megnyugtató :) csak az újságban pl azt olvastam, hogy volt olyan hely ahol 150 km/h-ás széllökéseket mértek. És azért az úgy nem gyenge. Gondlom azért nem lehet valami nagy élmény ilyenkor le és felszállni
Volt/van a vulkán mizéria ugye ahol többször lezáraogattak reptereket, bár most pl magyar repterek emiatt nincsenek lezárva, viszont kérdésem az volna, hogy a mostani viharos időjárás miatt nem lehet megint lezárnak reptereket? Késés szerintem tuti lesz, bár nem értek a repülőkhöz, csupán kíváncsi vagyok hogy mennyire bírják ezt jól a gépek.
Az utóbbi években kevés dolgom volt Budaörsön, nem mintha Ferihegyen többet lettem volna, eltekintve a valamilyen okból (utazás, vendégfogadás) kötelező megjelenésektől. A Fedőt is rég láttam, a Zolinak meg akkoriban még csak Cessna szakszója volt, de ha közben AN-2-est is szerzett, akkor onnan csak egy ugrás a lidva. Utóbbiért kicsit irigylem, utasként én is kipróbáltam de azért az nem ugyanaz...
A HA-LIX állítólag csinált három sétarepülő kanyart repülőteres protokoll vendégekkel, talán Veresnek is ölbe kellett volna venni egy-egy utast, akkor megúszhatta volna. Már ha igaz ez az urban legend, mert egyébként elég brutálisan hangzik, úgy hogy én csak remélni merem, hogy valami vaklárma vagy műbalhé az egész. Legalább is nem igazán életszerű.
Nem tudom. De nem lepne meg, hogy ha valami lelkiismertes dógozó szépen bepötyögte volna a monyitoron látott lajstromjelet a rencerbe, az meg automatikusanilagice kipostázta volna a számlát... :-))
Egy repülős fórumon olvastam, hogy "Veres Zoltán nem kért egy fillért sem a csodálatos légi bemutatóért (Bud 60), a repülőtér viszont kiszámlázta neki a fel és leszállási díjat." Mondjátok, hogy nem igaz!
Arról nem ír az újság, mit keresett a gépen 3 db csíkkal a Sajtos Zoli? Nekem úgy tűnt a hülyegyerekek kis videóján, hogy a két pilótaülés foglalt volt, a Krauth Peti egyértelműen felismerhető de a cpt ülésben se a Zoli ült, az erőgépeket meg a Fedő személyesen szokta felügyelni. Sajtos volt a steward? Én pár éve már nem veszek nyomtatott újságot, bár postán még mindig jön néhány külföldről. Nem takarékossági okokból, hanem így is túlteng a papír nálunk.
Azért volt némi hiányérzetem a meghívottak körét illetően... Talán lett volna néhány név, akik a repülőtér történetében (Malév - LRI - BA Zrt. /magyar-angol-német tulajdonos ellenére/) tettek valamit ezért a nyamvadt reptérért - és még élnek. Igaz, róluk csak a beton, az épületek, a műszerek beszélnek... De így van ez, szokni kell, gyökértelen manager-ek, érdektelen (vagy éppen "lenyomott" átmeneti) vezetés, utolsó pillanatú szervezés, mi kell ennél több... Kár, mert talán magunk is tudtunk volna hozzátenni valamit az "ünnep" fényéhez, bár lehet, hogy csak nekünk ünnep, másnak csak gond meg kiadás... Talán a hetven éves jubileumon más lesz a helyzet... (???) Üdv, 50+
A szülinap alkalmából nemcsak a Skanzen, hanem a reptér is rendezett egy 24 órás virtuális légiforgalmi irányító napot. Összesen 431 járatot irányítottak az IVAO által szervezett eseményen, a BA-tól tortát, a Hungarocontroltól rengeteg szendvicset és üditőt kaptak a résztvevők. Szombaton pedig éjszakai reptérbejárásra vittük el őket.
Bakker, erről nem is hallottam :DDD Ez durva. Az én kislányom meg bőszen készül a pályázattal, amit a lufthansa hirdetett meg az általános suliknak... hátha megnyerjük a repjegyet, vagy a ferihegyi bemutatós dolgot :D
HűűűűHaaaaa :D Ezt azért nehéz elképzelni, hogy senkinek nem tűnt fel a szerkesztőségnél... legalább elnézést kértek a bakiért? Ilyenkor szokás...:) A repülő múzeumban pont volt ennek ( és a motoros repülés 100. születésnapjára!! egyébként :) ) egy virtuális légiforgalom irányítós program, a kisebbik fiamék osztálya volt és nagyon élvezték! :)
Nem voltam itthon, csak most tudtam átnézni a tudósításokat a 60 éves banzájról. Azért az RTL KLUB kitett magáért: 60 éves a Malév... És ez az inzert az egész riport alatt következetesen ott olvasható. Press 2010 Hungary :-(
Így, ahogy mondod! Ugyanis ezzel az életlen és elmosódott képpel azt szerettem volna - művészileg - kifejezni, hogy ez a gyönyörű koros gép ( LIX ) már lassan a feledés homályába vész, minek következtében az emlékeinkben is életlen és elmosódott lesz csakhamar!
Na, milyen szépen meg lehet magyarázni egy sz.r képet művészileg?! :D :D :D
Eszembe jutott a sztori, ami az AN-225 érkezésekor történt: Álltunk vagy százan, szépen, egysorban a betonúton,(így nem lóg bele senki a másik látószögébe) filmezve-fotózva a Mrija gurulását, amikoris egy "kedves hölgy kilépett vagy két métert a sorból, esernyővel a kezében és a mobiltelefonjára vette az eseményt, alig száz ember felvételét tönkretéve. Akkor leállítottam a kamerát és üvöltöttem egy kicsit. (lehet, hogy előszedem a felvételt és csinálok egy fotót a képernyőről, csak neked. :-)
Ha elmondom, hogy csináltam, szerintem lehidalsz! :D
A videokamerával készített felvételt lejátszottam a tévén, és a tévé képernyőn látható képről mobil telefonnal készítettem a képet!!! EZ ÁM A CSÚCSTECHNIKA MI??? :D :D :D
Egyébként a videokamerával készített felvétel tényleg jól sikerült, viszont az ott - szintén mobillal - készített képeim vagy túl kicsik lettek, vagy ha akár csak egyet is ,,zoom-oltam" rajta máris pixelesedni kezdett, nem beszélve arról, hogy a plexifal is igencsak keresztbe tett nekem, mert az meg vissza tükröződött! Lásd ez a kép!
Nahát, illő lesz már nekem is beszereznem egy fotómasinát, mert ilyen képek láttán csak irigykedni tudok egyelőre. Merthogy nálunk is igen komor felhők jártak a napokban, és láthattunk hatalmas, csodaszép Cb-ket is kifejlődésük közben. El is áztunk a hétvégén néhányszor, amikor nem menekültünk le időben a gyakorlódombról...
Tényleg nem verseny, de azért biztos, ami biztos alapon jól megfenyegettem a betonon Mediair kollégát, hogy agyonütöm, ha előttem meri közzétenni a képeit. :-)))
Különleges pillanattal ajándékozott ma meg az egyes terminál, a LI-2-es és az időjárás együttesen. Fontos hangsúlyoznom, hogy a képen semmiféle átalakítást nem csináltam a leméretezésen kívül. Így "jött ki" a gépből. :-)
Más: "A legfrissebb jelentések szerint Spanyolországban 19 légikikötőt beleértve Barcelona zártak le az izlandi vulkán okádta hamufelhő miatt." - f1-live.hu
Szerintem nem olyan gáz ez a tető és a hó se csúszik le róla olvadáskor. A szigetelés belülről is lehet, valamint a mostani A-n, B-n sincs komolyabb anyag a lemezen kívül (látszólag). A T1-en minden télen a tűzoltókat kell aktiválni a hócsúszás miatt (előtető), erre senki nem gondolt, itt remélem számításba veszik a telet. Ami meg az üveget illeti, pont most vettem ilyen színű fóliát a bukóablakra, nekem bejön ez a design. :)
Holnap dolgozói családi nap lesz, de érdemes kijönni. Közel vannak a teraszhoz és a hallban nagyon érdekes fotókiállítás van az elmúlt 60 év MTI-s fotóiból.
Az emlitett eset a tranzitban volt a kapuknal. Tererosseg volt, csak kapcsolat nem. Nyilvan a juzerek az ingyenest szeretnek hasznalni. Ez van, a pannonnak ciki. (de kozvetve a BA-t fogjak szidni az utasok)
Megérkezett a "csapat". Szépek voltak és méltóságteljesek. Népes újságírócsapat volt kiváncsi az eseményre. Jó lesz két napig látni őket az egyes terminálon. A "retro" határőr ugyanúgy összeszorult a gyomrom, mint anno, de most a zord tekintetet felváltotta a mosoly.
BKK: A Pannon free wifije megy, csak nagyon gyenge a térereje, legalábbis a csarnokban, ahol a legtöbben használnák. A tranzitban jó a vétel, a bejárat után közvetlen a plafonon van az antenna. Ha sokan használják nem enged fel, gondolom limitálva vannak a kapcsolatok száma. T-Mobile jól megy, viszont az nem ingyenes.
Nem még nem! legalábbis most néztem rá egy ilyen repülőradarra és egész írország fölött nincs egy darab repülő sem csak Dublin fölött 1. úgyhogy a nyugati részek szerintem még zárva vannak Anglia felett oldották fel...
Boldog szulinapot! (Bar nem kozvetlenul airport, de az enyhen szolva ciki, hogy nincs, illetve nem mukodik a wifi az A terminalon. Tobbszor kerdezik az utasok, hogy akkor most mi van?)
Szombaton ünnepeljük a Ferihegyi repülőtér 60. születésnapját. A LI-2 és az AN-2 érkezése reggel 9:15 és 9:30 között várható. Mivel a hivatalos programra nagyon hamar beteltek a helyek, ezért a spottereknek azt ajánljuk, hogy a szokásos pályavégi helyekről fényképezzenek.
Délután 3 órától szabad a bejárás az 1-es terminál teraszára, ahonnan kitűnő kilátás nyílik a születésnap alkalmából kiállított oldtimer repülőgépekre. Ezen kívül mindkét terminálon fotókiállítás várja az érdeklődőket. Akik a helyszínen kitöltik a nyereményszelvényt, azok között 2x2 darab repülőjegyet sorsolunk ki.
Kísérőrendezvényként szombaton déltől az IVAO virtuális légiirányítási rekordkísérletet tart 24 órán át a ROK épületében.
(Lehet, hogy jól tudod. :) Én is így emlékeztem jópár 154-es mozgását végignyáladzva annak idején. :) Ha úgy érted a "középen"-t, hogy a vezérsík tetején egy villogány, meg függőlegesen kb. egy vonalban, a törzsfarok alján is egy, akkor így van. A túb-on van csomó felszállásról videó, Malév is, tehát a B2-kön is volt/van. Itt egy Balkan Holidays, mellette az ajánlottakban meg egy Maléves: http://www.youtube.com/watch?v=x1uWFfOO0V8 )
Na ja, mondjuk állandóan csinálja a feszkót, az biztos. :) Amúgy Olaszországban valóban leállították a belföldi repjegyeik foglalását az új belföldi utazási szabályok miatt... Aztán megegyeztek a hatóságokkal, hogy továbbra is kell személyi/útlevél a repülőkre, és újraindították a foglalást. Szóval, van, amikor nem kacsa. :) A többi világos, főleg a Wizz-Ryan átfedések csekély száma, lehet, hogy ez (is) ok, nemtom.
Michael O'Leary-nek egy szavát se hidd, állandóan csinálja a feltűnést. Szerezt a középpontban lenni, és nagyon szereti az ingyenreklámot pl.: fizetős WC, utasok maguk viszik ki és rakják be a gépbe a feladott poggyászokat, kivonul Olaszországból, vagy a túlsúlyos utasoknak többet kell fizetni... ez mind kacsa. Nem hinném, hogy olyan nagy kivonulása lenne, mert igazából be se vonult. Azt se feledd, hogy a Wizz és a Ryan tulajdonosai (befektetők) megegyeznek, tehát nem lesznek egymás konkurenciái, ahogy eddig sem voltak, sőt! Bergamo, és Weese Ryanair bázik, és a Wizzair hordja rá az utasait Budapestről.
Szerintem ez a bpi Ryanair bázis kamu, így próbálkozik az olcsóbb illeték reményében. Azt kívánom, hogy ne legyen igazam, inkább legyen napi 25 járata!!!)
Áh, csak kibújt belőlem a szerkesztő, ne figyelj rám. :)) Amúgy örvendetes hír a járatbővítés, a 4U-é is.
Mit árulhatsz el a Ryan-féle hisztiről? :) Úgy értem: mennyire volt komoly az ajánlatuk a 25 új célállomásról, és mennyire megszokott kérés, nemzetközi összehasonlításban, hogy Ti járjatok el a navigáció és a handling felé az ő érdekükben?
Sőt, az orrán át még fúrótorony-alkatrészek is beférnek. :) De lovat és autót többször szállítanak, és a nyitható orr izgalmasabb a nagyközönség számára. Egyébként jogos a kritika, de most ez a fogalmazás tűnt célravezetőbbnek.
A helyszín egy Tu-154-es pilótafülkéje, a szereplők pedig Sanyi bácsi kollégái és egy hülye utas, aki előrejött műszernézőbe. - Egyet áruljon el nekem, pilóta úr. Azt még értem, hogy nappal hogyan repülnek, mert ugye látják a földet, hogy merre járnak. De ilyenkor, éjszaka hogyan? Hiszen nem látni semmit! A kapitány kimutatott az ablakon. - Éjszaka még egyszerűbb. Látja, ott van két villogó fény a szárnyvégeken, egyszerűen azok között kell tartani a gépet. Az utas leesett állal nézett. - Aha, hát ez tényleg egyszerű.
Torony: Hogy ne csapjon túl nagy zajt, legyen szíves, forduljon 45 fokkal jobbra Pilóta: Milyen zajt csaphatnánk mi 35000 lab magasan? Torony: Olyan csörömpölősét, mint amikor a 707-esük összeütközik az előttük levő 727-essel!
Attól függetlenül, hogy nem értek egyet a Ryanair üzletpolitikájával, valamint OLeary-ről is megvan a véleményem, tök igaza van! Remélem ha tőlünk is kivonul, átveszi a desztinációit a Wizzair, szerintem Ferihegynek nem fog hiányozni.
Íme a cikk: Nem fizet a Ryanair - "Viszlát a bíróságon!"
A Ryanair támadást indított a brit légügyi hatóság ellen a vulkáni hamu ügye kapcsán és közölte, hogy csak a jegyárat téríti meg.
Michael OLeary, a fapados Ryanair elnök-vezérigazgatója szerint "abszurd dolog", hogy cégének sok ezer eurót kell fizetnie valakinek, akinek a repülő jegye esetleg csak néhány euróba került. OLeary szerint a Ryanair csak az utasok menetjegyének eredeti árát téríti meg, és nem többet, ezzel potenciálisan vállalva az összetűzést az ír légügyi szabályozási bizottsággal és az EU-val. "Vállaljuk, hogy a bíróságon találkozunk velük, mert őszintén szólva úgy gondolom, ez jó alkalom a légitársaságok részére, hogy leleplezzék ezt a nonszenszet"
(azért tettem ebbe a topicba, mert korábban itt is szó volt róla, volt belőle vita)
After 2013 passengers will no longer have to hand over expensive bottles of perfume or aftershave at airport security as the ban on liquids is due to be lifted. The European Union will end current restrictions on liquids in passengers' hand luggage by April 2013. New screening equipment capable of detecting liquids will have to be installed by the deadline, the EU executive announced.
The ban on liquids in containers larger than 100ml came into force in Europe 2006 after British police uncovered an al-Qaeda plot to blow up transatlantic airliners bound for North America using bombs made from liquid explosives. Three Britons were jailed for life in September 2009 for their plan to destroy at least seven aircraft using explosives hidden in soft-drink bottles.
"By 29 April 2013 at the latest, all liquids will be allowed in cabin baggage and will be screened," the European Commission said in a statement. As a preliminary step from April 2011, bottles of duty-free drinks and perfumes bought at third country airports or onboard third country airlines will be allowed if they are carried in tamper-proof bags and screened.
Another two years seems like quite a wait, but apparently that is due to the high cost of technology. "The ban was always meant to be temporary but scanning technology is expensive and has been slow to develop," a Commission spokeswoman said.
Nem tudom, hány éves vagy, de ha fiatal, akkor érdemes lehet megpróbálni egy öböl menti munkát. Kicsit ugyan lélekromboló, de adómentes jövedelem, néhány évet ki lehet bírni, meg lehet tanulni olyan dolgokat, amiket Magyarországon nem látsz, az időd se haszontalan munkanélküliséggel telik, lehet onnan utazni, világot látni, bulizni, az idő is jó, stb. Onnan ismét munkát találni Magyarországon viszont nehéz. Ugyanakkor az összespórolt pénzből tudsz venni magadnak egy lakást Magyarországon, ami némi létbiztonságot ad a későbbiekre. Valamit valamiért.
De ha újra beindulnak a karbantartások, a C vagy éppen D check-ek, akkor több ember kell majd, mint ami most van. Érthető, hogy leépítés volt 2009 szeptemberében is, mert sajna én is beleestem. De szeretnék újra dolgozni a szakmámban. Csak egyenlőre nem tudom mikortól tudok.
Válság van a légiközlekedésben. A légitársaságok elhalasztanak minden karbantartást, amit csak lehet.
Ezen belül a pletykák szerint Lufthansa Technik Budapest valahogy sosem muzsikált olyan jól, ahogy a tulajdonosai szerették volna. Az ACE-ból meg a Malév minden pénzt kiszív.
Budapesten is megy ez a videó a biztonsági ellenőrzés előtt, sorban állás előtt jól látható helyen, nem csak Amszterdamban. Az összes check-in pulton is ez megy, valamint ki van táblázva 20 méterenként emberméretű plakátokon is, néha még fel is buknak benne az utasok és van aki így se olvassa el. (arról nem is beszélve, hogy immár 4. éve hatályban van a folyadék szabályozás) Nem biztos, hogy mindenkitől szó nélkül kidobják, gondolom a vizsgáltra való utas beleegyezését se minden alkalommal kérdezik meg. Ezek egyéni tapasztalatok.
Amszterdamban ez azért kivétel. Általában előtte mindig megkérdezik, hogy vajon csak nem folyadék van a tatyóban? És utána dobják ki a cuccot.
Minden kapu felett folyamatosan megy a monitorokon egy demofilm, amelyben egyértelművé teszik, hogy miként kell átmenni az ellenőrzésen, mit lehet és mit nem. Még a dyslexiásoknak is egyértelművé teszik, de ennek ellenére.....
Pálinkával a torkát fertőtleníti, a kézfertőtlenítővel a pálinkásüveg nyakát akarta. :) A pálinkát nem a Duty-Freeben vetted véletlen? Ott bent már úgy tudom megteheted.
Nekem svédországban egy fél literes felbontott eperlekvárt úgy kikellett dobnom, mint a sicc!! Gironában kivételesen semmi gyanús nem volt nálam, de egyébként alig nézték, hogy mi újság... Meg is lepődtem. Elég sokat utazok a munkám miatt, és az a tapasztalatom összességében, hogy sok helyen alig bagóznak ránk az ellenőrzésnél... viszont van olyan, ahol már tényleg túlzásba viszik!! Annyira tudom ezt úúúútálni!
Teljesen igazad van, viszont az elméleted szerint Amsztiban is meg kellett volna hogy kérjenek, nem óhajtom-e megkóstolni. Ha már engedélyt kérnek a vizsgálat megkezdésére, ez is bele kéne hogy férjen, nem? :)
Bébiételt fel lehet vinni, lehet a Nutellát abba a kategóriába vették, gondolom kisgyerekkel utaztatok. Úgy tudom a jogszabály szerint 100ml^ üdítőt akkor se lehet felvinni, ha az utas megkóstolja, a legtöbb reptéren már "kocsmázni" sem lehet a biztonsági ellenőrzés területén (ez érthető).
Milánóban Te magad tesztelted a folyadékot (ittad) tehát nem veszélyes a repülésre. Amsterdamban azonban a táskádban volt, vagyis ki tudja milyen lötty van :-))) benne? Ezért, kérdés nélkül kuka. Bár ha nagyon alaposak, akkor megkóstoltatják és ha átégeti a torkodat, akkor nagy valószínűséggel az nem üdítő.
Én nem tudok iható robbanóanyagot mondani, lehet azért nem szólt a zolasz, mert ő se tud.
:-)
A déliek a lazaságon, lustaságon kívül azért rugalmassággal is rendelkeznek sok esetben. És ha az előbbiek nem is, de az utóbbi azért pozitív tulajdonság.
Gironában a spanyolok nekem felengedtek egy félig kiürült 750grammos nutellát. És még csak nem is az volt, hogy nem vették észre, mert teljesen kipakoltatták a táskám más miatt. :-)
Szerintem aki megjelenik a biztonsági ellenőrzésen, az valószínűleg beleegyezik abba, hogy megvizsgálják. Ha kivetnivalója van ellene nyugodtan visszafordulhat, senki nem kötelezi rá, hogy átessen az ellenőrzésen. Mikor bemegyek a bankba ügyet intézni, tőlem se szokták megkérdezni, hogy "megengedi hogy elintézzük bankügyeit?" Mivel azzal a céllal megyek oda, feleslegesnek is tartom, hogy minden ügyféltől ilyet kérdezzenek.
Milánóban tavaly nyáron úgy mentem át a mágneskapun, hogy közben a 2 literes vizet szlopáltam. Egy férfi volt a kapuban, két biztis meg a monitort bambulta és rám se bagóztak. Viszont ha megkérdezték volna tőlem, akkor biztos én is másképp vélekednék róluk, de sajnos nem álltak velem szóba (pedig talán kellett volna). Sőt, ennek ellenkezője Amszterdamban, a kézipoggyászt úgy kinyitják és dobják ki belőle az üdítőt, hogy meg se kérdeznek. Mire hozzáférek a csomagomhoz a röntgenezés után, már nincs benne a folyadék.
Olaszországban, Belgiumban, Németországban az volt a benyomásom, hogy nagyon figyelnek arra, hogy meglegyen a kifejezett beleegyezés. Egyszer például vissza is kérdeztek, mert nem értették tisztán az igent.
Ha nem veted alá magad a biztonsági ellenőrzésnek, akkor az ellenőr nem enged tovább, nem tudsz elutazni, magyarul kizárod magad az utazásból.
Azért kérdezi meg, mert lehet vallási, egészségügyi vagy bármilyen problémád (kb sok pénz van nálad, amit nem osztanál meg a többi utassal), minek okán esetleg motozófülkés átvizsgálást igényelsz, elkülönítve a többi utastól. Napi 3-4 ezer utastól természetesen nem fogják megkérdezni, de ha az ellenőr úgy ítéli meg, hogy ezen okok egyike fennállhat, akkor felteszi a kérdést. Valószínűleg teljesen átlagos/normális utasnak véltek Ferihegyen, ezért nem kaptad meg a kérdést.
Nem tudom, Ferihegyen hogyan működik, mert ott még nem sípoltam be amikor átmentem a fémdetektoros kapun, de több más EU-országban tapasztaltam a következőt: kapu sípol, egy velem azonos nemű, biztonsági vizsgálatot végző személy udvariasan megkérdezi, hogy megengedem-e, hogy kézileg átvizsgáljon? Addig nem teszi ezt meg, ameddig nem mondom, hogy oké. Gondolom, erre van egy EU-előírás, de nem találtam meg a neten.
Mi történik, ha a kérdésére nemet mondok? Tudja valaki, mi erre a szabály?
Szia, drukkolás prolongálva hazatértedig! Érezzétek nagyon jól magatokat és nézz meg mindent alaposan, hogy el tudd mesélni!:):):)
A kérdésedre sajna nem tudom a választ, legutóbb easy-vel és malévvel repültem, a wizz már nagyon régen volt, jelenleg el se tudok a honlapjukon igazodni!:(
Úgy tűnik, hogy holnap reggel el tudok utazni Barcelonába, a Wizzair-nél nincs járat törlés:) Most csak az a gondom, hogy szerdán jönnék haza és nem engedi még kinyomtatni a beszállókártyámat:( Ennek mi lehet az oka? - 7 nappal lehet az utazás előtt
Hopp, egy másik topikban további bizonyíték a rendelet mellett, amely megerősíti, hogy el kell látniuk az utasokat kajával stb.:
"a Wizz Air, az európai diszkont légitársaságok szövetségének (ELFAA) tagjaival együtt azt kérte az Európai Bizottságtól, hogy enyhítsenek az utasjogok szigorán, és tekintsenek el a 261/2004 rendeletben foglalt, a légitársaságokra vonatkozó ellátási kötelezettségtől."
Vulkán -> törlés -> jegyárvisszatérítés/átfoglalás kötelező (ezt tökre maguktól el is végezték) -> ellátás elvileg kötelező (sikoltoznak a cégek) -> de nincs pénzbeni kártérítés (mert vis maior).
Egyébként az eredeti, napokkal ezelőtti vita csupán a jegyárról szólt, most jött be mól olvtárs által az ellátási kötelezettség is.
Összetett dolog ez, hát nem egyszerű a jogszabályalkotás. :))
A 9. cikk rendelkezik a szállásról, élelemről, telefonhívásról, email/telex/telefax küldésének lehetőségéről, a különböző eseteket taglalva. Az 5. cikkben is említik, hogy törlés és átfoglalás esetén 9. cikkben foglalt segítséget kell nyújtania a légitársaságnak. :)
Csak a pénzbeni kártérítés alól kapnak felmentést, ahogy írtam.
Na most más kérdés, hogy hogyan alkalmazzák ezt a légitársaságok.. Ez ugye EU-n belüli, közösségi légifuvarozókra vonatkozik.
Köszönöm szépen, csak ennyit akartam nehogy félreértés legyen abból, amit az olvtárs írt. Arra ment a hangsúly, hogy gondoskodni kell a légitársaságnak az elutazni nem tudó utasok szállásról, ételről, italról, transzferről, kommunikációról stb., vagy nem. Szerintem nem, mól szerint igen. Azt állította ugyebár, hogy tömegével lesznek perek és légitársaságok csődjei várhatóak.
Picit bonyolultan van megfogalmazva ez a rendelet, de kis olvasással kihámozható: Jegyár visszatérítése, átfoglalás, ellátás jár rendkívüli járattörlés esetén is, kártérítés (a sávos, eurós) meg nem. Ennyi. :)
A kártérítés alól az 5. cikk (3) bekezdése mentesít, valóban. A jegyár visszatérítése alól nem. :))
Tökmindegy, hogy vulkán vagy nem vulkán okozta a járattörlést. A 8. cikk (1) bekezdés (a) pontja szerint "vételi ár" visszatérítésére vagy átfoglalásra jogosultak az utasok. A kártalanítás (ez a sávos, euróban meghatározott) valóban nem jár a rendkívüli körülmények (vulkán) esetén, de figyelem: ez kártalanítás. Ami mindenképp jár: az a jegyár visszatérítése (vagy átfoglalás).
Még egyszer, bár az olvtárs már belinkelte, de sosem árt újra elolvasni:
(3) Az üzemeltető légifuvarozó nem köteles kártérítést fizetni a 7. cikk szerint, ha bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.
Ugyanezt nem mondja ki sehol a 9. cikkről.
Íme:
5. cikk
Járat törlése
(1) Egy járat törlése esetén az érintett utasoknak
a) az üzemeltető légifuvarozó a 8. cikk szerint segítséget ajánl fel; és
b) az üzemeltető légifuvarozó a 9. cikk (1) bekezdésének a) pontja és a 9. cikk (2) bekezdésének megfelelően segítséget ajánl fel, valamint átfoglalás esetén, ha az új légijárat indulási időpontja ésszerű számítás szerint legalább a törölt járat tervezett indulását követő nap, akkor a 9. cikk (1) bekezdésének b) pontjában és a 9. cikk (1) bekezdésének c) pontjában előírt segítséget nyújtja; és
c) joguk van az üzemeltető légifuvarozó általi kártalanításhoz a 7. cikkel összhangban, kivéve, ha
i. a menetrend szerinti indulási időpont előtt legalább két héttel tájékoztatták őket a járat törléséről, vagy
ii. az indulás menetrend szerinti időpontja előtt legkorábban két héttel és legkésőbb hét nappal tájékoztatták őket a járat törléséről és átfoglalást ajánlottak számukra, lehetővé téve, hogy legfeljebb a menetrend szerinti indulás időpontja előtt két órával korábban induljanak és végső célállomásukat a menetrend szerinti érkezési időponthoz képest legfeljebb négy órás késéssel érjék el; vagy
iii. az indulás menetrend szerinti időpontja előtti hét napon belül tájékoztatták őket a járat törléséről, és átfoglalást ajánlottak számukra, lehetővé téve, hogy legfeljebb egy órával a menetrend szerinti indulás időpontja előtt induljanak, és végső célállomásukat a menetrend szerinti érkezési időponthoz képest legfeljebb két órás késéssel érjék el.
(2) A járat törlésére vonatkozó tájékoztatás esetén, az utasok részére magyarázatot kell adni a lehetséges alternatív közlekedési módokról.
(3) Az üzemeltető légifuvarozó nem köteles kártérítést fizetni a 7. cikk szerint, ha bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.
(4) A bizonyítási teher azokkal a kérdésekkel kapcsolatban, hogy az utast tájékoztatták-e, és ha igen, mikor tájékoztatták a járat törléséről, az üzemeltető légifuvarozóra hárul.
7. cikk
Kártalanításhoz való jog
(1) E cikkre való hivatkozáskor az utasok az alábbi összegű kártérítést kapják:
a) 250 EUR-t minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőútra;
b) 400 EUR-t minden 1500 kilométernél hosszabb Közösségen belüli repülőútra és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőútra;
c) 600 EUR-t minden, az a) és b) pontba nem sorolható repülőútra.
A távolság meghatározásánál azt az utolsó célállomást kell alapul venni, amelynél a beszállás visszautasítása vagy a járat törlése miatt az utas érkezése késik a menetrend szerinti időponthoz képest.
(2) Amennyiben az utasoknak a 8. cikk szerint átfoglalást ajánlanak végső célállomásukhoz egy olyan alternatív légijáraton, amelynek érkezési időpontja annak a járatnak a menetrend szerinti érkezési időpontjánál, amelyre eredetileg jegyet váltottak legfeljebb
a) két órával későbbi, az összes 1500 kilométeres vagy annál rövidebb repülőút esetében; vagy
b) három órával későbbi, az összes 1500 kilométernél hosszabb Közösségen belüli repülőút tekintetében és minden egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőút esetében, vagy
c) négy órával későbbi, az a) és b) pontba nem sorolható összes egyéb repülőút esetében,
akkor az üzemeltető légifuvarozó az (1) bekezdésben előírt kártalanítást 50%-kal csökkentheti.
(3) Az (1) bekezdésben említett kártalanítás kifizetése készpénzben, elektronikus banki átutalással, banki átutalással vagy bankcsekkel, illetve az utas írásos beleegyezése esetén utazási utalvánnyal és/vagy más szolgáltatásokkal történik.
(4) Az (1) és (2) bekezdésben említett távolságokat a gömbi főkörön mért távolság módszerével kell mérni.
9. cikk
Ellátáshoz való jog
(1) E cikkre való hivatkozáskor az utasoknak díjmentesen a következőket kell felajánlani:
a) a várakozási idővel ésszerű arányban étkezést és frissítőket;
b) szállodai elhelyezést az alábbi esetekben:
ha egy vagy több éjszakás ott tartózkodás szükséges vagy
ha az utazónak a szándékaihoz képest tovább kell ott tartózkodnia;
c) szállítást a repülőtér és a szálláshely (hotel vagy egyéb) között.
(2) Ezenkívül az utasoknak díjmentesen két telefonhívást, telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését kell felajánlani.
(3) E cikk alkalmazásakor az üzemeltető légifuvarozó különösen figyelmet fordít a csökkent mozgásképességű személyek és az őket kísérő személyek szükségleteire, valamint a kíséret nélkül utazó gyermekek szükségleteire.
Amiről beszélsz akkor él, ha a légitársaság hibájából eredően adódik. Ha be tudod bizonyítani, hogy a Malév gépek miatt tört ki a vulkán, akkor nyert ügyed van! :)
Ki tudnád ollózni a vulkánról szóló kártérítési kötelezettség részt a jogszabályból, ha megkérlek? http://www.malev.hu/Root/MalevDocuments/TravelInformation/costumer/EK261_2004.doc
Gondolom, erre a rendeletre hivatkozol: EU Directive 261/2004
Na mármost, ez nem csak azt mondja ki, hogy vissza kell fizetni a repjegy árát vagy átfoglalást kell biztosítani, hanem azt is, hogy amennyiben az utas az átfoglalást választja, az indulási időig gondoskodni kell róla: szállás, étel, ital, transzfer, kommunikáció. Mindezt vis maior esetében is. Vis maior esetén egyedül a kompenzációs összeg (rövid távú utak esetén 250 euró) megfizetésének kötelezettségétől mentesül a fuvarozó.
"a légitársaság nem tudja elvinni az utast vis maior miatt, de mivel a gép sem szállt fel, ezért költsége sincs rá."
Ezt ugye nem mondtad komolyan. Miért ne lennének költségei?
Tegyük fel taxis vagy (mondjuk a Zónánál, amiért tegyük fel havi 160k-t fizetsz), és két hétig nem mész dolgozni. Az le nem fuvarozott utasaidnak visszafizeted a vizeldíjjat, tehát nincs bevételed. Az autódon a hiteled ketyeg, a biztosítást ki kell fizetned (kötelező, casco), az autó parkolásáért fizetsz (a Malév is ezt teszi) és még sorolhatnám a kiadásaid. Természetesen az utasaid fel lennének háborodva, hogy nem foglalsz nekik szállást amíg újra nem kezdesz dolgozni.
Tudom, rossz példa, de kb ebben a cipőben vannak most a légitársaságok. Arról nem is beszélve, hogy indul a charter szezon, és épp most próbálnának kilábalni a válság okozta helyzetükből, hogy ismét talpra állhassanak.
Egy szó mint száz, örülhetnek azok a biztosítatlan utasok, hogy a két magyar légitársaság ilyen korrektül áll a dolgokhoz, mert peres úton nehezen és hosszadalmas úton járnának sikerrel a _kedves_ utasai.
A jegyárat visszafizetik, részben vagy egészben, attól függően, hogy hány kupon van még hátra leutazatlanul. Tudsz ellenpéldát? Még a fapadosok is szó nélkül visszafizetik a jegyárat. Az ilyen vis maior egyébként igenis okoz költségeket a légitársaságnak, nem úgy van az, hogy ha a földön van a gép, akkor költség sincsen.
Ha már ez a vulkános topik, akkor legyen egy kicsit biztosítós is. Biztosítást kötni, ha az ember utazik, általában érdemes. A konkrét helyzetben viszont ez sem sokat segít, ugyanis a vis maior esetekben a biztosító igen korlátozottan vállal bármit is.
Ha törlik a járatodat, a légitársaság vagy értesít, vagy nem, ha nem, akkor a honlapon szoktak lenni infók. Muszáj nekik visszatéríteni (ha nem az átfoglalás mellett döntesz, amelyet szintén muszáj biztosítaniuk), hiszen hatályos EU-rendelet szól erről! Konkrét példa: az Easyjet honlapján rá lehet keresni a járatom státuszára egy külön, új oldalon, kiindulási állomás szerint, és ha törlést ír, akkor a járat mellett két link van: egy az átfoglalásra ("free transfer"), egy másik pedig a visszatérítési formanyomtatványhoz ("refund"). A többi céget, mivel nem érint engem, nem tudom, de valahogy működik náluk is. :)
Az meg még érdekesebb, hogy amikor valaki szerződést köt (utazást, repjegyet, biztosítást vásárol), nem nézi meg hogy mit és milyen feltételekkel vásárol.
Annyi forint csörögne a zsebemben, ahányan nem kötnek biztosítást, annak ellenére, hogy felajánlják neki.
Ha meg beüt a kaka, akkor indul a sirdogálás, meg a sz.rkenegetés, hogy mindenki hibás, csak ő nem.
Természetesen mindezek ellenére mélységesen együttérzek a mostani események minden érintettjével és nagyon sajnálom a kárvallottakat. Ez vonatkozik a légitársaságokra, repterekre és utazási irodákra is.
Fene érdekes a biztosító mindig kibújik minden fizetési kötelezettség alól... hihetetlen. így már csak a légitársaságok megértésében lehet bízni... hátha ők legalábbnormálisak lesznek.
Azonban a vonatkozó EU-rendelet alapján akár rendes, akár rendkívüli (vulkán) a járattörlés oka, a légitársaság köteles visszatéríteni a jegy árát, ha az utas ezt választja.
Ezt vontad kétségbe, Viricsi és Üveggolyó ezt állította. Meg az EU-rendelet is ezt mondja. :)
Pontosan! A kulcsszó a bizonytalanság. Azért azt tegyük hozzá hogy nem azért utazunk repülőn hogy oroszrulettet játszunk. Kockázat mindenben van,meg felelősök is,aki jegyet vesz joggal várja el hogy a maximális biztonságot nyújtsák számára, és szakemberek döntsenek helyette is olyan dologban amit Ő nem tud megítélni. A gazdasági intézkedések más tészta,sajnos elég sok emberélet ment rá a gazdaságosságra és a sumákolásra. El is tűnt jó pár légitársaság is,illetve repülőgép gyártó cég is.
A Lufthansa, együttműködésben a Max Planck Intézettel, egy A340-600-assal tesztel ma délután, 6 órán keresztül, valami mérőműszert is felvittek. A Lufi szerint ez "az első, átfogó mérés, amelyet európai légtérben végeznek".
Szerintem a helyzet valami olyasmi, hogy nem tudják az illetékesek, hogy mi a helyzet, és biztos,a mi biztos alapon igyekeztek a földön tartani a gépeket, mondván, abból baj nem lehet. Egyébként aki repülőjegyet vesz, az tisztában van azzal, hogy kockázatos dologra vállalkozik, még akkor is, ha a repülés a legbiztonságosabb utazási forma. Így szerintem jogos volna az az igény is, hogy aki akar, az repülhessen most is (nyilván nem a kráter felett kéne repkedni).
Remélem én is. A tudósokból indult ez az egész,pro és kontra, az előbb linkelt valaki egy hivatalos veszélyzónát, Erre itt egy másik na így legyen okos bárki is, mikor hivatalosnak mondható forrásból 2 totálisan ellentmondó képet látunk.
Mint írtam a BA és a KLM lerepült 1-1 útvonalat különböző magasságon, ez nem jelenti azt hogy mindenhol tiszta. Nyilván minél több gép van, minél nagyobb területet és több magasságot repülnek be, annál reálisabb képet kapnak. De ezek hiányában felelőtlen kijelentés bárki részéről azt mondani hogy biztonságosan repülhető az Európai légtér. Az emberéletek meg nem mérhetők gazdasági mércékkel, erre írtam hogy első a biztonság, majd ez után jöhetnek a gazdasági érdekek.
Nincs sajna, úgyhogy itt, a Repülőszerencsétlenségben, a Légiforgalmi irányítókban megy főleg a témázás. :)) Igen, a Lufi meg az AB is elégedetlenkedik, asszem a Malévba linkelte valaki azt a hírt pl.
Lejjebb írtam a KL és BA tesztrepülésekről, a KL szombaton FL410-ig merészkedett, a BA pedig FL390-ig. 100%-os cáfolat nincsen, az viszont biztos, hogyha a földön marad az összes repülő, akkor egy sem fog lezuhanni (a hamu miatt sem). Csak akkor hány cég megy csődbe, hány ember lesz munkanélküli, hány ország gazdasága bénul meg. Mert ugye legutóbb két évig tört ki ez a vulkán, ha jól olvastam. Két évet így kihúzni... Ma egy csomó gép repül, azokat nyilván a szokottnál nagyobb alapossággal vizsgálják át egy-egy lerepült szektort követően.
Az az ural gép 3-5 ezer méteren repült végig.Kíváncsi lennék ki az aki végig tud tesztelni minden négyzetkilométert, minden magasságon? Mivel meglátásom szerint sok helyen nulla a koncentráció, de van ahol 4 ezer van ahol 6ezer és van ahol akár 7-8 ezer méteren is előfordulhat, és még csak nem is kell hogy ez nagy terület legyen, elég épp belerepülni. Persze ha 1-2 gép tesztelget ennek igen kevés az esélye,viszont több ezer gép röpködése esetén a különböző magasságokban előfordulhat. Azt pedig tudjuk hogy igen sok légikatasztrófára igen minimális esély volt, és sorozatos hibák kellettek hozzá, de mégis megtörtént. Ráadásul nem volt ritka a rosszkor-rossz helyen tény érvényesülése sem. Igen sok probléma a dolgok elbagatelizálásából adódik. Természetesen lehetséges hogy ez esetben semmi kockázat nincs ebben, és abszolut nincs igazam. De ezt mivel lehet megcáfolni 100%-ban?
Szerintem teljesen felesleges a pénteki gép miatt már most parázni. A repteret, légitársaságot hívogatni meg pláne. Így is elég dolguk van azokkal, akiknek tegnap, ma vagy holnap menne a gépe, vagy ment volna...
Péntekig még bármi lehet. Lehet, hogy eldugul addigra az a vulkán, lehet, hogy rákapcsol, lehet hogy elfordul a szél, lehet, hogy nem. Bármi lehet, és az ellenkezője is. Rengeteg szakember próbálja megjósolni, mi lesz 1-2 nap múlva, azt talán még csak sejtik is. De hogy kedden megmondják, mi lesz pénteken, az lehetetlen. Gondolj csak a múlt hétre, pénteken fél Európa már zárva volt, mindössze két nappal a szerdai vulkánkitörés után.
Fritz Pachowsky, a Bécsi Műszaki Egyetem tanára szerint a vulkáni hamu légköri megjelenésére adott mostani reakció olyan, mintha az embert egy kis köhögés miatt rögtön az intenzívosztályra vinnék. (TU Wien)
Niki Lauda kritizálja a légtérzárat, az apró részecskék szerinte nem jelentenek problémát a hajtóműveknek, és szerinte már rég engedélyezni kellett volna a repülést. Akart egy tesztrepülés végezni VIE-SZG-VIE útvonalon, de nem engedték. A Bécsben leszállt Ural A321-esre hivatkozik, semmilyen károsodás nem volt a gépen, még az ablakokon sem, csupán elfogyott a benya, ezért kényszerleszálltak Schwechaton. Hivatkozik még az AUA a DLH szélestörzsűek átrepülésére, ahol szintén nem volt jele a károsodásnak.
Ez az érme egyik oldala. A másik az F-16-ok műszaki problémája,itt kimutatták a vulkáni hamu káros hatását a hajtóművekre és a Finn légierőnél detto. Meteorológus sem vagyok,csak józan paraszti ésszel, nem tudományosan, ugyebár különböző légáramlatok vannak akár kis területen is. Lehet hogy egy 10 négyzetkilóméteres terület 80%-án elenyésző koncentrációjú a hamu, de egy kis 20%-os vagy akár csak 10%-os területen nagyobb a koncentráció,mert a légáramlatok/ légörvények oda sodorják, és ha ebbe kerül a gép komoly következményei lehetnek. Felelőtlen dolog azt feltételezni hogy akár csak 1 ország felett is egyenletesen terül el a felhő, vagy akár csak egy megyényi terület esetében is. Azt hiszem ehhez nem kell se tudósnak,sem szakértőnek lenni. Csak nézd meg ha örvénylő vízbe olajat öntesz, az sem egyenlően keveredik el a vízzel.
A londoni VAAC matematikai számításokon alapuló véleménye alapján zárták le a légtereket a különböző országok. A szombaton a KL, vasárnap a BA végzett tesztrepülést, a gépeken semmilyen károsodásra utaló jelet nem találtak.
Laikusként én meg csak annyit mondanék hogy sok "szakértőnek" fogalma sincs semmiről, legfőképp arról hogy mikor melyik vulkán tör ki,vagy hogy hol lesz földrengés. Sok embernek, kutatónak ez egy lehetőség hogy a neve megjelenjen bármilyen médiában,rengeteg ellentétes információ, csak totóznak a kutatók is. A hamu gépekre gyakorolt hatását nem becsülném le, első a biztonság. Viszont hogy jóslásokba bocsátkoznak mert így történt 6ezer éve meg 800éve,stb... az egy baromság, honnan tudnának konkrét részleteket illetve kiváltó okokat. Ezek is csak találgatások, no meg 200 év távlatában egy 20éves eltérés sem nagy differencia. Tehát nem törvényszerű hogy most európa összes vulkánja ki fog törni. Persze ezt kicsit sarkosítva mondom. De ne menjünk olyan régre, mi is volt a tsunamival?! Akkor is paráztatták a tudósok a fél világot. Szinte már a himalája csúcsán is reszkettek hogy a szökőár elsodorja őket.
Hat ez pech. Te nagyon a rossz oldalon alltal most:)))
(igeretek nelkul: par perce jott meg emailben a vezigh. korlevele. Tartalma szerint a leheto leghamarabb indul minden ujra. Tobb desztinaciora suritot is beallit a ceg. Tovabbra is kerdeses viszont europa eszaki, eszak-nyugati resze, legalabbis a malev reszerol)
A cikk lényege röviden: egy holland csillagász, akinek a légköri por a kutatási területe, úgy véli, hogy teljesen őrült öltet volt a légiközlekedés leállítása. A sivatagi homokot sokkal komolyabb kockázatnak látja, meg ír valami űrszondáról is.
Csak szerdan es penteken van busz, s mivel reggel 10-kor indul, mar reg lekestem pentek delutan, amikor toroltek a jaratomat. Egyebkent amig a buszjegyet vasaroltam, az uzletkozpont tulajdonosa, ahol dolgozom, epp egy vendeget vitette haza a soforjevel Varsoba, Budapesten keresztul. Csak eppen nem tudta, hogy ittragadtam, akkor jott csak ra, amikor a buszjegyet lobogtatva visszaertem:-)
Nem tudom, passzol-e ide: de Volkskrant: Sterrenkundige: sluiting luchtruim 'volkomen knettergek'
WOERDEN - De angst voor de aswolk, veroorzaakt door de vulkaanuitbarsting in IJsland, is een hype. Er was vorige week vrijdagochtend al geen verhoogd risico meer voor vliegtuigen. Dat kan elke wetenschapper met enige kijk op atmosferisch stof berekenen.
Dat zei sterrenkundige Rudolf le Poole van de Sterrewacht Leiden dinsdag. Volgens Le Poole is het volkomen knettergek wat er de afgelopen vijf dagen is besloten over de aswolk en de gevolgen daarvan. De wetenschapper verwijt minister Camiel Eurlings van Verkeer dat niet de juiste deskundigen zijn geraadpleegd. Dan had hij zaterdag het Nederlandse luchtruim alweer kunnen openstellen en miljarden aan schade kunnen voorkomen. Atmosferische stof
Le Poole is gespecialiseerd in atmosferische stof. Hij toont met een rekensom aan dat eventueel schadelijke deeltjes al twee dagen na de vulkaanuitbarsting uit de aswolk waren gevallen. Deeltjes die nog in de wolk rondzweven, zijn zo klein en in aantal zo weinig, dat de asvervuiling van de wolk vrijdag al te vergelijken was met een clean room (een stofvrije ruimte) in de ruimtevaart.
Vliegtuigmotoren worden aanmerkelijk zwaarder belast door opstijgen en landen in woestijngebieden, waar zand door dust devils vaak hoog wordt opgevoerd. Dat zijn veel grotere deeltjes, die geen twee dagen de tijd hebben om uiteen te vallen. Ook het Saharastof, dat enkele keren per jaar in Nederland neerdaalt, is zeker ernstiger dan deze IJslandvulkaan, stelt de astronoom. Ziekte
Volgens Le Poole zijn alle beleidsmakers achter elkaar aan gaan hollen, toen één van hen donderdagavond meldde dat er een afgrijselijk grote gevaarlijke wolk op Nederland afkwam. Dat is de ziekte van de moderne samenleving. Wat de echte deskundigen weten, bereikt niet het niveau waar de beslissingen worden genomen, zegt hij.
De astronoom stelt voor dat de autoriteiten een ruimtesonde laten ontwikkelen die vulkanische aswolken kan bemeten en de ontwikkeling daarvan actueel kan bijhouden. Zo'n sonde kost ongeveer 250 miljoen euro, maar dat is een fractie van de kosten die nu zijn ontstaan.
azt meg lehet tutira (jójó, tudom hülyének tűnő kérdés...) tudni valahonnan, hogy este a Malév 23,40-kor (vagy 23,50-kor) Damaszkuszba induló járata fel fog-e szállni?
Mivel percről-percre változinak a körülmények (a köztes és a a célországban is) így elég nehéz bármit is mondani. Az "ügyfélszolgálatos" se tud szerintem semmit mondani, talán a legbiztosabb amit az interneten írnak, de ott is bizonytalan minden járat.
Szerintem nézegesd az weatheronline.co.uk-t, sajnos nem jól az előjelek.
A Budapest Airportnál van olyan telefon, amit felvesznek???? Reggel óta próbálom és semmi, hogy lehet, akkor tudakolódni a járatokról???? Segítsen valaki, aki illetékes!!!!
Néztem a Bud. hu-n, hogy Varsói, Prágai, Római Hurgadai, Colognai, Müncheni járatok is fel ill. leszálltak. Péntekig csak változik. Reggel óta próbálom hívni a Wizzairt meg a Budapest Airportot, de nem járok sikerrel:(
"A HungaroControl szakemberei egyeztetve a Nemzeti Közlekedési Hatósággal és a környező országok légiforgalmi szolgáltatóival 2010. április 20. 2:00 órai hatállyal döntést hoztak az ország Balassagyarmat-Szentgotthárd vonaltól keletre eső ellenőrzött légterére 6000 méter alatt vonatkozó repülési korlátozás visszaállításáról. Az ettől a vonaltól nyugatra fekvő területeket a repülési korlátozás várhatóan reggel 8:00 óráig nem érinti, ezt követően azonban annak keleti irányba történő kiterjesztése várható." - hungarocontrol.hu
"újra korlátozzák a légi forgalmat kedden hajnali 2 órától a Balassagyarmat-Szentgotthárd vonaltól nyugatra eső ellenőrzött légtérben, 6000 méter alatt, ettől a vonaltól keletre reggel 8-ig lehet repülni, ezt követően azonban várható, hogy erre a területre is kiterjesztik a légtérzárat" - Index.hu
Ami tény, hogy egyenlőre a Moszkva, Tel-Aviv és a charteket mennek (ami a B-t illeti).
Sziasztok! Most mi a helyzet Ferihegyen, milyen irányban engedélyezett a felszállás?? Úgy látom, amit engem érint Barcelona járható. Valakinek pontos infója?? Pénteken tudok menni????
Remélem nem casus belli, csak morfondírozok. Nem a szárnyas emberek ellen, csak ha már jog. A légitársaság azt mondja, visszafizetem a zsozsót, de ezzel kegyet gyakorlok, mert ugye vis maior.
Hát erre válasz. Nem Viricsi és Üveggolyó, hanem Te tudtad rosszul. Szép így, egyben látni az egészet. :)
Ugyanis az EC 261/2004-es EU-rendelet, ahogy lentebb olvasható ékes angol nyelven, a vis maior ("extraordinary circumstances") esetén csak a kártérítés alól mentesíti a légicégeket, az átfoglalás és a jegyvisszatérítés alól nem kibúvó. Q. E. D.
Külön ajánlom figyelmedbe az általam nagybetűkkel kiemelt mondatot... (elnézést, hogy angolul idézek, de nem volt érkezésem lefordítani a rendeletet).
"If a flight is cancelled, passengers are automatically entitled to their choice of (a.) re-routing to the same destination at the earliest opportunity (under comparable conditions); (b.) later rerouting, at the passenger's convenience, to the same destination under comparable conditions (subject to seat availability); or (c.) a refund of the ticket as well as a return flight to the point of first departure, when relevant. Any ticket refund is the price paid for the flight(s) not used, plus the cost of flights already flown in cases where the cancellation has made those flights of no purpose. Where applicable, passengers are also entitled to refreshments, communication and accommodation as described below. Where re-routing is to another airport serving the same destination, the airline must pay for onward transport to the original airport or to a close-by destination agreed with the passenger. THESE CHOICES, AND THE ENTITLEMENT TO REFRESHMENTS, ETC., APPLY TO ALL CANCELLATIONS, REGARDLESS OF WHETER THE CIRCUMSTANCES ARE EXTRAORDINARY OR NOT.
The airline is also required to pay cash compensation as described below, unless one of the following conditions applies:
-the airline notifies the passengers at least two weeks prior to departure
-the airline notifies the passengers between one and two weeks prior to departure, and re-routes passengers so that they can: depart no more than two hours earlier than scheduled, and arrive no more than four hours later than scheduled
-the airline notifies the passengers less than one week prior to departure, and re-routes passengers so that they can: depart no more than one hour earlier than scheduled, and arrive no more than two hours later than scheduled
-the cancellation was caused by extraordinary circumstances that could not have been avoided by any reasonable measure.
The airline must also provide an explanation to passengers of alternative transport."
"Hiába oldották fel hétfőn a magyar légtérzárat, a késő esti friss döntés miatt a keddet ismét lezárt légtérrel indítja Magyarország. Az EU tendenciája ezzel ellentétes."
Utazási Iroda: ha valaki bemegy dolgozni a munkahelyére és elvégzi a ráeső munkát, akkor miért ne kapná meg a fizetését? Ha az utas kifizette a jegy árát, de egy harmadik személy miatt az út meghiúsul, akkor miért a légitársaság húzza a rövidebbet? Ez is egy felfogás, nem?
De jól tudja. A le nem repült utakat a légitársaságok átkönyvelik azonos kategóriájú jegyekre a kapacitásuk függvényében, vagy visszafizetik az eredeti vételárat.
Ha a légitársaság önhibáján kívül hiúsult meg az út (ilyen a mostani eset is), akkor nem kell azonban további kompenzációt (európai utaknál 2 órát meghaladó késés esetében 250 EUR), szállodát, étkeztetést, stb nyújtaniuk.
Az utazási iroda elvégezte a munka rá eső részét, miért ne kapná meg a pénzét az, aki megdolgozott érte? A jegy árát adja vissza, amit ő is visszakap. Se többet, se kevesebbet. A légi személyzet erősen pótlék rendszerben dolgozik, a repült órák után kapják a pénzük nagy részét.
A légi irányítókat, takarítókat, utasbiztonságiakat, karban tartókat stb kifelejtetted...
Tudomásom szerint csak azokat a gépeket látni, amelyek el vannak látva SBS-1 tip. jeladóval. Nagyon sok gépen nincs még! Azt olvastam valahol, hogy a kereskedelmi gépeken 2012-től lesz kötelező ...?!
Felháborító, mondjon le a radar! :))) Mi alapján lehet látni egy gépet a radaron. Már többször volt arra példa, hogy egy gépet nem láttam a radaron, de ettől még jött/ment.
Finnországban ideiglenesen megnyílt a forgalom a turkui és a tamperei repülőtereken, de a főváros, Helsinki repülőtere és az ország többi légikikötője nem üzemel. Norvégiában megnyitották a repülőterek többségét, de ezeket a légikikötőket főként belföldi járatok veszik igénybe. Olaszország északi részén kora reggel megnyitották, majd két órával később le is zárták a légteret.
Nem csak dicserni szabad, de parazni es embereket okolni azert, amiert nem tehetnek az gaz. Sokan szivnak meg rajtad kivul - tudom ez teged nem vigasztal - de ez van.
Btw. a malevnak 6-12 ora kell a nyitastol kezdve a teljes uzemhez.
Ne aggódj nekem egy ismerősöm ragadt nálam Szingapúrban, naponta 5-6 órát sorban állok vele péntek óta,most május 2-re kapott konkrét időpontot, ezt egyeztetném a Malévval, az sem megy nem lehet elérni őket. Az Emirates customer service sem jobb semmivel. A Singapore Airlines még tartja a frontot ott 2 éjszakát állnak is és próbálnak segiteni, tele a Changi reptér az alkalmazottjaikkal , Emirates semmit nem fizet senkinek a szállodák meg tele. Ha valaki azt nem érti meg, hogy idegesek az emberek, az ne menjen szolgáltatónak. Az egyetlen infoforrás a külföldön lévőknek ez a topik.
Szerintem nem vagy vele egyedül, az önuralom tök jó dolog. Nem biztos hogy olyan embereknek kell esnek, akik nem tehetnek az egészről, és az sem biztos, hogy nem jogosan lett törölve a nicked. Mellesleg nincs olyan messze, vannak más alternatív megoldások is a hiszi helyett.
Hiszti helyett keress egy dühöngő topicot, vagy egyél sok eredeti Kavarma, Moussaka és Shopska salátát amíg megteheted.
A bud.hu szerint két szófiai járat törölve, egy estihez pedig -ami talán holnap jön(ne) vissza- semmi sincs kiírva.
Egyébként az információ hiány nem magyar sajátosság a nagy külföldi repterek honlapja is állandóan túlterhelt. A helyedben még a Malévval keresnék kapcsolatot.
Tudom, en is megfogalmaztam egy kicsit emelkedettebb hangu kritikat, erre toroltek a nickemet. Ugy latszik itt csak dicserni szabad, kulonben repulsz. Ahelyett, hogy a kommunikaciojukon javitananak. Penteken kellett volna hazautaznom, azota itt rohadok.
Szerintetek érdemes telefonálni egyet a holnapi 12:30-as helsinki járat ügyében? Jó lenne már vmi biztos info... Jó lenne már tudni, hogy most csomagoljak vagy ne... Reggel időben el kell indulnom, legkésőbb a 8:44-es vonattal...
Részlegesen feloldásra került a légtérzárlat Magyarországon! 2010. április 19, hétfő
2010. április 19-én, 10.36 -tól (helyi idő szerint) 15 óráig - egyeztetve a környező országok légiforgalmi szolgáltatóival - megnyitásra kerül a magyar légtér 24 500 láb (7500 m) feletti része az átrepülő forgalom számára. Az ez alatti légtér (pl. Ferihegy) megnyitásáról várhatóan 11.30 percig születik döntés.
Lehet már tudni, hogy Ferihegy mikor nyitja meg a légteret? Spanyoloknál nyitva van már és több európai országban is. Elvileg pénteken tudunk repülni Barcelonába?????
NEW TODAY TIL 1004191400EST DUE TO VOLCANIC ASH CLOUD PART OF FIR WARSZAWA WEST OF THE LINE JOINING POINTS ROLKA - LIMKO IS OPENED FOR IFR OVERFLIGHTS FM FL210 TO FL460. VFR FLT AVBL BELOW FL195 EXCEPT TRANSIT FLIGHTS ACROSS FIR EPWW. VOLCANIC ASH CLOUD IS APPEARING FM SFC TO FL200. VFR OPR SHOULD EXERCISE EXTREME CAUTION AND MUST ASSURE THEMSELVES THAT THEIR INTENDED FLIGHT CAN BE CONDUCTED IN A SAFE MANNER BEFORE FLYING. PART OF FIR WARSZAWA EAST OF THE LINE DESCRIBED ABOVE AVBL WITHOUT ANY RESTRICTIONS.
Finnország még zárva délután 5-ig
EF Finland - closed 19-1500z for flights above FL 355 contact the FMP
Viszont a LOT sem repül akkor se ha lehetne, mert gondolom félnek, ha kint ragad gépük, sokba lesz.
A szervert éppen túlterhelik. Ilyenkor szokásban van, hogy a szép oldal helyett egy sima és kicsi html oldalt tesznek fel. A lényeg az oldalon már rajta van (már ha a szerver éppen képes reagálni).
Hozzáértők véleményére lennék kíváncsi, hogy ki mennyi esélyt lát rá, hogy a holnapi (kedd) 12:30-as helsinki járat elindul?? A mai törölve van, ahogy látom...
Tesztrepülést hajtott végre a British Airways egyik repülője vasárnap, hogy felmérje a vulkáni hamufelhőt, amely megbénítja Európa, így a szigetország légiközlekedését. A társaság bejelentése szerint a Boeing 747-essel végzet tesztrepülésen a pilóták és mérnökök mellett ott volt a gép fedélzetén a légitársaság vezérigazgatója, Willie Walsh is.
A repülésnek egyetlen célja volt: adatokat gyűjteni a hamuról, illetve hamuszemcsékről a brit légtérben
ma este volt már Frankfurtból és Amszterdamból is felszálló, a KLM pl. két cargojáratot indított a holland kormány különengedélyével - ez is egyfajta tesztelés
Jelenleg senki nem tudja megmondani, mikor lesz feloldva a légtérzár, függ a folyamatos időjárástól, illetve a nyugati légtér nyitásától. Szerintem kedden, vagy szerdán lesz újra légi közlekedés Ferihegyről.
"A finn hadsereg fényképeket is közzétett róla, hogy felhívja a figyelmet a repülőkre leselkedő veszélyre. "Ha egy gépet huzamosabb időre kitesznek a porfelhőnek, az a motor túlhevüléséhez vezet, amely veszélybe sodorja a gépet és a pilótát" - hangzik a közlemény. A hadsereg vizsgálja a többi négy gépet is. "
Ez légitársasági döntés is lesz, hogy merre indulnak el? Ez érdekes lesz, Debrecenből elinduljak e 3 körül, hogy időben odaérjek, de lehet, hogy addigra még nem lesz döntés?
Ha holnap reggel-délelőtt nem hosszabbítanak, az esti római, ha késve is, de már jó lehet. kérdés melyik wizz uticélok kapnak prioritást... FCO - még - talpon.
Sziasztok. Hétfőn este utaznánk Rómába a Wizzair-ral. Szerintetek mennyi az esélye az útnak? Beleszámolva, hogy Fiumicino nyitva lesz e egyáltalán. Mikor derülhet ez ki leghamarabb? Köszönöm.
Így van,tényleg nem vagyok vele tisztában. Egy "bevett módszer" lehetőségét feltételeztem. Nagyjából akkor ugyanaz van nálatok is mint jó pár multinál akik a kereskedelem terén ügyködnek,érdekes hogy ők megtehetik,és "kicsiként" betartom a munkatörvény könyvébe foglalt szabályokat, sőt igazából nálam szinte az alkalmazott határozza meg a szabadságát, illetve bármi gondja van megoldjuk, a "kedves" hatóságok mégis rajtunk verik el a port. Pont azért nézem a dolgozóim érdekeit is, mert ahol én alkalmazottként is dolgozom, ott már korántsem ennyire barátságos a dolog. De örök törvényű hogy szinte mindig a saját munkánk és körülményeink a legrosszabbak, pont azért mert nem látjuk mások helyzetét tisztán. Az éremnek mindig 2 oldala van ;-)
Szerintem ha nem vagy tisztában a BA-s szakszervezetekkel, kollektív szerződéssel ami jó már ideje nincs, valamint a szabik igénybevételével, akkor legközelebb előtte inkább tájékozódj.
Nálatok van arra külön ember aki megmondja mikor menj szabira? (nem a feleségedre gondolok) Vannak cégek, ahol erre is telik! :)
Nem vagyok BUD-os, csak próbálok felvilágosítást adni, hogy itt sem fenékig tejfel mint azt sokan hiszik.
"ott a kollektív szerződés is, abba le van írva szerintem konkrétan minden,ha aláírtad akkor vállaltad" Én biztos nem, de a munkavállalók sem szokták aláírni a KSZ-t. :)
A Budapest Airportnál sincs Kollektív Szerződés (2 éve asszem), talán a sztrájk is ezért volt, de hurrá, nyert a magyar munkavállalóval szemben a külföldi befektető. A szabijuknak a negyedével rendelkeznek és akik pedig sztrájkoltak... hogy is mondjam... fogynak rendesen.
Nem, csak valami műszaki hiba miatt a Vidám Vasárnap megy nálam a Tv-ben két hete :):):):) Az utasokkal szemben elkövetett agresszióimat ily módon teszem jóvá :)
Személy szerint én írtam,nem reptéri dolgozóként,de mint alkalmazott egy nagykereskedelmi cégnél,és mint kiskereskedelmi vállalkozó. A munka törvénykönyve ránk kis emberekre duplán vonatkozik,nem úgy mint a multinacionális cégekre. Nekünk szakszervezetünk sincs,ha lenne is (illetve van is,de inkább hagyjuk) semmit sem érünk vele,ha én sztrájkolok kirúgnak,hivatalosan nem azért,de indokot nem nehéz találni. A reptéri dolgozóknak meg ha jól tudom van érdekképviseletük,illetve ott a kollektív szerződés is, abba le van írva szerintem konkrétan minden,ha aláírtad akkor vállaltad. A lényeg meg amúgy abszolút de nem is ez volt, kerestük a lehetőségeket egy olvtárs ismerősének, hátha ki lehet hozni valamit a helyzetből.
Én is végigmentem ilyen félelmeken, mikor ilyen-olyan sztrájkok, vagy a hóhelyzet fenyegette a várva-várt utazásomat. Eddig még mindig jól sült el a dolog- kívánom nektek is, hogy így legyen.
Aztán majd mesélsz nekem Barcelonáról, mert jövőre oda is szeretnénk eljutni. Szintén a lányommal.
Köszi:) nem tudtam, de most már igen:), fogok élni a lehetőséggel és ha szükséges kérdezek. Péntekig még van idő, de nem sok. Egyébként számomra sem közömbös a reptér, egész gyerek koromat ott töltöttem:))
A légitársaságnak nem kötelessége visszaadni a jegy árát, se ingyen átírni, erre vannak biztosítások. Ez egy gesztus tőlük, senki nem kötelezi rá őket, a kár őket érinti leginkább és a két magyar mégis segít! A Malév nem áll valami stabil lábakon, ezért főleg értékelendő ez a gesztus. Nem csak az utasok a vulkán áldozatai, hanem a legnagyobbak a légitársaságok (és alkalmazottaik, ha emiatt leépítés lesz), és minden európai állampolgár (közvetve vagy közvetlenül)
Olvastam itt már ilyet (a hátamon felállt a szőr): "Jah és azért a szabadságot nem úgy mérik hogy hányszor van,hanem bizonyos nap áll rendelkezésre aminek a felével a munkavállaló rendelkezik mindenképp,a felével pedig a munkáltató" - gondolom nem a reptéren dolgozik aki ezt írta. :)
En ilyet valoban nem mondtam, a valaszt nem is magamnak szantam:) Es nem is valley-nak, tole csak kerdeztem. Egyebirant borzasztoan sajnalom, hogy ilyen helyzetbe kerult (valley). Mint ahogy esetlegesen o is sziv/szivni fog, ugy se a repternek, se a tarsasagoknak nem kellemes ez az allapot.
Nem hiszem, hogy az én stílusommal bármi gond lenne, nem vagyok sértő, nem vagyok tolakodó és nem döngölök másokat a földbe, ha mer kérdezni vagy érdeklődni. Nem tudom, hogy Te ki vagy honnan jöttél, de úgy gondolom bárkinek joga van írni ide és bármelyik fórumba, ha van a témához hozzászólása. Vagy nálad és a hozzád hasonló emberkéknél ez a módi, hogy üldögél a gép előtt és azt keresi kibe lehet belekötni, kóstolgatni és sértegetni???
Nem igazán szeretném átíratni se, töröltetni se, nekem fontos az út, múgy Wizzar-el megyünk. Szabit erre az időpontra vettem ki, le van minden zsírozva, tehát nem olyan egyszerű, mint, ahogy itt a fórumban olyan lazán vesznek...
Igen, vagyunk itt így páran ;) Elég könnyű kiszűrni :)
Abban tudok segíteni, ha valamit/valakit, hivatalosat nem érsz el, akkor én kimegyek, felnézek a táblára, megkérdezek, felhívok valakit stb. Nagyon empatikus vagyok az utóbbi időben :)
Én sajnáltam nagyon azokat, akik Hurghadába mentek volna, és a tranzitból vitték ki őket az átszállón át... biztos volt köztük olyan, akinek egy ilyen trip zsebpénz, de lehet hogy valaki két éve erre spórolt és tessék. megértem a két olvtársat is, hogy aggódnak, tényleg más az üzleti és az "alkalmi" utazó lelkivilága. nekem júni közepére van jegyem, belegondoltam ha akkor is lenne valami, nekem se esne jól, pedig csak kirándulni megyek, egy napra és nem is először. szóval szerintem mindketten normális stílusban adják a dolgot, nem kell ugrani más egyszerűsége miatt rájuk is. fenntartva azt, hogy amit robicsek írt, teljesen valós, mindennapi eset. többször tapasztalva ;). itt is vannak kivételek.
Teljes szívemből drukkolok Nektek! Tudom, milyen érzés készülődni álmaid utazására, és milyen izgalommal tud járni a legkisebb zavar is. Ez meg nem kicsi!:(
Ugyan nem tudom melyik légitársasággal utaznál, de a legtöbb ingyen átírja másik időpontra, van amelyiknél másik desztinációra is, illetve a jegyed árát visszakapod.
Én csak tegnap csöppentem a fórumba, mivel utazok nem soká és elég rosszul érint ez a légtérzár, nem ismerek senkit, Te Ferihegyen dolgozol esetleg, azért vannak pontosabb infóid??
Én is ráflesseltem a témára nagyon, ha mindennapos dolog lenne a repülés, én se bánnám a többnapos csúszást se, csak így nekem ez egy nagy dolog. Kint szívesen ragadnék, de itthon vagyok és nem tudok elmenni. Végig kérdéses volt, hogy egyáltalán el tudok-e utazni, sikerült az időpont minden irányból, el tudok menni, aztán meg mégse. Tudom, hogy nem tehet senki a vulkánról, csak nagyon bánt a dolog, sajnálom, hogy valszeg nem tudok elrepülni :(
Szerintem nem pampognak, akik ritkán utaznak, csak fontos nekik az út és nem mindegy, hogy már hónapok óta várom ezt a napot, mert a lányommal kettesben utazhatok olyan helyre, ami álmaim városa. Nehezen gyűjtöttem össze a rávalót, akik minden nap utaznak, azoknak vagy cég állja vagy el vannak eresztve anyagilag. Tehát, akinek fontos a pénz, mert nem szórja, az igen is aggódik. Amúgy meg nem tetszik a stílusod, nem kéne ismeretlen embereket megbántanod!!!
Te hova mész, mennél?? Mi a lányommal Barcelonába és nekem az egyik álomutazásom, úgy hogy nagyon el vagyok keseredve, egész nap a gép előtt ülök és olvasgatok mi várható..
Én most éppen nem vagyok reptéren, de pár kurvasokat utazó kolléga van. telefonáltak, meeting időpontok átszervezve, elvannak, vagy tök másképpen ahogy gondolták , eljutnak ahova akarnak, vagy jó hangulatban söröznek, de elvannak.
Mindig azok pampognak, akik 10 évente egyszer repülnek, aki gyakran, annak a késés rutin, hitelkártya legyen meg térerő, a többi nem érdekes. Tulképpen én pl nem bánnám, ha LHR T5-ön ragadnék, végigtesztelném az összes whiskyt legalább:)
Nekem is életem első repülése lenne meg egyáltalán első utazása, szülinapomra leptem meg magam. Csomó ember segített innen a fórumról, lefoglalátk a jegyeket, szállást, kikísértek a reptérre csomagméretet ellenőrizni... ezeregy munkaóra fexik már ebben az ügyben :(
szerintem, de én csak vészmadárkodom. Hidd el, ha az LI enged, mindenki, repteres, légitársaság azon lesz, hogy minden újra működjön. senkinek nem jó ez a helyzet, persze főleg nektek, utasoknak :( Meglátod mi lesz a héten, írj bátran, ha infó kell pénteken.
Péntekig nem változik a helyzet szerinted vagy szakemberek szerint??? Az a gond, hogy ha átfoglaltatnám a helyeket, akkor nem tudom mikor lenne helyünk legközelebb és a szállás is le van foglalva:((( Tiszta ideg vagyok, a lányom is be van sózva az utazás miatt, először ülne gépen, én meg hosszú idő után..
Így légtérzárlat idején felvetődik a kérdés, hogy meddig lehet Európa légiközlekedés nélkül?
Ha újra indul, mennyi idő alatt állhat helyre a menetrend, s a megnövekedett utasszám miatt esetleg rövidebb útvonalakon is járnak majd széles törzsű gépek?
Ne lepődj meg ha téged is elküldenek anyádba, mert az NKH LI osztja az igét, nem a Malév, nem a BA, és nem Náncsi néni a sarokról. Esetleg az a szófiába induló gép szintén nem érkezett meg bud-ra, teszem azt Londonból? Vagy máshonnan. Menedzseld Izlandon a vulkánt, majd a szélirányokat. Utána küldhetsz mindenkit az anyjába, de addig nem. Vagy szállj fel valamelyik géppel, hátha sikerül apró izzó darabokban földet érni valahol a Kárpátokban.
Arról, hogy melyik járat indul el, minden esetben a légitársaság dönt. Akár az utolsó pillanatban is dönthet úgy, hogy az utasok biztonsága érdekében nem indítja el a járatát. Ezen a repülőtér nem tud változtatni, a Budapest Airport most is nyitva van. Mindenkinek azt javasoljuk, hogy a légitársaságot keresse meg, mert ők tudnak segíteni.
Pontosítok: Arra hivatkoztak, mivel a légitársaság nem kapja vissza az illetéket, ezért nem áll módjukba visszatéríteni (ami érthető). Az utas a légitársasággal áll jogviszonyba, ezért közvetlen tőlük nem kérheti vissza. Nem köteles a légitársaság sem visszaadni a jegy árát, ez egy gesztus az utasai felé annak reményében, hogy legközelebb is őt válasszák. Légitársaságot választhatok mivel megyek Budapestről mondjuk Londonba (kb. 4-5 társaság közül) de a reptér az adott.
Arról nem is beszélve, hogy a rossz sajtó miatt még most is sokan azonosítják a repteret a Malévval, szóval fogalmuk sincs miért kapnak vissza kevesebbet mint amennyit fizettek érte.
A nap körül láttam egy nagy kört. Hasonló ami a Rivierán gyakori, egy kör alakú szivárvány a nap körül közvetlen. De itt viszont nem a szép színek voltak a körben, hanem erősen szürke volt a belső oldala a körnek. Továbbá sokkal nagyobb volt a kör.
Köszönöm szépen az értékes információkat, továbbítottam az ismerősömnek. Nem sok esélye van rá, hogy jól jöjjön ki belőle. Azt mondja, csak a jegy árát térítik meg, az illetéket nem kapja vissza. Az illetékben természetesen minden illeték benne van, amit a légitársaság sem kap vissza a repülőterektől. Ezt annyira én sem értem, mert ha a légitársaság van annyira korrekt, hogy visszaadja a jegy árát, akkor a reptér miért nem tudja, de sajnos ez van.
Ó, micsoda topikok, micsoda képek, és micsoda szervezés! Minden elismerésem a k. szombaton elvégzett társadalmi munkáért. :))) De komolyan. Szegény gép csak rohad, és ti meg nekiálltok... le a kalappal! Írtam odaát. :)
Vonat??? spanyolba? -elég húzós. nincs is közvetlen járat csak két három átszállással és háromszor annyi, mnt repülővel,már mint az ár. Arról nem beszélve, hogy nem azért megyek 6/5 éjre, hogy elmenjen az utazással, szeretném Barcelonát végig járni.
(Female Orgasmic Disorder. :))) Bocs, elnézést, nem szereted, ha írok. ;) Egyébként tényleg ezt jelenti a cihológiában. :D Amúgy meg: Foreign Object Debris. Az FOD egyébként okozhat FOD-t /amely itt Foreign Object Damage-et jelöl/, vicces a rövidítések egyezése.)
Ja, hogy nyomoztál kicsit?:) Nem úgy lehetett érteni, hogy a régmúltról beszéltél. Ja, kb. néhány órára volt, aztán megbeszéltük a modival (kulturáltan, és nem úgy személyeskedve, mint te szoktad), hogy nem én voltam a főhülye. Hú, már el is felejtettem azt a kis apró közjátékot, köszi, hogy emlékeztettél! :) Remélem, hogy leszoksz erről a stílusról, amit produkálsz velem, mert félek, hogy kapsz a nyakadba te is egyszer... ;) Engem, ugye, nem zavar annyira, végtelen a türelmem (ezt jelképezik a smiley-k, nem mást)... ;)
Ja, egyébként poén az, hogy én állítólag "marhaságokat" írtam, holott a modernségről folyó vita zajlott annak idején (amibe te beleszóltál, anélkül, hogy kérdeztek volna, egyébként, és még te vádolsz engem ezzel), így vélemények hangzottak el - az pedig mindenkinek engedtessék meg, hogy legyen neki. :))
Egyébként meg nem is tudom, ki írt valódi, meg is cáfolt marhaságot egy bizonyos lengyel légicégről, de ezt hagyjuk is, ugye? :))
A "cseszekedős hangulat", "hülyeséget írsz" és egyéb, mások véleményét, a fórum nyíltságát és kulturált stílusát bemocskoló kapálózásod szintén nevetség tárgya, így ezért, ismét, nem tudok rád haragudni... Majd elhagyod valahol, a PoliDili felé, ugye? :)
Továbbra is egymásra épülő, egymást kiegészítő és segítő beszélgetéseket kívánok neked mindenkivel, aki fórumozik! ;)
Na, volt kedvem, meg időm is utánanézni az utazási irodás dolgoknak (a menetrendszerinti az ugye tiszta ügy, leírták az olvtársak).
Amit találtam, az a "Az Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete (2004. február 11.) visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról"
Ezen kívül: utazási irodák oldalain található "utazási feltételek"-oldalon, pontokba szedve, hogy ki miért felel, stb., és egyesek a vis maior-ról is rendelkeznek, pl. akként, hogy "Amennyiben az utazás vis maior, háborús események, sztrájkok vagy elháríthatatlan természeti jelenségek, technikai akadályok befolyásolják, a szolgáltatások fenti okokból bekövetkezett elmaradásáért, módosulásáért XY felelősséget nem tud vállalni, így az ezen okokból jelentkező többletköltségek az utast terheli." Ugyanakkor "segítenek mindenben".... Hát, nem irigylem az ismerőst... :(
Nem ez az első tévedésed - egy moderátori figyelmeztetés volt, egy topikban, ez még nagyon közelről nézve sem bünti. :)
A visszatérő, állítólag neked címzett "überelésről": ez paranoia, bocs. Ez egy nyílt fórum. Itt egymásra épülő, egymás gondolatait továbbfejtő beszélgetések folynak. Ha nem tűnt volna fel. :) Nem olyan éles a kijelölt út a kérdés feltevője és a válasz várt iránya között.
Másrészt: te is rendszeresen írsz olyanoknak, akik hozzád sem szóltak. :))) Ez tök természetes itt, egyébként.
De majd belejössz, még új vagy, én ezért nem haragszom rád! És még te vádolsz engem paranoiával, és azzal, hogy képtelen vagyok a "sérelmeimen" túlhaladni. :))
Vicces figura lehetsz ám! :))
Gondoltam, törlést kérek erre a személyeskedő (és ostoba) hozzászólásodra, de megbízom a modik szemében, majd ők eldöntik. :)
Oké, köszi szépen, én is így értelmeztem a helyzetet! Egyébként aranyos voltál a múltkor a híradónak nyilatkozva. :)) Bár a láthatósági kabát, na az nagyfokú vizuális terror volt... :DD
Szivi, olvasd el, hogy mit írtam. :) Dilemmát, és nem azt, hogy ez a te problémád lenne. Megint ostoba módon kötekedsz. :) Nincs több kérdés? Akkor jól van. :)
Madárcsicsergős. :) A telefonom közben folyamatosan csörgött, de holnapra még nagyobb érdeklődést várunk. Néhány sráccal kihasználtuk a gépmentes időt, és FOD-t szedtünk a 2A-n az állóhelyek mellett. A terminálokon alig volt ember, és elmenőben láttam, ahogy a Skanzenban nekiláttak rendbetenni az IL-14-et.
A legtöbb iroda ügynöki tevékenységet folytat, vagyis a légitársaság megbízásából szedi be a díjat. Az utas így is a légitárssággal köt szerződést, és a társaság teljesíti (vagy tagadja meg) a szállítási szerződést, nem az ügynöke.
Az utas a légitársaságnak fizet, vele van jogviszonyban. Tökmindegy, hogy minek hívják a díjat, a visszatérítést csak attól követelheti, akinek eredetileg megfizetette.
Kérdezném szóvivő urat, hogy esetleg holnap nem lehetne futkározni egyet a kifutón, úgy ahogy most mutatták a "Tények" című músorban? Valamelyik reptéren lehetett futkározni ma...
A repülőjegy árában nincs benne az illeték? :) Márminthogy külön tétel, de szerves része... így az, hogy "repülőjegy visszatérítés", az számomra azt jelenti, hogy amit kifizettem, azt visszakapom. Én a jegy+illeték (ami maga is több elemből áll, ugye) +ezmegazt fizettem ki, így azt is térítik vissza. :) Magyarul legalábbis ezt jelentik a dolgok. :)
"Utasainkat kapacitás függvényében április 30-ig díjmentesen átfoglaljuk járatainkra, illetve azon utasainknak, akik az utazástól ezen körülmények között elállni kívánnak, azok számára repülőjegy visszatérítést biztosítunk" - malev.hu
Tegyük fel 24 nap szabim van, aminek egyharmadával rendelkezem (Munka Törvénykönyve). Mikor ezt kiíratom, igénybe veszem. Mivel nekem ezt időben kell jeleznem, (8 nap, a nyári szabim már hónapokkal előtte) gondolom miután megkezdtem már nem mondhatom le. Vagy esetleg erre van valami külön bekezdés az MT-ben? A szabadság rám eső részét nem akkor veszem igénybe, mikor a gépem leszáll Egyiptomban, hanem mikor a szabis tömböt aláírom, legvégső esetben mikor megkezdem a szabim letöltését.
Természetesen nem neked akarok esni ez ügyben, látom hogy segíteni akartok, csak néhány dolgot szerettem volna a helyére rakni, mert ez még a legnagyobb cégeknél sincs így ahogy olvastam.
Igen, pont most olvastam, hogy Belgiumban is este 8-ig zár van. Németországban meg lehet, hogy holnap is. Merkel asszony meg Lisszabonban "kényszer"-nyaral. Szegényke. :))
Ezt olvastam én is,meg írtak valamit hogy itt már ritka és alig észlelhető,meg hogy nem jön erre több. Más oldalon meg az Izlandi,Brit,Német,Francia meteorológusok pont azt mondják hogy a következő adag is európa belsejébe jön. A másik: mi hiába oldjuk a légtérzárat ha körülöttünk mindenki más zárva tartja.
"Bozó közölte azt is, hogy az izlandi vulkán továbbra is működik, ontja magából a füstöt és a hamut. "A most kilövellt hamufelhő azonban a jelenlegi modellezés szerint dél felé indul, majd nyugatra fordul, és várhatóan nem jön Európa felé. A bizonytalanság azonban továbbra is fennáll" - tette hozzá."
Tehát szerintük valószínűleg a jövő héten már normál légiközlekedés lesz. Vagy nem. :))
"Az izlandi tűzhányó intenzitása azonban nemhogy csökkenne, hanem tovább erősödik. Legalább két napig nem változik az izlandi vulkánfelhő iránya, és a jövő hét közepéig még Európa felett gomolyog majd - közölte az Izlandi Meteorológia Intézet szombaton. Az izlandi meteorológusok szerint a hamufelhő Nagy-Britannia és Skandinávia felé halad a következő napokban is. Ráadásul a szél mostani ereje sem csökken egyelőre. Az izlandi illetékesek szerint ezért a mostani helyzet akár öt napig is változatlan marad.
Ugyanerre a megállapításra jutottak a francia meteorológusok is: a Meteo France nevű intézet szerint szombat estére a hamufelhő eléri a Pireneusok vonalát is, sőt Franciaország északi része felett is elterjed majd."
Az utazástól való elállás esetén a légitársaság a teljes összeget téríti vissza (repülőjegy+illetékek+csomagdíj+elsőbbségi beszállás+stb.), kivéve a harmadik fél szolgáltatásait (szállás, autóbérlés, transzferek stb.). A repülőtéri illeték ebből a szempontból az első kategóriába tartozik, de ezt nem a repülőtér üzemeltetőjétől kell visszaigényelni, hanem a légitársaságtól.
Jelentem, hogy a Wizz tényleg díjmentesen átfoglal (még az árkategória sem játszik ilyenkor), vagy visszafizet. Egyébként a weboldalukon is ez van fent. :)
Másik topicba most olvasom hogy 1db TVL gép áll Ferihegyen, ha szerencséjük van akkor talán azt küldik majd,de ez is bizonytalan,mivel igen sok desztinációt repül a TVL BUD-ról.
Természetesen értettem,sajna ebben a helyzetben senki nem tud okosat,mindenki csak találgat,ezért is mondtam hogy talán egy másik időpont lehet a megoldás.
Jah és azért a szabadságot nem úgy mérik hogy hányszor van,hanem bizonyos nap áll rendelkezésre aminek a felével a munkavállaló rendelkezik mindenképp,a felével pedig a munkáltató. Tehát remélhetőleg lesz esélyük a nyaralásra,sőt bízzunk benne hogy a gépet is elengedik még ha 4-5 órát késik is majd,erre kell számolni hogy igen nagy késések lesznek ha újra beindul a buli.Nem fogom irigyelni a légügyi alkalmazottakat az biztos.
Most telefonálnak mindenfele ezerrel, iroda, reptér, munkahely stb. nem tudom mit intéztek, engem csak azért hívott fel, hátha utána tudok járni a dolgoknak.
A légitársaságok (Malév és a Wizzair tuti) díjmentesen átfoglalják más járataikra, illetve azon utasaiknak, akik az utazástól ezen körülmények között elállni kívánnak, azok számára a repülőjegy árát visszatérítik. (az illetéket nem!)
Ezért volt a kérdésem az, hogy a reptér is ilyen korrektül áll a dolgokhoz, mint a légitársaságok?
Sajnos azt kell mondjam menjenek fel. Amennyiben nem engedik a gépeket repülni,talán lesz mód az átfoglalásra. Remélhetőleg hétfőn a főnökük is lesz annyira megértő hogy sztornózni tudják a szabadságukat és ki tudják iratni máskor.
Ez sajnalatos. Valaminek a rossz oldalan alltak. Elofordul az ilyesmi. (es ok meg jobban is jartak, nem ugy, mint a pekingben rekedt magyar turistak 15 fos csoportja...)
Az utazási iroda semmit nem mond nekik, gondolom ők sincsenek tájékoztatva a nyitásról. El van intézve a szabijuk, nem hiszem hogy két "nyári szabijuk" lenne, legalábbis sokaknak elképzelhetetlen az ilyen.
Akkor ez most (anyagilag nekik) rosszabb mint ha sztrájk lenne, mert akkor legalább lenne némi remény a kártérítésre.
Pontosan. Javasolnám az ismerősnek hogy csörgesse az utazási irodát,amennyiben van rá mód,illetve a Travel Service-t. Nem sok esélyt látok rá hogy az a gép ma elinduljon.Sőt még arra sem hogy a kollégámék holnap délben el tudnak utazni szintén Hurghadára a TVL géppel.Jó esetben Hurghadán vesztegel az a gép,és várja hogy megnyíljon valamelyik útvonal. Amennyiben a légterünket körbe lezárják akkor Ferihegy is hiába nyit. Állítólag zárnak vagy zártak a szerbek is,az északkeleti Román légtér is zárva, a Horvátokat nem tudom,de szerintem ők sem maradnak ki a buliból.
Szerintetek van rá esély, hogy az esti Hurghada (Trave -l TVL620) 19 óra után fel tud szállni? Egy ismerősöm érdeklődik rajtam keresztül (Szekszárdról jönnének fel), le van foglalva a szállása szőrőstűl-bőröstűl. Kap ilyenkor valami kártérítést, vagy bukta a fejenként kb. 200eFt-ot?
Tegnap már a tranzitban voltak az egyiptomi charter járat utasai, zokogva hagyták el a terminált és hívták a taxikat...
Radaros oldalak: http://radar.piopawlu.net Erre be kell regizni és be kell állítani. Ennek részletei az "ATC megfigyelés és áthaladózás" topicban. http://www.radarvirtuel.com http://www.flightradar24.com
budapesti hang hozzá: http://pilotshop.hu (ATM Approach 129,7)
A legjobb a lengyel oldal (piopawlu) az max. 10-20 mp-es késéssel mutatja. Hozzá szoktam a németet is (radarlurtuel), az meg részletesebb infóval bír a gépekről.
Az indulási időpontokról és egyéb tudnivalókról a (06 1) 296 8767 vagy a (06 1) 2968768-as telefonszámokon adnak felvilágosítást. Az egyes útvonalakon közlekedő autóbuszok minden esetben a Ferihegy 1 Terminálról indulnak és az adott város repülőteréig közlekednek.
Néztem ezt én is épp az előbb,meglepődtem a kósza gép láttán. Viszont az a radar virtuel igen sokszor le van maradva rendesen,van hogy 500km-t is és ugyanazok a gépek már teljesen máshol járnak mint a radarvirtuelen.
Ahogy nézem a három radaros oldalt (radarvirtuel, flightradar24 és a piopawlu-t) félelmetes mennyire kiürült Európa légtere. Mondjuk egy Ural Airlines Airbusa bemerészkedett a lengyel légtérbe Krakkó felé 5486 méteren (ezek szerint kb 6000 méteren van a por?), de közép-olasz és török légteren kívül nincs mozgás.
Köszönöm szépen a felvilágosítást, eddig csak abból informálódtam amit az interneten lehetett olvasni, viszont így már érthető. Kezdtem azt hinni az áll mögötte, hogy olcsó munkaerőt akarnak felvenni (munkaerő közvetítőtől) a BA-sok helyére, de megnyugtattál.
Mondjuk azt nem igazán értem, hogy miért kellett eltelni hosszú hónapoknak hogy minderre fény derüljön, illetve a felügyeleti szervnek miért nem tűnt fel, de ezek már apróságok.
Kicsit olyan ez, mit a Bajkál tavi kikötő, amelyik mellől visszahúzódott a víz vagy 10 kilométert. A kikötő üzemel, várja a hajókat - amelyek nem jönnek. Na jó, azért Ferihegyre jó eséllyel jön még repülőgép... :-))
Nézd a kérdést a reptértől, a konkrét esettől teljesen elvonatkoztatva.
Ha valahol, ahol ugyanazt a munkát végzik többen, személyes kódot osztasz, akkor azt ugye azért teszed, hogy nyomon követhető legyen, mikor, ki tett (vegy nem tett) valamit.
Ezek után, ha valaki nem a saját személyes kódot használva belép a rendszerbe, akkor azzal semmivé teszi a kódrendszer lényegét, a személyes nyomonkövethetést. Ha ez megengedhető, akkor minek a kódrendszer...
Visszatérve a konkrét ügyhöz: a légiforgalom biztonságának - egyik apró - eleme sérül. Márpedig ez nem helyes. Ha van kódrendszer, ha vannak személyes kódok, akkor azt használni kell, mégpedig szabályosan.
Természetesen az is lehet, hogy ez a kódosdi tök értelmetlen, semmi jelentősége sincs, hogy mikor, ki mit csinál. Ebben az esetben meg el kell törölni az egész kódosdit. Csak hát ennek a kérdésnek az eldöntése nem a demokratikusan (anarchikusan) eldöntendő kérdések körébe tartozó dilemma. Azaz nem a kód használójának feladata eldönteni, hogy jó-e, kell-e ez a kódosdi, avagy sem.
"Nekem van egy TIPPem miért használták a görögök kódját. Hogy befeketítsék őket. Más oka nem lehetett. Tényleg nem szeretnék vitatkozni azon, hogy ki a hibás ebben. Kódot le lehet nézni (én is sok munkatársam kódját ismertem/ismerem, de SOHA nem használtam), kódot érvényben lehet felejteni feledékenységből, nem zárt logikai rendben, de felhasználni csak SZÁNDÉKOSAN lehet. Azt a 7 embert máris kirúgnám, úgy hogy soha többet be ne tehessék a lábukat Ferihegyre (max utasként). DE EZT IS EL FOGJÁK TUSOLNI, mert ez Magyarország. A bűnös mindig megmenekül."
Tudom, hogy régi meg már lerágott csont, meg nem aktuális, de nem tudok elmenni mellette.
A görögök már nem voltak a repülőtéren, mikor valaki(k) használták. Hogyan lehet valakit befeketíteni, ha már nem dolgozik ott? Ha téged elküldenek a munkahelyedről, és pár hétre rá valaki belép a személyes kódoddal, akkor be tudnak feketíteni? Hülyeség. (ha valaki már nem dolgozik, miért van érvényes kódja?)
Ha jól tudom a 7(?) ember ki lett rúgva, illetve egy része, de azok se teljesen... A rendőrség bizonyíték hiányában megszüntette a nyomozást úgy hallottam, ez igaz? Akkor nem is kellett volna őket kirúgni? Vagy mégis? Vagy vissza kéne venni őket? Ki tudja.
Miért veszélyeztették a légi közlekedést azzal, hogy más kódjával volt belépve? Nekik is van/volt kódjuk, mitől veszélyesebb egy görög kód, mint a sajátjuk? Azzal nem kell dolgozni? Ha jól tudom van mellettük felügyeleti szerv, azoknak nem az a dolguk, hogy felügyeljenek? Nekik nem tűnt fel? Vagy lehet ezért lett megszüntetve minden?
Nekem ez az egész nagyon zavaros volt már akkor is, most sem értek sok mindent, lehet már sose fogok.
akkor ide is beteszem a vonatkozó NOTAMot, elég egyértelműen fogalmaz
A0557/10 -
DUE TO SIGNIFICANT VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE ENTERING OF
VOLCANIC CLOUDS INTO BUDAPEST FIR, OPERATORS ARE ADVISED TO MONITOR
THE RELEVANT HUNGARIAN SIGMETS, NOTAMS WITH REFERENCE TO VOLCANIC
ASH.
ACCORDING TO ICAO EUR DOC019 (VOLCANIC ASH CONTINGENCY PLAN EUR
REGION) NO IFR CLEARANCE WILL BE ISSUED FOR FLIGHTS PENETRATING
WHOLE BUDAPEST FIR.
NO VFR TRAFFIC IS PERMITTED WITHIN BUDAPEST FIR. SFC - UNL, 16 APR 17:00 2010
UNTIL 17 APR 17:00 2010 ESTIMATED. CREATED: 16 APR 14:24 2010