Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A talajvíz szint a szivattyú tengelyéhez mérten biztos,hogy csak pár méterre van.Elvileg 10,33mről tudna felszívni,gyakorlatilag 8 m körül kialakul a kavitáció.
Elégé sajátja ennek a kazán-nak ez. A kezelésében szerepel is, hogy elöbb lezárni alul majd egy kicsit a feső ajtót nyitni, rővid idő után a huzat kikapja a fűstőt az első aknából és utána lehet maxra kinyitni a felső ajtót.
Egyszeruen egy reles vezerlessel meg lehetne oldani a DC motor iranyvaltasat. A mellekelt rajzhoz egy kis magyarazat. Az S1, S2 a mechanikara felrakott vegallaskapcsolok, amik a ket veghelyzetnel bontjak az aramkort. A S3 zarasakor a a K3 rele meghuz, es a mechanika elmegy a S2 vegallasig. Itt megall a motor. A S3 nyitasakor a K2 huz meg es a motor elviszi a mechanikat a S1 nyitasaig. itt ujra megall a motor. Termeszetesen a S3 helyere, a tranyo bazisa es a negativ pont koze kotott 0-5V jelszint ugyanigy vezerli az egeszet. Az egeszet ossze lehet rakni valami kis dobozba, foglalatos relet (Pl KR8 )alkalmazva meg panelt sem kell gyartani hozza. Siman osszehuzalozhato.
Motoros vezérlésre jó lenne a fenti kapcsolás, S3-ra kötve a kontroller relét?
Az már nyomómagasság. Szívni max 10m-ről lehet, de az is csak elméleti maximum. Gyakorlatilag 8m alá nem igen lehet menni. Ha jól emlékszem, a légköri nyomásból adódik ez valahogy.
Egy kezeléstechnikai probléma miatt is érdekes lenne a levegőcsappantyú vezérlése:
az újabb töltet bepakolása előtt mindenképpen le kell zárni a csappantyút, a töltőajtó felnyitása előtt. Nyitott csappantyúval erősen fölfelé áramlik a töltőtérből a füst, a felső átbillenő lapot is csak felnyitás után lehet működtetni, és nem is igazán hatékony.
Nálam a viz hőfoka stabil (laddomat következtében) 80° tehát sokra nem tudnák vele meni. Viszont a fűst hőfoka elég szélsőséges lenne ha nem szabályoznám.
Nem is a kezelése problémás inkáb a hamuzó ajtót nem lehetett teljesen kinyitni mert a szab. kar ezt megakadályozta. Erre a gyártó is rájött és az új tipósoknál máskép müködik, már fentről nyit de a szelep maradt hátul.
-20-nál is csak este kilenckor volt rárakva, az féltizenegyre leégett, majd másnap délután 5-kor volt újra begyújtva. Időjáráskövető, szépen pihen a dobozában, mondtam a mesternek be ne szerelje, majd én követem a dolgokat.