Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415638

Persze, hogy nem akar ráfizetést, de mégis furcsa

Szerintem nem furcsa. Képzeld el, hogy a házad előtt ott áll valaki, és minden nap kér tőled száz forintot. Egyszer-egyszer még elmegy, na de folyamatosan?

Na de hogy férnek el a percenkénti vonatok?

A nagyvárosi bevezető szakaszok lehetnek több vágányúak...

hm

Előzmény: v_peti (415633)
klapperes Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415637

"A különbség csak annyi lesz, hogy míg a 120-as építése(felújítása) lassan már 16 éve zajlik. a 150-t, - ha tényleg idejön 3-5 ezer kínai vendégmunkás - felépíthetik 2-4 év alatt."

 

 

Miért, nincs még itt annyi? :-) (legfeljebb nem vasútépítésnél tevénykednek)

Előzmény: trizs77 (415636)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415636

Tehát szó sincs itt 200-as szuperkorridorról.

Ezek alapján ez ugyanolyan pálya lesz, mint most a 100-as vagy 120-as vonal felújítása.

 

-------------------

 

Nagy valószínűséggel igen.

 

A különbség csak annyi lesz, hogy míg a 120-as építése(felújítása) lassan már 16 éve zajlik. a 150-t, - ha tényleg idejön 3-5 ezer kínai vendégmunkás - felépíthetik 2-4 év alatt.

 

 

DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415635

Az biztos, hogy ötletcunami, és a helyeztet súlyosbítja, hogy én akárhányszor olvastam el a cikket, ilyenről szó sem volt legutóbb benne. Az nem igazán releváns, hogy a vasutat csak TV-ben látó politikusok mit mondtak korábban, előtte, és, hogy az újságírók (akik szintén nem sok vonatot látnak) ezt hogyan fordítják át "szupervasút" és egyéb bulváros szavakra.

 

Ezt írják:

"a Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonal kiépítéséhez 334 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, illetve korszerűsíteni,"

"Az óránként 160 kilométeres maximális sebességet lehetővé tevő vasúti pályán a vonatok menetideje több mint a felére csökkenhet."

 

Tehát szó sincs itt 200-as szuperkorridorról. Ezek alapján ez ugyanolyan pálya lesz, mint most a 100-as vagy 120-as vonal felújítása.

Előzmény: 20-as vonal (415613)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415634

Lehet,hogy ez egy ötletroham,de akkor a 200-as teherkorridor egy fantáziacunami?

 

---------------

 

Az.

 

Nem építenek tehervasutat 200 km/h-s üzemi sebességre,  mert Európában igen kevés teherkocsi van, mely tud 200 km/h-val, üzemszerűen közlekedni.

 

Lehet ilyen irányvonatot összeállítani valószínűleg ma is, napi párat.

 

De állandó forgalmban, napi több tucat tehervonat, egy vasútvonalon - tudtommal - ma sem közlekedik sehol Európában 200 km/h, vagy nagyobb üzemi sebességgel.

 

Attól a vonal alattuk még nyugodtan lehet 200 km/h vagy magasabb pályasebességre kiépítve.

 

 

v_peti Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415633

Persze, hogy nem akar ráfizetést, de mégis furcsa, amikor a 3 vonat helyett legyen 1 vagy 2, mert még azon az 1-2 vonaton sem képesek megegyezni a régiók a vasúttal.

 

Moszkva környékén persze más a helyzet, de ott a pénze is több a régióknak, úgyhogy könnyen bele tudnak nyúlni a zsebükbe! Na de hogy férnek el a percenkénti vonatok? Hiszen azok egymás nyakában vannak.

Előzmény: hmsoft (415624)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415632

"A Színészkirály és a Költő műsort adnak a vasúttársaságok javára..."

Előzmény: bajhozo1 (415631)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415631

Amikor a vasút és a kultúra szomorúan kapcsolódik egymáshoz.

 

Két XX. századi híresség életének utolsó állomása fonódott össze szomorúan a vasúttal 39 év különbséggel.

 

1937-ben a költő József Attila Balatonszárszón, míg a színészlegenda Latinovits Zoltán Balatonszemesen hunyt el.

 

Az utóbbi hírességet elgázoló mozdonyvezető a tegnapi Bors-ban nyilatkozott, míg az eset ügyiratáról is van tudósítás tegnapról.

 

Az interjú:

 

http://www.borsonline.hu/20141216_laszlo_en_gazoltam_halalra_latinovits_zoltant

 

Az ügyirat:

 

http://iho.hu/hir/a-szineszkiraly-halala-141216

 

Gondoltam így Karácsonyhoz közeledve kicsit a kultúrával is foglalkozzunk, kicsit kizökkentve az aktualitásokból.

 

bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415630

OFF:

 

Egyébként ettől függetlenül én elismerem és tudom, hogy az Ikarus 250-es aminek mindkét ajtaja (első, hátsó) nyitható, egy remek távolsági busz kategóriás jármű volt. Gyermekkoromban azzal mentünk általános iskolából egyszer-kétszer kirándulni.

 

ON:

Előzmény: bajhozo1 (415629)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415629

Vannak, akik már 2006-ban tudták. 

 

Persze ez sem volt érv. Szakmai meg aztán végképpen nem.

 

http://www.vdszsz.hu/img/1300/DOC091110.pdf

 

"... a buszközlekedés energiaköltsége a szükséges gyorsítások miatt cca. 2.5...3 szorosa lesz a Bzmot azonos jellegű költségeinek"

 

A 147-es Orosháza-Kiskunfélegyháza vonalon mért adat egy akkor még gyakori Ikarus 250-es tipussal összehasonlítva.

 

"Szimulációs eredményeim alapján kijelenthető, hogy az Ikarus busz gázolajfogyasztása legalább kétszerese a Bzmot ugyanazon feladat teljesítésekor megvalósuló gázolajfogyasztásának, tehát a gázolajköltségek is minimum duplázódnak..."

 

Eh-he, hínnye.... :((((((((

sssey Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415628

GOLAZ111

 

Ha Ukrajnában úgy alakulnak a dolgok, hogy a lakosság legalább a kínai termékeket meg tudja venni, akkor még Záhony is profitálhat ebből.

 

Max Lemberg környékére. Az meg nem fogja fellendíteni a záhonyi forgalmat.

Ha pedig Kiev lenne célpont, akkor Záhony kb 500 km kerülő (+25%) a bulgár-román irány helyett. Plusz át kell menni Makedónián és Szerbián, akik nem EU-s tagállamok.

(Bár nem tudom, hogy vonatok esetében ez mennyi idő többletet jelent...)

 

sssey

Előzmény: GOLAZ111 (415626)
r1232 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415627

Ez egy elég rövidlátó és buta hozzáállás. És pont az ilyenek miatt lehet ebben az országban bármit megcsinálni az emberekkel (nem csak a vasutasokkal).

Előzmény: DJ. Bakter (415562)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415626

Ráadásul mondtak valamit a kínaiak,hogy mennyi teher jön Pireuszból?Nem hinném,hogy több,mint Koperből.

 

Azt még ők sem tudják. Ha Ukrajnában úgy alakulnak a dolgok, hogy a lakosság legalább a kínai termékeket meg tudja venni, akkor még Záhony is profitálhat ebből. Ha közép-Európában nem kell elég kínai cucc (vagy azért, mert mindenki meggazdagszik, vagy, mert még arra sem futja), akkor még értelmetlenebb az egész. Utóbbi nem nagyon fog bekövetkezni, mert, ha a kínaiak nem adnak el terméket itt, akkor nem tudnak miből nyugati luxuscikkeket vásárolni (és azt hiszem amerikai disznóhúst sem) ezt pedig senki nem szeretné.

 

Előzmény: 20-as vonal (415613)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415625

fuvaroztató fuvarozó

 

Előzmény: hmsoft (415624)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415624

Ott kevés nagy vonat megy a sok rövid helyett.

 

Itt most csak az elővárosi/helyi személyszállításról van szó. Kezdve a moszkvai, percenként járó, tizenkét-tizennégy részes villamos motorvonattal, és befejezve a bajkálontúli, mozdony + 1 kocsis megoldással, és rajta három, magába révedő utassal.

 

Az államvasútnak nem is olyan nagy a ráfizetése.

 

Az államvasút (RZsD) ebben a témában nem jelenik meg mint fuvaroztató. Ettől függetlenül egyáltalán nem akar ráfizetést, főleg, hogy semmi köze hozzá, hogy ki, hol, milyen utasokat szállít, és mennyiért.

 

hm

Előzmény: v_peti (415623)
v_peti Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415623

Van két nagy különbség:

1. Ott kevés nagy vonat megy a sok rövid helyett.

2. Az államvasútnak nem is olyan nagy a ráfizetése. Mert ha X vonalon megy 20 ablakos és 10 terhes, akkor a személyek PHD-ja jelentős összeg. Ha meg van 5 ablakos és 50 terhes egy nap, akkor a személyek phd-ja relative az nem annyira vastag szám az államvasút büdzséjében, arra a vonalra vetítve.

Előzmény: hmsoft (415621)
Rangun Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415622

Elég lenne egy vágányú 120km/h-s vonal, de abból nem lehet 100 milliárdokat lopni,majd ebből a 765 milliárdos beruházásból lehet, a számlát meg majd a magyar adófizető állja, nem az unió.

Előzmény: 20-as vonal (415613)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415621

Elővárosi & regionális személyszállítás-saga orosz módra, 123456789. rész... (rzd-partner.ru alapján)

Mihail Akulov, az RZsD egyik elnökhelyettese beszélt az elővárosi-helyi személyszállítás kérdéseiről az RZsD vezetőségi ülésén. Bár az Orosz Vasutak közvetlenül nem jelennek meg mint ennek a piaci szegmensnek a szereplői, azonban résztulajdonosok az elővárosi társaságokban, illetve a társaságok többnyire tőlük bérlik a járműveket, és persze az őáltaluk kezelt közcélú infrastruktúrát használják.

Idén márciusban megállapodásra jutott a kormány és a régiók, miszerint 15 évig 25 milliárd rubel éves kompenzációt kapnak, továbbá a közcélú hálózat vasúti létesítményei utáni adóból (ez helyi adó) bizonyos hányadot szintén az elővárosi-helyi személyszállítás finanszírozására fordíthatnak. Mindemellett a régiók 31,6 milliárd rubel tartozást halmoztak fel az RZsD által nyújtott szolgáltatások kifizetése során. Az összkép meglehetősen sötét. 11 elővárosi társaság volt képes veszteségmentesen működni, közülük kettő nem igényelt kompenzációt, a többiek azzal együtt jöttek ki nullszaldóra. A kevésbé szerencsések - nyolcan, ha minden igaz - még kompenzációval együtt is veszteségesek lesznek 2014-ben. A tizenegyből négy társaságnak sikerült növelnie az utasszámot. A másik hét a maga kompenzációval együtti nullszaldóját azon az áron volt képes teljesíteni, hogy a tarifákat többé-kevésbé a valós költségekhez közelítették. Az eredmény: lavinaszerű utasvesztés, és ennek következtében járatmegszüntetések.

A közlekedési miniszter, Makszim Szokolov szerint az elővárosi-helyi személyszállítás a közlekedési területek egyik legproblémásabbika. Rendszerszintű, kardinális megoldást igényel, és nem az évi 25 milliárd képében, mert az arra sem elég, hogy a szolgáltatást stabilizálni lehessen. 2015 első félévében meg kell találni az életképes módszert, máskülönben ez a szolgáltatási ág elpusztul, ugyanakkor akadályozó tényezővé is válik a közlekedés egészét tekintve.

A helyzet végsősoron olyan, mint itthon, legfeljebb Oroszországban a régiók és az elővárosi társaságok is szinesítik a szereplők palettáját. Ezt leszámítva a csön-csön-gyűrű játék nagyon is ismerős. A szolgáltatás igénybevevői (az utasok) többnyire nem fizetőképesek. Az elővárosi társaságok a nincsből nem tudnak fejleszteni. Résztulajdonosaik (a régiók) többnyire nyűgnek tekintik őket, ugyanakkor az utasokat más eszközzel sem szeretnék ingyen fuvarozni. Ha a hoppon maradt utasok nem jutnak el a munkahelyükre, a munkáltatójuk kénytelen mobilisabb, tehát drágább munkaerőt keresni - de akkor a saját eredményét rontja. Az RZsD mint jármű-bérbeadó, nem kívánja ingyen biztosítani a járműveket, mert mégis, milyen alapon? De ha a végén nem marad, aki ilyen módon utazna, csilivili motorvonatokat sem kell gyártania sem a Szinarának, sem a Transzmasholdingnak, és ez nem biztos, hogy az örömükre szolgálna. Az állam nem kívánja magára húzni az egésznek a pénzelését, hiszen nagyon jól ismeri saját magát és az összes szereplőt, tehát pontosan tudja, hogy ha a 25 milliárdot 50 milliárdra növelné, 100 kéne. Ha 100-ra növelné, 200 kéne, és így tovább.

hm

bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415620

Elvileg átment. Köszi. :)

Előzmény: 1047 005-2 (415618)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415619

Én nem szoktam és nem is gyártok összeesküvés-elméleteket.

 

Amit Te írtál tanulmány is vélemény. Nem objektív anyag, hanem egy "megrendelő igénye szerint" elkészült mű, amiben több topiktárssal együtt - többen véltünk felfedezni "némi" ellentmondásokat.

 

Lehet idézni, úgy, hogy kiragadok egy mondatot a szövegkörnyezetből.

 

A Bibliából, így be lehet azt is bizonyítani, hogy "nincs Isten"....  

 

Az más kérdés, hogy a Zsoltár azt mondja "Nincs Isten, mondják az oktalanok"

 

Engem személy szerint nem zavar, ha valaki az autóbusz-közlekedés mellett teszi le a voksát, és az a prioritása, mert mindenkinek azzal kell foglalkozni, amiben a legeredményesebb. Így ér el sikereket.

 

Ezt az angol közgazdász David Ricardo a Közgazdaságban komparatív előnyök elvének mondja.

Igaz, hogy ott posztó és borkereskedésről és Angliáról illetve Portugáliáról volt szó, de a lényeg ugyanaz.

 

Ráadásul ebben is vannak olyan stílusban leírt "szájbarágós" dolgok, amelyeknek az az üzenete, hogy aki másképp gondolkodik, az mind tanulatlan.

 

Félre ne érts. Szerintem is van helye az autóbusznak. Egy másik hasonló topikban írtad miért nem fejlesztik az elkövetkező 5-7 évben az autóbuszos közlekedést?

 

A választ Kodály Zoltán zenseszerzőt idézve "csak" tiszta forrásból idézem:

 

"Akkor (2007-ben, 2009-ben) meghozta az ország azt az áldozatot, (hogy a vasutat építjük le) most pedig meg kell hozni ezt az áldozatot (ti. hogy a vasutat fejlesztjük)”

 

 

 

Előzmény: trizs77 (415558)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415618

Akkor csak vidd a küld feliratra a kurzort!A bal alsó sarokba látni fogod.

Előzmény: bajhozo1 (415615)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415617

Ennek örülök, hogy ebben egyetértünk.

Ez azért már lehet egy kiindulási alap. 

 

Én továbbra is igyekszem nem "ekézni" a munkásságod, míg Te jónéhány bejegyzésedben "kritikával illetsz", anélkül, hogy ismernél.

 

Most nem szeretném "elemezni" a tanulmányodat, mert nem volt még rá időm, hogy végigolvassam, de már az első "Példabeszéd" részét tudom cáfolni közgazdasági, szociológiai, településfejlesztési és egyéb érvekkel.

 

Persze tanulmánybeli állításod szerint ezek nem érvek, de amikor majd nem épülnek a nagyvárosok köré Ipari Parkok, mert nem lesz biztosított a megtermelt anyag elszállítása (vagy nem lesz gazdaságos), vagy amikor megszűnnek majd a kis lélekszámú települések, mert nemcsak a busz, hanem a vonat sem jár, meg iskola sincs stb...

 

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (415542)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415616

manhattani topiktárs is véleményem szerint jól látja a helyzetet.

 

"Az is mutatja, hogy a tengelyrepedtség kihasználandó jelenség volt, hogy volt, ahol Bz-mentes vonatot állítottak össze a pótlásra, de azt központilag nem engedték járni."

Előzmény: 1047 005-2 (415614)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415615

Ne haragudj kérlek nem szoktam Outlook-on küldözgetni azért kértem.

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (415614)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415614

"Kinek nem illik? Micsoda?"

 

 

Azoknak akik ezt a főpróbás maszlagot hintik.

 

 

 

 

"Ha adsz egy mailcímet nagyon szívesen elküldöm a készülendő anyagomat."

 

 

Nem kell adnom,ott a nickemnél csak rá kell kattintani.

Előzmény: bajhozo1 (415611)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415613

Lehet,hogy ez egy ötletroham,de akkor a V0 meg a 200-as teherkorridor egy fantáziacunami.Annyi a különbség,hogy utóbbit szakemberek csinálták,és amit ők mondanak az a tuti. Kb 800 milliárd forint a két beruházás.(jó,a V0-ról még nincs döntés).Ez majdnem annyi pénz,mint amennyi 2014 -2020 közt vasútra költhető.Ráadásul mondtak valamit a kínaiak,hogy mennyi teher jön Pireuszból?Nem hinném,hogy több,mint Koperből.De hát ők mondták,hogy a 150-es,akkor ne gondolkodjunk,legyen a 150-es.

Előzmény: István Gyuri (415606)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415612

Aminek azért titkon örültél. :)

Előzmény: trizs77 (415560)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415611

Kinek nem illik? Micsoda?

Olyan valakiről ítélsz, aki éppen szeretné megismertetni a későbbi jogász értelmiséggel főként a vasútban rejlő perspektívákat és szeretné, ha valamilyen szintén egyszer az oktatás részét képezné.

Ha adsz egy mailcímet nagyon szívesen elküldöm a készülendő anyagomat. Aztán lehet "ítélkezni".

 

 

Előzmény: 1047 005-2 (415593)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415610

Lehet, hogy arra gondol, hogy a Dunaföldvári Beszédes József hídra a vasutat?

Az ismét egy fantasztikus döntés volt. Főszereplője egy város polgármestere, - akinek valóban sok érdeme mellett - akitől megkérdezték a híd felújításakor szükséges-e a vasút, visszaépítsék-e azt. Annak idején a vonal honvédségi célokat is kiszolgált. Pl: a kivonuló szovjet csapatok is többek közt úgy hagyták el az országhatárt.

Dunaföldvár-Solt-Kunszentmiklós-Tass felé.

A vonalon 1978-ban szűnt meg a menetrend szerinti személyszállítás.

2000. májusában pedig a teherforgalom is.

 

 

Előzmény: sssey (415609)
sssey Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415609

-Smiley-

 

Vagy visszaraknák a hidat Dunaújváros mellett...

 

Hol volt Dunaújváros mellett híd?

Én egy pontonhídat nem nevezném hídnak.

 

Ráadásul hányszor állították eddig fel?

 

sssey

 

Előzmény: -Smiley- (415607)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!