Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415565

Mi hozott volna nagyobb hasznot (persze csak olyan, amire mástól kapunk pénzt)? Remélem hogy nem a V0-ra gondolsz.

Előzmény: Rangun (415546)
manhattani Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415564

Azt mondod, parancsra tetted? :-)

 

Ki is mondta, hogy "Ha valaki önként csatlakozott egy szervezethez, utána nem hívatkozhat arra, hogy csak annak a parancsára cselekedett!" ?  :-)

Előzmény: trizs77 (415542)
manhattani Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415563

Az is mutatja, hogy a tengelyrepedtség kihasználandó jelenség volt, hogy volt, ahol Bz-mentes vonatot állítottak össze a pótlásra, de azt központilag nem engedték járni.

Előzmény: bajhozo1 (415555)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415562

"Az alulfejlett nyugaton még létezik olyan, hogy szolidaritás.."

 

A szolidaritást ki kell érdemelni. A társadalom pedig - úgy érzem (lehet hogy rosszul) - nem annyira ítéli meg pozitívan a vasutat és a vasutasságot, hogy sietne szolidarizálni vele. Nem beszélve arról, hogy a versenyszféra munkaadóit sem igazán hatja meg a nagy szolidaritás.

A fórumot olvasva, pedig fogalmazzunk úgy, hogy csak remélni tudom, hogy az ide írók (tisztelet a kivételnek) nem képezik le a teljes vasutasságot modorban, más (külső) emberekhez való hozzáállásban. Mert ha igen, akkor nem sok szolidarizálni való marad.

Előzmény: r1232 (415547)
koller andor Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415561

Azéet ehhez ne, árt tudni, hogy a kínaiak komplett kikötőt vásároltak Görögországban, és pár milliárd dollárt bele is ölnek a fejlesztésébe,

 

http://hvg.hu/gazdasag/20120724_Kinatol_nem_kell_felnetek_jo_lesz/

Előzmény: trizs77 (415544)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415560

Ez szerintem olyan véletlen egybeesés, ami jó tesztelési lehetőséget adott.

 

--------------

 

Így stimmel.

 

 

 

 

Csak fordítva nem stimmel.

 

Miszerint a sötétben bújkálók összeesküdtek a füstös szobáikban,  az enni való vicik ellen, ezért műbalhéból megrepesztették sok tucat Bz tengelyét.

 

 

v_peti Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415559

Ez szerintem olyan véletlen egybeesés, ami jó tesztelési lehetőséget adott. Akárcsak a postának a vasutas sztrájk, hogy meg bír-e vele birkózni. Megbírt. :( Az eredményét látjuk. Lassabb és drágább levélfeldolgozás, sok felesleges utaztatással. :(

Előzmény: trizs77 (415558)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415558

Én nem azt mondtam, hogy egy tengelyrepedés nem valós probléma műszaki értelemben. 

Azt  arra mondtam, - írtam -, hogy ez annak volt az "előjátéka", hogy meglássa az akkori kormányzat, hogy mennyien háborodnak fel az egyik napról másikra visszahívott 259 Bz motorkocsin.

 

--------------------

 

Ez vélemény.

Nem tény.

Ez hit.

 

Egy ember azt hiszi (mert nem tudja) hogy mások valahol összeesküdtek az Ő hite és hittársai ellen.

 

 

v_peti Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415557

Valami rémlik ebből! :)

Előzmény: trizs77 (415541)
r1232 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415556

A "nagy számban találtak" mennyiségjelzőjét vitatnám.

 

Ne vitasd. Sok repedt tengelyt találtak. A vizsgálat után a hibátlan gépek fokozatosan visszaálltak a forgalomba.

Előzmény: bajhozo1 (415555)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415555

Továbbra is azt mondom, hogy a tengelyrepedés valós probléma. A második mondatoddal is egyetértek.

A "nagy számban találtak" mennyiségjelzőjét vitatnám.

De hidd el, hogy ennek - nemcsak szerintem - pl: szakszervezetek részéről is ez egy felmérés volt, hogy hol, mennyire gerjeszt feszültséget a településeken a probléma, és mennyire lépi át a lakók ingerküszöbét. Hol lehet nagyobb ellenállásokra számítani.

 

Egyébként a 259 beszállított motorkocsiból - noha több fűtőházban is végezték a vizsgálatokat - egy napon belül "már" 40-et rendben találtak emlékeim szerint.

Ez több, mint 15% így alsóhangon.

 

Szóval summa summárum a hibajelenség valós volt, de volt benne egy adag hangulatkeltés is.

Előzmény: r1232 (415554)
r1232 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415554

Csak a tények kedvéért. Volt egy csúnya siklásos baleset tengelytörés miatt. A leállításra és átvizsgálásra ennek a balesetnek folyományaként került sor. Utóbb kiderült, hogy helyesen, mert nagy számban találtak repedéseket.

Előzmény: bajhozo1 (415553)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415553

Én nem azt mondtam, hogy egy tengelyrepedés nem valós probléma műszaki értelemben. 

Azt  arra mondtam, - írtam -, hogy ez annak volt az "előjátéka", hogy meglássa az akkori kormányzat, hogy mennyien háborodnak fel az egyik napról másikra visszahívott 259 Bz motorkocsin.

Mekkora lesz a felháborodás.

Elnézést kérek, ha ez számodra nem volt érthető. Így talán világosabb lett.

Előzmény: r1232 (415552)
r1232 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415552

amikor a "tengelyrepedéses" előjáték

Ha a tengelyrepedések tényét kétkedéssel fogadod, akkor tájékozatlan vagy. A mai napig rendszeresen ellenőrizve vannak a járművek ennek kiszűrésére.

Előzmény: bajhozo1 (415522)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415551
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415550
Előzmény: r1232 (415547)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415549

http://www.fortepan.hu/?view=new&lang=hu&img=73128

 

De ez az. Bár semmi különös.

Előzmény: Törölt nick (415545)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415548

Nem, mert "Tiszavidéki vonal" felirat is van.

Előzmény: Törölt nick (415545)
r1232 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415547

Ilyen kérdést is csak ebben az országban tesznek fel. Az alulfejlett nyugaton még létezik olyan, hogy szolidaritás..

Előzmény: DJ. Bakter (415480)
Rangun Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415546

Sok pénz, kevés haszon.

Előzmény: trizs77 (415544)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415545

http://www.fortepan.hu/?view=new&lang=hu&img=73128

Ez és még három másik, vasúti lenne?

trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415544

Tehervasút :

 

Orbán: a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése után gyorsabban jut a kínai áru Európába

 

2014. december 16. kedd 19:57

 

   MTI

 

Magyarország, Szerbia és Kína szerdán aláírja a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítéséről szóló megállapodást, ennek köszönhetően megépül az a tranzitútvonal, amelyen keresztül a kínai áruk a leggyorsabban juthatnak a görög kikötőkből Európába – jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök kedden Belgrádban a Kelet-Közép-Európa (KKE)-Kína csúcsértekezleten.

 

A vonalat Kína pénzügyi és technikai segítségével valósítják meg.

"Ez a vasútvonal lesz az egyik szakasza annak a Görögországból induló tranzitútvonalnak, amely Macedónián, Szerbián és Magyarországon keresztül Nyugat-Európa felé halad majd" - ismertette a részleteket a kormányfő.




EKM-765 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415543

Utasított, hogy írjak egy levelet, erről.

Megírtam.

 

Ebben volt a "tiltott, határozottan tiltott" ?

Előzmény: trizs77 (415541)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415542

Valószínűleg a fent említett közigazgatási államtitkár klasszisokkal többet tud a vasútról, mint amennyit én valaha is fogok, (annak ellenére, hogy személyétől is hallottam ezt a kiragadott idézetet.), ugyanakkor kötelességem megvédeni egyik szakmai és emberi példaképemet konzulensemként is.

----------

Hát védd.

Jogod.

Ha konzulensed volt akkor tudod, hogy az idézetet Ő mondta.

Azt is tudod, hogy vicces elkeseredésében mondta.

Vagy tehetetlenségének vicces bizonyítékaként mondta.

---------

Szakmai hozzáértését tekintve egyetértünk.

Sokra becsültem Őt.

trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415541

No akkor TIT alapon.

 

mielőtt az összes vasutas megsértődne, az ominózus levél után, azért volt kb. 12-20 vasutas aki felhívott és megkérdezte mi történt ?

 

A többiek (innen is sokan) megmaradtak Magyar Nemzet szintnél.

....................:-(((

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2009 júniusában jött egy felkérés, hogy kezdjünk el együtt gondolkodni a közösségi közlekedés jövőjéről.

 

2009.07.13-án volt az első megbeszélés.

 

Innen kezdve kb. 4 héten át az akkori minisztérium első emeleti nagy(dísz) termében kétnaponta összejött kb. 20-20 fő.

Volán társaságok első számú vezetői, MÁV felső vezetők, minisztériumok vezető munkatársai, KTI küldöttei, stb.

(köztük kettő fórumtárs is)

A megbeszéléseket az egyik államtitkár vezette.

 

Nem volt mindenben egyetértés.

Elsősorban nem a vasutasok, hanem a volán vezetők tartottak önállóságuk elvesztésétől.

a MÁV delegációt az egyik vezérigazgató helyettes vezette.

 

Kb. Augusztus közepére alakultak ki konszenzussal a követendő irányvonalak.

Ezekről az értekezletekről a rögzítéssel megbízott cég,  24 órán belül összefoglalót küldött az azon résztvevőknek.

 

Kb. Augusztus közepétől szeptember elejéig 7 helyszínen konkrétumokról szóló megbeszélést kellett tartani.

(Miskolcon, Debrecenben,Fehérváron,Szegeden,Szombathelyen,Szolnokon, Pécsen)

 

Erre minden résztvevőnek már fixált tervekkel, jóváhagyott elképzelésekkel, teljes felhatalmazással kellett érkezni.

Minden értekezletről hangfelvételt kellett készíteni, melyet másnap gépbe írtak.

 

Katasztrófális lett az eredmény:

 - A vasúttól hatod-heted rendű/rangú beosztottak jelentek meg, a Volán Vezérigazgatók és állami közlekedési vezetők partnereként,

 - Nem tudtak semmit,

 - Semmilyen felhatalmazással nem rendelkeztek,

 - Még azt sem tudták miért vannak ott,

 - Pláne nem tudtak adatokat a saját tevékenységükről, és szinte semmit a volán cégek saját területükön végzett tevékenységéről.

 

 - Az állami közlekedési vezetők (bár az államtitkártól személyes eligazítást kaptak) egyike úgy nyitotta és zárta az egyik területi értekezletet, hogy mindegy miről beszélgetünk, ami itt elhangzik abból úgy se lesz semmi.

 

---------------

 

Szeptember 2-ra értekezletet hívtak össze a MÁV Vezérigazgató szobájába.

Ott volt a MÁV Vezérigazgató, a MÁV-START vezérigazgató, az előző vezérigazgató, a vezig helyettesek, az államtitkár és úgy tudtuk a miniszter is benéz.

 

Hivatalosan a MÁV leányvállalatok beszámoltatása volt a napirend de az államtitkár úr javaslatára ez lett a második napirendi pont.

Első napirendi pontnak, pedig az elmúlt két hét országos értekezletei eredményeinek feldolgozást jelölte meg.

 

A jelentés, mint az várható teljes kudarcról számolt be.

Kiderült, hogy a jelen lévő MÁV-START vezig azzal az utasítással küldte a MÁV dolgozókat ezekre az értekezletekre, hogy semmiben nem egyezhetnek meg, semmit se írhatnak alá.

Erről az ott jelenlévő saját vezérigazgatója dr. A.M. se tudott.

Magyarul a START vezérigató megkontrázta a közlekedési államtitkár utasítását és erről még saját főnökét a MÁV akkori vezérigazgatóját se tájékoztatta.

 

Kínos csend lett.

 

Az államtitkár úr nyíltan megkérdezte a MÁV Vezérigazgatótól:

..."...eszerint az én utasításaimat a Te beosztottaid (pl.START vezig) megtárgyalja és vagy végrehajtja, vagy nem?......."

Ha az előbb azt írtam kínos csönd volt, akkor most még nagyobb lett a csönd.

 

Szegény MÁV Vezig csak hebegett-habogott, mert valószínűleg sejtette a START vezig partizán akcióit, de 100%, hogy nem tudott róluk.

 

Az államtitkár azt mondta a megbeszélést rögzítőknek, hogy ez mindenképpen szerepeljen az emlékeztetőkben.

 

Ezután került sor a 7 értekezlet emlékeztetőjének ismertetésére.

Röviden kiderült, hogy mindenről volt szó, csak arról nem amiért a hét értekezletet összehívták, odacsődítettek 7x30 szakembert.

 

Beszéltek ott közlekedéspolitikáról, térségi felzárkóztatásról, szervezeti korszerűsítésről, pályarekonstrukcióról, stb.

 

Csak egy valamivel nem foglalkoztak, amiért odaküldték őket.

 

Kitört a botrány.

Csak úgy kulturált formában de erős morgás támadt.

Szünetet rendeltek el.

 

------------------------------

 

Szünet után, az államtitkár bocsánatot kért a jelen nem lévő kb. 7x30 közlekedési szakembertől, majd elrendelte, hogy szeptember első és második hetében a 7 értekezletet meg kell ismételni.

A MÁV vezérigazgató személyesen jelölje ki a tárgyalásokon részt vevő 7 vasuti delegáció vezetőt és számukra teljes körű felhatalmazást adjon.

 

Utasított, hogy írjak egy levelet, erről.

Megírtam.

Mai napig helyesnek tartom a levél tartalmát.

A stílusát nem.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Amennyiben holnap összehívnának 7x30 fő magyar közlekedési szakembert, hogy a közösségi közlekedési pályaudvarok virágosításáról tárgyaljanak, egyezzenek meg, akkor ugyanúgy helyteleníteném ha a virágosítás helyett:

 - közlekedéspolitikáról,

 - közlekedési társaságok szervezeti struktúrájáról,

 - pálya és úthálózat beruházás politikáról,

 - határmenti vagy regionális politikák megtárgyalásáról küldenék be az emlékeztetőket.

 

Ma is azt vallom, hogy akiket a pályaudvarok virágosításával bíznak meg, azok munkaidejükben a pályaudvarok virágosításával foglalkozzanak, és munkaidő után, bárkit meghívhatnak közlekedéspolitikai beszélgetésekre.

 

-------------------

 

(az értelmesebbek ezt 48 órán megkérdezték vagy tőlem, vagy másoktól, lévén kb. 25 fő vett részt és mind a 25 megkapta az aznapi munka leíratát)

 

 

 

 

 

 

 

 

manhattani Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415540

>ha egy 4 kocsis Csörgősn szerelvény áll szemben egy 15 személyes minibusz áll egymással szemben.

 

A fehéren villogó fénysorompónál?

Előzmény: M63 010 (415535)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415539

"Valóban vannak olyan részterületek (például az ingyen utazók több tízmilliós tábora)* melyek
utazási szokásairól nincsenek adataink."

 

(Segédanyag "Felkészítő dolgozat a Közösségi közlekedésről 69. oldal)

 

* = Hogy ebben az országban mennyien élnek.... :)

 

Amikor a tudatlanság nem tanul, nem kérdez, hanem saját elméletet gyárt.

sőt.

Másnaptól terjeszti is előző nap kitalált, saját házi butaságát.

Előzmény: trizs77 (415532)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415538

Engedelmeddel átkoppintottam a légvédelmi topikba.

Előzmény: hmsoft (415531)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415537

Szerintem félreértettük egymást. 

Én külföldi példát hoztam fel.

Amit írsz, abban teljesen egyetértek.

Előzmény: M63 010 (415535)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415536

Továbbá megjegyezném, hogy a helyi önkormányzatokról szóló jogszabály, amely a 1990. évi LIV. törvényben már "testet ölt", hogy a helyi önkormányzatoknak kötelező és szabadon vállalt feladatai vannak.

 

A kötelező feladatok közé tartoztak a helyi közutak, közvilágítás, temető, alapszintű közoktatás megszervezése.

 

Emellett amennyiben van/volt szabad kapacitásuk átvállalhattak feladatot a megyei önkormányzatok hatásköreiből is.

 

A jelenleg hatályos 2011. évi CLIIIIX. törvény (A helyi önkormányzatokról) 13.§ -a sorolja fel ugyanezen fentebb említett feladatköröket részletesen.

 

Ezen felül a 10.§ (3) bekezdése értelmében:

 

A helyi önkormányzat - törvényben meghatározott esetekben - az állammal kötött külön megállapodás alapján elláthat állami feladatokat. A megállapodásban rendelkezni kell a feladatellátás finanszírozásáról.

 

Ugyanez megvolt az 1990-es jogszabályban is.

 

8. § (1) A települési önkormányzat feladata a helyi közszolgáltatások körében különösen: a településfejlesztés, a településrendezés, az épített és természeti környezet védelme, a lakásgazdálkodás, a vízrendezés és a csapadékvíz elvezetés, a csatornázás, a köztemető fenntartása, a helyi közutak és közterületek fenntartása, helyi tömegközlekedés, a településtisztaság biztosítása; gondoskodás a helyi tűzvédelemről, közbiztonság helyi feladatairól; közreműködés a helyi energiaszolgáltatásban, a foglalkoztatás megoldásában; az óvodáról, az alapfokú nevelésről, oktatásról, az egészségügyi, a szociális ellátásról való gondoskodás; a közösségi tér biztosítása; közművelődési, tudományos, művészeti tevékenység, sport támogatása; a nemzeti és etnikai kisebbségek jogai érvényesítésének a biztosítása; az egészséges életmód közösségi feltételeinek elősegítése.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt feladatokban a települési önkormányzat maga határozza meg - a lakosság igényei alapján, anyagi lehetőségeitől függően -, mely feladatokat, milyen mértékben és módon lát el.

 


S arról már nem is beszélek, hogy az önkormányzatokat megilleti - és meg is illette -a társulási szabadság is. 

 

41. § (1) A települési önkormányzatok képviselő-testületei feladataik hatékonyabb, célszerűbb megoldására szabadon társulhatnak. A társulásnak a 42-44. §-ban foglaltakon kívül más formái is lehetnek.

(2) A társulás nem sértheti az abban résztvevők önkormányzati jogait.

(3) A társulás jogi személy. Székhelyéről és képviseletéről a társulást létrehozó megállapodás rendelkezik.

(4) A települési önkormányzatok képviselő-testületei között a társulások működése során felmerülő vitás kérdésekben a bíróság dönt.

 

Szóval, ha példának okáért egy önkormányzati társulás az adott vasútvonal mentén létező településekből áll, hatékonyabban felléphet a településfejlesztést érintő kérdésekben pl: vasútvonalfejlesztésben is.

 

Ej-ej. Mennyi tudatlanság.

 

Előzmény: trizs77 (415532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!