Sziasztok! Szeretnem.megkerdezni hogy van e valakinek futeshez kapcsolasi rajza???? Sos kellene,problema van par dologgal.. Ellenallas cseren,futomotor cseren mar tzl vagyunk ugyanaz a jelenseg. Kapcsolot csreltunk ...es nagyon kene egy rajz.... Ha lenne valakinek halas lennek ha at tudna kuldeni nekem: sarnyait1983@gmail.com az e-mail cimem! Koszonom elore is! Tomi
Tegnap előtt lecseréltem a hűtővizet és felöntöttem G12 kevert folyadékkal.
Viszont a légtelenítéssel van bajom,mivel a fűtőradiátor már működik ott le légtelenítettem,viszont a motorblokból a felső vízcső ami hozzá van kötve a radiátorhoz az meleg üzemi hőfokon van,de az alsó cső ami megy vissza a radiátorba az hideg,mintha nem keringetné,vissza a kiegyenlítőbe vagy nem tudom gondolom vissza kéne neki keringetni.
Kérdésem az lenne hogy hogyan tudnám orvosolni ezt a problémát. a hűtőfolyadék 85-87C fokos tehát az üzemi hőfok megfelelő,de mégsem keringet.
Hátha valaki tudna nekem segíteni,mindig van mit bütykölni a jószágon.
Ebben az időben is, a hűtő nem szemetes, egy lámpával néztem. Szerintem nekem is valami az érzékelővel lehet, vagy fogalmam sincs, de mostanság már nem bosszantom magam rajta.
Én is találkoztam már ezzel a problémával, azért kérdeztem rá.
Sajnos valamiért 1-2 gépbe másmilyen a váltó, rövidebb féltengely kell bele. Én egy 1,4-es 306-osnál jártam így. Sehol sem volt féltengely hozzá, kirendeltem pedig mindent, ami fellelhető volt. :-( Végül fel kellett újíttatnom.
Hello, ilyen gond nekem is van. Nálam mechanikus a probléma nagyon valószínű, ugyanis egyszer a kulcson maradt a zár az anyós oldalon, mert lecsúszott a tartó retesz belülről. Mivel nem értek hozzá valahogy vissza tettem a reteszt, miután a kárpitot leszedtem, de nem biztos, hogy jól. Azóta van ilyen. Ha belülről kézzel rázárom, akkor úgy marad, majd gond nélkül kulccsal tudom zárni az én oldalamon - vagy ha csak az anyós oldalról zárom kulccsal, akkor alapból is elsőre bezár. Majd ha jobb idő lesz, megoldom :)
Üdv az én kocsim is hasonlót produkál. Normál körülmények között, max 90 km/ó ig felmegy 90-re a mutató és ott megáll, autópályán teljesen más a helyzet, 130-as tempónál felmegy közel 100 fokra, majd hirtelen leesik 90-re, de olykor akár 70 re is. Cseréltem termosztátot folyadékot de nem változott semmi, az egész rendszert szétszedtem de semmi, megmértem a víz hőfokát amikor 100 fokos volt a hőmérő szerint csak 90 és a ventilátor sem ment, nálam ez rejtély maradt.
Óriási problémám van, mégpedig a bal első féltengelyemmel. A kerékagy felőli oldal kikopott (olyan volt a hangja, mintha egy terepgumis Nivában ülnék :-) ). Ezzel még nem is lenne gond, megyek bontóba, veszek valami jót és kész (az felújított Unixosért nem akarok adni, 40-50e forintot). Nade: Gy-M-S megye összes nagyobb bontóját bejártam, és nem találtam olyat, ami nekem kell. Vagy a kerékagy felőli oldala volt vastagabb (mármint a fogazott rész és a menet), vagy a motor felőli oldal volt hosszabb 5 mm-rel. Esetleg tudnátok adni valami támpontot, hogy mi alapján keressek valahol?
Példa: az egyik bontóban (Nagycenk), minden egyezett (1.4i, kfx-es motorszám), a kerékagy felőli oldal jó volt, a motor felőli nem.
Ha kell meg lesz, mert nem árulom sehol. Egyébként van kb. 2 köbméternyi új autóalkatrészem. :)
De nem akkor leszel király ha megveszed az SNR, vagy INA görgőket, hanem akkor ha megveszed a gyári szettet. Nem ugyanaz van benne mint amit aftermarket-ben meg lehet venni.
Pl. a gyári szettben lévő görgők(INA) több mint 120e Km(sok városi helybentopival) után olyanok mintha újak lennének. Legutóbbi cserénél nézegettem a cikkszámokat és a kereskedelemben kaphatóak más számon futnak. Az INA katalógjában benne vannak, de nem kaphatóak.
Ezzel szemben pl. BXtwelve topictárs is többször írta hogy a Gates szettben lévő INA görgő néhány ezer km után nyomta ki magából a zsírt.
Csak azért nem szivesen akarok ilyen "elfekvő" dolgokkal foglalkozni, mert ahhoz képest, hogy azért lett fiatalabb autó a BX után, hogy ne kelljen állandóan berhelni, de amikor igen, akkor olyan lehúzás szagot érzek mindenhol.
Meg a BXszel is belefutottam a vége felé, hogy "ne vegyél SNR görgőt, mert az húdemilyendrága, itt ez a jónevű hutchinson szett, még olcsóbb is".
És 5-6 ezer km után félrefut a vezérműszíj. Most akkor megyek, és veszek SNR vagy INA görgőt.
Beszélhetünk róla, bár ilyen nevű betéteket még nem használtam.
Hogy a bárdinála listaár 60%-áért megveszem a dolgokat, nekem elfogadható. Sokkal egyszerűbb, mint hadakozni a csomagküldőkkel, ha bajom van, küldhetem vissza, a postát már buktam...stb.
A bárdis ár az nem webshopos ár. A listaár jól túl van árazva hogy had örüljön a polgár hogy micsoda nagy kedvezménnyel vásárolhat. Na meg hogy az autószerelő had kábíthassa a láma ügyfeleket az árakkal.
Hogy számszerüsítsük a dolgot, nálam 3500 pénz/készlet. :)
Egyszer így jártam én is egy autónál. Azon a furcsa szaga miatt gyanút fogtam és lecseréltem a hűtőfolyadékot és jó lett.
Szerintem véletlenül téli ablakmosót önthettek bele vagy valami. :-P
Nem biztos, hogy nálad is ez van, de egy próbát megér.
Ha levegős a rendszer, esetleg akkor is csinálhat ilyet, de akár a műszer jeladója is vacakolhat.
A termosztát hibát kiszűrheted úgy, hogy először csak kiveszed. (Bár én nem láttam még olyat, ami ilyet produkált volna, de persze én sem láttam még mindent. :-)
Segítséget szeretnék kérni :a vízhőfokmérő műszer állandó jellegel le-fel mutatja a hőmérsékletet,Felmegy rendessen 86 fokra bekapcsol a venti s egyszer csak lemegy 60 ill 40 fokra majd egy kis idő után újra 80 körüli lesz a víz hőmérséklete.A kérdésem az lenne hogy a thermosztátot vagy a vízhőfokmérő jeladót kell cserélni? A választ előre is köszönöm!
Azt kérdezted, hogy a táv vevője hol van. Az utasvédelmi egység intézi, az I-es Xsara-án a kormányoszlop mellett van. Két csatlakozós doboz, az egyik egy nagy fekete, a másik meg egy kisebb sárga csati. Ez vezérli különben a központizárat is.
...ez jó kérdés ...ebbe még nem ástam bele magam , mert még nem volt rá szükségem .. de ha a leírtak alapján nem lehet életre kelteni akkor a Lexia-val kell újra tanítani ...
Megcsináltam a bicskakulcs távszi adóját (az egyik mikro-nyomógomb volt letörve), de nem tudom életre kelteni a gyári leírás szerint (elvileg az adó jó, mert szkóppal mérve küldi az impulzusokat).
Alkatrész ügyben kérném az olvasók segítségét. A csatolt képen 1-es számmal jelölt cső kellene a kormányszervómhoz, mert elkezdett szivárogni. Bementem a peugeot szakszervízbe, de már nem rendelhető, és az a kis sz.r cső 28 ezer lenne, csak pótlólagos barkács megoldásokat tudtak ajánlani, más kocsik csöveiből toldva foldva kihoznak belőle valamit. Ha valaki tudja honnan tudnám beszerezni, vagy van neki elfekvőben az kérem segítsen.
azt vettem eszre, hogy hidegben ha inditok es ugy csinalok, hogy nem varom meg, hogy elhallgat a benzinpumpa hanem egybol inditok (gyujtasraadast kovetoen azonnal), akkor nincs inditasi gondom
...ne gondolj valami komoly elektronikára.... két egy szerű kapcsoló az egész és a zárszerkezetben van magában ...én már évekkel ezelőtt találkoztam ezzel a problémával és sikerült is megjavítani ......az "a kék"...
...vagy inkább az ajtó zárszerkezetben található kapcsolót/kat/ ez vezérli a központit, a másik a belső világítást / kell "megpatkolni" mert nem működik együtt a mechanikával ,nem akad be a helyére , kicsúszik ezért nyit vissza ...
Csináltam képeket de az ötajtóshoz nemigazán jó, ha megnézed a képeket látod a külömbséget a két rúd felfogatásánál. a hátsóé hosszabb gondolom a coupe kaszni végett.
megnéztem vettem is 3at viszont. még mindig valahol mellényomja a lötyöt, pontosabban a jobb hátsó kerék doblemez környékén csöpög még ha ráengedném a vizet. nem tudom hogy ott mi lehet,de sajnos még nem jártam szerencsével.
Ötlet szerinted mi lehet még a baj,és még belül is csöpög neki a csomagtér jobb oldalán belül.
Na ma rászántam magam,lebontottam a csomagtér ajtó egész kárpitját, a csomagtérnél ahogy megy át a cső,nincsen elszakadva,megrepedve. Viszont ahogy felnyitom a csomagtérajtót ott a gumirésznél ahogy megy át a cső na ott van 2helyen megszakadva és orrán száján jön ki a löty. nem tudom hogy lehet ezt megorvosolni,ragasztani vagy mivel lehetne ezt megoldani. maximum nem használom. ilyen csővezeték javitás szerintem elég macerás,de hátha van ötleted ötletetek hogy lehetne megjavítani.
Lehet hogy a COM2000-től került bele ez a fejlesztés. De a külön ködlámpásban biztos hogy ilyen van. Tehát abból nyugodtan bonthatja ha van olyan a bontóban.
Elrepedhetett a cső az átvezető részen. Szakszerűen megjavítani szerintem elég macerás, mert ki kell bontani a csomagtér ajtóból a kábelezést. De láttam már olyat hogy valaki hosszában elvágta az átvezető gumit hogy hozzáférjen a problémás szakaszhoz.
Sziasztok!A verdám egy 2001-es ferdehátú xsara,1.6 benzines.Ugy néz kia,hogy lambdaszonda cserés lesz.Az egyik szonda már rég nem mükszik de nem nött a fogyasztása az autonak eddig nem cseréltettem ki öket.A napokban viszont megnött a fogyasztásom.Milyen összegre számithatok ha cseréltettem ill.ki melyik márkát ajánlaná?Köszönöm a válaszokat!
De a "klasszikus" végállás-kapcsolós megoldást hiába is rajzolná le neked valaki. Ugyanis multiplexelt autóknál vezetékkeresztmetszet-csökkentési okból a végálláskapcsoló egy vékony vezetéken a BSI-nek ad jelet, nem pedig hagyományos módon biztosítja kikapcsolt ablaktörlő esetén a tápellátást az alaphelyzet eléréséig.
Sziasztok, 2003-as Xsara 1.6 16V kombi hátsó ablaktörlője rendetlenkedik. Meg volt szorulva, szétszedtem-kipucoltam, azóta így működik: (1) kapcsolásra elindul, megy kb. három és egynegyed menetet, aztán megáll valahol (nem feltétlen végállásban). Ugyanezt teszi (2) a gyújtás ráadásakor is: kb. három és egynegyed oda-vissza törlés. Feltéve hogy itt is a rajzon látható a kapcsolás, az (1) működést okozhatná a végállás-kapcsoló hibája vagy a fix 12V-os vezeték szakadása; viszont a (2)-t nem értem, mert ha a fix 12V hajtja ilyenkor a motort, akkor hibás végállás-kapcsolóval el sem kellene indulnia / egyfolytában mennie kellene. Hol a hiba a gondolatmenetben?
Látom témába jött az ablakmosó dolog,nekem a hátsóval lenne gondom.
Szóval nem nyomja fel a löttyöt az ablakra a motor működik,de nem tudja teljesen felnyomni. Viszont a kárpit belül a csomagtér ajtó kapaszkodójánál vagy azon a környéken jön ki a lötty. szerintetek mi lehet a hiba?
gondolkozta hogy lehet szétszedni hogy keressem a hibát,de nem mertem még neki állni. hátha valakinek volt már ilyen hibája,és tud érdemleges információt adni nekem ebben.
Ami lemaratt bal első ujj motoros ködlámpás fényszóró is van, illetve 2db cupé első ülés de az inkább alkatrésznek, mert bár szépek de vannak bajaik, jelképes összegért.
Sziasztok! Ha érdekel valakit, megmarattak a Xara ról a gyári 15 col alufelnik 2 db Continental Ecocontact 185/65 15 és Michelin Energy 185/65 15. gumikkal. A contikat tavasszal vettem újonnan , a michelinek régiek. Adom hozzá a 16 db alucsavart is!!!!!!
Külön is eladók csak a felnik! Megbeszélés tárgya.
Sziasztok! Köszönöm a múltkori segitséget az 1.4 hdi turbó olaj csövem eresztett , még a régi amiben van rezonátor (nem full fém) 18.000ft lett volna , de találtam fóton egy bontósnál a régiből 5000ft :) A beszerelés nekem egyedül majd 1 napom elvitte , utólag persze max 2-3 óra lett volna , lényege hogy a vizhűtőt is ki kell szedni , és akkor nagyobb a hely , a katalizátort nem árt kitisztitanni , mivel azt is le kell szedni hozzá , ha bárkinek ilyen gondja van szivesen elmesélem részletesen hogyan kell csinálni .
Egy kérdésem viszont nekem is van , bajusz kapcsoló balos , szétszedéséhez valakinek van leirása , vagy ötlete hogyan szedjem szét ?
Milyen rajzot kellene értelmeznem?Egyébként ha a meghajtó kerék elforog a féltengelyen,lassabban forgatja a jeladót,tehát az órának késni kellene.Nálam 90-nél 120-130-ig felszalad a mutató.Kevesebbet nem mutat.Van erre valami logikus magyarázat?De ha mégis itt a gond,és a váltót nem kell ki,és szétszerelni,már nem is olyan ijesztő az egész.
Elülső irányjelzőket könnyű kicserélni? Kicsit ki vannak fakulva az izzók, így ha könnyen hozzá lehetne férni akkor kicserélném. (Nincs nálam az autó, hogy meg tudjam nézni.)
A gombokon lévő jelek tartóssága érdekelne. Egyébként műszakilag tökéletes a kulcsom, csak anno kb. 2-3 hónap alatt lekoptak a jelek róla. De ha ez is olyan mint a gyári, akkor nincs értelme.
régóta nehezen működik, cseréltem elemet, gombsort is, próbálkoztam a tanítással, ahogy le van írva a könyvben, de semmi. Mostanában meg volt bontva a kormánykapcsoló környékén, azóta egyáltalán nem megy.
Xsara I. 1.4i fűtés problémám van. Olyat csinál néha, hogy indítás után bárhova tekerem a fűtés kapcsolót nem indul a venti, csak halk búgás hallható a műszerfalból kapcsolás után, ami néhány másodperc múlva elhallgat. Ha ezt követően a biztosíték táblából kihúzom az "SH SA" középső biztosítékot, majd visszarakom, akkor 10-ből 8 esetben probléma mentesen megy a következő leállításig.
Ma reggelre a a ventillátor szerencsére működött, ellenben meleg levegőt nem fújt 10 perc múlva se. Mikor 90fok fölé ment, akkor a hűtőventillátor bekapcsolt. Ez termosztát hiba lenne?
Sziasztok! Kilométer órával kapcsolatba nincs senkinek javaslata?Mint írtam, 90 felett ingadozik a mutató,és a tempomat sem működik.A jeladó cserélve,de változás nincs.
Lényeg a lényeg lenne egy xsarakombi eladó 2004-es 1.6 alakalmi áron de bontásra.(kivont)
Én meg venném de nem tudok mit kezdeni vele minden részével estleg érdekelne itt valakit vagy valakiket a dolog úgy hogy össze fogunk én nem akatok rajta nyerni semmit sem.
Az autó 80e ft meg van mindene.
Az autó heves megyében van az autó jól felszerelt.
Estleg érdekelne valakit?
üdv
Ja és van citroen jel is mert azt tudom keresett dolog.
Nekem is Bosch betét van elől, Bosch tárcsával(ha már Bosch a fékrendszer) és szintén nem nyikorog.
Kivéve gumicsere után. Amint kijövök a gumistól elkezd nyikorogni és kell egy-két hét hogy ez megszűnjön. Mindig ugyanoda járok gumit cseréltetni és mindig ez a helyzet.
Szerintem a légkulcs által kinyomott levegővel felkeverik a finom homokot(itt van bőven és nem sűrűn takaríthatják az emelő környékét) a földről, ami rárakódik a tárcsára és az első fékezésnél belegyógyul a betétbe.
Eladó sorba került a Citroen kocsim. Édesanyám autóját átveszem és igy gondoltam szólok itt, hátha valakinek kell,érdekli a vas.
Adatok: Citroen xara coupé 2. 2001es. 1,6 16v. 109le. sötét metál grafit, szinte már fekete. Magyarországi, valós 248ezer km. Harmadik tulaja vagyok,közel két év alatt 24ezer km t tettünk bele. 3 db gyári kulcs! Kezelési kézikönyv, és még talán a szervizkönyvet is megkaptam hozzá. Zuglóban vásárolták az autót 2001 októberében szalon ból. Vizsga 2017. 10. 26 ig .
Tele extrával,minden működik benne. Téligumi lemezfelnin van rajta, adom hozzá a gyári alufelniket nyárigumival,alu csavarokkal!!!!
Minden dokumentálva van amióta megvettem,hogy mi lett kicserélve: dátum,kilóméter felirva.
Dióhéjban ennyi, jó az autó és nemvolt törve soha! 350000huf szeretnék érte. Néztem az árakat a Ha-hu n, szerintem ez igy korrekt ár.
Csinálok majd egy rakat képet ha kell! 30/630 53 18.
Érdekel valakit a képen látható szőnyeg garnitúra? Erős szövet, koptatóval középen a vezető oldali szőnyegen. Car-tex gyártmány. Nagyon szép állapotban, VTS-hez, vagy 5 ajtóshoz.
A ferodo betétek az átlagosnál több fémet tartalmaznak, így hajlamosabbak nyikorogni. Nekem is az volt a xsarán. Bármit csináltam nem hagyta abba. Tudom neked f.sza, örülj és ennyi.
Ha 1.8 benzin, akkor ez Picasso lesz. Ez meg a Xsara fórum. :)
Ne méregess semmit. Megolvadt a gyújtáskapcsoló betét. Mázlid van hogy ilyen könnyen sikerült kiszedni a kulcsot. Az auto klímás Picassoknál elő szokott néha fordulni ez a hiba.
2 napja beragadt a járó motorba a kulcs. Csak nagy nehezen (véletlen rá is indítóztam) mire sikerült leállítani illetve kivenni a kulcsot. Azóta nem megy a ventilátor semmilyen állásba (utastér). Valahol hallottam hogy a gyújtáskapcsoló betéthez is van köze a ventinek. Igaz ez? El kezdtem ki méregetni a betét 4 állását. Eddig erre jutottam:
bizti tábláról (bt) érkező 3 vezeték: P, S, N
kormány alatt (ko) lévő csatlakozóból: P, S, K
üres állásba: semmi semmivel
gyújtás állás: (ko)P -> (bt)S
üzem állás: (ko)P ->(bt)N,(bt)S
indítózás állás: (ko)P -> (ko)K
Ebből az következik hogy a (bt)P és a (ko)S soha senkivel nem érintkezik.
Arra még rá mértem hogy (ko)P és (ko)S +12 voltot hoz.
és elméletem szerint (ko)S nek -> (bt)P sere kéne kapcsolnia üzem állásba. (ezzel a felső bizti sort kéne megtáplálnia)
Bár akkor gondolom elég sok minden nem kapna áramot ez elbizonytalanít mert látszólag minden ment az autón a ventin kívül. (bár még a bizti. kiosztásról sincs infom.(felső sor))
Sziasztok Xsarások:). Nemrég vettem egy 2001es évjáratú 90lóerős dízel Xsarát,nagyon szép és jó állapotban van,egyetlen kellemetlen hibát leszámítva. Egyik reggel minden előjel nélkül nem indult,tettem-vettem a motortérben,sajnos nem vagyok nagy hozzértő,gondoltam lehúzom a gázolajszűrőházról a bemenő csövet h megnézzem folyik-e a nafta. Gyújtás ráad,ömlik a gázolaj,szivattyú jó. Visszadugtam,és pöccre indult. Azóta is,minden hosszabb állás (1 éjszaka) után a szűrőház elején lévő műanyag leeresztő csavarnál kiengedek pár csepp gázolajat és pöccre indul. Ha napközben többször megyek vele,minden alkalommal gyönyörűen indul. Lukas lenne a cső? A fogyasztáson és a betonon nem veszem észre. Köszönöm előre is az ötletelést! Szép estét!
Így van megoldva. Bemész a legközelebbi márkaszervizbe és pár száz forintért kapsz megfelelő réz gyűrűt. Ha az átfolyó csavarban van fémszita szűrő, akkor azt ki kell tisztítani. Vagy cserélni a csavart.
Az elfolyó cső meg bilincsekkel van rögzítve, de gondolom azt láttad. Meg annak a csonkjánál is van egy réz gyűrű.
Sziasztok! xsara 1.4 hdi -nél a következő problémám van , a turbó alatt a földre folyik az olaj , nem nagy mennyiség de folyik , a cső ami taplálja olajal a turbót valószinű az lesz ott olajos .
A kérdésem vennem kell egy komplett csövet ha igen hol? vagy a cső végein lévő csatlakozót / tömitést (nem tudom) azt is ki tudom cserélni , ha igen hol találok hozzá alkatrészt , esetleg valami alternatív megoldás ? köszönöm a segitséget :)
Az talp részen van 3 kinövés amelyek 4-4 körömmel kapaszkodnak lyukakba. Szedd le a hamutartó fölötti kis burkolatot(a felső részén kell meghúzni kétoldalt). Az ott keletkező résen be tudsz nyúlni és össze tudod nyomni a körmöket.
Ma vissza is jeleztek nekem, hogy működik az autó, újra kellett programozni/indítani a BSI-t. Elvileg szakértő kezek végzik majd a bekötést is. Ezzel nem nagyon tudok mit kezdeni, hogy csak gyári citroen kábel köteget lehet használni, akkor kb. az összes más forrásból származó kábelköteg kuka ilyen esetben?
A két ülés közt lévő tárolórekesz fedelét hogy lehet leszedni, hogy utána vissza is lehessen rakni? Valakinek nincs róla közeli kép, hogy ne törjem el? Mert 9 ezret nem szeretnék kifizetni eg újért.
A még gyártásban lévő Bi VAN/CAN rendszerű járművek BSI vezérlőegység néhány teljesítmény kimenet szoftveres túláram védelmének aktiválása.
MEGÁLLAPÍTÁS / ÉRINTETT TÍPUSOK:
Ez az Info, csak a még gyártásban lévő, és a világ bármely előállított, Bi VAN-CAN elektromos rendszerű Citroën gyártmányokra vonatkozik.
MEGOLDÁS:
Kövesse e feljegyzésben leírt műveleteket és magyarázatokat.
FIGYELEM:
Ez a funkció a BSI szoftverének egyszerű frissítésével aktiválható.
Ezek a - maximum 9-szer visszakapcsolható - túláramkapcsolók, látják el a BSI 10 teljesítmény kimenetének elektronikus védelmét.
A leoldás következményeként a kimenet kétszintű letiltás fordulhat elő.
Ideiglenes letiltás: A testzárlat észlelésekor (átmeneti vagy állandó jellegű hiba), a meghibásodott kimenet, leold (letiltott kimenet) és ezzel párhuzamosan a BSI állandó jelleggel eltárolja a hibakódot. A meghibásodott kimenet visszakapcsolására (manuális visszakapcsolás), kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetet. Ez a visszakapcsolás csak akkor lehetséges, ha a kiment letiltása nem végleges.!
A végleges letiltás:
A túláramkapcsoló 9 visszakapcsolása után (ideiglenes letiltás), ugyanazon a kimeneten jelentkező következő zárlat (hibakód memorizálása), véglegesen letiltja ezt a kimenetet és az érintett kimenettel vagy kimentekkel kapcsolatos "BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül" hibát tárolja el a BSI vezérlőegység.
A BSI normális működésének visszaállítására, kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetben leírt műveleteket.
MEGJEGYZÉS:
A visszakapcsolás számláló a LEXIA/PROXIA diagnosztikai műszerekkel lekérdezhető (lásd e dokumentum "Műszer menük" fejezetét).
A VONATKOZÓ HIBÁK FELSOROLÁSA Elnevezés
A megjelenés feltételei és a hozzátartozó csökkentett üzemmódok
Ellenőrizendő elemek
BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül
9 manuális visszakapcsolás valamelyik kimenet testzárlatának észlelését követően. (hibakód eltárolása)
A kapcsolódó funkció többé nem áll rendelkezésre. A BSI-t ebben az estben sajnos ki kell cserélni!
Ez a hiba, kötelezően társul az alábbi hibákhoz, vagy a hibák valamelyikéhez.
A tesztzárlat észlelése és a csomagtartó-világítása nem működik
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.
- Égőtartó(k).
Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és az első mennyezet-világítás nem működik
A hátsó szélvédő nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a és a hátsó szélvédő kinyitása nem lehetséges.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.
- A hátsó szélvédő nyitásának beavatkozói..
A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a csomagtartófedél kinyitása nem lehetséges.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.
- A csomagtartófedél nyitásának beavatkozói..
A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a légkondicionáló kompresszor nem kapcsol be és nincs hidegtermelés.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.
- Légkondicionáló kompresszor
Jobb első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a jobb első helyzetjelző lámpa nem működik.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)
- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).
FIGYELEM: Újabb fogyasztó bekötése ebbe a körbe, hibatárolást eredményezhet. !
Bal első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a bal első helyzetjelző lámpa nem működik.
A hátsó ködlámpák hibája - Veszély: Testzárlat
A tesztzárlat észlelése és a hátsó ködlámpák nem működnek.
Bal oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.
A tesztzárlat észlelése és a bal oldali irányjelző nem működik.
- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)
- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).
Jobb oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.
A tesztzárlat észlelése és a jobb oldali irányjelző nem működik.
MEGOLDÁS
Egy vagy több kimenet visszakapcsolása:
FIGYELEM:
- Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt).
Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet).
- A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére.
FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem.
1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje.
2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait.
3) Nyissa ki a vezető ajtót.
4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül).
5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt.
6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva.
7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.
Egy vagy több, véglegesen letiltott kimenet visszakapcsolása:
FIGYELEM:
A BSI vezérlőegység kicserélése előtt feltétlenül meg kell javítani a hibás kimenetet vagy kimeneteket.
A megfelelő működés visszaállítására, a műveleteket mindenképpen a következő sorrendben végezz el:
- A testzárlat kijavítása (Keresse meg a meglévő vagy átmeneti hibát).
- Cserélje ki a BSI vezérlőegységet.
MŰSZER MENÜK
Útvonal a BSI vezérlőegység hibaolvasás menüjének eléréséhez (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):
Általános teszt
BSI vezérlőegység
Hibaolvasás
Útvonal a BSI vezérlőegység kimenet visszakapcsolás számláló értékének kiolvasásához (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):
Általános teszt
BSI vezérlőegység
Paramétermérések
Tápellátások
Egyes teljesítmény kimenetek állapota
MEGJEGYZÉS:
Az "Egyes teljesítmény kimenetek állapota" menü a CD41 frissítő CD-től lesz elérhető a Berlingo 2 és a Xsara Picasso Bi VAN-CAN, és a CD42 frissítő CD-től a többi járműtípus számára.
KÜLÖNLEGES ESETEK
FIGYELEM:
Négy kimenetnek (Lásd az alábbi felsorolást), amelyek működését ugyanaz az elektronikus összetevő felügyeli, működése nagyon speciális.
Ha e négy kimenet valamelyike pozitívzárlatos, akkor az érintett kimenetre vonatkozóan nem lesz eltárolt hiba a BSI vezérlőegységben, de a három másik kimenet - tévesen - testzárlatos kimenetnek lesz nyilvánítva (a 3 hibakód eltárolása és a 3 kimenet letiltása).
Ebben a különleges esetben, ne vegye figyelembe a három eltárolt hibát, viszont keresse meg és javítsa ki a negyedik kimenet pozitívzárlatát (nem szerepel a BSI hibakód felsorolásában).
Az érintett kimenetek hibái:
1) Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat
2) A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
4) A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat
1. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 3 => A csomagtartófedél nyitásvezérlés pozitívzárlatának elsődleges keresése.
2. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 4 => A csomagtartó-világítás pozitívzárlatának elsődleges keresése.
FONTOS:
FIGYELEM, ha a jármű utánfutó vezetékköteggel rendelkezik, akkor ez utóbbinak Citroën gyártmányúnak kell lennie! Máskülönben, fennáll néhány BSI vezérlőegység kimenet ideiglenes vagy végleges leoldásának veszélye (BSI üzemen kívül), amikor az utánfutót a járműhöz csatlakoztatja.
Az eredeti utánfutó vezetékköteg, hátsó ködlámpa (Csak a Xsara Picasso) és a jobb és a bal oldali helyzetjelző lámpák kimenete (ezen által érintett valamennyi járműtípus) teljesítmény relével van szerelve, ami biztosítja, hogy a BSI vezérlőegység érintett kimenetei, ne legyen túlterhelve.
az enyém 25.000 km-t nyikorgot, de már beállt, szóval neked is van esélyed, csak ki kell várni
(mielőtt megkérdeznéd, nem tudom milyen, még anno egy bcsabai márkaszervízbe rakták be 40ezer km-rel ezelőtt, illetve a hátsó sosem nyikorgott, viszont benne van 40ezer km városi forgalomban, szóval legalább tartós a hanghatássokat ellensúlyozandó)
mondjuk még azt vettem észre, hogy különböző vezetsi stílusoknál máshogyan nyikorog, pl ha nagyon finom vagyok vele, akkor jobban, de 5-10 sportosabb fékezés után megjavul egy ideig
Van egy imádott citroen xsara break kocsim (1.4 HDi) 2004-es évjárat. Vonóhorgot szerettem volna tetetni rá, fel is rakták nekem, de lehalt a központi egység. Valaki meg tudja nekem erősíteni, hogy CAN-BUS-os már ez a kocsi? A vonóhoroghoz is a CAN-BUS-os bekötésre van szükségem? Mert bekötötte a szerelőm a sima, egyszerű vonóhorog kábelköteggel és zárlatos lett a BSI-m(ez az első diagnózis autocomputer specialista által...). Az egyszerű BOSAL-AUTOFLEX Vonóhorog elektromos tartozék (VOB00-05) -t használták.
Köszönöm a válaszotokat. Esetleg tudtok segíteni, hogy milyen elektronika kellene neki?
Sziasztok! Olyan problémám van már hónapok óta, hogy nagyobb tempónál (80 fölött) erősebb fékezéskor valami dübög elölről mintha ütne a fék. A pedálon nem érezni és a kormány se remeg. Futóműbe cserélve lett minden, szilentek, stab pálca,rúdfej, talpas, toronycsapágy szilenttel, féktárcsa (TRW). Most felraktam a téli gumit lemezfelnin centírozva továbbra is üt valami. Ha ötlete van valakinek megköszönöm. (xsara 2 1.6 16v 2001).
Ezeknek nem igazán lenne szabadna nyikorogni.. Ellenőrizni kellene a kerékagy felfekvő felületét, a féknyereg állapotát és a betétek helyes beszerelését (rézpaszta alkalmazása?).
Sziasztok! Régi olvasója vagyok a fórumnak,de olyan hibáról amit az én II-es xarám produkál, még nem olvastam. A hiba: a kilométeróra mutató főleg 90 km fölött ablaktörlőnek képzeli magát.Ingadozik 90 -120 között,anélkűl,hogy a sebesség és a fordulat változna.Ilyenkor a tempomat sem működik,elejti,mintha a fékre léptem volna. Autovillamossági szerelő jeladót cserélt a váltóban,de a hiba továbbra is fennáll.Azt mondta,hogy valószínűleg a váltóban lévő meghajtás a hibás,aminek cseréjéhez szét kell szedni a váltót.Találkozott már valaki ezzel a problémával?Tényleg csak a váltó szétszerelése az egyetlen javítási lehetöség?A válaszokat előre is köszönöm!
a fő baj valahol a motor környékén keresendő, de nem áldoztam rá, hogy pontos diagnózist állítsanak fel :-(
az biztos, hogy az egyik henger kompressziója nagyon alacsony, vagyis egy generál valószínűleg ráférne.
katalizátor is kuka, szét van hullva a belseje, kuplungszettet kellene cserélni, hátsó híd felújítás is aktuális.
van egy jó adag apróság is, ami nem létszükséglet, de akkor is idő/költség: kesztyűtartó zárszerkezet, bal hátsó kilincs törött, jobb H7es foglalatot cserélni kell, ilyenek.
arra jutottam, ha ezt mind megcsinálom/csináltatom, akkor is egy 15 éves, és ki tudja, mi egyéb jön elő.
Üdv! Ömlik be a jéghideg levegő az anyós oldali ülés előtt a kozépkonzolnál legbelülről, ahová (akár) a talpam támasztom. Álló helyben is és akkor is, ha haladok. A klíma, vagy csak símán a bejövő levegő klíma nélkül is tűzforróra állítva, de zúdul be onnan a szó szerint jég hideg. Ha állok egy helyben vele, akkor is eléggé jól érezhető, de most asszonyságnak hátra kellett ülnie, mert megfagyott a lába... A középkonzol, ahol a szűrő van, a váltónál és azon a részen minden mintha fagyna.. Mi a fene baja lehet? Kicsivel halványabb a meleg is, ami kiáramlik a szellőzőkön..
Bölcső csavarok, minden áthúzva, teljesen jó! A hátsó motortart gumibak ami ugye a váltót is fogja szinte uj. Tavaly télen cseréltük. Ha arra gondoltál eggyáltalán!
az is lehet, de nem biztos, hogy erre a kotyogásra az a megoldás
mikor nekem elkezdett kotyogni, akkor elsőnek azt cseréltettem, mert szakadt volt, most nem szakadt de továbbra is kotyog, igaz, határozottan kisebb intenzitással
most pár héten belül szilent csere is lesz, kíváncsi vagyok azt mit tesz vele, majd visszajelzek
jó, de ha először szarul rakta össze valaki, mittudomén, nincs már előttem, de rosz sorrend, alátét fordítva, bármifaszom), aztán meg a következő cserénél megfigyeli a srác, hogyan volt összerakva (szarul) és megint ugyanúgy összerakja, akkor azért csak előfordulhat ilyesmi hiba.
Neke I Xsara van ugyanígy zörgött, a szilentek neke se ozdultak meg addig míg a szerelő szét nem szedte es akkor kiderült,hogy az a rossz,csere után megeszünt a kopogás. Azt hiszem,hogy a lengőkaré volt
Xsara 2 cupe. Egy jo ideje kopog a verda jobb eleje. Ha a ball elejevel megyek godorbe, csatornafedel stb, akkor is a jobb eleje kopog. Hatarozott kopogas tipikus futomuhang. 3hete kuzdunk ezzel a dologgal. Mertek a lengescsillapitokat, teljesen jok. Teljesen uj az elso futomu,
Uj toronycsapagyak, lengokarok gombfejekkel, kutyacsontok,kormanyosszekoto gombfejek a belsokkel eggyutt. A keresztstabil ket szilentje teljesen jok,pajszerral sem mozdulnak. Kasznira is atviszi a hangot, aki a jobb 1be ul aztmondja olyan mintha alatta kopogna. Fek is atlett nezve, rendben. Feszes a futomu mint allat. Nemtudom, kicsit belefarattam.
Hatha valaki valamit,okosat tudna! Igy meg soha nemjartam. Tele a repam. Nemtudom mihez nyuljunk. Minden uj.
Elore is koszonom!
Vettem nemrég egy Xsara Break-et. Viszont butáskodik a fűtés motor. Hol megy, hol nem, és ez így télen elég gáz. Alánéztem a műszerfalnak és kicsit megilyedtem... :-) Esetleg valaki tudna nekem egy elektronikai diagramot vagy sémát küldeni, hogy egyáltalán honnan induljak. Valamennyire értek az elektronikus dolgokhoz, pár év alatt összeraktam egypár erősítőt és megcsináltam pár tévét megy egyéb ilyen dolgokat, úgyhogy szerintem ez sem fog ki rajtam, csak nem akarok a nulláról indulni.
esküszöm nem értem miért gondolod, hogy ez nem a világ legegyszerűbb dolga
sőt most már perverz kiváncsiság hajt hogy megtudjam mire gondolsz
de hogy lásd mennyire komolyan vesszlek: mivel 2 éve megtört a kocsim bal eleje és azóta túl lefelé világított a lámpa, most kimentem és megnéztem mekkora dolog ezt átállítani
sajnos rossz irányba csavartam először, így a művelet 15 mp-ig tartott, mire megint tökéletes lett
most elárulom neked, hogy a felfeléhez balra kell csavarni, de ezért elvárom tőled, hogy elmond mire gondoltál az előbbi hozzászólásodba!
Nem voltam ott,de azt mondta ugyanúgy kell mint régen a gyertyahibát megnézni,ha nem megy az egyik henger le kell húzni a csatit a befecskendezőröl és a hibásnál nem történik semmi.
A szerelőnek egy univerzális diagnosztiakai eszköze van ami minden kocsit visz szerintem ez lesz a hibakiolvasó. Az a bökkenő, hogy nem tudok épkézláb Citroen hez való diag programmal rendelkező szervizt itt békéscsaba közelében. Aki meg azt állította, hogy van neki az hazudott. Szerintem a vége egy márkaszerviz lesz.
A trafót én cseréltem, mert volt tartalékba, így legalább kiszűrtem, hogy nem az a baj. :D A gyertyák amúgyis esedékesek voltak. a hőgombát pedig a termosztáttal egyidőben cseréltem. Meglepően olcsó volt a gyári új valeo.
A katalizátor teljesen össze volt omolva és a kipufogó kiköpte a belét. :D (pedig kívülről semmi baja nem volt)
Amióta katalizátort és kipufogó rendszert cseréltem szinte teljesen elmúlt az olajfogyasztás. Sokak állítása szerint azért mert a motor le volt fojtva és így megnőtt a kartergáz nyomása és nyomta ki az olajat ahol tudta. pl: a szelepfedél tömítéseket is cserélni kellett.
Szóval az is lehet, hogy jól bekormolt nekem mindent a motorba, szelepeket stb.
Szrb18 honnan tudtátok, hogy melyik befecskendező ment tönkre?
Már a kompressziómérésre is gondoltam.
Nyár végén volt szerencsém végignézni veresegyházon a hátsóhidam felújítását. A spéci csapágykiszedő az egy kiskalapács ami sámuel névre hallgat és egy tag aki jól tud célozni és kitartó. :D :D
enyém olyan rozsdás volt belülről, hogy azt öröm volt nézni. Azóta gyönyörűszépen feszít a járgány.
Egy kis gondba kerültem és remélem megint itt találok segítséget.
A Xsara II-m (2000,1.6) gyárilag egyszerű óra kijelzős. Én vettem bele külön nagy többsoros kijelzőt (C5 I-ben volt, a csoki , illetve a felfogatás is stimmel. A dátumot, időt hőmérsékletet remekül kijelzi) ezenkívül vettem bele komputer váltós bajuszkapcsolót mindenestül (két oldali kapcsoló, plussz a tartója) . A régi jobb oldali kart kicsavaroztam az újat pedig beraktam. Működik az összes ablaktörlő funkció, kivéve a komputer léptetője ami miatt ugye vettem.
Megnéztem a kormánynál lévő csokit, be van húzva az a szál ami a kapcsolóban plussz.
Láttad már a valóságban hogy hogyan történik a Xsara hídfelújítása?
Nem úgy mint a linkelt oldalon látható videoban. Mivel a Xsara máshogy van megoldva. A tengelycsonk nem a hídtestbe van préselve, hanem a lengőkarba. A csapágyak pedig a hídtestben vannak. És általában mire felújításra kerül a híd addigra a beállt, kopott, rozsdás csapágy kimarja a hídtestet.
szerintem ne kockáztass, a különbség ugyan csak 1 cm és elfelé megy a kasznitól a kerék, de meg van a kockázat, hogy így meg beleér a sárvédőkbe egy erősebb felütéskor
szerintem lófasz áron találsz rá felnit, én pl most adtam el az én egyik szettem 15-ért, tip-top állapotban voltak, még is 3/4 évet kellett árulnoma jófogáson, szóval nem hiszem hogy hiánycikk lenne
bár ha tovább kavarod és nem 195 hanem 185-s gumit raksz rá, akkor az extra cm-ből 0,5-t már el is vettél, illetve a 185-s gumik olcsóbbak mint a 195-sök, úgy már talán bevállalnám
Sziasztok! Xsara 2-re keresek lemez felnit. A neten és itt is azt olvastam, hogy ET 18 felni kell rá. Nyíregyházán a Francia bontóban azt mondták a ET 27 felni is jó rá. Segítsetek már milyen felnit tehetek fel. Más citroenes is mondja, hogy a xsantia kerék jó a xsarára. Válaszokat előre is köszönöm.
Nagy bajban vagyok. Indulaskor neha 3 hengerezik a kocsi es kis fordulaton gyenge, kormos a pufogo es sokat fogyaszt es kondenzviz sincs. Amit eddig csereltem miatta. Katalizator, trafo, kipufogo, hogomba, gyertyak.
A szerelo azt mondta hogy lehet meg egr szelep, vagy valami gatya a motorban. Az egr-t nem figyeli diagnosztika? Kompresszio meres tud kideriteni valamit?
Mi lett a baja szegenynek? A mienkben 447e van de ez is kezd huncutkodni. A szerelok meg azt mondjak hagyjuk a fenebe, nem erdemes mar vele foglalkozni mert sok a km.
A forgalombol kivonasra szerintem is a legjobb kulfoldinek eladni.
Van egy szett szőnyeggarnitúrám eladó, fekete, erős szövet, szép állapotban, (a vezető oldalin Citroen feliratos kopásálló gumi betéttel). Gyári VTS, de én sima 5 ajtós xsara-ban használtam. Fotót töltök fel. Akit érdekel, írjon privátban, és az árán megegyezünk. :)
ha a levegő keringetést áttekerem frontról az ablak felé, automatikusan bekapcsol a klíma
Ez nem hiba, hanem funkció. Mégpedig a a párátlanításé. A kezelésiben is le van írva.
Viszont most az történik, hogy indítás után azonnal ordítva maxon pörög a levegő, hiába állítom erősebbre, gyengébbre, nullára, automatára, semmi nem változik. Ezt mi okozhatja?
Erre olvass vissza, sokszor volt téma a probléma megoldása.
Sziasztok! 2003-as 1.6 Xsara produkált tegnap egy érdekeset. Az elektronikával eddig is voltak apró gondok, de inkább csak kis kellemetlenségek (folyamatosan ég a motordiagnosztika lámpa, miközben több helyről megerősítették, hogy semminek semmi baja odabent, ha a levegő keringetést áttekerem frontról az ablak felé, automatikusan bekapcsol a klíma, ami persze egy pöccentéssel megint lelőhető, de fura, és ilyesmik). Viszont most az történik, hogy indítás után azonnal ordítva maxon pörög a levegő, hiába állítom erősebbre, gyengébbre, nullára, automatára, semmi nem változik. Ezt mi okozhatja?
Sziasztok! 2001-es 1.6-os xsarába másfél éve cseréltem után állítós kuplungbovdent (nem gagyit). Régebben is néha megnőtt a holtjáték és késve jött vissza a pedál, de pár nap múlva után állított és hetekig jó volt. most viszont hetek óta nagy a holtjáték és lábbal kell visszahúzni a pedált kb. 3-4 cm-t. Lehet valamit kezdeni vele vagy kuka?
nem igazán, csak kurvasok huszas torx fejú lemezcsavar van, más nem fogja.
váltókar műanyag keretét felpattintod, onnan kezded.
aztán ami még pattintós, az a szivargyújtó kerete, a többi csavaros.
a rádiót kell kivenni, fölötte a fedcomp(ha van) kerete is pattintós, kijön még a középső szellőzőrács, mögötte is van csavar.
bal oldalt a biztitábla felől ki bírod szedni a tükörállítés stb gombjait, a kmóra előtt felül is van két csavar, kormányburkolatot alul három csavar fogja, elég csak a tetejét leszedni aztán akkor a kmóra alatti két csavart is megtalálod, kijön a komplett keret, utána férsz hozzá a fűtésgombokhoz.
a tiéden vannak bovdenek, lemez fülek fogják a fűtésgombok házához, a lemezfülek lejönnek, a bovdeneket meg ki kell forgatni, ne törd le a tekerők végét, inkább nézd meg kétszer, hogyan tudod kiakasztani.
Én nem azt állítottam hogy nem lehet,(szerintem nem a kormánykapcsoló kontakt hibája miatt)
Nekem a hibatárolóban nincs emiatt hiba letárolva!
Kérnék tőled egy kis segítséget, manuális klímás gépjármű Xsara II organizációs száma:09705
a fűtő ventilátor motor egyes fokozatában nem működik a többiben igen előtét ellenállást kiszereltem
megmértem rendben van 4 fokozatban az ellenállás hálózat nincs benne! a sedre kapcsolási rajzát használva a fűtés vezérlő kapcsoló táblát kellene kibontanom mert az egyes fokozat kapcsoló felől nem érkezik test az előtét ellenálláshoz. A fűtő ventilátor motor +12V -ot a motortéri biztosíték tábláról kapja egy relén keresztül csak akkor müködik ha jár a benzinmotor. (motorvezérlő kettős reléje)
Tehát le kellene bontanom a fűtésvezérlő panelját,Nehéz lebontani?
pedig bőven lehet az.. sőt... multkor egy EV2 ben javítottam a COM modult. kiderült a hülyeségei miatt 15 perc elteltével táviányítóval nem lehett kinyitni a gépet...
Bocsi a félreértések elkerülése végett a az "automatic light active" szerintem nem bajuszkapcsoló hiba!
Nekem az akkumulátor saru levétele után/ visszarakása után jelentkezik csak egyszer! a saru visszarakása után!
Jó tanács a gyújtás levétele után ha az akkumulátort le szeretnénk(választani a gépjármű elektromos hálózatáról) várjunk legalább egy két percet! A motorvezérlő kireteszelődik elég hamar de a BSI még "beszélget" a VAN hálózaton keresztül úgy hogy a BSI VAN+12V tápellátását még nem veszi el a hálózatról!
7 éve élek együtt azzal, hogy az autó teljesen összevissza, akár júlusban délben is elkezd giling-galangolni hogy "automatic light active" vagy valami hasonló
már minden sorrendben minden kapcsolgattam rajta, de soha nem tudtam rájönni miért van ez
Szokott villogni! felkapcsolódnak az első fényszórók a műszerfalon pedig a tompított visszajelzője villogni kezd.
A hiba a Com 2000 és a BSI között VAN hálózat kommunikáció (fals) jel (multiplexing) az pedig a kormánykapcsoló bal karjának (világítás/irányjelző) kapcsoló kontakt hibájából adódik
Nekem ha a fent említett hiba jelentkezik picit lehúzom az irányjelző karját és megszűnik!
Érdekes a BSI-ben sem a Com 2000-ben sincs letárolva hiba eme hibás működés miatt!
Külföldi oldalakon találsz fényképes illusztrációval ellátott szétszerelési útmutatót.
De gondolom van itt a fórumon is ügyes kezű kolléga aki segít.
Én még nem szettem szét a sajátomat. majd jövőre ha jó idő lesz!
Van egy 2004-es Xsarám. A világítással van gondom.
Alapvetően úgy működik, hogy járó motornál világít a tompított, akkor is, ha 0 állásban van. ez tök jó, kényelmes. Viszont ha a helyzetjelzőre kapcsolok, akkor nem világít semmi. Ez a műszaki vizsgán probléma. Régebben mintha ilyenkor lett volna világítás, de most nincs. megnéztem, 3 izzó van a lámpában, távolsági, tompított, index. Lehet, hogy valami speciális izzó kell bele, ami helyzetjelző is?
Tudnátok segíteni? Köszönöm.
Szervízbe és általában a Citroen Őrmezőbe viszem, ott beépítik a hozott alkatrészt is, csak nem vállalnak rá garanciát.
Sziasztok! Nem olyan régen vettem egy 1.4 hdi xsarát , 290000 km rell , amit kellet kicseréltem rajta , de van amire nem tudok rájönni , az első futóműnél , ha rossz mondjuk apróköves úton megyek ami sőrün ráz , akkor kopok valami ( stabpálca + kormánymű külső gömbfej ki lett cserélve ) ezek kizárva , mi lehet még esetleg ?
Illetve budapest környékén egy normális autószerelőt keresek , aki nem csak úgy dolgozik hogy veszi nekem az alkatrészt 40% kedvezményel és 150% os áron adja :) eddig 3 helyről is elküldtek , azzal az indokkal hogy " nem szerelünk hozott alkatrészel a garancia és egyéb problémák miatt " :D
Már több hónapja küzdök az én kis aranyosommal (2.0 HDI 109Le). Antipollution fault a műszerfalon, és check engine (sárga) világít, ezenkívül nem megy, nagyon nem, illetve rettentő (9,5) fogyasztása van.
Diagnosztika után cserélve lett (vadi új) EGR. 2 tulaj vagyok hivatalosan 160.E km van benne. Mióta nálunk van(118E) 10E-nként kapja az olajat vezérléscsere is megvolt.
Az szerelőnk gyanakodott légtömegmérőre, de a diagnosztika miatt EGR lett cserélve, illetve az intercooleren lévő érzékelő lett pucolva.
A következő "próbálkozás" a turbó lenne.
Érdeklődnék, hogy volt e valakinek hasonló "baja" és hogyan oldódott meg?
Nem esne jól egy turbó csere, de a korom és a fogyasztás rákényszerít, hacsak nincs valami jó ötletetek.
hosszú idő után szomorú hírrel csatlakozom ismét: 15 év és majd' 500ezer km után szeretett autóm -úgy tűnik - kilehelte a lelkét.
(1,6-os benzines, 2001 decemberi, de 2002es modell)
A végleges kivonást szeretném elintézni, de úgy, hogy vagy az egész kocsi maradjon nálam (hogy "hasznosítani" tudjam amit csak lehet), vagy leadnám valahol, de szeretnék belőle ezt-azt megmenteni.
Röviden: egy bontási nyilatkozat kéne, vagy valami jótanács, hogy lehetne ezt a legjobban megoldani...
Adtak ötletet külföldivel megkötendő adás-vételire, találtam aránylag rugalmas bontóst is (legalábbis telefonban az volt), de hátha van itt is olyan, aki tud valami okosat mondani.
Ami hulla jelenleg az a hátsó híd, kuplung szett és a katalizátor, nagy eséllyel a motor torka is véres.
Szóval ha van ötlet/ajánlat, akkor szívesen hallgatom/olvasom ;-)
Sziasztok srácok! Segítsetek nekem légyszives! van egy 1999-es 1.4-es ferdehátú xsarám, (abs nélküli) bal első féltengely cserés. Ma kivettem a féltengelyt, és megmértem. A következő adatokat mértem: váltó oldali fogszám 22, kerék oldali: 25 hossz 625, ha összenyomom a féltengelyt akkor 600. Felmentem az unix oldalára és nem nagyon találok ehhez hasonlót! Segítsetekkkk! köszi mindenkinek :)
Mint sok más tulajnak nekem is beestek az ablakemelő gombok, mert eltört a műanyag tartó rész. Nem ismerek műanyagost aki ezt megcsinálná. Sikerült valakinek ezt megoldani vagy keresgéljek szorgalmas neten egy jó műanyagburkolatot a törött helyett?!
Ha kattan, tehát behúz, és mint írtad, terheli az akkut (10V-ra esett feszültség, műszer anomáliák), az akku biztosan jó, akkor én indítómotor problémára gondolnék (zárlat, vagy megszorulás).
A mutató rángás legtöbbször akksi probléma miatt van. Tapasztalat... Nekem a rossz akksi indításkor rázta a mutatokat. De egy villanyász bemeri 1 perc alatt az akksit.
2001-es Xsara 2.0 hdi-n egy olyan probléma jelentkezett, hogy egy kb. 20 perces parkolást követően különösebb előjel nélkül nem indult az autó többszöri próbálkozásra sem. Elsőre akku problémára gyanakodtam, bár alig több mint 1 éves az akku. Saruk megtisztogatása és ellenőrzése után sem lett jobb a helyzet. Nyugalmi állapotban 12,6V a feszültség. Meg sem forgatja a motort, lámpa, műszerfal visszajelzés minden ok, gyújtásra minden a megszokott és amikor indítózom, akkor semmi csak kerreg a kilométer és a fordulatszám mutató magában 0-s értéken. Ha a sikertelen indítás után mérjük, akkor 10V körül van a feszültség, aztán visszamászik idővel; plusz utána ABS hibát jelez gondolom a visszajelző nem kap áramat (?). Másik autóból átrakott akkuval ugyanez a helyzet. Tegnap haza vontatás közben aztán egy piros lámpánál megpróbáltam és beindult. Hazajöttünk gond nélkül, ma reggel viszont ugyanez a probléma.
Annyi háttér információ van még, hogy pár éve, még a régi akkuval volt egy hasonló eset, de akkor a gyújtás ráadására már kerregtek a mutatók, kivettem a kulcsot, visszaraktam és rendben volt, indult is.
Valakinek van ötlete? A testkábelt néztem, de jónak tűnik. Esetleg a párás idő okozta valamilyen zárlat vagy érintkezési probléma lehet? Vagy önindító? Volt már hasonló tapasztalatotok?
Szakmai, megalapozott véleményt, segítséget kérnék...A nyáron lambdaszonda (márkaspecifikus,-tehát nem univers..), s pillangószelep helyzetérzékelő motor volt cserélve az autón...(I -es xsara)
Azóta a fogyasztás másfél literrel nőtt, ugyanolyan használati stílus, szokások mellett.... Jelenleg a fogyasztás 9,7 Liter....Minden tankolás tele megy..s minden tankolást számolok...Tehát az adat (sajnos..) pontos.....
A cserélt alkatrészek nem a csúcsmodellek, ám nem is a gagyi kategória....Középár kategóriás termékek....Mi lehet a fogyasztás komoly növekedésének az oka?????
...oké holnap újra kibányászom és megszámlálom így is , úgy is ... kint vagyok a Bajorok-nál lesz egy pár gondolom , de itt nincs is igazán gondom , hanem otthon inkább a Börzsönyben és Szlovákiában a Duna mentén ...
Én direkt vettem télire 5x14-es felnit az említett 185/65 R14-es gumival, mert ennek a nyári 195/55 R15-el megegyező a külső átmérője, így a kilométeróra pontos marad, viszont az oldalfala magasabb, ami télen szerintem kifejezetten előnyös a hazai jó utakon. Ráadásul a 185/65 R14 rendszerint olcsóbb is, min ta 195/55 R15.
Köszi a választ.Akkor ezek szerint nyugodtan rátehetem ezt a lemezfelnit ezzel a gumimérettel.Az Et 24 szám nem baj? Mert sok helyen az ET 18-at írják.A felniket meg kaptam, majd jövőre talán lecserélem,most elég szűkös a keret.Nekem is szimpibb a 15-ös kerék.De ez van.
Nemrég vettem egy 2002-es Xsara II-est.Téli gumi vásárlás előtt állok,és kaptam 4 db lemezfelnit.(5,5*14 4*108 ET 24)Lecserélhetem-e erre a méretre egy 185/65/14 gumival vagy nem.Mert a gyári méret az 195/55'/15.Az alufelnire nem akarok téli gumit rakni,viszont mivel ez ingyen itt van nem szeretnék venni 4 felnit.
Üdv. Mi lehet a gond a kocsimmal, ha az üzemanyag szivattyú biztosítékján a motortéri biztosíték táblába csak 3,5v-ot mérek? Ecu tilt le vagy valami kábelprobléma lehet? 2001-es 90 lovas hdi-ről lenne szó.
ZOLYSYS ! ...na megmértem az antenna bemenetet... remélem jól csináltam mert azelektromosság nem a szakterületem .... és ha igen ez az érték mit mond neked .... ?
Köszönöm!!! s ha már ilyen jól összebarátkoztunk :-) gyakorlati tapasztalatod is lenne esetleg,- arra vonatkozóan, hogy hol keletkezhet a roppant idegesítő kotyogó hang???? Ami igazándiból szinte az út egyenetlenségével nincs is szinkronban....Egyszercsak elkezdett valami kotyorászni...s bentről úgy hallom, mintha jobbra..fentről jönne a hang....
motortartó bakot rángattam....Kéne hogy mozduljon ekkora erő hatására, ha kopott?
meg tán az hirtelen gázadásra is adna hangot..ha a motor bemozdul...Jól sejtem?
Üdv.2es xsarán mi kapcsolja a csomagtér villágitást,hol van a ,,kapcsolo"?Szétszedtem az ajton lévő zárat,abban nem találtam.3 szál vezeték megy rá,ami a zárat müködteti.
Nem tudom nem vagyok jogász, a Citroen service oldalán elérhető a tartalom (független szerelői oldal) amit feltöltöttem azok a dokumentációk ingyenesen elérhetőek, Bizonyos dolgokért dokumentációkért pedig fizetni kell!
De ha gondoljátok hogy jogszabályba ütközik akkor többet nem teszem.
Ezen a fórumon is találsz róla egy csomó infót, csak keresni kell.
Ha klíma nélküli, vagy manual klímás akkor előtétellenállás van. Ha auto klímás akkor elektronikus szabályozású. Ebben szokott zárlatossá válni a tranzisztor.
Üdv. Olyan hiba, hogy a fűtőventi nem áll le, csak egy fordulaton megy beállítástól függetlenül, az minek lehet a hibája Xsara I-nél? Olvastam tranzisztor, előtét ellenállás, vezérlő elektronika hibát külföldi fórumokon, de az autó típusa nem egyértelmű a hozzászólásokban. Hol kezdjek bontani először? Köszönöm.
Pont ma reggel történt, hogy ilyen párás trutyis időben jött velem szembe lakott területen kívül valami kis autó (talán Daewoo) helyzetjelzővel. Villogok neki, erre ő is felvillantotta...az egyik oldalt...
Viszont azért írtam le a történetet, mert igencsak más volt a rendőri hozzáállás(jogszabály) az én esetemben mint a fórumtárs esetében. Akkor mi is a helyes eljárás ilyenkor?
Meg mi az hogy kérjen útvonalengedélyt. Ha nem alkalmas a jármű a közúti közlekedésre akkor arra nem lehet útvonalengedélyt kérni.
Egyébként össze-vissza beszélnek a rendőrök. Viszont azt nagyon határozottan teszik. :)
Milyen jó hogy minden rendőrőrsön különböző törvény van életben. Ha nem világít a belső világítás, akkor meg öt év kényszermunka? Ezek a suttyó pénzbeszedők nagyon szeretnek jogászkodni. Nemhogy inkább a bűnözőkkel foglalkoznának.
Nekem a legutóbbi rendőrös, lámpás esetem a következő volt:
Beértem egy faluba(már sötét volt) és a falu szélén strázsáló rendőrök elindultak utánam és levillogtak. Mondják hogy nem világít a jobb oldali tompított. Mondom nekik hogy mikor elindultam akkor ellenőriztem és még jó volt. Felvették, ellenőrizték az adatokat és kérdezték hogy honnan hová megyek(még kb. 80km volt hátra). Aláirattak valamit és mondták hogy nem jár bírság(ha jól emlékszem két büntetőpont viszont igen), bevitték az esetet a rendszerbe és nyugodtan autózhatok hazáig. Viszont ha x időn belül(kivéve a hazautat) újra megállít egy rendőr ugyanazzal a lámpahibával, akkor autómatikusan néhány tízezer orbán tallér a bírság.
És elköszönésképpen mondták hogy mázlim van, mert ha a bal oldali nem világított volna, akkor lett volna ám nemulass.
Én egyes xsarán javítottam...A következőképpen: lenyitod az ajtót.....ha tudod :-) javaslom a zár díszfedele kőzépvonalában próbálkozz benyúlni az ajtó+műszerfal közötti résen, vékony csavarhúzóval, s ovatosan keresd a zárnyelvet...Aztán bróbáld valahogyan kiakasztani...visszatolni...Ha sikerül, az ajtó lenyílik, s le kell szedned a belső burkolatát....s akkor már látod is a zárszerkezetet...mint javítandó darabot
Xsara 2-ben a kesztyűtartó beragadt, hiába nyitom, nem történik semmi, eltörhetett a nyitó szerkezet. Tud valaki segíteni, hogy miként szedhető szét? A külső műanyag burkolat, melyen a nyitó rész van, leszedhető valahogy roncsolás nélkül?
Köszi, sürgős lenne, mert a lakáskulcsom benne maradt :(
De nem bizony. Rákérdeztem erre én is, hogy ha mondjuk egy új X5-ösben elszáll a xenon, amit ugye útmenti barkáccsal nem lehet cserélni, akkor mi a helyzet. Azt mondta rá a közlekedési, hogy akkor tréler, vagy útvonalengedély.
Tegnap egy kis problémával szembesültem. Megállítottak a rendőrök, hogy nem világít a pótféklámpám, és elvették a forgalmimat, addig amíg nem orvosolom a hibát. Megoldottam az út szélén, egy darab vezetékkel direktre kötöttem a rendes féklámpával, és továbbengedtek. Viszont szeretném végérvényesen helyrehozni. Van-e valakinek azzal kapcsolatban tapasztalata, hogy az átvezető kábelek megtörnek-e hátul is, ahogy az oldalajtóknál? Köszönöm!
Olvassad figyelmesen az alábbit....Velem ez történt...s veled is megtörténhet(ett)...(főleg ha eső után vetted észre a beázást...
"Megoldás született a beázást illetően...s leírom mi volt a hiba...Okulásul!
Szóval: valszeg előző tulaj hanszórót cserélt, s ennek folyamodványaként kivágta, szinte eltüntette azt a poliuretán zsákot (levágta a hátulját..) ami gyárilag burkolja, s vízmentesíti a hangszórót...Nos a kurva víz ezt meglátta, s engedve a gravitációnak a hagszóró kerete körül átfolyt,s egyenesen be az utastérbe....mert ugye az ajtó alsó része "mélységben"+ a kárpit (melyben a hangszóró is benne foglatatik) rátakar a küszöb utastér felöli részére + az ajtókéderre.... Megoldás: nejlonfólia burkolat, fedőköpeny beragasztása sziloplaszttal az ajtólap belsejére, a hangszóró fölé ,-mely így rálóg, rátakar a benyúló hangszóróra,azt az ajtó fenéklemezéig beborítja, s így szépen eltereli, vezeti azt a vizet ami az ablak mellett bejut az ajtó belsejébe...Az alsó élen a vízelvezető rés szabad.... s most már a víz is a helyes irányba iramodik..
Szevasztok márkatársak.A fiamnak van egy 2004-es 1.6 16v II-es xsara,és voltunk Veresegyházon hátsóhíd cserén.Ottmaradtunk,megvártuk amíg elkészül kb 2óra alatt végeztek.Csak a gumibakot cserélték még ki.74000 ft-ba került.Amikor haza értünk /Biatorbágy/ akkor tapasztaltuk,hogy nagyon kemény a hátulja,és alig lehet lenyomni.Nem rugózik semmit.Ugyan olyan lett mint a hídcsere előtt,sőt rosszabb.Tudja valaki,hogy mi lehet a baj.Lengéscsillapító nem lett cserélve.
Ma autópályáztam. Eddig (évek óta), állandóan liftezett a hőmérő. Ha meglátta az emelkedőt, már elindult felfelé a mutató, lejtőn visszaesett. Most stabilan áll, mint régebben. Mivel semmi változás nem történt, csak a vízszivattyú csere, erre gondolok. Azért 4mm átmérő különbség, 7 centis keréknél nem kevés.
nem tudom, mennyire vagy felkészült versenyző, ide azért nem teljesen elég, hogy már kitekertél életedben két hatos csavart.
kormányt le kell venni, utána a komplett kormánykapcsolót, azt négy helyen szétfúrni, utána szétpattintani úgy, hogy ne töröd el a füleit, szétemelni a két oldalt, hogy nem hullik szét, vagy ha igen, akkor össze is tudod rakni, aztán utána férsz hozzá a légzsák átvezetőhöz, amit egyébként szintén úgy kell szétpattintani és nem mindegy, hogyan rakod össze.
Akkor van valami megoldás szétszedés nélkül, hogyan lehet megszüntetni? Fordos focus fórumon hintőport meg WD40-et ajánlottak,lehet ez megoldás? Ha igen hogyan lehet bejuttatni? :D
Igen megkaptam a leveled, csak nem volt időm válaszolni.
Szóval 3 éve Gates szett lett beszerelve. Amiben INA görgők voltak, és (valószínűleg, cikkszám alapján) Bugatti pumpa.
Most nem vettem szettet, külön vettem HEPU pumpát, SKF görgőt, és GATES szíjat, ami kacskaringós.
Első tapasztalat:
Évek óta problémám, hogy a motor magasabb hőfokon üzemelt, ill. jobban ingadozott a hőfok, mint előtte sok éven át. Volt 2 termosztát cserém, hűtő átmosás (kívül), semmi változás.
Most helyreállt a dolog.
Mi lehetett az ok? A GATES szettben lévő pumpa lapátkereke 4 mm-el kisebb átmérőjű volt, mint most a HEPU-é.
Így szerintem kevesebb vizet forgatott, mint kellett volna. :-(
Bocsi, valószínűleg rosszul fogalmaztam. A hang a kormánykerék tövéből jön, nem pedig a pedálok felől. Szóval térd felett, légzsák mögött, kapcsolók alatt. :) Ha jól lokalizáltam a hang irányát. Ez a "COM2000 középső hengeres elforduló része" szétszedhető? Megigazítható? Kicsit a nyikorgás mellett mint ha valami spirálrugó nyúló hang is lenne. Nem tudom jól megfogalmazni :)
Ezt a fehér gyűrűt nézegettem. Kentem oda is zsírt biztos ami biztos de nem lett jobb. Majd holnap ha lesz egy kis időm megint aláfekszem. Egyébként hogy kell annak a gyűrűnek állni?
Azért az csúnya lenne ha egy szakboltban a bendix szó hallatán gyorsan elszaladnának mondjuk a Unix-hoz egy fékbetétért. :) Mert ugye az önindító, generátor szakboltban fékbetét az tuti nincs.
Mindenhol a köznyelvben elterjedt bendix szót használják a szabadonfutóra.
Ha egy oldhatatlan csavart leflexelsz, te sem mondod azt hogy levágtam sarokköszörűvel. :)
Az USA-ban meg például nem fénymásolni szoktak, hanem Xeroxozni.
Megzsíroztam,de nem lett jobb. olyan mintha a kormány "tövéből" jönne a hang. Holnap leszedem a kormány alatti burkolatot(ha jól látom 3 csavar?), oda is bepillantok hátha ott van valami vezeték útban.(remélem)
Nincs akkor ötletetek a kormány nyikorgására? Olyan mintha belül nyikorogna. Mintha nem lenne elég kenés/zsír. Vagy inkább a szervo lehet a ludas? Most vettük nem tudjuk mire gondoljunk. 2003.10 hó Citroën Xsara 1.6 benzin
Az önindítóban a tengelyt amin a kis fogaskerék csúszkál és forog azt vékonyan meg kell zsírozni.
Leveszed az önindítót és a kis ablakon belefér a kezed nem kell szétbontani, bár akkor már kiszedném a bolygóműből is a régi zsírt és azt is megkenném.
A videón nem hallom amit kellene, de a leírás alapján bendix hiba. Lehet kapni. Minden nagyobb városban van egy önindítóra, generátorra szakosodott bolt.
...talán ilyen a feszítőd ...?? én kipréseltem belőle a csapágyat , vettem bele két megfelelő átmérőjűt ami kiadta az eredeti szélességet és vissza préseltem a helyére a görgőbe .... anyag ár kb. 2000 Ft.... gyönyörűen teszi a dolgát ..
Most hagytam abba az összeszerelést, mert most kellene a feszítő. :-(
A gyári SKF volt, 150000 után különb volt mint az INA 45000 után.
Aki engem ismer, az tudja, hogy nálam nem sok ember jár lazább szíjjal. (Csak az autószerelő haverom, akinek 'majd leesik szíj, de csak lépésben közlekedik.) :-)
Érdekesség, hogy a feszítővel együtt cserélt vezetőgörgő, ami szintén INA, annak semmi baja.
Tegnap óta van a családban egy Citroën Xsara 1.6 autó. Kérdésem az lenne, hogy mitől lehet az, hogy a kormány konkrétan nyikorog? Komoly hibára utal, vagy csak kénes hiánya...? Próbáltam visszakeresni,de nem találtam rá valaszt.
Szivargyújtóm belseje tegnap rejtélyes oknál fogva szétesett, mikor be akartam dugni töltésre a telefonom. Lehet cserélni azt a panelt, vagy mondjak búcsút neki?
Szerintetek bekrepálhat úgy a központi zár, hogy egyáltalán nem megy áram se a jobb oldali, sem a bal oldali ajtóhoz? Se a bicskakulccsal, se manuálisan nincs központi lereteszelése az ajtóknak.
Mármint most arra gondolok, hogy belülről csukom a hátsó ajtókat...kézzel kívülről az első ajtókat, a csomagtartót meg bárki kinyithatja kívülről, mert nincs központi reteszelés.
Van a biztosíték táblán a központi zárat kiszolgáló biztosíték?
Tudom hülye a kérdés, de lehet, hogy az ment ki? Mármost arra gondolok, ahogy van a világításnak biztosítéka, úgy csak van ennek (központi zárt mozgató elektronikának is) is biztosítéka? Vagy nincs?
akkor ilyen szempontból nem érdekes, hogy ha kicsit türelmetlen vagy, néha eltörik a csőcsonk, de nyugi, a gumicső felőli oldal maradt csak a kezemben eddig, a fűtőradiátor vége még sosem.
Sziasztok. A következő kérdésem lenne. A fűtéscsövet a motor térben, hogy szedem ki? Egyszerűen ki kellene jönnie ha széthúzom vagy valami fogja? Mert nem akar kijönni vagy bele van rohadva a műanyag . Esetleg valami jó módszer a szétszedésre?
Ha elég határozott vagy akkor igen. Nem fognak szeretni, de nem akarnak kuncsaftot bukni.
De arra készülj fel hogy a hídtest(vastag cső) tuti hogy cserés lesz. Az én hátsó futóművem még elég jó állapotú volt, mégis be volt már maródva a hídtest.
Én is elmentem inkább Veresegyházára. És a saját hidam lett felújítva.
Van Debrecenben egy műhely, de úgy tudom hogy ott csak az odavitt híddal foglalkoznak. Tehát a le-fel szerelést máshol kell megoldani. Az ilyen nekem nem jön be, mert ha valami nem stimmel, akkor jön az ide-oda mutogatás. Meg lehet hogy végül mégsem a saját hidadat kapod vissza.
Céges Picassón javíttattuk így a hidat az Autó-Fókusz '95 Kft-nél(Debrecen Veres Péter u.), de nem tudom hogy hová vitték felújítani.
És ha az össz árat nézzük, akkor lehet hogy olcsóbban jössz ki Veresegyházán még az utiköltséggel is.
A fórumtársaimtól kérdezném, A keleti országrészen valaki tud -e? (Hajdú Bihar,Szolnok megye) hátsóhíd felújításával foglalkozó műhelyt! Veresegyháza, Kakasd egy kicsit messze van! A saját hátsó hidamat szeretném felújítani.
Ez megtörtént feltöltött es uj akksival is és a lámpa még mindig jelzi a töltést a műszerfalon be lett mérve is és 12volt járó motornal.ugyhogy ez több mint valószínű hogy generátor
egy kérdésem lenne még Citroen xsara tulajdonosokhoz !
gyári riasztó és központi zár vezérlés van a xsarámban...viszont most jutottam el az elektromos részek beüzemeléséhez!
kérdés:
ha leállítom a motort , kihúzom a kulcsot de nem szállok ki vagy ha kiszállok akkor is csak nem csinálok semmit kb 1-2 perc után magától lezár a kocsi és kész...! ( nagy szívás ha pl benne hagyom a kulcsot....( mert a zárak és a csomagtartó zár is lezárt riasztó élesedett ! )
ezt a funkciót ki lehet iktatni valahogy???
hogy csak gombnyomásra zárjon le ne kelljen önálló életre !!!! ?
...nálam egyszer a vezérlés csere után 2-3e km-rel kellett a feszítőgörgőt újra cserélni mert mert nem lazított vissza amikor kellett ...pedig az is GATES szett volt ... meg reklamáltam az eladónál és kaptam helyette újat , csak hogy közben kicseréltettem mert a kocsinak mennie kellett .... úgy hogy most van egy ELADÓ feszítőgörgőm ....
Régebben a HEPU pumpákat használtuk, elég igényes volt, gyári tömítéssel, stb. stb.
Egyszer egy idő előtt elkezdett folyni, ezért a kollégám elvesztette a bizalmát benne. :-D
Én még ma is betenném, de mi azóta pl. Ruville-t szoktunk betenni, ha éppen van. (A Ruville az INA tulajdona, az meg ugye a gyári beszállítója a PSA-nak, ezért bízunk benne az első hibáig. :-D )
A vezérműszíjat én lecserélném, biztos, ami biztos.
(mondjuk hivatalosan ha leveszed, akkor cserélni kéne így is, úgy is, de persze ezt nem feltétlenül tartják be.)
Én 3 éve cseréltem, Gates szettet kapott. Gyakorlatilag a szettben lévő szivattyú az első naptól szivárgott. Nagyon nem volt kedvem szétszedni újra, inkább rátöltöttem.
De most úgy néz ki, eszkalálódott a dolog, egyre jobban szivárog.
Jó lenne még a hideg beállta előtt cserélnem, nincs kedvem fagyban pancsolni a fagyállóval. :-(
Valamint a 45 ezret futott szíjat is cseréljem inkább, vagy visszategyem?
A gumiágyas főtengely szíjtárcsa, ha kezdi elhagyni magát, akkor már oldalirányban kóvályog, emiatt eszi a hosszbordás szíjat is. A hosszbordás szíj cafatjai, vagy extrém esetben az egész elszakadó szíj bekerülhet a vezérműszíj alá (esetleg maga a főtengely bordáskereke tekeri fel), és elszakíthatja, átugraszthatja a vezérműszíjat, amit az egyszeri csörömpölésről lehet felismerni.
A benzinesnél nem tudom, milyen kialakítású a hengerfej, a hdi-nél összeüt a dugó és a szelep, de ha szerencsénk van, akkor csak a szelephimbákat hajtogatja el. Hengerfej levétel nélkül is lehet orvosolni.
Tehát az ördög nem alszik, legalábbis nem akárkivel, ezért érdemes észben tartani a szíjtárcsa ellenőrzést.
....ez az ismerősöd vagy félre beszélt vagy nem tudom ... de az én ilyen motoros Berlimben/épp eladó sorban / 270 ezer van és a motor még nem volt megbontva ... én magam cseréltem rajta főtengelyszíjtárcsát amiről a fórumtársak is beszélnek , de azt azért mert nyikorgott rajta szíj .... ...van egy eladó keveset használt szíjtárcsám , ha valakit érdekel ...
...van még pár használt és egy-két új alkatrészem a 1.6 16v motorhoz..
A motor belűről úgymond hagyományos mindene fém, ez az egyetlen szíj tárcsa gumiágyas csak. Nem kell tőle félni az enyém 15 éves és a szíj 1 mm mozog csak, ez így rendben van.
Ha nagyon ugrál - mozog a hossz bordás szíj akkor kell csak cserélni. Nézd meg és ha egyenletesen fut a szíjad akkor hagyd a fenébe.
trükkje a központos felfogatás, nekem picit el volt húzva nem jól rakták fel így ugrált erősen leszedtem, vezérlést cseréltem és teljesen simán fut, nem kell tőle félni.
Nézz körül a neten. 30-45ezer körül árulják a komplett 1.6 16V motorokat. De még így se nagyon tudják eladni. Ha lenne bennük valami halálos gumialkatrész kór, akkor nyilván nagyobb lenne a kereslet utánuk.
egy volt xsara tulajtól ! most XM je van csak nem érem el mert már milliószor hívtam, próbálkoztam hogy mi a franc az az alkatrész amitől nyugodtan mehetnék már vele, de jelenleg elérhetetlen külföldi útja miatt ! :(
de akkor lehet hogy a motorban lesz nem hiszem hogy erre gondoltak...
de akkor biztos ami biztos ezt is cserélem köszönöm a segítséget ez is valami ! ...de akkor rosszul írtam és nem a vezérléshez kapcsolódik?! mert ez kívül van a motoron... ! amire én tippelek az meg a motorban !
Érdeklődnék és segítséget szeretnék kérni egy/ több / összes ! Citroen Xsara szakértőtől illetve olyantól aki komolyabban belenyúlt a motorba is !
Új ( nekem új! de amúgy használt ) Xsara II. 1.6 16V ( 2003/12. ) tulajdonos révén informálódni próbáltam és nyugtalanító információkat kaptam, hogy
kb 200.000 km környékén tönkre megy egy fontos alkatrész a motorban valami gumi ágyon futó.... a vezérléshez kapcsolódik és ha az tönkre megy akkor sok százezer ft a motor javítása.
( most tartok 195.406 km nél... )
Kérdésem mi ennek az alkatrésznek a pontos neve???
esetleg beszerzési helye?
mert a görgőket és új vezérműszíj ok hogy alapból csere de még a hosszbordás szíj is és annak görgői is...! de mi lehet az?
mert unixot próbáltam végigbogarászni kutatni de nem találtam rá.
feltételezném, hogy páran már találkoztak a hibával?!
...az enyém nem ilyen és a rádión sincs az antenna csatin kívűl más /lásd fotó/ .... de hogy tisztább legyen a helyzet elárulom itt egy II-es Berlingóról van szó