No akkor TIT alapon.
mielőtt az összes vasutas megsértődne, az ominózus levél után, azért volt kb. 12-20 vasutas aki felhívott és megkérdezte mi történt ?
A többiek (innen is sokan) megmaradtak Magyar Nemzet szintnél.
....................:-(((
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2009 júniusában jött egy felkérés, hogy kezdjünk el együtt gondolkodni a közösségi közlekedés jövőjéről.
2009.07.13-án volt az első megbeszélés.
Innen kezdve kb. 4 héten át az akkori minisztérium első emeleti nagy(dísz) termében kétnaponta összejött kb. 20-20 fő.
Volán társaságok első számú vezetői, MÁV felső vezetők, minisztériumok vezető munkatársai, KTI küldöttei, stb.
(köztük kettő fórumtárs is)
A megbeszéléseket az egyik államtitkár vezette.
Nem volt mindenben egyetértés.
Elsősorban nem a vasutasok, hanem a volán vezetők tartottak önállóságuk elvesztésétől.
a MÁV delegációt az egyik vezérigazgató helyettes vezette.
Kb. Augusztus közepére alakultak ki konszenzussal a követendő irányvonalak.
Ezekről az értekezletekről a rögzítéssel megbízott cég, 24 órán belül összefoglalót küldött az azon résztvevőknek.
Kb. Augusztus közepétől szeptember elejéig 7 helyszínen konkrétumokról szóló megbeszélést kellett tartani.
(Miskolcon, Debrecenben,Fehérváron,Szegeden,Szombathelyen,Szolnokon, Pécsen)
Erre minden résztvevőnek már fixált tervekkel, jóváhagyott elképzelésekkel, teljes felhatalmazással kellett érkezni.
Minden értekezletről hangfelvételt kellett készíteni, melyet másnap gépbe írtak.
Katasztrófális lett az eredmény:
- A vasúttól hatod-heted rendű/rangú beosztottak jelentek meg, a Volán Vezérigazgatók és állami közlekedési vezetők partnereként,
- Nem tudtak semmit,
- Semmilyen felhatalmazással nem rendelkeztek,
- Még azt sem tudták miért vannak ott,
- Pláne nem tudtak adatokat a saját tevékenységükről, és szinte semmit a volán cégek saját területükön végzett tevékenységéről.
- Az állami közlekedési vezetők (bár az államtitkártól személyes eligazítást kaptak) egyike úgy nyitotta és zárta az egyik területi értekezletet, hogy mindegy miről beszélgetünk, ami itt elhangzik abból úgy se lesz semmi.
---------------
Szeptember 2-ra értekezletet hívtak össze a MÁV Vezérigazgató szobájába.
Ott volt a MÁV Vezérigazgató, a MÁV-START vezérigazgató, az előző vezérigazgató, a vezig helyettesek, az államtitkár és úgy tudtuk a miniszter is benéz.
Hivatalosan a MÁV leányvállalatok beszámoltatása volt a napirend de az államtitkár úr javaslatára ez lett a második napirendi pont.
Első napirendi pontnak, pedig az elmúlt két hét országos értekezletei eredményeinek feldolgozást jelölte meg.
A jelentés, mint az várható teljes kudarcról számolt be.
Kiderült, hogy a jelen lévő MÁV-START vezig azzal az utasítással küldte a MÁV dolgozókat ezekre az értekezletekre, hogy semmiben nem egyezhetnek meg, semmit se írhatnak alá.
Erről az ott jelenlévő saját vezérigazgatója dr. A.M. se tudott.
Magyarul a START vezérigató megkontrázta a közlekedési államtitkár utasítását és erről még saját főnökét a MÁV akkori vezérigazgatóját se tájékoztatta.
Kínos csend lett.
Az államtitkár úr nyíltan megkérdezte a MÁV Vezérigazgatótól:
..."...eszerint az én utasításaimat a Te beosztottaid (pl.START vezig) megtárgyalja és vagy végrehajtja, vagy nem?......."
Ha az előbb azt írtam kínos csönd volt, akkor most még nagyobb lett a csönd.
Szegény MÁV Vezig csak hebegett-habogott, mert valószínűleg sejtette a START vezig partizán akcióit, de 100%, hogy nem tudott róluk.
Az államtitkár azt mondta a megbeszélést rögzítőknek, hogy ez mindenképpen szerepeljen az emlékeztetőkben.
Ezután került sor a 7 értekezlet emlékeztetőjének ismertetésére.
Röviden kiderült, hogy mindenről volt szó, csak arról nem amiért a hét értekezletet összehívták, odacsődítettek 7x30 szakembert.
Beszéltek ott közlekedéspolitikáról, térségi felzárkóztatásról, szervezeti korszerűsítésről, pályarekonstrukcióról, stb.
Csak egy valamivel nem foglalkoztak, amiért odaküldték őket.
Kitört a botrány.
Csak úgy kulturált formában de erős morgás támadt.
Szünetet rendeltek el.
------------------------------
Szünet után, az államtitkár bocsánatot kért a jelen nem lévő kb. 7x30 közlekedési szakembertől, majd elrendelte, hogy szeptember első és második hetében a 7 értekezletet meg kell ismételni.
A MÁV vezérigazgató személyesen jelölje ki a tárgyalásokon részt vevő 7 vasuti delegáció vezetőt és számukra teljes körű felhatalmazást adjon.
Utasított, hogy írjak egy levelet, erről.
Megírtam.
Mai napig helyesnek tartom a levél tartalmát.
A stílusát nem.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Amennyiben holnap összehívnának 7x30 fő magyar közlekedési szakembert, hogy a közösségi közlekedési pályaudvarok virágosításáról tárgyaljanak, egyezzenek meg, akkor ugyanúgy helyteleníteném ha a virágosítás helyett:
- közlekedéspolitikáról,
- közlekedési társaságok szervezeti struktúrájáról,
- pálya és úthálózat beruházás politikáról,
- határmenti vagy regionális politikák megtárgyalásáról küldenék be az emlékeztetőket.
Ma is azt vallom, hogy akiket a pályaudvarok virágosításával bíznak meg, azok munkaidejükben a pályaudvarok virágosításával foglalkozzanak, és munkaidő után, bárkit meghívhatnak közlekedéspolitikai beszélgetésekre.
-------------------
(az értelmesebbek ezt 48 órán megkérdezték vagy tőlem, vagy másoktól, lévén kb. 25 fő vett részt és mind a 25 megkapta az aznapi munka leíratát)