Az első jogsi(kategória) ,megszerzésétől 2 évig számít kezdő vezetői engedélynek. Tehát Nálad ez már nem érdekes.Amikor megkapod a C-t,az már nem számít kezdőnek.
igaz ha sokat akar a marha..... igy lehet jobb lesz, mert előbb meg kell szokni a nagyobb gépest, aztán lehet majd hernyózni.....
ilyen adr es cucc mi lóvé?????? nállatok?????? hallottam, hogy nem egy kategóriás a dolog, hanem itt is vannak lépcsők! természetesen törexem majd a fullos dologra!
PÁVra mikor érdemes menni???????? még jogsi készítés előtt vagy után??? (gondolom előbb) ez mi lóvé?????
ja és ez az adr és tir(ez mipénz), és a páv????? időben ezek mit jelentenek??????
ha én ha az élet úgy akarja hogy veltmájszter legek, akkor tuti hogy elöszőr itthon kezdek! szeretném megismerni, megtanulni a dolgokat!
természetesen vannak elképzelések, hogy kinél fogok bepróbálkozni (ha elöször belföldizni kell(eu is belföld)akkor szemerey, aztán lépek vagy révész, vagy L&V, vagy gyuribá..) én ezt a sorrendet állítottam fel, de mondjuk a révész L&V vagy gyuribá biztos ad melót.... állank gépesek rendesen
ja munkaügy...
itt van nekünk a borsodjob, meg a hajdújob, meg a szabolcsjob..... tök jók, de a helyi munkaügyi hivatal, ami miskolci székhelyű az észek-magyarország napilapban úgy kéthetente szokott mellékelni táblázatot, hogy kinek hol mire van szüksége! állítom, ha itt sincs 50-60 állás szabadon akkor egysem!
hogyhogy nem lehet egyszerre megcsinálni????????? nanemár! utánnajárok én ennek!
különösebben nem érdekel, hogy miylen vas lesz a tapasztalatot szerző gépes, de azért fínoman birizgált!
szóval, már nem tudom ki irta, hogy kis városba kell menni..... miskolcot azért részesíteném előnybe debrecennel szemben, mert ott ismerem már a turpiszságokat.... meg közel is van....
mennyi az árfutási ideje a C-kategóriának???????? hónapban vagy hétben kéne!
más! ha tényleg igy lehet, hogy vmi gyak vagy tudomisén mi kell az E-kategóriához, akkor az mint és hogy műxik?????? vmi időhöz van kötve??????
kinél mennyibe van a paíros?????? itt miskolcon az ati-nál gyak 71, elmélet 24, és vmi illeték egy 20as..... max 110ha minden jóóóóó
az E kat---> 45, az elmélet egy 20as, és illeték meg 17.... 82-3ezer.....
írják, hogy : "Érvényes "B-C" kategóriás nem kezdő vezetői engedély" ezt én naívként és hülyegyerekként úgy értelmezem, hogy nekem már van egy szűk 8 éves B-s jogsim ami már nem kezdő, és lesz egy C-kezdő..... mi az hogy kezdő????? nállatok ez hogy műxik??????????
ha tényleg kezdőként fogják kezelni ezt az E-katot, akkor csinálom vagy a tir-t vagy az adr-t....
Most jártam az Eures (EU munkaügyi) adatbázisban. Megnéztem mennyi teherautó sofőri állás van (az utolsó 3 napi hírdetéseket). Itt az eredmény: Ausztria: 59 a keresésnek megfelelő állás(ok) Belgium: 78 a keresésnek megfelelő állás(ok) Cseh Köztársaság: 92 a keresésnek megfelelő állás(ok) Dánia: 32 a keresésnek megfelelő állás(ok) Egyesült Királyság: 3779 a keresésnek megfelelő állás(ok) Finnország: 38 a keresésnek megfelelő állás(ok) Franciaország: 53 a keresésnek megfelelő állás(ok) Litvánia: 3 a keresésnek megfelelő állás(ok) Magyarország: 7 a keresésnek megfelelő állás(ok) Németország: 99 a keresésnek megfelelő állás(ok) Olaszország: 1 a keresésnek megfelelő állás(ok) Portugália: 1 a keresésnek megfelelő állás(ok) Svédország: 9 a keresésnek megfelelő állás(ok) Szlovénia: 13 a keresésnek megfelelő állás(ok) Írország: 8 a keresésnek megfelelő állás(ok) Szóval munka van bőven, nem kell mindenképpen gyuri bácsihoz menni. :o) Persze nyelvtudás nélkül nehéz elolvasni az oldalakat.
Ha valaki külföldi munkát keres itt is érdemes körülnézni. A link: http://ec.europa.eu/eures/
Igen ezt én is tanusítom!!! Előbb a C és után jöhet az E kategoria!!! Én is most csinálom a C-t még forgalmi vizsga van hátra utána jönn az E kategoria.
Sajnos nem vagyok ismerős azon a környéken. Szvsz mindegy milyen szerelvény,az L60-al is le lehet vizsgázni. Miért nem valami kisebb várossal próbálkozol,ott szerintem könnyebb levizsgázni. Én anno Békéscsabán vizsgáztam nehézpótból egy Iveco Magirus+magyar pót kombinációval.Ott se villamos se troli semmi,bár így is elkaszáltak egyszer.:-( Már épp visszaértünk a kiindulópontra és a vizsgabiztos meg is dícsért,hogy hiba nélkül végigmentem a városon.Kanyarodtam be,és nem vettem észre hogy egy biciklis jött a kerékpárúton.Meg kellett várnom amíg elmegy,de addig a kolonc kint maradt az úton keresztbe.:-( Sebaj,másodjára simán ment.
mivel említettem, hogy nekem a monoton melók(műszerész-technikus leszek jövőhét hétfötől), nagyon rossz lesz..
szóval elkezdtem nézegetni az autósiskolákat itt borsodban, de néztem debreceieket is...
a kínálat sajnos vad... :( persze minden álmom vezetni egy régi vasat, de azért már eljárt felettük az idő, és a technikai ismereket is javultak már... szóval a miskolci srácoknak van egy star-(ly)juk meg egy l60 as csodagépük a szokásos magyar póttal... ezzel nem lenne gond, mert köze is van, mint miskolc, mert csak 35km, de debrecenben meg ott vmi kicsivel jobb.... ott egy cég merci 1114 es cuccosról ir, a hozzá való azthiszem kassbohrer vagy vmi más póttal, de a bajom, hogy messze van debi.... míg miskolcra 40perc alatt bennvagyok még busszal is, de a debi már bennevan 1.5órába.....
amúgy ha miskolc, akkor melyikel mennétek, vagy ajánljátok?????? igaz még mesze van de nem árt nézelődni, hogy ki mit nyújt....
ja hát persze a gabesz barátunknak könnyebb volt élete a nehézpótok ügyében, mert neki tandemes volt, de ezek nem.....
ja és a másik, hogy ha nincs C-m, de E-t is akarok, csinálhatom együtt???????
erről nincs feljegyzés, és lehet hogy ebben is van szórás, mint kocsiműszakin is....
Aham, szivesen kipróbálnám. Hosszú távú teherautós teszt valószínűleg nem jönne össze de akár a saját kocsimban is kíváncsi lennék mit tud (2tonna, 2.5TD). Alapvetően szkeptikus vagyok, nem tudom emlékeztek-e pár éve egy durranógázos cucc volt a menő, a teszt szerint tényleg ért is valamit, de nagyon megbízhatatlanul működött.
Egyébként a platina katalizátoros gázosítót már a 20. sz. legelején feltalálták, csak az ólmos benzin kinyírta. Az infravörös molekulafelbontós rész viszont számomra kicsit vad :)
Nincs semmilyen hívatalos infom ilyenről. Soha nem olvastam szaklapban erről tesztet. Pedig érdekelne. Beszerelni beszerelném az autómba de csak azután, hogy kiprobáltam és valóban igazolja azt amit leírnak róla. (ha egy kamion alap 30L/100km-es fogyasztását vesszük és csak 5%-ot csökken a fogyasztás, az akkor 100Km-en 1,5L. Ezért biztosan megérné beszerelni) Csak úgy a saját költségemre nem kockáztatnák.
A nagy járműgyártók sok milliót elköltenek arra, hogy 2-3%-al alacsonyabb legyen a fogyasztás. Erre itt van egy berendezés amivel 6-20%-al alacsonyabb a fogyasztás. Ha ennyire hasznos a szerkezet, akkor szerintem a nagy járműgyártók beszüntetnék a fejlesztést és szériában adnák minden autóhoz, sok-sok milliót megsporolva. Nem?
Egy új téma Pavel-nek, hogy kérjenek tesztre egy ilyen szerkezetet és teszteljék le, majd számoljanak be róla a lapban. Szerintem sok fuvarost (és egyéb autóst) érdekelne.
Egyszer jártam a neten egy hasonló magyar oldalon, ott odaadták tesztelésre is pár napra a berendezést. Majd ha lesz kamionom jelentkezek náluk.:o)
Az biztos,hogy nagyon jó volt terepen.Lövészeten én húzgáltam ki a sárból a terepes L60-akat. Viszont a hátulját olyan nehéz volt le ill. felcsukni,hogy 2 ember kellett hozzá.Volt rajta két vastag hajlított cső(gondolom kapaszkodó,ill. a kiesés ellen volt)ami nagyon nehéz volt.
Szereztem egy ilyen fülkés MAN makettet is bontatlanul németországban (majd 70Euro volt). Sokáig úgy volt, hogy Rába lesz belőle, de végül MAN mellett döntőttem igaz egy nagyon különleges MAN-t akartam belőle építeni. El is kezdtem, de még nem készült el, de az alapok már nagyjából készen vannak (alváz futóművekkel, fülke fényezés). Igaz 1,5 éve nem nyúltam hozzá (mostanában nem volt kedvem építeni).
Ez kimondottan a honvédségnek készült. Gyakorlatilag az akkor készült 4x4-es G90-es MAN utángyártása. Egyszer Malwin írt róla, hogy valami barter ügylet volt, az MAN adta a licencet, cserébe a Rába meg gyártott az MAN-nek alaktrészeket (gondolom futómű vagy hasonló lehetett. Malwin ha hazajön majd biztosan pontosít, ha nem pontosan írtam). Egy régi Rába szoróanyag szerint "a Határőrség több mint száz darabot rendelt belőle".
Én csak annyit tudok hozzáfűzni ehez a fogyastás-csökkentőhőz,hogy néha szoktam nézni a Hírtv-n az autos műsort, és ott szokták ezt reklámozni.Ha jól olvastam a linkedet ,akkor ott azt írják ,hogy a Hírtv nekik referencia cég.Na a referenciáról csak annyit ,hogy ezt ott soha nem tesztelik, csak az autótesztek végén,amikor elmondják a műszaki adatokat akkor hozzáfűzik a következőt:A kocsi fogyasztása 10 liter,DE HA BESZERELTÜK VOLNA A FOGYASZTÁS-CSÖKKENTŐT,AKKOR AKÁR 8,5 LITERRE IS LECSÖKKENT VOLNA A JÁRMŰ FOGYASZTÁSA.Ha ...., Volna..... ígérgetni könnyű ugyebár.
még ami a beszámolóból kimaradt, az ez a kis szösszenet!!! én megmondom, nem nagyon hiszek ilyeneknek, de a baj, hogy rendesen igazolja megát..... ehhez van vmi rálátásod?????? te beleraknád????? annyian voltak a standjuknál, hogy na....
Én a seregben egy vadiúj H9-es Rábával jártam fél évig.Elég sokat mentünk,mert nekünk kellett ellátni a határ menti örsöket(határőrség). Ezt a konstrukciót szinte sehol sem láttam azóta,kizárólag a határőrségnek készítették,vagy csak magyarországon nem látni ezt a tipust?
Az is furcsa,hogy a határőrségtől is elkerültek ezek a kocsik,de a közúton az utóbbi pár évben szinte csak egyet láttam civil rendszámmal.Hová tűnhettek?