Vettem egy Passat 3C 2.0pd 2007-es DSG szart. Gyorsításnál rázott az eleje, kiszedtem a féltengelyeket, az egyik belső csukló gagyi utángyártott volt, a másik meg valami házigyártmány átalakítva golyókosarasra. Mindkettő lógott. Rendeltem bele két GYÁRI VW belső csuklót, összeraktam, és semmit nem változott. Megnéztem a féltengely szárait, belevaló, nem hosszabb-rövidebb.
Normál gyorsításkor ráz piszkosul, ha padlózom, akkor nem annyira érezhető, de ott van a rázás. Nem az oldalirányú szitálás, ami a féltengely belső csukló hiba lenne, hanem olyan, mintha ugrálna az eleje le-föl, de olyan ütemben, ahogy gyorsul az autó. Ha elveszem a gázt, nincs nyomaték, azonnal elmúlik. Átnyálaztam a futóművet, lecseréltem a gumikat, centríroztam, de semmi változás. Csáposon is kiforgattam 16-ig, hátha látok valamit forgás közben, de semmi. Nyilván más szögben áll a féltengely, de hátha.
Menet közben kormánymozdulatra nem változik semmit.
Igen, sajnos elő szokott fordulni ennél a motornál, nem egyedi eset. A Suzuki sosem ismerte el tervezési hibaként, de garanciális időn belül is voltak esetek.
Berlingonal 1,6 benzin kellene tankszelloztetot, kaniszterszelepet cserelnem es Erdeklodnek, hogy hobbi szerelokent nekialhatok vagy igenyel valami extra tudast?
Annyit tudok, hogy a jobb elso doblemez mogott helyezkedik el.
" ... ŐŐŐ urak, akkor mit is öntsek ebbe a izébe?:-) ... "
Igazad van, 300 ezer km az bizony nem akármi, én sem ragaszkodnék a mid SAPS C3-as Dexos2-es olajhoz. Ha Castrolban gondolkodsz akkor szvsz az Edge 5W-40 A3/B4 a legjobb megoldás.
valtot ha te nem tudod, mi honnan.. de szerintem van az oldalan egy szintezo dugo. :)
Váltót ti onnan, hogy lehet többet láttatok ilyet, mint én:-), szintező oké, csak jó lett volna tudnom, hogy 2 vagy 3 litert vegyek hozzá, ne kelljen visszavinnem(tudom, engedjem le előtte).
az F5 az elsore a motorteri biztitablan,
F14 hatso motore. a csomagter bizti tablan,.
( nem szoktal te ilyet kerdezni :o )
Namost 2 szivattyú van benne elől, az egyik kétirányú, az mossa a szélvédőket elöl-hátul.Ez működik is, dacára annak, hogy erről volt egy hangfalkábellel átdrótozva a zárlatos fényszórómosó:-D, utóbbi is lehet, hogy működik, még nem sikerült a működéséhez szükséges feltételeket előteremteni, de ha mégse menne, akkor legalább tudnám, hogy merre induljak.
Egyre többet fogok kérdezni, nyugodj bele, mivel egyre kevesebb időm/kedvem van ilyenekkel szívni:-)))
...ugyanitt kérdezném, hogy a fényszórómosó szivattyú le van-e biztosítva, mert kajak zárlatos volt a régi, lehet kiütött valahol valamit, nincs hozzá rajzom.
A dexos2-re ilyen 0w30, 5w30 olajak jönnek elő, azt nem biztos, hogy beletenném 10 éves, háromszázat futott ótóba.
Az 5w40 az szimpatikusabb, nem kell semmilyen longlife, meg alacsony hamutartalmat tudnia, 10, de legkésőbb 15 ezrenként cserélni fogjuk(...castrol magnatec, vagy edge legyen?)
Váltóba esetleg mennyiséget tud valaki, mert ötfélét hoz a data?
Lemaradt egy 5-ös: GM-LL-B-025 de már ilyen olajat se nagyon keress mert a GM - jóllehet 2006-ban, az adott autó gyártásakor ez volt a követelmény - időközben visszavonta ezt a jóváhagyást, helyette Dexos2 van.
Szelepfedelet levettem, szelephézag 5-6 mm. jópár szelepnél :)
Vezérműfedelet még nem vettem le, de valamiért nagyon odabaszarintottak a dugók a szelepeknek hogy nem mennek vissza a helyükre, pedig a lánc feszes....
Motorolajat milyet tegyek bele, 5w40 jó lehet, vagy sűrűbb/hígabb, előéletről nem tudunk semmit, fogyasztja-e ilyesmi, pályán fog menni az autó, 700km/alkalom.
6 seb kézi váltós, váltókódot nem tudok, data 5 félét hoz hozzá, mennyi/milyen olaj kellhet bele?