Nem írtam én sem fogyasztásról, de gondoltam a környezeti terhelésre.
Lássuk be a mai autók kevesebb szennyező anyagot bocsájtanak ki, kevesebbet fogyasztanak, biztonságosabbak, mint 20 évvel ezelőtti társaik.
Viszont sokkal bonyolultabbak. Egy mai autó legyártása sokkal nagyobb energiát igényel, mint egy régi.
Ez nagyobb környezeti terheléssel is jár. Azaz kevesebbet szennyez, de a gyártása meg többet.
Persze fejlődtek a gyártósorok is, az autók is biztonságosabbak, ha valami ez megéri a bonyolultságot.
Ráadásul presszionálják, hogy 3-6-8 évente új autót. Lassan már rákényszerítenek. Egy autó legyártása, alkatrészeinek transzportja mennyi szennyezéssel jár?
Bonyolult kérdés ez, de szinte mindig csak azt nézik mi jön ki a kipufogón, azt már nem annyira, hogy ez mibe kerül a másik oldalon.
Arról ne is beszéljünk, hogy a globális (lég?) szennyezéshez az autózás csak néhány százalékkal "járul hozzá", ami tényleg nehezen hihető a sok 100 millió autót látva, de tény.
Nem egy rossz írás ez, és nem biztos hogy hülyeség, amit idéztél.
Persze ez így, hogy ki kell kapcsolni, nagyon sarkított kijelentés. Ha tényleg úgy terveznék ezt a rendszert, hogy elbírja a többletterhelést, amit a napi 50-100 indítózás is jelenthet a normál 5-10 helyett, akkor rendben. Viszont nem ez a jellemző.
Többször is ellenőriztem, de majdnem hogy szint felett van az olaj. A fém fedelet levéve semmi nem tűnt sérültnek. Lehet úgy kezdeni valamit vele, hogy a váltó a helyén van? Töltsek oda külön olajat? Köszönöm szépen a gyors segítséget.
Autószerelőt keresünk, tapasztalat szükséges. Munkavégzés helye: Budapest, X.ker. Korrekt bejelentett munkahely, havi 160.000.- HUF netto jövedelem. A nevemre kattintva látható e-mail címen lehet jelentkezni.
Van egy Z19DTH motorkódú Opel a tulajdonomban, amit már úgy vettem, hogy rossz volt az Egr szelep. A sárga checklámpa (P0400 - Kipufogogaz visszavezető szelep: Mennyiség túl kevés) mellett különösebben nem zavart, mert nem folyásolta be a teljesítményt.
Végül múlt hétvégén beraktam egy új Pierburg Egr szelepet. A checklámpa eltűnt, azóta se jött vissza. Viszont azóta üzemmelegen 1000-2200 rpm között terhelésnél kicsit dadog a motor. Nem volt semmilyen hibakód közel 1000 km alatt. A MAP szenzort amennyire tudtam, féktisztítóval kipucoltam. Szívósor új van benne, a fojtószelepház is új, mindkettő alig egy évesek.
Mitől dadoghat be kicsit a motor akkor, amikor gyorsítok, vagy bekapcsolt tempomattal haladok az emelkedőn autópályán az említett fordulatszámtartományon belül?