az izzító a 112 nél a bal első fényszóró mögött van (egy kis különálló fekete műanyag dobozban). de megéri szétkapni láttam már olyat, hogy a behúzórelé volt kontaktos(korom Vs alkoholos föltisztító a fültisztytó nyert). De ha csréled kb 5 perc.
Sharan-om nem volt. Vito igen. Egyszer légtömegmérőt akartak cseréltetni(87.000Huf) nondván, hogy rossz. Kiderült, hogy csak kontaktos. Egy hibridben mennyi ilyen kütyü van?
Nyer az ember annyit az üzemanyagon, hogy megérje?
mikor 250-ért tankoltunk emelték a jövedékit (gondolom túl olcsón vettük)most, hogy 340-étr tankolunk nem tudják csökkenteni. A baj csak az ha holnaptól 500 lenne akkor sem tudsz csinálni semmit.
A hibrid autókkal kapcsolatban pedig elég vegyessek a tapasztalataim. Erről jut eszembe ezekről az autókrol mi a véleményetek?? Nekem nem tetszenek egyedül?
Van egy 2005-ös 115-ös CDI 8 személyes fulos Vitóm. A mai nap szerettem volna vásárolni a sebváltó alá kozépkonzolnak nevezett gardánbox jellegü tárolót. A mercédes szervizben elvették a kedvem a vásárlásról mivel a nevezett boxért 51.000ft-ot kértek.Nekem megfelelne egy utángyártott is, ennek a töredék áráért is de nem tudom hol szerezhetném be.Ha valakinek van valami tippje kérem irja meg.
Segítségeteket szeretném kérni (bogarásztam, de nem találtam a korábbi bejegyzésekben, elnézést ha figyelmetlen voltam). Most vásároltam egy 99-es 110CDI-t. Előtte A-osztályos mercim volt. Előző is, és ez is eddig (még csak 700km-t mentem vele) nagyon frankó. Kényszer csere volt válalkozás miatt......
Amiben segítséget kénék:
- Indításkor az izzító szimbólumot még nem láttam világítani. Indítás rendben, hol és hogyan tudom megnézni, gyorsban hogy a műszerfalban van-e gond kis lámpával, vagy valami biztosíték hiba is lehet? Azt hogy valóban izzít-e, azt ki fogom mérni műszeresen.
- Műszerfalon a venti után nincs világítás, hol kezdjem, mire figyeljek a bontás kapcsán, ha valóban innen kezdjem a hibakeresést....gondolom csak kiégett ami megvilágítja ezeket a kezelőelemeket.
- Hőfok mutató éppen kimegy 40 fok fölé még hosszabb távon is..... Tuti termosztát probléma? Csere kell és rendben, keressem máshol is a hibát?
-"A" mercibe Total Quartz Ineo MC 5W30-as olajat használtam (olajdoki is jónak találta, nem is volt gondom soha), Vitonak is ok ez az olaj?
-kézifék nem valami remek, utánállítottam, valamivel jobb, de nem tökéletes. Bovdenen és az állító racsnin kívül van valami, amivel állítani lehet?
Valami jó könyvet le lehet valahonna tölteni, ahol robbantott ábrák is találhatóak?
Sziasztok ! Vettem egy vito 110 td-t és az vele a gondom hogy teherre van vizsgáztatva 3 személyre de úgy adták oda hogy nem volt benne rektérelválasztó rács , és az ülések pedig ugy vannak benne hogy elöl két ülés van ,hátul meg egy . Egy Kpm-essel beszéltem és azt mondta hogy igy nem szabad használni a három személyes vito mindhárom ülésének elöl kell lennie .Ahogy elnéztem ez gyári ötszemélyes auto lehetett és azt szeretném megkérdezni ha tudtok segíteni hogy lehet e az anyós ülés helyére berakni dupla ülést ,és hogy hol tudnék olcsón venni ilyet, meg raktérelválasztó rácsot .Előre is nagyon köszönöm a segítséget
Szia Mobiles & Webinas ! Köszönöm szépen a válaszotokat , valószínűleg maradok a régi olajnál és a 13000-es km cserénél ! A tempomatot akkor majd a szerelőm intézi .
Találtam egy web oldalt ahol elég sok alkatrészt lehet bontásbol vásárolni , kiegészítő fűtés, ajtók ,ülés belsőburkolat ,108-as motor ,stb . Az oldal neve Racing Bazár. Remélem segít egy két embernek ! Még egyszer Köszönöm mind kettőtöknek az infót ! Sziasztok
Olvastam a kérdésed, de gondoltam, hogy majd a nagyok válaszolnak.
Nem akartam esetleg badarságot írni. Na mindegy, majd helyeselnek, vagy megcáfolnak. :-)
Annak idején (26 éve vezetek), amikor még a "szoci" autó volt a uralkodó típus az utakon, akkor elfogadott dolog volt, hogy minél többet futott egy autó, annál "vastagabb" olajat tettek bele, mondván jobban tömít, jobb a kompresszió, jobb a kenés. Igaz, akkori autók csupán 100.000 ig számoltak, aztán körbefordult az óra. Az ilyen kocsik már leharcoltnak számítottak. (motorgenerál)
akkoriban még néhány elvetemült szerelő fűrészport tettek a difi olajhoz, hogy csendesebb legyen...
Azért a mai autóknál már nem így van. Remélhetőleg.
Jobb az alkatrészek anyaga, kifinomultabb a megmunkálás, lényegesen jobb kenőanyagok vannak, lényegesen megnőtt a futásteljesítmény is. Ezzel szemben viszont, lényegesen könnyebb hazavágni egy motort, mint pl. egy 1200-es Ladáét véleményem szerint.
Ha rám hallgatsz, akkor felesleges nagyobb viszkozitású olajat tenni a gépedbe. De holnap úgy is megyek a szerelőmhöz és megkérdezem tőlük, hogy mi a véleményük róla. Én nem vagyok autószerelő. Nekem is kiszakadt a gumiharangom, azt cserélik. Remélem még nem késő. Úgy látszik ez is egy gyenge pontja a vitonak.
Tempomatom sosem volt sajnos, de mindig szerettem volna.
Azért én első nekifutásra megnézném a kioldó kapcsolókat (kuplung, fék) és vezetékeket, ismerve a vito gyengeségeit. Hátha csak valami ilyesmi a probléma forrása.
Nekem nincs benne tempomat, így nem tudok rá mit mondani. Az olajat mindig 22 ezer km-nél cserélem. Újkorától 10 w 40-es Aral van benne, és olajcserétől-olajcseréig a felső nivón van. Tehát nem eszi az olajat.
Sziasztok ! Bocs hogy már megint írok ,de van olyan írásom amire senki sem írt semmit !!!!!!!!!!!!! Nem sérelmezem ,de már elég "sok mindenben próbáltam másoknak segíteni " és leírtam mit ,hogy sikerült javítani ill. , milyen lehetőségek voltak !!!!!!!!!!!! A kérdésem az olaj és a megtett km finomságának hatása : 250 000 km-nél Jó-e még az 5W 40 vagy inkább 10W - 40 jobb -E ???? Bár most még egy probléma is elő jött mitől lehet ,hogy a tempomat beállítása 140km/óránál 10- 20 perc után kikapcsol , a jelenség hazafele kezdődött 2 szer ,most a kiúton már 4 szer a kar hibásodhatott meg vagy , nem tudom ??? Kinek volt hasonló problémája már ????!!!!! Válaszotokat előre is köszönöm ! Üdvözlettel Csokiszem
Szia ! A hangok nekem a félgömb csuklótól jött és szintén , inkább olyan ropogónak mondanám kb. 215 ezer volt az autóba akkor. 12.000 Ft és azóta már 252 ezer km jár . Bal oldali volt a hibás és jobbra kanyarodásnál csinálta a hangot! Remélem tudtam segíteni !Szia
Nekem kb 150e km-nél kezdett recsegni a jobb oldali. Mint később kiderült a gumiharang kiszakadása miatt. Utángyártott került e helyére.Lemfölder típusu.. kb 20e forint volt. Azóta már 270e van az autóban és jól működik. A bal oldali még a gyári.