Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lautnermark Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13551
Én csak annyit tudok hozzáfűzni ehez a fogyastás-csökkentőhőz,hogy néha szoktam nézni a Hírtv-n az autos műsort, és ott szokták ezt reklámozni.Ha jól olvastam a linkedet ,akkor ott azt írják ,hogy a Hírtv nekik referencia cég.Na a referenciáról csak annyit ,hogy ezt ott soha nem tesztelik, csak az autótesztek végén,amikor elmondják a műszaki adatokat akkor hozzáfűzik a következőt:A  kocsi fogyasztása 10 liter,DE HA BESZERELTÜK VOLNA A FOGYASZTÁS-CSÖKKENTŐT,AKKOR AKÁR 8,5 LITERRE IS LECSÖKKENT VOLNA A JÁRMŰ FOGYASZTÁSA.Ha ...., Volna..... ígérgetni könnyű ugyebár.
Előzmény: deps (13550)
deps Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13550
még ami a beszámolóból kimaradt, az ez a kis szösszenet!!! én megmondom, nem nagyon hiszek ilyeneknek, de a baj, hogy rendesen igazolja megát..... ehhez van vmi rálátásod?????? te beleraknád????? annyian voltak a standjuknál, hogy na....
Előzmény: Gasolin (13544)
deps Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13549

bréékó gasolin!

 

ez szerintem jobb.... ezen rajta van a "cimke"...... :P

 

Előzmény: Gasolin (13546)
kacagógerle Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13548
Én a seregben egy vadiúj H9-es Rábával jártam fél évig.Elég sokat mentünk,mert nekünk kellett ellátni a határ menti örsöket(határőrség).
Ezt a konstrukciót szinte sehol sem láttam azóta,kizárólag a határőrségnek készítették,vagy csak magyarországon nem látni ezt a tipust?

Az is furcsa,hogy a határőrségtől is elkerültek ezek a kocsik,de a közúton az utóbbi pár évben szinte csak egyet láttam civil rendszámmal.Hová tűnhettek?
csabicsucsu Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13547

Á nem irigyellek á nem...

Ki gyártotta ezeket?

Előzmény: Gasolin (13546)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13546
A fotó lemaradt.
Gasolin Rába-ja
Előzmény: Gasolin (13545)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13545
Egy ilyen Rába-m nekem is van. Ugyan a Rába felírat soha nem került rá - pedig Malwin még fényképet is adott a betűkről - de gondolom mindenki látja a Hungarocamion festést.
Előzmény: deps (13543)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13544
Köszi a beszámolót.

A mercedes motoros katonai MAN-hez agy apró megjegyzés.
Tippem szerint a 4 tengelyes katonai MAN egy MAN KAT lehetett. Na most ennek a járműnek az az érdekessége, hogy ebben a V10-es motor gyakorlatilag ugyanaz mint a hasonló Mercedes V10-es motor.
Az ok az az, hogy amikor kiírta a német hadsereg a pályázatot, akkor az összes német gyártó apait anyait beleadott, hogy ő kapja a zsíros megrendelést (62.000db jármű és erre pályázott: MB, MAN, KHD-Magirus, Büssing, Henschel, Krupp, FAUN. Összesen 6 kategóriát fogalmaztak meg a minisztérium KAT1, KAT2, KAT3, KAT4, KAT5, KAT6, innen a MAN KAT neve.)
Ez azzal a problémával járt, hogy a későbbi karbantartási költségeket nagyon magasra rúgtak volna (készletezés miatt stb..) és ezt látva a német honvédségi minisztérium berendelte a cégek és megállapodást köttetett velük közös alkatrészek felhasználásáról (közös dugattyú-hűvely szett, hengerfej, ugyanaz a külső bolygóműves hajtott (első-hátsó) hídak.
A V motorokat elsősorban a MB gyártotta (ugyanúgy mint a mai napig), míg ugyanezzel hűvely átmérővel az MAN a soros motorokat. (A V10-es D2840-es MAN blokkot is a MB gyártja az MAN-nek a mai napig, cserébe az MAN hajtott első hídakat gyárt a MB-nek.) Bár a MB már egy ideje nem épít V10-es motort a közúti vontatójába.
Szóval minden további nélkül ugyanaz a V10-es MB motor átalakítás nélkül belefér abba az MAN-be. Ezért akár az is lehet benne.

A német honvédségi minisztérium 62.000db honvédségi teherautóról beszélt, plusz pár ezer darab páncélozott járműről.
Azért meg kell jegyezni, hogy a kírt tendert annak idején döntően az MAN és a MB nyerte (de a többieknek is osztottak lapot), de hogy a KHD-Magirus is kapjon zsíros falatot az MAN KAT-okat kezdetben léghűtéses Deutz motorral szerelték. Akkor a KHD (Deutz) cég volt a Magirus teherautógyár tulajdonosa.
Érdemes megjegyezni, hogy ez abban az időben óriásmegrendelés volt, hiszen akkor a MB és az MAN a két legnagyobb gyártó évi kb. 5-6.000db nehézteherautó gyártott, szóval érthető, hogy minden gyártó nagyon beizgult és a honvédségi gépet építeni sokkal nagyobb üzlet mint hétköznapi teherautót (lásd. Rába, ahol azon az évi 50-70db-on is komoly nyereséget tudnak elérni).
Persze ahogy teltek az évek és fejlesztették az autót a minisztérium folyamatosan csökkentette a megrendelési darabszámot. Végül a 70-es évek elején amikor már a sorozatgyártás beinítása előtt álltak már csak 6.500-10.000db autóról beszéltek.
Végül az MAN 1975-ben 8385db összkerekes autóra kapott megrendelést, ami még később csökkent pár száz darabbal, de kaptak helyette majd 4000db-os rendelést 4x2-es és 6x4-es autóra amik a közúti járművek fődarabjainak alkatrészeiből épültek (ilyen 6x4-es MAN teherautót kapott is "ajándékba" a magyar honvédség a Bundeswehr-től és természetesen MAN KAT-ot is úgy 2000 környékén, melyek egy jó részét ki is vitték az Iraki misszióba). Ilyen autókra kapott a MB és a Magirus is megrendelést.

És hogy lássátok annak idején mekkora üzlet is volt ez a honvédségi KAT projekt érdemes megemlíteni, hogy 1960-ban amikor nekikezdtek a cégek még 62.000db beszerzendő járműről és még néhány ezer páncélozott jármű beszélt a minisztérium.
(érdemes azt is megegyezni, hogy a MAN KAT alapjaira épített autót vett az osztrák sereg is (1-2 évvel hamarabb mint a németek), de az amerikaik is vettek néhány darabot kezdetben csapatprobára (de azt nem vállaták fel, hogy a világ legnagyobb hadserege egy német teherautót állítson szolgálatba költve el ezzel adófizetők sokmilliár dollárját külföldön). Később az nyugat-európai csapataiknak mégis rendeltek 100 egynehány darabot elsősorban a Pershing rakéták szállításához.

Nagyon belemélyedtem a témába, de talán érdekel 1-2 embert. Mindenesetre a témára van egy német nyelvű könyv ha valakit érdekel.
Előzmény: deps (13542)
deps Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13543
Előzmény: deps (13542)
deps Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13542

bréékóóóóóóó gasolin, és tisztelt urak!

 

igen sokat irtatok az elmúlt 2 nap alatt.. volt mit visszaolvasni, és felnagyítani... hát a cicó féle kép kicsit rizikós volt, de megoldottam..... :D (olyan jó volt kicsit téged is ezzel picit cikizni...)

 

ja majd elfelejtettem, hogy miért jöttem.... :)

szóval kis beszámoló a hétvégéről..... szóval sóskút és aztán kis kamionos felvonulás zenével....

szombat reggel csililili a telefon, és kelés 5.30kor.... ápolás megvan kaja, akkor kocsinafta, és irány irán.. helyett a szomszéd község ahol kirándulótársamat felvettem.... indulás a civilizációba.... hihetetlen érdekességeket produkál a motoway3.... gyuribá kocsik swarci póttal.. húúúhaaaaa sajana fotó nincs, mert rendőri kiséretben részesülünk, és nem akartam elvetetni a jogsit, másrészt a csomagtartóban volt a photomasina.... élvezettel kerülgeti a felújításra kerülő szakaszokat az ember... vannak nyomok rendesen, hogy későn veszik észre emberek, hogy mikor is kéne sávotváltani..... najóó, budapest megérkezik, rend őrei sunyin megbújva sok helyen, hogy aki túllépi a 80at, hát csááááóóó rózsaszín.... nem tudom, hogy ki csinálta az odajutási térképet a versenyre, de jóó gyerek volt.... irják, hogy csinálják a felhajtót.... jó mondom akkor a szokásos útvonalon megyek... kacsó-hősök-andrássy-bözsikehíd-hegyalja-örsikivezető-M7-érdilehajtó... nem is volt gond eddig.... térképen ami nekem van az olyan hogy érd nem nagyon fért teljesen rááá, nem tudom miért pedig A4es méretű... nehogymár elveszett gyerek legyek, kérdezem merre van sóskút a lehajtónál lévő kúton a sráctól..... szokásos szöveg, ő nem idevalósi.... húúúhaaaaaa.... okéééé... még ott a kúton összefutunk egy német bandával, miszerint közös céljaink vannak.... jóóóóóóó, nem is lesz baj, mondom hülye aki itthon eltéved.... kicsit köröztünk érden, már nem tudom mennyit, de olyan 10percet elcsesztem az életünk/tük-ből.... nagynehezen odataláltam az elághoz, ami sóskútra vezet... a stuttgartiak is szépen jöttek utánnunk a dízelpasszáttal(3éves és úgy füstöl, mint a volt szomszédom warija)... beérünk súskútra, majd keresgélés... hoppáááá megvan az első itinerpont, kis betűkkel a közútijelzőtáblákon, de van jelezve.... szépen bejutunk.... kicsit rossz az út befelé, de örülünk, hogy nem tényleg off-road pályán megyünk be kocsival.... német család szépen jövöget, s már látszik a visszapillantómban, hogy szentségelnek, hogy hová is megyünk(mint kiedrült, nálluk ilyen út nincs, vagy miért nem jöttek a tuaregjükkel)szóval a belépő és a prériparkolópénz megfizetése után gyors öltözés, mert reggel rossz idő volt itt borsodban, igy a szokásos majdnem strand felszerelés felvétele, és gyors fotózás a parc-farmében....

a pályára gyorsan bejutunk, majd szemelől vesztem a stuttgartiakat.... mondom innen már ha nem találjátok meg akit kerestek, hát akkor.... szóval gyorsan lementünk a pályára, és az a sok szép gépes..... amikor még az eurósporton adtak le ilyen versenyekből félórát.... bezzeg most :( szóval a szemem nyitva, s mit látok???? sok fanatikus rajongó.... ifa-w50-team es póloban nyomják a srácok.... szépen van róla kép, de a legjobb, hogy a bugyi községéből is volt egy srác akinek komplett melós felszerelése volt ifás szerkóból.... mondom ezt hol vette, mert akkor kell nekem is!!!!!!!

a 9órás kezdés kicsit elcsúszott, azért miis 9.30ra értünk oda, de hálistennek volt idő mindenre.... 10 kor elkezdődött a 4tegelyesek viadala... nem semmi kis gépek, és a sofőrök???? húúúúhaaaaaaa értik a szakmát! apró trükkök, amiket én off-roados korszakomban még szóban sem hallottam(hogy lehet úgy tolatni, hogy az eleje áll, és a hátulja meg megy vmelyik irányban, ugy hogy csak az eleje kormányzott), szóval meg lett mitatva, hogy hogy is kell.... igaz finomságok voltak a pályán! pölö egy első generácisó wörthi csoda abroszéktól, 54es mocival, meg sok extrával, ami ide kell, meg egy olyan söförrel, aki kicsit érti a dolgokat!

szeretek olyan helyekre állni, ahol nem észt osztanak, csak úgy finoman lépcsőházi okoskodásba úgy félútig belemegy egy team, s el is hiszik, hogy úgy van! történt a 30akárhányas pályán, hogy szépen bejön egy müncheni 4tengelyes amolyan katonai fülkés... elkezdi dezső az okosságát, és mindenki ámulattal nézi.... "ez a teherautó merci motoros, és hogy lehet ekkora agya a csapatnak, hogy csavarrugós tengelyeket raknak bele, de azért megnyugodott, amikor vki szólt neki ,hogy a gépesen orosz gumik vannak", csávó csodálkozik, hogy olyan nincs, és röhög.... mondom neki halkan, hogy az itt található gépesek 95%ának orosz gumija van... ő nem látta.... mondom neki megint halkan, hogy ne "orosz" feliratot keress rajta, hanem "cccp"-t.... fínom röhögés a mellettünk állóktól, majd tovább szólnak az igék, hogy mi lenne ha jobban húznák neki a gázt.... ekkor elszakadt a rezzenéstelen arcom, mikor egy motoros srác, megszólalt, hogy "húzni a nemiszervedet kell, ha maszturbálsz, meg a másik hogy húzni a markolatot kell a motoron" :D :D

életet itt "megutuk", majd a kedvenc kategóriámhoz átsétáltunk.. a 3tengelyesekhez.... sok ural, meg zil, meg man, meg tatra, meg steyr.... node itt már nem volt okoskodás, mindenki figyel, ámul, apucikisfia kérdez minden félét.... tőlem is kérdezett egy srác, hogy tudok--éééé fotózni.... mondom ha be van kapcsolva tudok, meg keresek olyan helyeket ahonnan jól lehet csattogtatni.... utánna úgy jött utánnam mint egy kutyus, aztán segítettem neki kicsit.... mondjuk (nevezzük dezsönek) volt egy félmillás gépe, és nem értett hozzááááá :( :D

finoman már kezdett elegünk lenni az ott állásból, elem is merülőben volt, mikor úgy gondoltuk, hogy megyünk a pályákon egy kört és megyünk tova dolgunkra....

szóval ucscsó kör..... na itt aztán mint rendes magyarhoz módon, volt egy olyan pálya(minegyik pálya full homokos, kivéve talán kettőt, ahol köves volt), ahol fogjátok látni képen, hogy egy homokba állított karó, két kővel van megtámasztva.... ááá nem röhögtem.... nem ismerte a srác a kalapácsot :D és a német rendező mondta, hogy nem jóó igy, de azért csak jó volt az érdeklődőket távoltartani a pályától.....

ja pálya... érdekes volt hogy én nem ehhez szoktam! mi volt régen az off-roadon??? karó kiáll a földből, majd a tetején van egy fagolyó, ami ha leeesik, hát hibapont... na ez már ugy 10 éve nincs sehol.... pedig amikor még ilyenen mentünk....most már csak érintés és döntés van..... már nem az igazi ügyességi......

elindultunk a pályáról kifelé, de előbb megnéztük a kiállítókat.... hát..... ctb(az egyik szerkesztőjével mindíg találkozok), akkor 4x4magazin, a hörpis-borsodi, s a lényeget a végére hagytam... pontosabban kettőt... az első, hogy volt egy satyeszos sátor.... húúúúú mondom egy ivecos, egy volvos, és egy mancis kell.... még jóó, hogy nem vettem fel!!!!!!! annyira koszos volt mind!!!!! kívűl-belűl..... a fényképezőmmen emelmtem meg hogy megnézzem..... a másik lényeges dolog, hogy a parkoló hátulján állt egy kisvas.... mejd megnézitek, hogy mi, én nem tudtam hogy mi, csak hogy piros, és zászlós....

aztán visszafelé pestre, elindultam a másik irányba... 2perc múlva a felhajtón voltam, és semmi melós, meg útépítő nem volt... kicsit berágtam mint a hatosanya apára, de legalább mentünk befelé a felvonulásra... megálltam a kölekedési múzeumnál.... bementünk, ha már ott vagyunk.... jó oké a OFF motorokat ON mentünk megnézni, s fényképezni akartam. egy néni úgy rám "hóóóhóhóhóhhhhőőőőőőőő" zött hogy elszégyelltem magam!(mintha egy utolós suttyó lettem volna és lopni akarok!!!) mondja köszönés nélkül tegezve, hogy nem lehet fotózni, csak engedéllyel... mondom magamban, hogy akkor kiváltom 200forintért a zengedélyt és akkor szóljál be a borsodisnak mama! szóval kiváltottam a zengedélyt 8 kilóért... anya emlegetve ahogy kell, de halkan... felvettem a nyakbavaló zengedélyt és nem lógattam elől, hannem hátrafordítottam :) elkezdtem fényképezni s megint jött mama.... megfordítottam a zengedélyt és aztmondta, hogy mostmár lehet... mondom 800ért minden lehet már???? :) szóvel elmentem a kocsis részleghez.... ott aztán volt miden földi jóóóóó! majd látni fogjátok.... hácé, csepelmotor, meg sok egyéb jóó dolog, ami megmozgatott belűlről..... trucks & co –ban lesznek

oké meguntuk és repültünk lábon a felvonulásra, mert ilyet ritkán látni, am kétszer, de az a két időpont egyezik... szóval zenés felvonulás.... vannak természetesen fotók a helyükön!

 

hát ennyi volt a szombat, de a többi az titok, hogy mi ment le este....

 

mivel kaptam egy elég nem nekem álló melót és kénytelen vagyok elmenni csinálni, tegnap tényleg elhatároztam, hogy megcsinálom a papírokat a gépkocsizáshoz 3.5t felett úgy ánblokk! a C-re holnap elméletileg megvan a keret, az E-re meg rádolgozok, s a többit meglátom! egyenlőre nem tervezem most megcsinálni, csak olyan december környékén.... ja hogy hol?????? nemtudom, de egyenlőre miskolcon maradnék.... :( :)

 

cisszzzzz

karimax Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13541
Azt nem tudom melyik cég. Ha összefutok vele megkérdezem.

Mikor a nyár elején beszéltem vele egy 8.163-as M.A.N -nel volt az öreg.
Előzmény: Roadtrain (13540)
Roadtrain Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13540

"Idén átment valami tatai céghez, 7,5-esre folyamatos nemzetközi, főleg angol fuvarokra."

 

FIX KFT-hez gondolom,azok tolnak rengeteg angol fuvart 7,5-es Mercikkel

Előzmény: karimax (13537)
karimax Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13539
DAF 45 150LE + 2,5t kéttengelyes utánfutó.
Előzmény: Gasolin (13538)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13538
Milyen tipusú 7,5t-s autotók van?
Előzmény: karimax (13537)
karimax Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13537
"Jól értelmezem, 67 évesen elment nemzetközizni?"

Jól.

Polihisztor az Öreg!

Évekig HC-zott, érettségi időszakban felügyelő tanárként és vizsgáztatóként dolgozott.

Tavaly tavasztól őszig heti 3-4 napot vezette a 7,5t autónkat, bel- és külföldön, SK, CZ, D vonalon. Mikor itthon volt, a beosztások alapján érettségiztetett valamelyik gimnáziumban.

Idén átment valami tatai céghez, 7,5-esre folyamatos nemzetközi, főleg angol fuvarokra.

Előzmény: Gasolin (13535)
poiuzf Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13536
Tavaly nyáron én is találtam 3 potyautast a Grande-Synthe (nem vagyok benne biztos hogy így kell írni) BP kúton reggel. Ketten álltunk magyarok egymás mellett a parkolóban a kolléga csak a hétfőt várta hogy valahol a közelben lerakodhasson én Angliába tartottam. Előző este beültettem a fülébe a bogarat hogy reggelre lehet hogy "megbolhásodunk". Kb reggel 7kor kopogott is az ajtómon, nem bírta tovább felnézett a pótra és látott ott embereket. Elmentünk a kutashoz kértük hívjon rendőrt kb 15perc múlva jöttek is, megnézték a többi gépet is és nálam is volt 2szomáliai meg egy iráni.
Előzmény: cicó (13520)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13535
Jól értelmezem, 67 évesen elment nemzetközizni?
Az ilyen embernek még komoly céljai lehetnek az életben ha egy ilyet bevállal. Én örülők, ha ilyen idős koromra még képes leszek szgk.-t vezetni. :o)
Előzmény: karimax (13533)
poiuzf Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13534
Ja a vidámparkos. Teherautó soron benzin van máshol is. Amire biztosan emlékszem Ausztriában Aistersheim BP meg németben Donautal ARAL
Előzmény: _Gabesz (13509)
karimax Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13533
"Nem tudom, biztos a személyzet segitségével."

Volt sofőröm elment nemzetközizni, és nyáron mikor összefutottam vele elmesélte hogy kb 30 illegális bevándorló került elő a platójáról Dover után.

A hatóságok már rajta vannak hogy melyik hajótársaság kompjain mennek fel a platóra a személyzet segítségével a bevándorlók.

A sofőröket az angolok már nagyon nem masszírozzák ilyen esetekben mondta Gyula bácsi, aki egyébként 67 éves nyugdíjas tanárember.

Viszont a plató takarítása elég kellemetlen ilyen esetben, mert ami emberből kijöhet az ki is jött elmondása szerint.
Előzmény: _Gabesz (13526)
lautnermark Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13532
De csak ha Te leszel a vizsgabiztosom.
Előzmény: lucifecó (13530)
lautnermark Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13531
Digitális tachograph oktató cd-ről néhány érdekesség,Siemens-vdo dtco 1381-re specifikálva.(a piacon 3 féle készülék létezik:-Siemens-vdo,Stoneridge,Actia egy-egy típusa)A lemez egy 2,5 órás "tananyag" teszt kérdésekkel.A készüléken egy piros lámpa jelzi, 4óra 15perc után,hogy itt a pihi ideje,4óra 30perc után pedig folyamatosan figyelmeztet.Menet közben gombnyomásra kiírja a napi és heti vezetési időd.Menűk felépítése,használata.A kijelzőn megjelenő össszes jelzés,piktogram,hibaüzenet leírása.UTC és helyi idő magyarázata,számítása.Munka kezdéskor:kártya behelyezés utáni teendők(kézi bevitel UTC idő szerint)pl. kártya behelyezés elött rakodtál.A behelyezett sofőrkártya államjelzése szerint állítja be a készülék nyelvét.A hagyományos tachonál ugyebár rá kellet írni az indulási és érkezési várost,itt csak országot kell a gépbe bevinni(menű alapján kiválasztani).Egy napi nyomtatás kb. 35-40 cm hosszú szalag ,igen sok információval(piktogrammok).Ezek részletes leírása,értelmezése,mint pl.:-nyomtatás ideje,napi-heti-kétheti-tól ig időszak,gkv neve kártyaszám érv idő,jármű frsz. alvázsz.,illesztő cég neve ideje,utolsó ellenőrzés(rendőr,kpm)hol mikor kártyás v nyomtatott formában és ellenőr kártyaszáma,külön jelzés arra,ha a sofőr legalább 1 órás pihenőt tőltött el,munka és pihenőidőkcsoportosítva és részletesen,a műszer összes hibáját kijelzi,sebesség túllépése(80 km/h-hoz képest)mekkora sebeség,a sebesség túllépese alatti időben az  átlagsebesség,túllépés ideje és hossza,az elkövető neve kártyaszáma és az utolsó 10 gyorshajtás előbb említett adatai.Most így röviden ennyit sikerült összeszedni.
Előzmény: Gasolin (13517)
lucifecó Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13530
Itt kell gyakorolnod!
Előzmény: lautnermark (13529)
lautnermark Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13529
Teljes mértékig magánember vagyok.Csak ajánlottam egy sulit, mint Cicó is.Saját tapasztalatom alapján.3 tanfolyamot is végeztem itt.Egyébként tanultam régebben a Majsainál és a Szak-instruktnál is ,de őket nem ajábnlom, mert csak a pénzre mennek és összecsapják az egészet,ráadásul igen drágák.Ha nem hiszel nekem,akkor mondj valami ötletet,hogy miként bizonyítsan be az állításod ellenkezőjét.
Előzmény: lucifecó (13527)
cicó Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13528

És ha megadod neki mit csinál?Lejjebb megy az árakkal?:)

Az csak nektek jó:)

Előzmény: lucifecó (13527)
lucifecó Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13527
Szerintem ti konkurensek vagytok, ezért neked nem adok ki telefonszámot.
Előzmény: lautnermark (13508)
_Gabesz Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13526
Nem tudom, biztos a személyzet segitségével. Őket nem nézik át és némelyikük ott parkol közvetlen a hajó mellett a kikötőben.
Előzmény: cicó (13524)
_Gabesz Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13525
Nem hiszem ;)
Szerintem se szeretik ha angolul szólal meg valaki. Bár most, hogy lement a foci vb nekem úgy tűnik mintha előjött volna a kicsit közvetlenebb/kedvesebb énjük. Mondjuk én nem sokat jártam németbe...idén talán 3x ha voltam.
Előzmény: cicó (13522)
cicó Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13524

Ja a Pidou az szinte kötelező:)

És hogy kerülnek a hajóra? Úszva?:)

Előzmény: _Gabesz (13523)
_Gabesz Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13523
Gas,
Spanyolul tanulok.

cicó,
Ettől már csak az jobb mikor valaki átmegy a röntgenen, megnézik a szivdobogásmérőrvel, az angol ezekután még megszondázza (offkorz a rakteret) a sorban és Doverban mégis fent vannak. Hol kerülnek fel? Hát a hajón. És újabban nem egy ilyenről hallottam.
Én úgy szoktam csinálni, hogy a második napon mikor belgából elindulok (általában Brüsszel környékén) lefűzöm körbe a ponyvát, innen Calais mindig megvan 4 és fél órából (nem kell megállni sehol...max a Pidouban), rárakok egy lakatot és az első lerakóig ez rajta is marad. Kivéve ha nem kell közben angolban megállni éjszakára (olyankor lakat le, sarok kihajt, aztán vigyenek amit akarnak).
cicó Creative Commons License 2006.08.26 0 0 13522
Aha...akkor biztos csak az én angolomtól idegenkednek :)))
Előzmény: Gasolin (13521)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!