Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lautnermark Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13575
Az első jogsi(kategória) ,megszerzésétől  2 évig számít kezdő vezetői engedélynek. Tehát Nálad ez már nem érdekes.Amikor megkapod a C-t,az már nem számít kezdőnek.
Előzmény: deps (13571)
deps Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13574

igaz ha sokat akar a marha..... igy lehet jobb lesz, mert előbb meg kell szokni a nagyobb gépest, aztán lehet majd hernyózni.....

ilyen adr es cucc mi lóvé?????? nállatok?????? hallottam, hogy nem egy kategóriás a dolog, hanem itt is vannak lépcsők! természetesen törexem majd a fullos dologra!

PÁVra mikor érdemes menni???????? még jogsi készítés előtt vagy után??? (gondolom előbb) ez mi lóvé?????

ja és ez az adr és tir(ez mipénz), és a páv????? időben ezek mit jelentenek??????

Előzmény: Pavel (13573)
Pavel Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13573

A C után egyből mehetsz E-re.

Csak egyszerre nem megy.

Előzmény: deps (13571)
deps Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13572

bréékóó gasolin!

 

ha én ha az élet úgy akarja hogy veltmájszter legek, akkor tuti hogy elöszőr itthon kezdek! szeretném megismerni, megtanulni a dolgokat!

természetesen vannak elképzelések, hogy kinél fogok bepróbálkozni (ha elöször belföldizni kell(eu is belföld)akkor szemerey, aztán lépek vagy révész, vagy L&V, vagy gyuribá..) én ezt a sorrendet állítottam fel, de mondjuk a révész L&V vagy gyuribá biztos ad melót.... állank gépesek rendesen

 

ja munkaügy...

itt van nekünk a borsodjob, meg a hajdújob, meg a szabolcsjob..... tök jók, de a helyi munkaügyi hivatal, ami miskolci székhelyű az észek-magyarország napilapban úgy kéthetente szokott mellékelni táblázatot, hogy kinek hol mire van szüksége! állítom, ha itt sincs 50-60 állás szabadon akkor egysem!

 

én itthon kezdek :D

 

cisszzzzzz

Előzmény: Gasolin (13570)
deps Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13571

bréékóó emberek!

 

ácscsiiiiiiiiiiiiii!

hogyhogy nem lehet egyszerre megcsinálni????????? nanemár! utánnajárok én ennek!

különösebben nem érdekel, hogy miylen vas lesz a tapasztalatot szerző gépes, de azért fínoman birizgált!

szóval, már nem tudom ki irta, hogy kis városba kell menni..... miskolcot azért részesíteném előnybe debrecennel szemben, mert ott ismerem már a turpiszságokat.... meg közel is van....

mennyi az árfutási ideje a C-kategóriának???????? hónapban vagy hétben kéne!

más! ha tényleg igy lehet, hogy vmi gyak vagy tudomisén mi kell az E-kategóriához, akkor az mint és hogy műxik?????? vmi időhöz van kötve??????

 

kinél mennyibe van a paíros?????? itt miskolcon az ati-nál gyak 71, elmélet 24, és vmi illeték egy 20as..... max 110ha minden jóóóóó

az E kat---> 45, az elmélet egy 20as, és illeték meg 17.... 82-3ezer.....

 

írják, hogy : "Érvényes "B-C" kategóriás nem kezdő vezetői engedély" ezt én naívként és hülyegyerekként úgy értelmezem, hogy nekem már van egy szűk 8 éves B-s jogsim ami már nem kezdő, és lesz egy C-kezdő..... mi az hogy kezdő????? nállatok ez hogy műxik??????????

ha tényleg kezdőként fogják kezelni ezt az E-katot, akkor csinálom vagy a tir-t vagy az adr-t....

 

cisszzzzzz

Előzmény: kacagógerle (13564)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13570
Most jártam az Eures (EU munkaügyi) adatbázisban.
Megnéztem mennyi teherautó sofőri állás van (az utolsó 3 napi hírdetéseket). Itt az eredmény:
Ausztria: 59 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Belgium: 78 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Cseh Köztársaság: 92 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Dánia: 32 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Egyesült Királyság: 3779 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Finnország: 38 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Franciaország: 53 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Litvánia: 3 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Magyarország: 7 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Németország: 99 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Olaszország: 1 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Portugália: 1 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Svédország: 9 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Szlovénia: 13 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Írország: 8 a keresésnek megfelelő állás(ok)
Szóval munka van bőven, nem kell mindenképpen gyuri bácsihoz menni. :o)
Persze nyelvtudás nélkül nehéz elolvasni az oldalakat.

Ha valaki külföldi munkát keres itt is érdemes körülnézni.
A link: http://ec.europa.eu/eures/

muki1001 Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13569
Igen ezt én is tanusítom!!! Előbb a C és után jöhet az E kategoria!!! Én is most csinálom a C-t még forgalmi vizsga van hátra utána jönn az E kategoria.
Előzmény: Roadtrain (13568)
Roadtrain Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13568
Előbb C aztán lehet E ez a sorrend.
Előzmény: deps (13562)
itreb Creative Commons License 2006.08.29 0 0 13567
Sziasztok!

Mi lehet a Rába Trans céggel mert falunkban hetek óta otthol álnak a szerelvények?
lautnermark Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13566
Ja és E kat. nem szerezhető kezdő jogsival.
Előzmény: lautnermark (13565)
lautnermark Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13565
Tudomásom szerint csak egymás után csinálhatod meg a C és E kategóriát .Összevontan csak a BC szerezhető meg.
Előzmény: deps (13562)
kacagógerle Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13564
Sajnos nem vagyok ismerős azon a környéken.
Szvsz mindegy milyen szerelvény,az L60-al is le lehet vizsgázni.
Miért nem valami kisebb várossal próbálkozol,ott szerintem könnyebb levizsgázni.
Én anno Békéscsabán vizsgáztam nehézpótból egy Iveco Magirus+magyar pót kombinációval.Ott se villamos se troli semmi,bár így is elkaszáltak egyszer.:-(
Már épp visszaértünk a kiindulópontra és a vizsgabiztos meg is dícsért,hogy hiba nélkül végigmentem a városon.Kanyarodtam be,és nem vettem észre hogy egy biciklis jött a kerékpárúton.Meg kellett várnom amíg elmegy,de addig a kolonc kint maradt az úton keresztbe.:-(
Sebaj,másodjára simán ment.
Előzmény: deps (13562)
Pisti_hb Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13563

Deps!

Ez is debreceni vas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valamint van még egy debreceni (hajdúböszörményi valójában, de mindenki Db.-ben vezet) 12.224-es MAN, lila, dobozos. Tandempót van utánakötve.

Előzmény: deps (13562)
deps Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13562

bréékóó kacagógerle, és a többiek!

 

mivel említettem, hogy nekem a monoton melók(műszerész-technikus leszek jövőhét hétfötől), nagyon rossz lesz..

 

szóval elkezdtem nézegetni az autósiskolákat itt borsodban, de néztem debreceieket is...

a kínálat sajnos vad... :( persze minden álmom vezetni egy régi vasat, de azért már eljárt felettük az idő, és a technikai ismereket is javultak már... szóval a miskolci srácoknak van egy star-(ly)juk meg egy l60 as csodagépük a szokásos magyar póttal... ezzel nem lenne gond, mert köze is van, mint miskolc, mert csak 35km, de debrecenben meg ott vmi kicsivel jobb.... ott egy cég merci 1114 es cuccosról ir, a hozzá való azthiszem kassbohrer vagy vmi más póttal, de a bajom, hogy messze van debi.... míg miskolcra 40perc alatt bennvagyok még busszal is, de a debi már bennevan 1.5órába.....

 

amúgy ha miskolc, akkor melyikel mennétek, vagy ajánljátok?????? igaz még mesze van de nem árt nézelődni, hogy ki mit nyújt....

ja hát persze a gabesz barátunknak könnyebb volt élete a nehézpótok ügyében, mert neki tandemes volt, de ezek nem.....

ja és a másik, hogy ha nincs C-m, de E-t is akarok, csinálhatom együtt???????

erről nincs feljegyzés, és lehet hogy ebben is van szórás, mint kocsiműszakin is....

 

cisszzzzz

Előzmény: kacagógerle (13556)
Pavel Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13561
http://totalcar.hu/magazin/hifituning/burnr/
Előzmény: Gasolin (13560)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13560
Szerintem a hosszú távú teszthez Raodtrain-el meg lehetne beszélni, hogy a MB legyen az alany. Úgyis mindig kinálgatja magát. :o)

Bővebben erről a durranógázos cuccról mondjál már valamit. Én nem is hallottam még róla.
Előzmény: Pavel (13558)
_Gabesz Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13559
Jajj...a Van der Waals erők...meg a kvantum ingadozások...szerintem ezt még Han Solo is beszereltetné a Millenium Falconba :P

Pavel Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13558
Aham, szivesen kipróbálnám. Hosszú távú teherautós teszt valószínűleg nem jönne össze de akár a saját kocsimban is kíváncsi lennék mit tud (2tonna, 2.5TD).
Alapvetően szkeptikus vagyok, nem tudom emlékeztek-e pár éve egy durranógázos cucc volt a menő, a teszt szerint tényleg ért is valamit, de nagyon megbízhatatlanul működött.

Egyébként a platina katalizátoros gázosítót már a 20. sz. legelején feltalálták, csak az ólmos benzin kinyírta. Az infravörös molekulafelbontós rész viszont számomra kicsit vad :)
Előzmény: Gasolin (13557)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13557
Nincs semmilyen hívatalos infom ilyenről. Soha nem olvastam szaklapban erről tesztet. Pedig érdekelne.
Beszerelni beszerelném az autómba de csak azután, hogy kiprobáltam és valóban igazolja azt amit leírnak róla. (ha egy kamion alap 30L/100km-es fogyasztását vesszük és csak 5%-ot csökken a fogyasztás, az akkor 100Km-en 1,5L. Ezért biztosan megérné beszerelni)
Csak úgy a saját költségemre nem kockáztatnák.

A nagy járműgyártók sok milliót elköltenek arra, hogy 2-3%-al alacsonyabb legyen a fogyasztás. Erre itt van egy berendezés amivel 6-20%-al alacsonyabb a fogyasztás.
Ha ennyire hasznos a szerkezet, akkor szerintem a nagy járműgyártók beszüntetnék a fejlesztést és szériában adnák minden autóhoz, sok-sok milliót megsporolva. Nem?

Egy új téma Pavel-nek, hogy kérjenek tesztre egy ilyen szerkezetet és teszteljék le, majd számoljanak be róla a lapban. Szerintem sok fuvarost (és egyéb autóst) érdekelne.

Egyszer jártam a neten egy hasonló magyar oldalon, ott odaadták tesztelésre is pár napra a berendezést. Majd ha lesz kamionom jelentkezek náluk.:o)
Előzmény: deps (13550)
kacagógerle Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13556
Köszi!
Közben találtam egy kis írást a kocsiról.

http://www.haditechnika.hu/ARCHIVUM/199402/940213.htm

Az biztos,hogy nagyon jó volt terepen.Lövészeten én húzgáltam ki a sárból a terepes L60-akat.
Viszont a hátulját olyan nehéz volt le ill. felcsukni,hogy 2 ember kellett hozzá.Volt rajta két vastag hajlított cső(gondolom kapaszkodó,ill. a kiesés ellen volt)ami nagyon nehéz volt.
Előzmény: Gasolin (13553)
soonó Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13555
Jó pénzért nálam is lehetne referencia a fogyasztáscsökkentő. Mekkora csökkenésről kell beszámolni ? A papír elbírja.

A H 9-et erdészeknél ,útépítőknél lehet látni.
Előzmény: lautnermark (13551)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13554
Szereztem egy ilyen fülkés MAN makettet is bontatlanul németországban (majd 70Euro volt). Sokáig úgy volt, hogy Rába lesz belőle, de végül MAN mellett döntőttem igaz egy nagyon különleges MAN-t akartam belőle építeni.
El is kezdtem, de még nem készült el, de az alapok már nagyjából készen vannak (alváz futóművekkel, fülke fényezés). Igaz 1,5 éve nem nyúltam hozzá (mostanában nem volt kedvem építeni).
Előzmény: deps (13549)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13553
Ez kimondottan a honvédségnek készült. Gyakorlatilag az akkor készült 4x4-es G90-es MAN utángyártása. Egyszer Malwin írt róla, hogy valami barter ügylet volt, az MAN adta a licencet, cserébe a Rába meg gyártott az MAN-nek alaktrészeket (gondolom futómű vagy hasonló lehetett. Malwin ha hazajön majd biztosan pontosít, ha nem pontosan írtam).
Egy régi Rába szoróanyag szerint "a Határőrség több mint száz darabot rendelt belőle".

Hogy hova tűntek nem tudom.
Előzmény: kacagógerle (13548)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13552
Hát ki gyártotta volna. Naná, hogy Gasolin!
Saját kezűleg ragasztotta, festette és fényezte (amúgy 1:24-es Italeri).
Előzmény: csabicsucsu (13547)
lautnermark Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13551
Én csak annyit tudok hozzáfűzni ehez a fogyastás-csökkentőhőz,hogy néha szoktam nézni a Hírtv-n az autos műsort, és ott szokták ezt reklámozni.Ha jól olvastam a linkedet ,akkor ott azt írják ,hogy a Hírtv nekik referencia cég.Na a referenciáról csak annyit ,hogy ezt ott soha nem tesztelik, csak az autótesztek végén,amikor elmondják a műszaki adatokat akkor hozzáfűzik a következőt:A  kocsi fogyasztása 10 liter,DE HA BESZERELTÜK VOLNA A FOGYASZTÁS-CSÖKKENTŐT,AKKOR AKÁR 8,5 LITERRE IS LECSÖKKENT VOLNA A JÁRMŰ FOGYASZTÁSA.Ha ...., Volna..... ígérgetni könnyű ugyebár.
Előzmény: deps (13550)
deps Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13550
még ami a beszámolóból kimaradt, az ez a kis szösszenet!!! én megmondom, nem nagyon hiszek ilyeneknek, de a baj, hogy rendesen igazolja megát..... ehhez van vmi rálátásod?????? te beleraknád????? annyian voltak a standjuknál, hogy na....
Előzmény: Gasolin (13544)
deps Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13549

bréékó gasolin!

 

ez szerintem jobb.... ezen rajta van a "cimke"...... :P

 

Előzmény: Gasolin (13546)
kacagógerle Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13548
Én a seregben egy vadiúj H9-es Rábával jártam fél évig.Elég sokat mentünk,mert nekünk kellett ellátni a határ menti örsöket(határőrség).
Ezt a konstrukciót szinte sehol sem láttam azóta,kizárólag a határőrségnek készítették,vagy csak magyarországon nem látni ezt a tipust?

Az is furcsa,hogy a határőrségtől is elkerültek ezek a kocsik,de a közúton az utóbbi pár évben szinte csak egyet láttam civil rendszámmal.Hová tűnhettek?
csabicsucsu Creative Commons License 2006.08.28 0 0 13547

Á nem irigyellek á nem...

Ki gyártotta ezeket?

Előzmény: Gasolin (13546)
Gasolin Creative Commons License 2006.08.27 0 0 13546
A fotó lemaradt.
Gasolin Rába-ja
Előzmény: Gasolin (13545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!