhatásfok függő. Ugyanakkora sebességhez, ugyanakkora teljesítmény kell. Ha ezt alacsonyabb fordulaton akarod produkálni, akkor munkaütemenként több üzemanyagot kell elégetni.
Tudom, hogy ez téged nem győz meg, az ezen elmélkedők mindig meg vannak győződve, hogy a gonosz gyár csak ki akar velük tolni azért forognak annyit ezek a fűnyírók. :-))
Igen,akkor ezzel is be kell vigyem a vw-be mert mint mondták ennek vmi speciális mercedes/vw program kell ami a szerelőmnek nincs csak kizárólag a szervíznek.
2000-2200-as fordulattól melegen is meglódul,de érdekes módon hidegen akár 4-dikbe is már 1500-as fordulattól húz.
amúgy milyen fordulattól kell húzzon egy hasonló konstrukciós turbo diesel?
Mint korábban írtam a 2010évj 2.5tdi 136 le bjl motorkódos crafteremnek a szervója hibátlan lett a szivattyú csere után.
Viszont nem ír hibát arra a jelenségre,hogy hidegen első kb 10 km-en hibátlanúl gyorsúl már lentről nagy nyomatékkal,majd ahogy jól felmelegedett váltások után vagy gázadásra kihagy 2-3-4másodpercíg es csak utána inndúl meg hirtelen kb. 2000fordulattól.
Talán nem ördögtől való, elrugaszkodott kérdést szeretnék feltenni, hátha lesz hozzáértő, aki tud rá meggyőző választ.
Meriva 1.3 CDTI 2007-es Z13DTJ motor (ezüst színű).
Mivel ennek a motornak meglehetősen szűk a nyomatéktartománya (kb 1800 és 3000 között van valahol és az sem túl lapos), így 3000 fordulat fölött igencsak megugrik a fogyasztása az autónak. Kb 2500 ford/perc esetén az ideális a fogyasztás (akár 5 l/100km alá is megy), de 3000 fölött hirtelen megugrik 6.5-7 literre.
Viszont sokat megyek vele autópályán, a 130-hoz 3400-3500 körüli fordulat tartozik.
És itt jönne a kérdés:
Lehetne-e hatsebességes váltót tenni ehhez az autóhoz, ehhez a motorhoz, futóműhöz?
Van-e olyan hatsebességes váltó egyáltalán, ami betehető lenne? Gondolom, a most gyártott erősebb 1.3 dízel motorok is ugyanazon blokkban készülnek, így a rögzítési pontok is ugyanazok lehetnek.
Esetleg - alternatívaként -van-e lehetőség hosszabb ötödik áttétel beépítésére a meglévő házba?
A lényeg: 130 km/óránál ne forogjon többet 2500-2800 ford/percnél (nem rakétát akarok belőle csinálni, csak takarékosabban autózni!)
Most végülis mindegy melyik tipusra vonatkozik, de szerintetek mi lehet a gond? Benzines Mazda 626, a kiegyenlítő tartályban a csőnél buborékol a víz. Hengerfej tömítés hiba az első gondolatom. Na igen ám, de ez csak alapjáraton van, ha gázt adok, nem buborékol, semmilyen fordulaton. Amikor nagy fordulatról leveszem a gázt, akkor intenzívebb a buborékolás, nyomja is ki a vizet rendesen. Ha eléri az alapjáratot, akkor megint kismértékű a buborékolás. És ez így megy már 2 hónapja, nem romlott vagy javult a helyzet. Hosszú távon nincs gond, de város használatkor sok vizet nyom ki, rendszeresen kell utántöltenem. Találkoztatok már ilyen hibával?