Képzelje el kedves László mértékadó szakemberek segítik a munkámat, szakmailag.
És eddig két évfolyamdolgozatomat szerették volna kiadni könyv formájában (igaz abból egyik nem vasúti témájú), de nagyon szívesen küldök önnek anyagot az általam eddig leírtakról.
Egyébként nem tudom hogy jön Ön ahhoz, hogy megítélje ismereteimet?
Erre lehet, h majd azt fogja válaszolni, hogy 2009. decemberétől is azért szűntek meg a vasútvonalak, mert a "csúnya" önkormányzatok a rendelkezésükre álló másfél hétben nem tudtak felkészülni és vállalni a térségi vasúti működtetésre való felkészülést.
Én is nemrég olvastam ezt a hírt, és persze jól fel is húzott.
Főleg, hogy a lap és egyéb források mellett olyanok is benne vannak ezen anyag elkészítésébe akik anno a 2007-es GKM-s bezárások idején "tűzközelben" voltak.
Most ismét az autóbusz mellett lobbiznak.
Hogyan lehet az, kérdezem én, hogy amikor a szomszédos országokban a vasút újra a reneszánszát éli, egyesek nálunk vissza akarják hozni a 2007-es, illetve 2009.-es állapotokat.
Már a kormányváltás előtt 2010-ben Fónagy János is bejelentette, hogy releváns megtakarítást nem lehet elérni a szárnyvonalak bezárásával, ezt támasztotta alá az ÁSZ jelentés is, de azért mindig vannak próbálkozók, akik a közútnak lobbiznak, és persze azért ide is irogatnak.
Bízom benne, hogy ahogy az elmúlt négy évben ismét a vasút fog és nem a közút fejlődésnek indulni.
S a közút mellett lobbizóknak - akik közül ide a fórumra is írogatnak - érdemes lenne kicsit magukba nézniük.
Megvették a Dunakeszi járműjavítót is, tessék használni, ne csak malmozzanak a dolgozók, lehetne 3G-s IC kocsikat gyártani, akár a jövő hónaptól, nem kell kifejleszteni, és bevásárolni hozzá semmit sem, azonnal indulhatna a sorozatgyártás.
"Több száz járatot szüntetne meg a MÁV a menetrend decemberi életbe léptetése után, valószínűleg januárban. A járatritkítás hátterében járműhiány állhat, a szaktárca szerint a kihasználatlan kapacitásokat figyelemmel kell kísérnie a vasúttársaságnak."
Őszintén szeretném megérteni ezt a takilacit. Miért csinálja? Meggyőződésből? Még hobbyszinten sem olvasna el egy-kéz szakcikket a témában? Vagy szimpla gonoszságból? Miért?
Jó lenne már kezdeni valamit a biztosítóberendezéssel az egyesen, a hét elején Tatán halt le, most Bicskén várunk arra, hogy egyáltalán el tudjon indulni valami Budapest felé.
Állomástávon, vmax 40-nel miért nem lehet haladni?
na igen, persze, csak ugye a vasutat alapból a települések szélén vezették, aztán erre ráépült a jelenleg inkább csak barna zónaként ismert lepusztultság, bocs helyi ipar, és máris ott állunk a csodálatos egyenlet előtt, hogy a vasútvpnalak jelenlegi vonalvezetése általában nem képes semmiféle normális helyi közösségi közlekedést kiszolgálni.
" a sínek is totál hülye helyen vannak lefektetve"
A sínek itt is az aljakon vannak, azok meg a talajon. Hova szeretnéd? ;)
Vagy azokra gondolsz, amik még le sincsenek fektetve, mert esetleg még tervezés alatt áll az egész projekt? Értve ezalatt nem csak a Lázárország felé, hanem a makói irányú terveket is.
De mielőtt komolyan vennéd: messze nem áll összhangban az ígérgetés halmaz a valósággal. Lásd a 121-et is inkább bezárnák, mint fejlesztenék.