Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Tudom van kéményes topik, de ezt követem és szerintem elfér itt (is), okuljanak belőle mások is.
Az a kérdésem, hogy a kémény teljesítményébe beleszámít a füstcső csatlakozó alatti rész is, vagy az gyakorlatilag csak "dísznek" számít? Értem én, hogy a csatlakozás alatt van a takarító nyílás is, és minél nagyobb a hely a kettő között, annál több hely marad a nem kívánt dolgoknak. De huzat, teljesítmény szempontjából van-e hasznos teljesítmény?
Másik kérdés, hogy szerelt, vagy tégla kéményt csináltassak? Néztem kisméretű kéménytéglából, a schiesel és hasonló kéményeket, illetve a szereltkéményeket. Árban nem túl nagy a különbség, de tartósságot nem tudom. Nyilván függ a használattól, mennyit és hogyan.
Esetleg akinek van tapasztalata összefoglalhatná ez előnyöket, hátrányokat.
Akkumulátor ügyben. Nagy dízel autóhoz keresek 90-100Ah-s 800+ EN-es akksit (méret: 353*175*190mm). Itt nézegettem.
A Yuasa-t nem nagyon ismerem. 100Ah/850EN 31.900,- A legerősebb ár/érték arány. Állítólag japán gyártmány. Csak azt nem tudom bír-e majd 10 évet, mint a gyári (nemtommilyen, csak a gyári cimke van rajta). Mellette/ellene vélemény?
Azt is látom, hogy a Bosch és a Varta szögre ugyanaz (csak az ára más).
Tudja vki. mi a különbség a Kálcium-Kálcium és az Kálcium-Ezüst technológia között?
vagy úgy is megfogalmazhatjuk, hogy nem az a lényeg, hogy milyen mélyen van a víz, hanem az, hogy annak a víznek, hol van a legmagasabb pontja (bárhol), mert a közlekedőedény elvből következően a csőben odáig emelkedik fel a víz és csak onnan kell felszívni a szivattyúnak. ez jobb esetben elég magas, rosszabb esetben ~<9m ...
mélyebbről nem lehet csak mélykúti szivattyúval "varázsolni" ;-)
A talajvíz szint a szivattyú tengelyéhez mérten biztos,hogy csak pár méterre van.Elvileg 10,33mről tudna felszívni,gyakorlatilag 8 m körül kialakul a kavitáció.
Elégé sajátja ennek a kazán-nak ez. A kezelésében szerepel is, hogy elöbb lezárni alul majd egy kicsit a feső ajtót nyitni, rővid idő után a huzat kikapja a fűstőt az első aknából és utána lehet maxra kinyitni a felső ajtót.
Egyszeruen egy reles vezerlessel meg lehetne oldani a DC motor iranyvaltasat. A mellekelt rajzhoz egy kis magyarazat. Az S1, S2 a mechanikara felrakott vegallaskapcsolok, amik a ket veghelyzetnel bontjak az aramkort. A S3 zarasakor a a K3 rele meghuz, es a mechanika elmegy a S2 vegallasig. Itt megall a motor. A S3 nyitasakor a K2 huz meg es a motor elviszi a mechanikat a S1 nyitasaig. itt ujra megall a motor. Termeszetesen a S3 helyere, a tranyo bazisa es a negativ pont koze kotott 0-5V jelszint ugyanigy vezerli az egeszet. Az egeszet ossze lehet rakni valami kis dobozba, foglalatos relet (Pl KR8 )alkalmazva meg panelt sem kell gyartani hozza. Siman osszehuzalozhato.
Motoros vezérlésre jó lenne a fenti kapcsolás, S3-ra kötve a kontroller relét?
Az már nyomómagasság. Szívni max 10m-ről lehet, de az is csak elméleti maximum. Gyakorlatilag 8m alá nem igen lehet menni. Ha jól emlékszem, a légköri nyomásból adódik ez valahogy.
Egy kezeléstechnikai probléma miatt is érdekes lenne a levegőcsappantyú vezérlése:
az újabb töltet bepakolása előtt mindenképpen le kell zárni a csappantyút, a töltőajtó felnyitása előtt. Nyitott csappantyúval erősen fölfelé áramlik a töltőtérből a füst, a felső átbillenő lapot is csak felnyitás után lehet működtetni, és nem is igazán hatékony.
Nálam a viz hőfoka stabil (laddomat következtében) 80° tehát sokra nem tudnák vele meni. Viszont a fűst hőfoka elég szélsőséges lenne ha nem szabályoznám.