OK, akkor vasárnap - remélem, hogy semmi sem jön közbe és elérem a vonatot - 9.45-re leérek Fenyvesre vonattal. Elénk tudtok jönni (remélhetőleg h......-al)? Ki jön még reggel? F.
Ez a hétvége nekem sem jó, mert ahogy sejtettem, szombaton melóznom kell! :-( Aztán még pár családi esemény is bejátszik erre a hétvégre, pedig szívesen veletek tartottam volna.
Én szombaton vagy reggel, vagy délben tudok indulni. Ha jönnél, le tudlak vinni, vagy vasárnap este hazahozni. Csiszta tömegközlekedéssel nem elérhető...
Lesz aki vasárnap kora reggel indul Pestről, ha ez lenne jó Neked, szerintem megoldható, hogy együtt gyertek.
A további dolgokról nem beszéltünk, szerintem most belekóstolunk a dolgokba, aztán a többit meglátjuk.
Üdv! Melyik nap és mikor indulnátok? Elvileg egy vasárnap le tudnék jönni. Szombat az nem jó, mert még bizonytalan, hogy melyiken kellene dolgoznom. Ráadásul az asszonyt sem lehetne két napra itt hagyni az ő állapotában. A következő hétvégén is kétnapos munka lenne? Ha igen, akkor vasárnap vonattal tudnék csak jönni. Kis F. A fenyvesi kisvasúti nap elött nem terveztek munkát? Őszintén szólva az nekem jobb lenne.
Az biztos, hogy mi ezen a hétvégén lemegyünk. Sajnos közel sem annyian, mint azt terveztük. Azért igyekszünk jutni valamire, de ha Ti is lemennétek Nyunyukával jövő héten, akkor szerintem végére lehetne érni a munkának. A kis hajtányt szívesen kölcsönadom, ha le tudjátok vinni. (utánfutót is tudok adni)
Kopaszhaj kollégával történt lefonbeszélgetés apropóján tettem föl pár részletfotót ide a készül(get)ő gépemről. Külföldi munka miatt a jövő heti REV Vr elmarad.
Ezen már én is gondolkoztam, hiszen így igen könnyű kereket lehetne készíteni. Ha a bringákerékhez hasonlóan szabályozhatóra csinálod, akkor kell egy belső gyűrű a futófelület alá, ami át van fúrogatva a küllőknek megfelelően. Ha meg hegeszted a küllőket, akkor vastagabbak kellenek és elég pontosan kellene összerakni és központosra esztergálni. Az első verzió talán egyszerűbb..
Bízom benne, hogy Neked is közbejön valami és eltolódik egy héttel a móka :-). Mert akkor mennék. Akkor tudnék vinni csákányt, baltát, "panaszkönyv" bozótvágót meg láncfűrészt.
Előző este sajnos becsúszott egy kis meló és így nem tudtam kimenni a fűtőházhoz. A kisvasúti napon pedig 10, azaz tíz órakkor méltóztattam kimászni az ágyból és utánna még zuhanyzás, evés. Ha pontosan indult volna a vonat akkor nem is értem volna el! És mindezek mellett még súlyosbító körülménykét a Debreceni kisvasutas törzsgárda tagja vagyok! Mellesleg a P-484 pályaszáma az én kezem munkája.
Többekkel beszélgettünk a fenyvesi takarítós hétvégéről, ami most szombat-vasárnap lesz esedékes. Jó volna tudni, hogy végül kik tudnak jönni, illetve milyen szerszámokat hoznak.
Akit érdekel a dolog, azt kérem, hogy mailban/telefonon jelentkezzen nálam. Szálláshoz fedett hely lesz, hálózsák, polifoam viszont szükséges.
Büfé, enni-innivalóval pár lépésnyire van, esetleg bográcsozni is lehet este.
Holnap nem vagyok gépközelben, de mobilon többnyire elérhető leszek.
Kár, hogy csak utasként... Na, de lesz ez még másképp is :-)
Tegnap felmentünk Nagybörzsönybe kipróbálni a kissé átalakított új vasat. Pocsék idő volt, mint mindig, amikor valami rendezvény van itt. (most a múzeumi kocsi avatgatása volt) Első körben vonatoztunk egyet, közben ömlött az eső, aztán csakazértis: Kisirtásig felszaladtunk a géppel. Vittünk két repi utast is, gondolom nagyon élvezték... Ráadásul a kocsiba pakoláskor összetörtem a Jonácsikati féle refit. (az üveges most hozta vissza megjavítva) Az egész napból az ebéd ért valamit, amit a vasutasfeleségek főztek kondérban. A hajtány viszont jó lett :-)
Szia! Ez még attól is függ, hogy szombaton mennem kell-e melózni! A párocskámat nem hinném, hogy el tudnám oda csábítani. Annak is örülök, hogy tegnap velem tartott és hősiesen várt, sétált, olvasott, amíg mi önfeledten oda-vissza zakatoltunk... :-)
Nem, én fogalmaztam rosszul, nem írtam oda, hogy a nagyvasra gondoltam, és nem a kicsire :)
Az utánfutóhoz megvan a +2 zártszelvény, csak ugye heggeszteni kéne megint, hogy fent is legyen rajta :) És akkor lehet majd keskeny nyomközűt vinni vele. Nincs ilyenem, de optimista vagyok, hogy egyszer lesz :)
Öhhh.. a keskeny nyomközű vas még nincs rajta az utánfutón :( Nyunyuka nagy PVG-jére gondoltam.
Autómosás-babona: nálunk bejött! Egy csepp eső sem volt. (Ergo: nyugodtan lemoshattam volna a kocsit :)) ) Holnap meg a közlekedési múzeum előtt tanyázok majd a sárga Wartyogóval...
Esetleg holnap Nagybörzsönyben próbálgatni Nyunyuka gépét? Én is alakítgattam az új vason ezt-azt, amit kipróbálnék hétfőn. Remélem most jó idő lesz, Matiz autómosási babonájában már nem hiszünk :-)
Gyurival beszéltünk, mondta, hogy azért hellyel-közzel elkészült. Ha ki akarod próbálni valamerre, a szállításban tudunk segíteni, egyeztetés kérdése csak!
Kicsit valóban túlméretezett a gép, egy 125-ös egyhengeres vízhűtéses blokk bőven elég lenne rá. Balesetes volt a gép, de a futómű hibátlanul működik.
Azért van rajta mit csinálni bőven.
Van. A gyújtása szar, jövő pénteken viszek rá 2 db kondenzátort meg új Bosch trafókat a próba erejéig. Volt rajta egy leégett 6V-os Trabi fesszabályzó, a dinamót úgy ahogy van, kikötöttem. Vittem a szokáss akksimat. Le kéne tömíteni a kipufogórendszert mert orrán-száján ömlik a füst és a cipőre veri a trutymót.
Pl: zöldre festeni :))
Ha az én tulajdonomban lenne a gép, máris megtenném, több más művelettel együtt. Az üzemvezető halani sem akar az eladásáról, sőt levizsgáztatva menetrend szerinti forgalomba tenné.
A saját keskeny gépemet meg toldócsővel futópróbáztam a sörgyári vágányon. Eredmény: garázsba be, flexszel egy-két helyen fölaprítottam, majd kopaszhaj és Séró javaslatai alapján újabb hegesztés. Ahogy ráültem, ledobta a láncokat.
Nem semmi járgány :) Azért van rajta mit csinálni bőven. (Pl: zöldre festeni :)) ) Két hengeres kocka JAWA blokk, jól látom? Széttépi a síneket, kicsit túl van méretezve a dolog :)
Sose sajnáld... Börzsönyben elég sok eső esett éjjel (tán még most is esik?), nem lett volna nagy élmény az ázott földet turkálni. Lesz még jó idő, nem maradunk le semmiről :-)
Na, várjunk csak... Amerikáner, az izé, amit balkézzel megfogok, aztán jobbkézzel tekerek ugye... Hm, melyik kezemmel fogom a sörösüveget? :-)
Egy-két talpfánál még bevállalnám, de cirka 60 likat kell bökni az akácba.
Más: sajnos úgy néz ki, hogy nem lesz szerencsénk az idővel. Reggel hatkor kell indulnom melóba, ha nem kék az ég, akkor nem pakolom fel a kocsit+utánfutót. Szar időben nincs értelme dagasztani a sarat, meg tényleg esélytelen lenne a feljutás is.
Hajtányakksiról (bekapcsolt motornál, hogy legyen töltés) nem lehet működtetni a fúrót? Csak kábel és csatlakozó kérdése. Olyan fúró célszerű, amely egyébként is kb. 12 V-os. (Az enyémen pl. van szivargyújtó aljzat)
Én akár reggeltől ráérek. Aksis fúró van, de nem a legjobb fajtából. Nem tudom mennyit bír az akkuja. Nem lehetne még lent a telepen kifúrni a talpfákat? Annyival is könnyebbek lennének! :-))
Most dumáltunk Gyurival, abban maradtunk, hogy reggel meglátjuk. Tény, hogy ha esik, akkor a vizes pályán még felvontatni sem lehet a cuccokat. A vasút ugyan felajánlotta, hogy felfuvarozzák az anyagot, de ezt mi szeretnénk elkövetni, imádunk mindenféle vackokat húzkodni a pályán :-)
12-re érted megyek. Én ugyan előtte szerettem volna kiérni (ilyen volt - ilyen lett fotó miatt) de nekem is dolgozni kell. Viszont akkor berakok neked is egy csákányt :-)
A met.hu is vacak időt jósol, igaz sokszor egy kiló krumplit sem ér az előrejelzésük...
Szerintem Matiz verziója működik, he reggel jó idő van, megyünk. Jómagam 10 körül indulnék Solymárról (Szlovákián át), Gyuri csak később jön. Egy ember befér hozzám a kocsiba, meg a hajtányra. Szerintem 11 után érnek Börzsönybe, itt talpfák, sínek felpakolása, aztán fél egy körüli időben futnánk be Nagyirtásra.
Kéne nagyon még egy akkus fúró, az enyém kb. 5-6 talpfát bír...
Viszont ha reggel lóg az eső lába, akkor nem indulok el.
Az előrejelzésnek évek óta nem hiszek. Nálunk ez úgy működik, hogy ha megegyezünk, akkor megyünk. Aznap indulás előtt kidugom az orrom, esik-e vagy nem, ha nem akkor mindenképp menni kell :)
Figyelmeztető előrejelzés Magyarország területére 2006. április 28. éjfélig
Nedves, labilis egyensúlyi állapotú levegő alakítja időjárásunkat. Ma a Dél-Dunántúl déli részén, holnap a délkeleti megyékben csak néhol, az ország többi részén ugyanakkor napközben többfelé, éjszaka elszórtan számíthatunk zivatarok kialakulására. Lokálisan jelentős mennyiségű csapadék, néhol jégeső is hullhat: erre ma inkább a középső, holnap az északi megyékben van nagyobb esély. Zivatarok környezetében átmenetileg erős, esetleg viharos erejű szélroham is kialakulhat.
Országos Meteorológiai Szolgálat Fehér Tamás 2006.04.27. 09.35
Viszont, úgy tűnik, +oldódott a debreceni probléma. 1db 2x5x12 cm-es stafli közbe ütögetésével. Most már csak élesben kellene tesztelni! Az erkélyen, feltámasztva, működik.
Pénteken jelen állás szerint a főnökasszony akar szabira menni, és mivel neki elsőbbsége van, jó eséllyel nem tudok menni pft-zni. :-( Holnap ezt is lefixálom.
Ma 1-kor megérkeztünk a kerekekkel. 20 db-ot sikerült szerezni. Volt ugyan még egy pár darab, de abból 4 túl keskeny, a többi pedig - mivel katonai lőtéren voltak a mozgócélpontot szállító kocsik kerekei - olyan mértékben sérült, hogy nem használható.
11 db-ot még lent hagytunk mert a kocsi terhelése így is jelentőssen megnőtt.
Tudom, hogy tettem olyan felelőtlen kijelentést, hogy nem kell érte fizetni, de a felmerülő költségek miatt (benzin, ajándék a rendelkezésünkre bocsájtó személynek megfelelő célszerszám beszerzése Kalóhajti tudna mesélni) 1000 ft/ db kérnék. Ha még így is ok, akkor egyeztetünk. A lentmaradt kerekeket legkésőbb a jövő héten felhozom Pestre.
A mostani állás szerint akiknek tudtam szerezni TEE, YOSSARIAN 2 garnitúra, P.stephenson + a barátom.
Üdv! Köszönjük az előzeteseket és várjuk a további beszámolókat ! Lerendeztem az asszonnyal, hogy a továbbiakban - a következő nagy havazásig - én határozom meg a hétvégei programokat...:)))))) Kecskeméten ugye idén is lesz "összeröffenés" ? A feleségem éppen aznapra van (volt) kiírva szűlni, ezért áttetettük az időpontot. Tetszett az orvosnak az indok...:)))))
az ék eltűnésével az a baj, hogy azt a nem megfelelő kúpsság okozhatja leginkább. Nem az éknke kell megfognia a lendkereket a főtengelyen, az csupán pozicionálja.
Hát, igen, megint így járt szegény :-) A helyi PVG nem indult, de Gyuri kiderítette, hogy a lendkerék elnyírta az éket, és elfordult, illetve a delej is elmúlt belőle. Lehúzó nem volt, de némi feszegetés után lejött a cucc, ráadásul a háziak találtak delejesebb lendkereket, amivel aztán pöccre indult a járgány. Bírta is a starpát mindhárom nap, igaz az uccsó úton befelé elfogyott a nafta, így a városban már Szilárd turbós Simsonja tolta be, engem meg Urbánati, mert Öregvasnak már Erdészlaknál elfogyott :-)
Az első képen úgy látom, Gyurinak a Pannóniák lesznek a rémálmai, már megint bütyköl egyet! :) :) :) Kezdem megérteni, a sajátjaiban miért nincs ilyen blokk! :)
Majd írok egy szokásos kis beszámolót, meg készült egy kis filmecske is, de most csak röviden, pár képpel:
Péntek este... Felhőszakadásban érkeztünk, de aztán mázlink volt az idővel. Készülődik a csapat, Sinbiciklis még bízik, a miskolci csapat első métereire készül stb, stb...
Hármashegyalja este 10 körül. Víz-víz mindenütt, jókat fröcsköltünk útközben. Jó kis menet volt, nagy köd, békakuruttyolás.
A vasutasnapon csak filmeztem, képek nincsenek. Ez már vasárnap reggel történt. Van aki még aludt is hajtányon :-)
Hármashegyalja, menetrendszerinti vonattal.
A helyi gépsárkány, némi zászlólengetéssel.
A vonalon egy helyen van lehetőség keresztezni, itt épp ez történik.
Autóval egészen a tett helyszínéig eljuthatsz. Kóspallag, Kisinóc, majd a nagyirtási fogadó után kb. 400 méterre jobbra van az állomás. Ha van kéznél szerszámod (ásó, kapa, lapát) akkor hozhatnál :-)
> ..Nagybörzsöny: > Gyurival a jövő péntekre tervezzük a pft-zést. Visszük a sokkerekű > pótkocsit a sínek meg talpfák felszállításához. Ha valaki szeretne > ebben résztvenni, az jöjjön velünk :-)
Egy darab SM jelentkezik. Saját autoval meddig lehet eljutni?
Lassan már 8-ig világos van, ha nem végzünk aznap, az sem baj, folytatjuk legközelebb :-)
Sorozatgyártás: képzeld milyen unalmas lenne csomó egyforma hajtány. És hát szerintem aki nem maga szerencsétlenkedik össze egy hajtányt, annak ne is legyen :-) Nekem tetszik, hogy mindenki beleépíti a maga kis lelkivilágát, az sem baj, ha nem tökéletes valami.
Ha valaki szeretne ebben résztvenni, az jöjjön velünk :-)
Rámférne már egy más jellegű munka, megpróbálok szabadnapot kérni! :-) Különben is, ha tudok sínt szerezni, akkor nem árt, ha szerzek némi építési tapasztalatot. :-D
Nagyon szép! Ilyen szép ülésdeszkákhoz hol lehet hozzájutni?
Szia TEE! Bocs a zaklatott válaszért, de éppen a piros lámpánál evickáltem át a kocsik között. Úgy látom, hogy Urbán Ati kerékpár hajtányánál jobbat nem lehet kitalálni. masszív, de könnyű. Más. Tud valaki Pesten esztergályost? Kopaszhaj kollégáé csak azért nem jó, mert nincs olyan anyaga, amilyen nekem kellene.
Május elsejére a hajtányos társadalomat szívesen látják a vasúton = meg lettünk hívva.
Hajtányos fejlesztések is lesznek a vasúton, persze nem kell nagy dolgokra gondolni, de szintén az üzemvezető ajánlotta, hogy az egykori nagyirtási delta megmaradt (lehegesztett) kitérőjét működőképes állapotba hozzák, mi meg bontott anyagokból a nyúlfarknyi csonkát meghosszabbíthatjuk annyira, hogy a hajtányok itt félre tudjanak állni.
Gyurival a jövő péntekre tervezzük a pft-zést. Visszük a sokkerekű pótkocsit a sínek meg talpfák felszállításához. Ha valaki szeretne ebben résztvenni, az jöjjön velünk :-)
Nem, ha viszem a speckamiont is, de ahhoz kellene a pontos időpont hogy egyeztessek a soförrel. Ha nem akkor tudok adni 230mm-es flexet és védő szemüveget, a többi már a te dolgod.
Üdv! Ha valakinek lenne ELADÓ 50 cm-nyi 45-ös prec. csöve, azt nagyon megköszönném. 3 db-ban is jó, de egynek kb. 25 cm-nyinek kellene lennie és hegeszthető anyagnak.
Hét végén szitává fúrtam az alukerekeimet, már "csak " rá kéne tolnom a tengelyekre és felfúrhatnám a csapágytokokat is. Betonba nyúltam a Ferroglobus-szal, mert bevezették az 5000 ft anyagmozgatási díjat. Így most nem vettem meg a tengelyanyagot Hogy b.....ák meg! Tavaly kellett volna csövet vennem.... Aki vesz tőlük csövet, az számítson rá. Lehet, hogy társulnunk kellene - akinek még nincs tengelye. Én 30*4-es csővel számoltam, szerintem nem kell erősebb. Csapágy és cs.tokom már van.
Szinte 100%, hogy a kerekek és a sín ócskavas áron kerülnek eladásra.(drágábban tuti hogy nem)
Kb 4 garnitúra kerék van lent, pontos darabszámot nem tudtak mondani. (20-nál több így szólt a híradás)
Akik eddig jelentkeztek: TEE, YOSSARIAN + egy barátom. Ha kihagytam valakit jelezze! Csütörtökön, vagy pénteken lesz lefixálva minden, mert elég elfoglalt az ismerősöm. Elvileg jövőhéten hétfőn, vagy szerdán lehet menni a cuccért!
Kopaszhaj! Sajna Debrecen kilőve, jövőhéten csütörtökön vizsgázom forgalomból(eddig legalább is úgy néz ki) így tanulás ezerrel! Tank ügyben is noszogatom a bentieket, de még nem mernek lépni az ügyben. Most volt vezérkar csere.
Kis59! Nem nagyon leszek mostanság itthon, az asszonynál pedig nincs net. Telefonon lebeszéljük.
Gyújtást intézek neked és Pannónia motoros dolgokban tudok esetleg segíteni másnak is. A hátramenetes dologról beszélek majd a sráccal, remélem mihamarabb tudok legalább képet szerezni róla!
Igen! Tudod rögzíteni valahogy, aztán digitté tenni?
Nekem egy kollégám megírta az "állítólag" (szintén Discovery, urban legendeket próbál ki két tökkelütött :) ) egy részét, amiben hajtányoznak! Alkalomadtán majd átadom.
Műsorajánló! Április 17-én, vagyis holnap reggel 8-kor a Discovery-n a "Fából vaskarika" című sorozat "Vasúti hajtányok" epizódja lesz látható egy órában (a műsorújság szerint). Nézzétek! A locsolás ráér! :-)
Az én futóm is csak 2,5m hosszú, ha nagyon akarom, akkor 3-4m hosszú dolgokat elvisz (oldalfal nélkül középen kilógatva-lekötve) de hosszabbat nem sajna.
Tudom, és igazad van. Felteszem azért a kérdést a teherfuvarosomnak, hogy mennyiért szállítaná házhoz, de a távolság miatt gyanítom nem kevés pénz lenne...
Az utánfutó elejére egy "csőszállító" magasító, és már vihető is egyben.
Háááát... 3 méteres az a futó, amit kölcsönözni tudok. Mondjuk 1 métert lóghat hátra, akkor is 4 méter lógna előre - az meg nagyon sok.
Ahogy már beszéltünk róla, én szeretnék igényelni 4 db kereket. Sín is érdekelne 6-8 szál, csak a kérdés, hogy van-e lehetőség félbevágni (nem hosszában, keresztbe :-) ), mert 3 méteres utánfutóra csak úgy fér fel.
Tegnap megérkeztek a kerekek. Ócskavas áron lehet hozzájutni, sín is van, kb. 9 kilós körüliek, 8m-es szálakban. Van úgy kb. 1,5 km. A kerekek esztergályos kikönnyítés után szvsz megfelelnek a hajtányozáshoz, csak arra nem tudtam rájönni, hogy a csapágyakat hogy tették bele a kerékbe. Így első ránézésre mind két oldalon lezárt a csapágyfészek.
K. Feri! Szégyellem magam a rugók miatt. A jövő héten küldj sms-t, hogy mikor érnél rá, hogy odaadjam őket!
Bevallom megyünk Gyurival Nagybörzsönybe az új vasat kipróbálni, de ez titkos menet lesz :-) Az eddigi tapasztalatok alapján szerencsét hoz ha csak kettesben megyünk, én meg kicsit babonás vagyok ilyenben...
Ja és tegnap szétfúrtam az egyik ujjamat, szerencsére a frissen pácolt üléseket nem véreztem össze, de a olyan a garázs, mintha disznót vágtak volna. Az ósanos billenőfedeles kuka meg nem lett jó sárvédőnek, hihetetlen milyen szar műanyagokat csinálnak manapság.
Üdv! Látom, senki nincs a neten :))))))) Remélem, hogy mindenki a hajtányépítéssel foglalkozik. Én is késő estig kopácsoltam a konyhában. kész felvonulási terep.... Bontott motor, kerekek.... szerencsére a feleségem mélyen aludt. Most éppen azzal kínlódom, hogy kiüssem az alumínium kerekekből a régi csapágyakat Szombaton senki sem jön fel Királyrétre? Nagybörzsönybe v. Kecskemétre senki nem megy hajtányozni?
Most indulok a városba, KEDDIG vsz. nem leszek Net-közelben. Mindenkinek kellemes Húsvétot! Üdv: Kis Feri U.i.: Kopaszhaj kolléga tudja a mobilszámomat. Az otthoni: 22-32-325
HELP! Segítséget kérnék! Nincs valakinek elfekvő 45 mm-es csöve, amelynek belső átmérője kisebb, mint 40 mm (a 40-es csapágynak kell váll)? Köszi minden segítséget. V. van valakinek esztergályos ismeretsége, akinek lehet ilyen? CSAK 40-50 cm kellene. Sajn Kopaszhaj esztergályosának nincs ilyen. Köszi: Kis Feri
Üdv! Én egy nap felviszem a gyerekeket Királyrétre - cserébe lesz egy "szabadnapom" :)))))) A többi Tőletek is függ. Húsvétkor nem illik dolgozni, ezért a lakásfestést hanyagolom, helyette csinálom a hajtányt...:)))) Kis F.
Fordítani könnyű lesz :-) De 30 kilóval nehezebb mint a másik. Holnap sárvédő projekt, meg valszeg új fékbetét kell a blokkba, mert halvány a kicsike. Itt volt ma Gyuri, jövő héten megfuttatjuk a vasat.
Valóban csudaszép munka! Dehogy unjuk (legalábbis a magam nevében nem unom)! Sőőt! Épp az a problémám, hogy csak egy fotopárost tettél fel, nem pedig minden részletre kiterjedő építési utmutatót :-)))) Látom lelki szemeim előtt, ahogy ez a hajtány suhanni fog a Börzsöyben :-).
Felteszek egy reggel-este fotópárost, remélem még nem untok nagyon. A helyzet egyébként délben fordult drámaira, ekkor be kellett ígérnem a családnak a jövő hónapra egy új hintát, a homokozó átköltöztetését és egy új szalonnasütőt, hogy folytathassam a munkát.
Ahogy mondják, evés közben jön meg az étvágy. Én már azon filozofálgatok, hogy a következő hajtányt már irányváltóval kellene építeni. Jó ez a hátramenet, de nem az igazi :-))
Nem lesz ócsó a légszűrő licenc :-) Egyébként nagyon komoly, egy literes olajosflakon van a vázra biggyesztve. A kupaknál szívja a levegőt, szűrő semmi. Egyébként ha leveszem a flakont, nem pörög fel a motor... A lényeg a kupakra fúrt lyuk átmérőjén van.
Ma meg a kertben dolgozgattam. Remélem látszik, hogy jár a motor. Végre világítanak a pilácsok és töltés is lett az új szabályzóval.
Szia! Is-is! Készül egy nagy, most próbálom beleapplikálni a motort, de vsz. kell szereznem egy valódi robogó motort (Amíg fűtésszámlák voltak, addig nem volt realitása) 2. egy kis "szánkóhajtány", itt most kellene hegeszteni a vázat. Ebbe menne az a kis motor, de itt még kupplung-gondok vannak. Ez alukerekes lesz !!!! 3. tervben van egy összecsukható egyszemélyes, de lehet, hogy ez pedálos (is lesz). Gondoltam én is akkusra, de hol lehet villanymotorhoz jutni ????? Tudnál tanácsot adni? Mivel csak most jöttek össze az anyagok, már nagyon el vagyok késve az építéssel, de talán a nagybörzsönyi bulira valamelyik kész lesz.
MINDENKÉPPEN JÓ LENNE egy olyan megoldást összehoznom, ami Volán busszal is tudok szállítani, mivel nincs kocsim. (Ha úgy állnék, akkor a "gombhoz venném a kabátot")
Sziasztok, jó hétvégét, most megyek haza. Otthon nincs Net-em, inkább a hajtányra költök, mintsem a Matávot dotáljam ! :))) Kis Feri
Stephenson kollégával az utóbbi erőforrás mellett döntöttünk "hibrid" megoldásként akkuval és 500W-os villanymotorral kiegészítve. Én akkus cégnél melózom, így az aksi nem gond.
Üdv! Hát azért nem könnyű, jó darabon húzós kocsival vittem haza, mint egy nénike.....:)))) A Keletiben egyenként rakodtam, erre várt a tolatásirányítás....))) Szerintem legalább 8-9 kg. Kedves Kopaszhaj: a konyhaasztal nyert ! Sajn a légszűrő hiányzik (baloldal) a motorról.
Nettel nem rendelkező hajtányos kollégánk szombaton kirándulra készül az Északi Középhegység egyik vasútján. Aki csatlakozna hozzá, az nekem dobjon egy mailt a részletekért.
Most kezdem Uhi nyersanyagát letölteni, aztán a kettőből lesz valami kooprodukció. A másik gépen a vasárnapot kezdtem vagdalni. Debrecenbe majd viszek pár lemezt az elmúlt hónapok eseményeiről :-)
Ráadásul ma már másodszor... Történt ugyanis, hogy tegnap jutottam el az elektromos kütyük bekötéséig, de kiderült, hogy a feszszabályzó nem műxik. Neten kutakodtam, meg felhívtam pár robogókereskedést, hogy van-e, de mindenhol azt mondták, hogy derítsem ki, pontosan milyen robogóról van szó. Hiába vergődtem, hogy ilyen van az Apriliákban és a Yamahákban is, nem segítettek (?) Aztán a szomszéd faluban beugrottam abba a kis boltba, ahol múltkor nem tudták milyen a "fél" láncszem, és csodák csodája: volt használt Aprilia, meg új Yamaha szabályzó is (tök ugyanaz mindkettő). Ott is csak néztem, aztán mindkettőt megvettem szinte fillérekért... Ma jó napom van :-)
A vicc az volt, hogy miközben a postásnéni behozta a küldeményt, a biciklije ezerrel eldőlt a bolt előtt. A lánc leesett, segítettem visszarakni, de közben elméláztam a saját láncproblémámról, a postás meg csak nézett, mitől fagytam le a bringa mellett görnyedve :-)
Nekem nagyon tetszett az ujonnan elkeszult "gepezet", amirol tettel fel kepeket hozzank a Pannonia forumba. Mivel szegrol-vegrol markatarsak vagyunk, erdeklodnek tisztelettel, hogy nem lehetne-e valamikor szemelyesen is szemugyre venni a joszagot, esetleg meg utaznek is vele egy kis kort, ha van erre lehetoseg.:)
Beszélgettünk a Pannónisá szakikkal arról Matiz hajtánya kapcsán, hogy milyen jó lenne menni egyet egy eredeti Pannónia motoros hajtánnyal valahol. Érdeklődnénk, hogy valamelyikőtök tudna-e nekünk ebben segíteni?
Szia! Szentesről, de már vagy fél éve... Csak most tudtam Pestre felhozni, addig egy kollégnál pihent... Egészen pontosan: Ő szerezte. Köszönet neki. Feri
Dash topiktárs infói szerint valahol felszámolnak egy guruló célpontra lövöldözős akármit. Itt van némi sínanyag (talán 7 kilós), meg pár kocsinyi csillekerék.
A kolléga mostanság nem nagyon van netközelben, ha valakit érdekel jelentkezzen nála telefonon.
Gyuri még megnézi este a náluk lévő kis alkatrészkereskedésben. Egyszer voltam ott, nem fűzök hozzá nagy reményeket. Egyébként érdekes, hogy festés előtt minden klappolt, nem tudom mi a rák lett. Ha nem lesz szem, akkor kénytelen leszek reszelni a csapágyház furatain, csak eddig olyan jól megúsztam gányolás nélkül.
Ez egy spéci kis láncszem, amit akkor használnak, amikor egy teljes szem (belső-külső) kivételével/beépítésével nem lehet megoldani, hogy a lánc feszes legyen. Csináltam egy béna rajzot, ahol a kék a normál szemekből álló lánc, a fekete meg a keresett "fél" szem. Vettem ilyet annó, most meg nincs sehol...
HELP PLÍZ! Nincs valakinek elfekvőben egy "fél" (tudom Uhi, hogy t.képp az egy egész) láncszeme MZ (1/2") lánchoz? Beszopódtam, a motorosboltban meg én magyaráztam mi is az, nemhogy kapni lehessen :-(
Feri: vegyél Abraboro (ez van a dobozára írva) fúrószárat. Ez olcsó és fúrni is lehet vele.
Üdv! Két meszelés, festés közben én is végre nekiálltam a hajtányomnak, illetve három is fog készülni egyszerre. Még vannak technikai akadályok, a török fúrók nem bírják a minőségi acélt...:((((( Régi szép szoci idők, amikor a mk.helyem tele volt Titex és Gühring minőségi csigafúrókkal.......Ma már csak török és kínaira fussssa.... F.
KÜLÖNVONAT FELSŐCSINGERBETÁJÉKOZÓDÁSI TÚRAVERSENY ÉS TELJESÍTMÉNYTÚRAAJKA-CSINGER 2006.05.27.szombat
RENDEZŐK: AJKA VÁROS ÉS KÖRNYÉKE TERMÉSZETBARÁT SZÖVETSÉG
AZ AJKAI KÓRHÁZ SE ÉS A BÁNKI TE
PROGRAM: Utazás Ajka MÁV állomásról különvonattal a gazdasági vasúton Felső-Csinger rakodóig. Cél és az eredményhirdetés a Park Vendéglőben, ahol zsíros kenyér és tea várja a résztvevőket.A KÜLÖNVONAT INDUL: AJKA MÁV ÁLLOMÁSRÓL 9.15-KOR ÉS ÉRKEZIK FELSŐ-CSINGER RAKODÓRA 10.00-KOR! A VONAT VISSZAINDUL: FELSŐ-CSINGER RAKODÓTÓL 14.15-KOR ÉS AJKA MÁV ÁLLOMÁSRA ÉRKEZIK KB.14.50-KOR!
A különvonat csatlakozik a Budapestről (6.00-kor), Veszprémből (7.56 és 08.02) induló vonathoz, amely Ajkára érkezik 8.25-korés 08.35-kor! A vonathoz vissza is lesz csatlakozás! Veszprémbe és Székesfehérvárra 16.08-kor és Bp-re 16.44-kor (érk.18.58)
A különvonat két alkalommal megáll:
1.Alsó-Csinger volt Kripton gyár (Ajka Kristály Kft.)
Koszorúzás és megemlékezés a Bródy emléktáblánál
Molnár Gábor sírjának megkoszorúzása (Alsó-Csingeri temető)
2. Felső-Csinger rakodó Végállomás
Ø Csoportos túraverseny a kijelölt útvonalon
Ø Tájékozódási túraverseny egyénileg
Ø Részvételi lehetőség a gyermeknapi teljesítménytúrán
VERSENYZÉSI LEHETŐSÉGEK:
Ø A leszállás után kijelölt útvonalon lehet megközelíteni a Parkerdő Központot.
A gyakorlott túrázóknak túraverseny indul a régi országúton majd a Bocskor-hegyen át kijelölt útvonalon tájfutó térkép alapján. A program teljesíthető érintési pontok felkeresésével egyénileg (Nevezési díj: 200 Ft/fő) és csoportosan (Nevezési díj: 600 Ft/ csoport) a Parkerdő Központig.
Ø Részvétel a Bánki Te által szervezett gyermeknapi teljesítménytúra 15 km-es szakaszán. (Nevezési díj: 500 Ft/fő)
A VONATON ERRE AZ ALKALOMRA KÉSZÍTETT INGYENES JEGGYEL LEHET UTAZNI, AMIT A FELSZÁLLÁSKOR MINDENKINEK BIZTOSÍTUNK. AKIK CSAK AZ UTAZÁSON KÍVÁNNAK RÉSZT VENNI, AZOK A RÉGI ORSZÁGÚTON 2.5 KM GYALOGTÚRÁVAL VISSZAJUTHATNAK AZ 1. (számú) AUTÓBUSZ VÉGÁLLOMÁSÁHOZ.
AJKA 2006-03-26 MAG ÉVA AVTSZ elnök
Ja, és hoztam egy gyújtótrafót is persze. Fényes a fémköpenye, arra gondoltam, felpolírozom, és teszek rá egy NITRO feliratot, milyen szépen mutat majd a Pannónia blokk felett, hmmm? :)
Kicsit tömörítve, kicsit igazítva, de a lényeg: megvolt a próbamenet, sikerrel vette az akadályt a gép. Egyszer megszorult, mert hűtés nem volt, de lehűtés után indult. Erő is van benne - egyelőre :) A hangja még nem az igazi, a kipufogón kell igazítani.
Az igazi gond, hogy két óra szereléssel nyitottuk a napot. Ugyanis a gyújtás az nem volt. Először azt hittük, hogy elég lesz csak beállítani, de mint kiderült, jól volt beállítva... A töltés/generátor régebben sem volt az igazi, a papír szerint 40W-ot egy 5W-os izzó elhasználta. Utólag gondolom, hogy most végleg feladta valami ott, mivel szikra egyáltalán nem volt.. Sok szerelés, gyertyacsere után sem indult. Toltuk, semmi. Mentő ötletként a megszakítót felhasználva építettünk hozzá külső gyújtást. A gépen levő 12V-os akksi, egy 12V-os tekercs és némi vezeték, és már ment is a pöffenet. Ja a sok indítástól és tolástól orrán-száján dőlt a füst, olaj, ami csak benne volt, de miután kidolgozta, szépen járt. Az ideiglenes, "külső" gyújtást véglegesíteni fogom. Bár van itthon tartalék alaplap+tekercsek, de könnyebben javíthatónak tartom a kintit, és a hibakeresés is egyszerűbb...és ez működik :)
A jelenlevőktől ezer köszönet minden segítségért - a héten meg úgyis találkozunk...
Este dumálok Gyurival, hogy mi is lehet még. Számomra az a gond, hogy előző hétvégén lesz Kaszó... Az egyikre tudok csak menni, majd kialakul hogy lesz majd a beosztás itt a bótba.
Minden flottul ment, elkészültek a maradék heggesztések, a hajtánynál fogva felemelhető a futó olyan szinten biztosan áll rajta mintha odaheggesztették volna.
Egy gond volt, ami miatt nem lett próbamenet. Nem indult be...soha nem csinált még ilyet, elsőre pöccröff volt mindíg. Aztán némi noszogatás után beindult, hörgött, zörgött, és puffogott. Kis tanakodás: talán a gyújtás.... Dekli le, és már látszott is: a tekercsek körül tiszta trutyi minden....benzinszag...megforgattuk, szuszog...beindítottam, hörgött mint állat...szimering kaput! :( Hát ez van.
Holnap megy vissza a gépműhelybe kora reggel az egész. Garanciális, vasárnapig kap haladékot a mester, hogy életet leheljen bele.
Szélvédőt tervezel bele? Gyuri gondolom már említette, de hátha nem... Szóval ha nem valami izomautód van, akkor a középső táblát kivehetőre szerkesszed, hihetetlenül sokat számít légellenállás szempontjából. Az én harmatfing 80 lovas autóm 5 km nekifutás után éri el a 100-as tempót, de ha fúj a szél, vagy elmegy egy kamion szemből, akkor az olyan mintha nem menne egy-két henger... Kiszedett szélvédővel ég és föld, fogyasztásban is :-)
Ma még az idővel is mázlitok van. Én tegnap maradtam otthon, hogy csinálgatom a vasat, de olyan tré idő lett, hogy hagytam a francba, csak az öreg masina üléseit szedtem le :-(
A közelmúltban almamelléken járt kollégák figyelmébe ajánlanám a jelszavas oldal legalsó linkjét. Nem egyértelmű, hogy ki készítette és mikor, sajnos a minőség is megfelel a kornak, de azért ütős kis anyag szerintem...
Nah. Ma félkézzel feltettem a hajtányt az utánfutóra, aztán félkézzel le is vettem róla. A büdös mindenit az esőnek, szarrá áztam, kétszer váltottam kabátot a szakadó eső miatt, de kész a vas. Nincs lefestve, és 1.0-s verzió, de nagyon fasza lett. Rögzítés vasakkal, csörlővel, és a két spaniferrel. Biztos ami biztos. 40x40 -es 3-as falú zártszelvény, 3x30-as-as laposvasak. Elment kb 20 heggesztőpálca rá. Szintén a szakadó eső miatt nem készültek képek, a gépet jobban sajnáltam annál, hogy kivigyem...
Holnap ha nem esik ennyire, viszem is egy kört....
No asszongya. Volt itt ugyebár ez a Trabi alapú dolog. Aztán a nyertes vas, kerti traktornak álcázva. Nagyon ízléses volt. De, a tolongás miatt jobb fotót nekem nem sikerült lőni róla. :-( Na, egyenlőre ennyi, mert mennem kell. De, a maradék kettő úgysem volt akkora nagy szám (leszámítva a második képen látható "ikertestvérét").
Sziasztok! Tegnap este a helyszínen voltam. Bizony-bizony, a Szabadság-hídon! Nem volt kint PVG...de.... Ez itten Hentes Úr szívét remélhetőleg megdobbantja... Habár tény, hogy a készítők ötlete Hentes Úr gépe után már nem volt vmi eredeti. További beszámolók igény esetén.
Ja! Km-ben nem sok, csak át kell menni Büdöspesten hozzátok! :( Ha ez nem lenne, fognám a cuccot és futóstól, trafóstól átvonulnák oda, és megcsinálnánk :( Van derót is a csörlőhöz, meg minden. Jövő héten egész végig itthon vagyok szabin, csak összetákolom. Csavarozni tudok, majd felcsavarozom :)
Úgy terveztem, hogy az augusztusi kecskeméti napra készül el. Mármint a tavalyira... Amikor ez elsőt csináltam, nagyon hajtott a mehetnék, egy hét alatt lett összerámolva a vas. Most ez már nem hajt annyira, majd elkészül, oszt' jóvan :-)
Bányatörp: A fa sima colos deszka, a motor neve meg Bohóc és 32 éves.
Nnna, eljutottam eddig is :-) Szédszedtem a nyers masinát, és festegetek. Persze az első ecsethúzásnál eleredt az eső... Ami mégrosszabb, észrevettem, hogy beszélek a hajtányhoz, elég gáz, ezt eddig csak az öreg MZ-vel szoktam, igaz ő már családtagnak számít, neve is van.
Sokáig próbáltam a Dreher céggel szponzori szerződést kötni, de végül csak a kristályvizesekkel sikerült. Először azt akarták, hogy fessük kékre a hajtányt, de aztán beérték azzal, hogy egy palack mindig a hajtányon van, meg ha fotóznak, akkor épp iszunk egy másik üvegből, és közben úgy csinálunk, mint akinek épp nagyon jó.
Sajnos néhány sporttárs az év végére csúnya vizibetegségbe esett, így egy bakter tanácsára elhívtuk a piócás embert, aki segített is.
Sziasztok! Itt egy tavalyi nyári kép. Volt egy Margitszigeti Kristályvízes palack a vason. Nos, hála a Mikroszoft Péjntnek, már nincs ott. Nem lett egy remekmű a retusálás, de büszke vagyok rá, mert szerintem szép kis kép lett (pláne mögötte a pálházi vassal, bár ez a sok ember nem kéne). Főleg Sínbiciklis figyelmébe ajánlom: egy amcsi weblapon (Forbes magazin) volt szó az amerikai sínbiciklizés atyjáról, aki 25 000 mérföldet tekert le. Utolérted őt már? :-))
Sós Gyuszi infója szerint fel lesz újítva, a kereke "javításon" (?) van.
Az az igazság, hogy nálam a kertben is van egy halom ócskavas, amire még vevő is akadna, de mégsem adom, mert bízom benne, hogy egyszer jut rájuk idő. Ha csak évek múlva, az sem baj :-) Persze igazad van abban, hogy sok helyen tényleg már csak azért sem...
Miért nem? Komolyan mondom, falra tudok mászni, ettől a "dögöljön + a szomszéd tehene is" szemlélettől! Ha ő nem tudja rendbetenni, legalább adná oda olyannak aki tudja.
Bár nem beszéltünk erről a többiekkel, de szerintem Nektek meg nekünk is jobb lenne, ha egyszer egy átlagos hétvégén mennénk Királyréten. Megoldható így szerinted?
Sajna rossz időpontot írtam a föld napja túrával kapcsolatban. Nem 29 hanem 22!
De van egyeb rossz hírem is! Nem lesz különvonat mert a főszervezőnek éppen ezen a hétvégén kell külföldre mennie és így nem áll módjában megszervezni! Ergo idén ez nem lesz. Esetleg a gyereknapra lehet majd valamit kitalálni! Arra lehet, hogy össze hoz valamit.
Helló! Remek a lista. A programtervben ti is szerepelni fogtok. Tegnap kérdezték telefonon, hogy hányan jönnétek, mert megszerveznék a szállást az Oktatási Főnökségen. Üdv: Péter
Szerintem ez szimpatikus ajánlat, próbáljuk meg záros határidőn belül kitalálni, hogy hányan lennénk.
A magunk részéről: Gyurival ketten mennénk. Tóth Gábornak nincs netje, felhívom délután, hogy hányan jönnek.
Spanifer témához: nekem nincsenek fülek heggesztve az utánfutóra, ahova kiköthetőek, az övén vannak. Szóval nekem hosszabb kell hogy az alvázhoz köthessem vagy keresztbe alul.
Csörlő jó lesz, olyanra gondoltam! Drótkötél: Gyuri valahonnan bontotta vagy használtan szerezte a mostanit. Nekem jó lenne bármilyen, ami elbírja :)
Holnap hozom el a futót. Igazából ma lett kész, de melóban vagyok :( Különben délután már úton lennék....
Jóvanna :) Én nagyon nagyon tudnék örülni egy állandó, biztos pályának....
Lényeg a lényeg. Csörlő ügyben írtam még anno, sikerült találnod? Kéne hozzá drótkötél is, meg spanifer is, úgy 4db. Zártszelvény is, de azt valszeg egyszerűbb helyben megvennem.
Más: aki jönne holnap Börzsönybe: találkozó fél tízkor az állomáson. Feltehetőleg itt-ott havas a pálya, ezért udvariasan előreengedjük a vonatot, ami visszaútban megáll Kisirtáson, ahol némi ünneplés, tűzrakás, szalonnasütés lesz. Mivel most a büfékocsi nem lesz felhúzkodva, így aki sütögetni szeretne, az maga gondoskodik az ellátmányról. Utána egy kis hajtányozás...
Az 1999-es vértesacsai falunapnak része volt a hajtányos töfögés is. Készült akkor pár perc videó az eseményről. Nem egy nagy valami, de volt ilyen is egyszer...
Ilyen vonal akadna.... Lelkesedés is.... De idő, pénz ???? Egy német ismerősöm is ilyen tevékeny (volt?) Csiszatolta a múzeális traktorjait, de közben a bejárónő kitakarította a lakást, egy távolbaszakadt pedig felásta a kertet.. F.
Itthon döglődöm megfázva, a net viszont megy az ágyból is. Levelezek a draisine.de -sekkel. Annyira sajnálom őket, teljesen leköti az idejüket a saját, 20km-es hajtányos vonaluk rendbentartása...értitek, saját vonal...
Legutóbb nem lehetett, mivel motoros cucc nem indulhat. Maga a program a -jóértelemben vett- hülyeségről szólt, ahol nem a győzelem volt a fontos :-) Nekem legjobban a verseny utáni rövid "városnézés" tetszett.
A hajtányverseny, amit említettem már, márc. 26-án, vasárnap lesz éjjel, a Szabhídon. Elvileg a hajtanyverseny.hu-n jelennek meg infók, de még a tavalyi van kinn. Az elérhetőségnek a rendezveny kukac kozlekkar pont hu-t adták meg idén, ott tudtok érdeklődni/jelentkezni. Bár személyesen is ismerem őket, rajtam keresztük is üzenhettek/kérdezhettek.
Légyszi, továbbítsd a magad csatornáin az időpontot, mert csak a te címedet ismerem, de a többiek se maradjanak ki a jóból :-)
Csak Verőcére/felé mentem, mert Nagybörzsönybe indultam, de nagyon későn. Ezért bekanyarodtam Kismarosra, ahol nem találtam senkit, így csak a verőcei hajtány vágányon mentem, a hid a utáni átjáróig. Onnantól már nagyon le volt fagyva.
Szánkótéma: Nagyirtáson találtunk egy afféle faleközelítő vasszánkót. Felmerült az ötlet, hogy az első útátjáróig lehúzzuk és vissza, de aztán mégis mégse, beértük a proto-hajtány-rom felhúzgálásával.
Egyébként az erdő csodaszép volt, szokatlanul sok vadat láttunk. Gyurival kicsit elmerengtünk az elmúlt börzsönyi éveken... nem tudjuk megunni. Volt olyan időszak, hogy szinte minden péntek délután itt rontottuk a levegőt. Ezt a régi szokást tervezzük idén feleveníteni.
Én is eféle szerkezetet szeretnék építeni, és rám is rámférne némi továbbképzés. Nem megyünk el hozzá együtt valamikor? Bár én igazság szerint ki szeretném próbálni...
Mivel én vizuális ember volnék, és a tudomány jelenlegi állása szerint sem a telefon, sem a email nem képes tárgyak átvitelére, ezért jelöljük be a C megoldást. :-)))
A most péntek délután nem jó. Márc. 15 körül nem lesztek Királyréten?
Azthiszem megfertöződtem én is. Még tavaly kaptam egy dvd-t kopaszhaj topiktárstól, abban lehetett valami vírus. Állandóan a hajtányos filmeket néztem. Egyre jobban rosszabbodott az állapotom, és az elmém is egyre jobban kezdett homályosodni. Csak egy mondatot tudtam ismételgetni: "hajtányt akarok építeni"
:-)
Mivel villanypásztor volnék, ezért a motoros meghajtást elvetettem, inkább Urbán topiktárs biciklis-villanymotoros vonulatán indulnék el.
Mikor lehetne elkapni titeket egy kis eszmecserére?
Persze, mert többnyire többen megyünk, és a szerencsésebbek elvontatják a dögöket. Én benzin kifogyás miatt toltam egyszer két km-t, nem volt nagyon rossz, csak égtem, mint a kalapács. Az első 577 m-nél hosszabb utam volt.
Yossarian: részvétem... Szerintem a hajtányos csapat összesen nem tolt ennyit hajtányt. Legalább sör volt nálatok, hamár úgysem kellett vezetnie senkinek? :-)
Ez igaz, ettől függetlenül azért egy sima mezei hétköznapon többet lehet hajtányozni
Ebben igazad van, de egy sima hétköznapra nehezebb is összehozni mindent és mindenkit. Ennyi idő remélhetőleg elég lesz, hogy mindenre sor kerüljön.
Az éjszakai a legjobb buli! :-))) Főleg alagútban, lekapcsolt villannyal :-).
Nekem is van egy ilyen maradandó élményem: Hármashegyalján a baknál voltunk, késő délután. Visszatoltuk a P-484-et az első útátjáróig, hogy megfordítsuk. Utána indítás - semmi. Sehogy. Betolás. Semmi.
Nehezen adtuk fel; nem volt kellemes rájönni, hogy most egy 17 km-es PVG tolás következik éjszaka, a sűrű erőben...
De a városi szakaszon sem volt jobb érzés, ahol mindenki furcsán bámult minket.
Ja, és persze nem értem el az utolsó vonatomat Csapókerten :-)