Sziasztok.SEGÍTSÉG !!! JUMZ 65-RE KERESEK ÚJ KUPLUNG KINYOMÓ VILLÁT NYÍREGYHÁZA ÉS KÖRNYÉKÉN ÉS MEGTUDNÁ VALAKI MONDANI MIÉRT TÖRDELI A VILLÁT SZERELŐ SZOKTA BERAKNI DE EGY ÉVBE KÉTSZER IS CSERÉLNI KELL DE NEM SOKAT VAN HASZNÁLVA ÉS MÉGIS TÖNKRE MEGY. HA VALAKI NEM AKAR IDE ÍRNI ÍRHAT A : szineskert@gmail.com címre.
Üdv! Most hogy így témázgatok(gatunk) rájöttem nem is a 30-ason hanem már az 5611 esen csináltam meg ezt a műveletet. Olyan egyformák...Szóval mikor a váltót csapágyaztuk akkor kerestem valami megoldás erre a "bekeverésre". Arra már pontosan emlékszem, hogy mikor összeraktam 1-R meg a 2-3 as nál is megállt a kar üresbe nem lettyent le a műszerfalon, érezni lehetett a fokozatok helyét. Hát hogy mikor csináltam talán már 10 éve is van nem emlékszem pontosan, de még most is bírja. Jól megzsíroztam a gömböt mikor összeraktam aztán had menjen.
Azóta nem emlékszem hogy kevertem volna be egyszerre két sebességet. Pedig sokat ment azóta /szántás, vetés, pótkocsizás/ Mióta meg van az 5748-as kicsit hanyagolom az öreget. (elsőkerékhajtás szervó hümm kicsit finomabb)
A harmincason nekem is sűrűn előfordult a 2 sebességbe "bekeverés". Egyértelmű, hogy a bekeverés a váltókaron lévő gömb és annak fészkének kikopása miatt következik be. A váltókar túl magasra kerül a kopás miatt és a léptető köröm nem ér le rendesen. Ezért ha jól emlékszem 4. vagy 5. mellé szokott bekeveredni a 2. vagy 3. Megoldás részemről úgy történt - és most kapaszkodjon meg mindenki aki a profi szerelésekhez szokott - hogy pille palack nyakából a gombfölé egy hézagolót alkottam. Puritánnak hangzik de a tünetet orvosolta egy jó darabig. Vastagabbal is próbálkoztam, ha jól emlékszem valamilyen gombfej csésze megoldással, da az vastag lett és mivel a léptetés 1-5 ig a sorok között köríven történt a középső sorban "megfeneklett".
Amikor két fokozatot is be lehet kapcsolni akkor a vétlen kapcsolás elleni stift nincs benne ,kimaradt szereléskor vagy összetört vagy levan rövidülve, a kopástól
Helló! Én már olyannal is találkoztam ,hogy a kapcsoló villa tengely reteszelő kihegyesedett a kopástól , vagy a rugója összetört ,a sebesség dobálást az is okozhatja hogy a fogaskerék ferdére kopott és és a terheléstől szétcsuszik mert a retesz nem birja a helyén tartani.
Én már jártam úgy is hogy egyszerre két sebességet is bevett a traktor. Vagyis nem én raktam bele hanem szállítás közben belerázkódott mindkét sebességbe. Lefele csak úgy tudtuk leráncigálni ha kuplungot engedtem felfele meg se mozdult.
Hali! Az is lehet, amit leírsz. Ja, meg eszembe jutott a váltókar végén az a rugós félgömbfejű csap, ami rögzítené a kar helyzetét. Annak a rugója nem lehet, hogy gyenge?
Monddcsak perente, tuttifix hogy a gömb kikopása miatt keveri meg a sebességeket?
Mert én úgy emléxem, hogy azt hívtuk keverésnek, ha úgy sikerült sebességből kivenni a kart a kulissza "üres" helyzetébe, hogy a tolóvillával a sebességből nem vettem ki a váltót.
Az üres helyzetbe tévedt karral meg rákapcsolhattam még egy sebességet a már bekapcsoltra.
Na azt hívtuk keverésnek, annak az oka meg a váltókar rövidsége volt... vagy nem volt eléggé lehúzva a kar, vagy megkopott a hossza.
Jó hogy beleolvastam egy kicsit a rá érő időmben. Nekünk volt 30-asunk, jelenleg meg van egy 56-os is. (az 5748-as mellett) Konkrétan olyanra nem tudok válaszolni, hogy mi ugyanolyan a kettő között, de ha van valami kérdés lehet hogy tudok válaszolni. Mindkettőn javítottunk motort, kuplungot, féket, hidraulikát talán tudok segíteni.
Arról meg hogy mi-hol kapható teljes mértékben kereskedése vállogatja. Motorblokkjához szerintem mindem megvehető, talán még csapágykészlet is. Kompresszor, adagoló szintén.
Talán a hengerfej kis szelepei, ami egy kicsit nehezebb beszerezni, de az sem lehetetlen.
Ezzel azt akarom mondani a motorhibán ne akadj fenn, végső esetben egy használt üzemképes motor sem vészesen nagy összeg.
Többet most nem írok...kérdezz! Válaszolok ha tudok...és az időm is engedi.
Üdv Kavicsos 64.Egy munkatársam igy papirozta le traktorját,pedig az több gép darabjaiból lett összerakva annak idelyén,tehát semmiféle származási okmánya nem volt.Ráadásul Somogy megyében.Ha érdekel,megkérdezem tőle a pontos eljárási sorrendet,meg hogy mennyibe került neki a dolog.Te egyébként melyik megyében élsz?
Helló! Na ez a közjegyzös dolog már nagyon jól jön, ezt még nem hallottam, ez már egy támpont amin érdemes elindulni , mert traki már lenne többis 150 000-töl 450 000 ig itt a közelemben is csakhát rendszám egyen sincs kivéve egyet azmeg romos 350 000 az ára és nem enged belöle , igy a traki dömping közepén tiszta tanácstalan vagyok, vegyem az olcsót motorhibásan vagy egyáltalán melyiket? várom a hozzászolásokat ,többen csak megleljük a középutat. Lelki szemeim előtt már simogatom a vén traki motorháztetejét!
Sajnos a somogyi ügyintézés nekem nagyon nem jött be.Persze lehetséges,én voltam rosszkor,rossz helyen./Siofoki okmányiroda autós része,vékony,sötét haju nő.Valami csúcs bunkó,biztos valamelyik főnök nője,mert a hozzáállása,modora az kritikán aluli volt,mint közért dolgozó embernek nem ilyennek kéne lennie./