Szép dolog mondhatom. :) Az ember bejön dicsekedni meg örömködni, erre beszólnak neki a barátok, jön az örök Honda-Alfa vita, egymás fejéhez vágjuk a pro-kat és a kontrákat, majd amikor már mindenki úgy gondolja túl messzire ment akkor békülékeny hangnemet üt meg, és végül valaki felajánlja, hogy hagyjuk a cívódást és inkább igyunk meg egy söröt. :D
Hááát..., a hajtáslánc elemei, a csapágy, és az agy SKF, a lengőkar Lemförder, tornycsapágy és szilent Kayaba, a fék alkatrészek meg Brembo. Csak a felső gumi rugótányér az amiből csak SWAG-ot tudtam szerezni. A csavarok mind 12.9 az anyák 10 keménységi osztályúak ofkorz önzáró. Az agy gyári, a lengéscsillapító maradt a Koni.
Úgy gondolom ez most egy jó alap lesz arra, hogy a következő 10 évben ne kelljen hozzányúlni.
Veszteséget nem mértem. Korrekció 0 környéki, akkor is füstöl. Ha be is dadog a motor, akkor a korrekció ugrál, néha bele is villan a 2.xx mg-ba, de annyira gyors a mintavétel, és a szabályzás, hogy szemmel alig észrevehetően, de be-be ugrik a 2.xx-be. Úgy a négyes henger csak, de nem tudom eldönteni, hogy csak az ecu korrigál a dadogásra, vagy ez a hiba oka.
Altea XL 2.0pd 16v 170le DPF 220e km. Siemens csúcsok cserélve még gariban Continentalra.
Hidegen so-so hibátlan, ahogy melegszik, kb 40 fok körül kezdi a füstölést. Csípős elégetlen gázolaj szaga van. Alapjáraton a motor még dadog is. Ha elviszem és padlózom egy 10 percig, elmúlik a füst, leállítom, visszahűl, majd ha melegszik ismét kezdi. Az autó hibátlanul jön-megy mint állat, chippes is kb. új kora óta, én írtam rá.
amit megnéztem:
-egr rossz volt (elektromos) kapott újat (semmi nem változott)
Segítséget szeretnék kérni! Adott egy Peugeot 307, 1.6 b, 2002 évjárat, 5 ajtós
A jobb első(anyós) ajtót nem viszi a központi zár, meg sem nyikkan, állandóan nyitott állapotú, tehát ha bezárom az autó, az nyitva marad. Látszólag már cseréltél a zárszerkezetet (motort), mert filccel meg van írva.
Ajtóátvezető kábelek ellenőrizve szemmel és ki is kicsipogva, jó mind!
Történt egy olyan próba, hogy a vezető oldali ajtóra lett rákötve segédkábellel az anyós oldal, hogy működteti-e a motort, erre az volt a jelenség, hogy hallhatóan zárta, majd rögtön vissza is nyitotta az összes ajtót, tehát működik az anyós oldali motor is, de csak így. Visszakötve mindent a helyére süket..
Diagnosztikával a BSI-ben működtető teszteket végrehajtva ugyanaz a jelenség, megy minden, kivéve az anyós oldal.. Sima mezei kulcsos az autó, nem távirányítós. A központi zárat vagy kulccsal a vezető ajtóról vagy a műszerfalon (középkonzolon) levő kapcsolóval lehet működtetni!
Ezen a képen azért nem látsz rugót, mert abból megtartom a gyári eredetit mert azt teljesen fölösleges lenne cserélni ( A látható alkatrészek is gyári kompatibilis utángyártottak csak újak). A rugó a lengéscsillapító tányér és a toronycsapágy alján található fekete pozicionáló gumitányér között fog feszülni, de jelenleg ez az egyetlen alkatrész ami még a helyén az autóban található. Amit szintén nem látsz a képen mert a féltengely gumiharang takarja az a stabilizátor rúd összekötő pálcika, de az is ott van. Minden csavarból is új kerül be mert tele van a tököm a százszor kihajtott régi csavarokkal. :)
dehogy duplázod meg :D a karbantartás , és alkatrészek ára soha nem térül meg...
Szted azzal hogy az enyémben egy full felújított automata van, 600 ezerrel többért el tudom adni? (650 ért vettem a kocsit, ergo én is dupláztam mert közel ennyibe volt a váltófelújítás :D )
max némileg a piaci ár felett tudod tartani ha van rá igény és kereslet...