" ... a harmadik dpf-es dieselembe szaporodik az olaj ,kb. 10-15000km után 2-3-4decivel. ... "
Ennek szvsz több oka is lehet: elképzelhető hogy gyakran mégy rövid távokon, városban amikor esetleg nem tud végigmenni a részecskeszűrő regenerációs folyamata(?)
A "klasszikus" lehetőség: egy hengerben esetleg berakódott és emiatt "pisil" a porlasztócsúcs.
Sziasztok van egy PUG 508-am RHH motorkód 120 KW-os igazából szeretnék venni EGY OBD II diagot USB és LAPTOP-hoz Programmal ,de bármilyen megoldás érdekel ami ésszerű és megbízható.
Igazából csak hibakód olvasásra kell és hibatörlésre ,semmi komolyra.
" .... Tegnap hallottam (egy szervíz vezetőtől), hagy a részecskeszűrős dízel plusz gázolajat adagol a regenerációkor. (eddig ok.), és ettől egy idő után megemelkedhet a motorolaj szint.
Nekem ez baromságnak tünik, jól gondolom? Tudtommal az olajat nem is az égéstérbe, hanem a kipuffba adja pluszban, a DPF előtt. ... "
Idővel majd nyilván az okosabbak is válaszolnak, addig érd be velem... :))
A részecskeszűrők regenerációjához valahogy mindenképp meg kell emelni a hőmérsékletüket, ennek egyik (legegyszerűbb) módja a többlet gázolaj befecskendezése az égéstérbe, többnyire az ideális befecskendezési időpont után. Ezzel a megoldással végül is a kipufogógáz hőmérsékletét emelik meg és ez fogja majd felmelegíteni a DPF-et (nem véletlenül költözik a DPF az új dízelekben egyre közelebb a motorhoz).
Az - ebből a szempontból - már egy más kérdés hogy így romlanak a tökéletes égés feltételei és az elégetlen gázolaj egy része a gyűrűk mentén bekerülhet a motorolajba.
Angolul tudóknak javaslom az alábbi linket a témáról, szerintem okosságok vannak benne.
Tegnap hallottam (egy szervíz vezetőtől), hagy a részecskeszűrős dízel plusz gázolajat adagol a regenerációkor. (eddig ok.), és ettől egy idő után megemelkedhet a motorolaj szint.
Nekem ez baromságnak tünik, jól gondolom?
Tudtommal az olajat nem is az égéstérbe, hanem a kipuffba adja pluszban, a DPF előtt.
Ezeken a szavakon még mindig sírva szoktam röhögni:-DDD
Amit leengedtem belőle, azt összehasonlítva az újjal, nem érzem feleslegesnek a cserét:-)
A data néha nem kis hülyeséget is ír, én innen nem tudom eldönteni, hogy igaza van-e, főleg ha nem stimmel a mennyiség a lefolyttal.(megyek opel szervízbe még a héten, majd rákérdezek).
Fékfolyadék rendszer térfogatra is 0,5 litert hoz(opel gyári prog is), oszt csak a tartályban van 0,25 liter, + rendszer, + kuplung.
Mondjuk az opel osirys vagy milyen program nem hoz ilyen motorkódú autóra tömítést se a turbó, meg az olajvisszafolyó csöve közé, nem rendelhető.mondom csókolom, hát itt van a kezembe:-DD, nem baj, más motorkódra hoz, azt megrendeltük, talán meg is jön majd, még talánabb stimmelni is fog:-)
ménem lettem sírásó vazze, nem kéne hülyeségekkel foglalkoznom
Fogaskerekes hajtóműszekrény abba még nem halt bele, hogy feljebb töltötték az előírt szintjénél:-), helyileg belefér, a beöntő szintjétől vagy 10 centivel lejjebb sem találtam még olajat, belenyúltam egy szál dróttal.
Majd még megálmodom, + hátha jönnek, akik cseréltek is már.