Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bojo Creative Commons License 2016.03.18 0 0 149932

Egy Q4 hajtás kellene alá. :)

Előzmény: Paco155 (149931)
Paco155 Creative Commons License 2016.03.18 0 0 149931

Gyerökök, megduplázom az autóm értékét :)

 

 

És igen, a kerékcsapágy is új, az agy pedig homokszórt, felújított.

cam aro Creative Commons License 2016.03.18 0 0 149930

az usa.

(pontosabban california ) volt az elso aki feltalalta a 'carb'-ot. 

az emisszio szabalyzast. ..gondolom nem veletlenul. 

naluk bukott meg a vw is..

gyanitom inkabb a csalas tenye miatt, mint a kibocsatott ertekek miatt. 

mert ott meg komolyan veszik, (tobbnyire )  hogy ha lopsz/csalsz akkor az nem torvenyes.

(alapitvany vs kozpenz, ahol mar alca sincs  :P)

-------------------------------

 

 

kina.

nincs valasztasa. (illetve mar van. 20 eve nem volt ) 

am eddig leszarta, mar most.. hirek szerint tobbet kolt megujulora mint az egesz vilag osszesen. 

indianak, afrikanak sem lesz valasztasa. 

vagy ehen doglik, vagy mindent leszarva megprobal penzt keresni. 

 

barhogy nezzuk globalisan, gazdasagilag ez csak egy merleg. 

nincs olyan hogy mindket talja/tanyerja emelkedik. :( barmennyire is ezt akarjak nyomatni ) 

-------------------------------------

 nem ennek a topicnak a témája,""

 

mindenkitol elnezest kerek.

 en ide kocsmazni jarok. 

avagy a tarsasag miatt, es nem a tema miatt. :) 

--------------------------

mert egyrészt nem értek hozzá""

azzal nincs baj.. en se,..  azt lasd milyen okosakat irok.. :DD   

==============

 

Előzmény: Kisa (149929)
Kisa Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149929

Azért, mert ez már nem mérnöki kérdés, hanem politikai és szociológiai.

Mérnöknek olyan autót kell terveznie, ami mozgatja a gazdaságot, igényt teremt olyanra, ami neked nem is kellene, de nem tudsz előle elugrani.

 

 

Környezetszennyezés nagy kamu duma. USA leszraja, Kína leszraja (India, és Afrika is le fogja), de VW botrány meg kellene...

Szóval, befejezem,mert egyrészt nem értek hozzá, másrészt nem ennek a topicnak a témája, bármilyen érdekes és összetett is a kérdés :)

 

 

Előzmény: cam aro (149928)
cam aro Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149928

azt nézik mi jön ki a kipufogón, azt már nem annyira, hogy ez mibe kerül a másik oldalon."" 

 

szerintem azt - csak - nem tudjuk mi van a 'masik' oldalon. 

 

ha a kozlekedes emisszio teknikaja/ba ennyi energiat fektetnek.. (eloirasokra gondolok ) 

akkor epp a hatter ipar maradna ki ebbol a szabalyozasbol ..? 

 

..ez nem lenne tul eletszeru.  < szerintem. 

 

(mert kellene befejezned ? :) 

Előzmény: Kisa (149927)
Kisa Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149927

Nem írtam én sem fogyasztásról, de gondoltam a környezeti terhelésre.

Lássuk be a mai autók kevesebb szennyező anyagot bocsájtanak ki, kevesebbet fogyasztanak, biztonságosabbak, mint 20 évvel ezelőtti társaik.

Viszont sokkal bonyolultabbak. Egy mai autó legyártása sokkal nagyobb energiát igényel, mint egy régi.

Ez nagyobb környezeti terheléssel is jár. Azaz kevesebbet szennyez, de a gyártása meg többet.

Persze fejlődtek a gyártósorok is, az autók is biztonságosabbak, ha valami ez megéri a bonyolultságot.

 

Ráadásul presszionálják, hogy 3-6-8 évente új autót. Lassan már rákényszerítenek. Egy autó legyártása, alkatrészeinek transzportja mennyi szennyezéssel jár? 

 

Bonyolult kérdés ez, de szinte mindig csak azt nézik mi jön ki a kipufogón, azt már nem annyira, hogy ez mibe kerül a másik oldalon.

Arról ne is beszéljünk, hogy a globális (lég?) szennyezéshez az autózás csak néhány százalékkal "járul hozzá", ami tényleg nehezen hihető a sok 100 millió autót látva, de tény.

Befejeztem :)

Előzmény: cam aro (149919)
cam aro Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149926
Előzmény: mica-r (149925)
mica-r Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149925

Igen, annak az utódja.

Előzmény: cam aro (149923)
cam aro Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149924

 

0A6 lesz az szerintem. 

 

http://workshop-manuals.com/seat/leon-mk2/6-speed_manual_gearbox_0a6/technical_data/identification/

 

mondjuk ez csak szerelesi. 

===========================

Előzmény: cam aro (149923)
cam aro Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149923

ssp 320 foglalkozik az elodjevel. ( 0A5 ) 

Előzmény: cam aro (149922)
cam aro Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149922

pontossan.

 de azok a normak nem arrol szolnak hogy mennyit fogyaszthat az auto, hanem hogy mennyi lehet a karosanyag kibocsatasa. 

ezert nem ertettem egyet a cikkel, aki a fogyasztasra hivatkozott. 

 

mindegyno. 

---------

az mi az a valto ? ...tipusal talan tobb esely lenne. 

ssp 372 hoz valami shiftmatic krafter valtot, de mq500-ra eddig nincs sok eredemeny. 

Előzmény: mica-r (149920)
mica-r Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149921

Egyébként nincs valakinek leírása VAG MQ500 sebességváltó működési leírása?

Előzmény: mica-r (149920)
mica-r Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149920

Nem akarnék vitatkozni egyiketekkel sem, de szerintem azért van a start-stop, hogy tudja a kocsi a kibocsájtási normákat.

Előzmény: cam aro (149919)
cam aro Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149919

mi a szempont ? 

a startstop rendszereket nem azert fejlesztettek ki hogy uzemanyagot sporoljanak meg, 

hanem hogy csokkentsek a kornyezeti terhelest. (nem ugyanaz a ketto ) 

 

leirja hogyan/miert mukodik a kettomegu, aztan leirja hogy ne allitsd le a kocsit. 

ez olyan mintha azt irta volna, hogy ne hasznald a feket es nem fog kopni a betet.

 

tetszik/nem tetszik  elkell fogadni hogy a dmf az ugyanugy kopo alkatresz mint mas szerviz tetel.

 

velemeny sk. 

nem tetszett a cikk. 

 

 

Előzmény: Kisa (149918)
Kisa Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149918

Nem egy rossz írás ez, és nem biztos hogy hülyeség, amit idéztél.

Persze ez így, hogy ki kell kapcsolni, nagyon sarkított kijelentés. Ha tényleg úgy terveznék ezt a rendszert, hogy elbírja a többletterhelést, amit a napi 50-100 indítózás is jelenthet a normál 5-10 helyett, akkor rendben. Viszont nem ez a jellemző.

 

Előzmény: cam aro (149917)
cam aro Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149917

http://autosbiblia.blog.hu/2016/03/17/motorlenges-csillapitas_kettomegu_lendkerek

 

 A stop-start rendszereket is érdemes kikapcsolni, mert több kárt tehetnek, mind amennyi tüzelőanyagot megspórolnak. 

 

hulyeseg ellen nincs szuro. 

===========================

Transitász Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149916

Igen, sajnos tudom, hogy kissé alul van tervezve a dolog, de épp ezért is öntöttem bele több olajat :)

Más baja egyébként nincs, ötödikben is halk, csak nem veszi be kuplunggal, és ez a nagyon furcsa számomra.

Előzmény: 409 (149915)
409 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149915

Mondom, hogy kevés......  ezekbe a váltókba +1litert kell tenni ahhoz, hogy hosszú életű legyen.

A többit innen nem tudom kitalálni.

Előzmény: Transitász (149914)
Transitász Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149914

Többször is ellenőriztem,  de majdnem hogy szint felett van az olaj.  A fém fedelet levéve semmi nem tűnt sérültnek. Lehet úgy kezdeni valamit vele,  hogy a váltó a helyén van?  Töltsek oda külön olajat?  Köszönöm szépen a gyors segítséget.  

Előzmény: 409 (149903)
409 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149913

Arra egyik sem jó, azt a forróvíz tisztítja.

Előzmény: lapar (149908)
BusLine HU Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149912

Autószerelőt keresünk, tapasztalat szükséges. Munkavégzés helye: Budapest, X.ker. Korrekt bejelentett munkahely, havi 160.000.- HUF netto jövedelem. A nevemre kattintva látható e-mail címen lehet jelentkezni. 

Paco155 Creative Commons License 2016.03.17 0 1 149911

El van sikálva. :)

Előzmény: SLX-350 (149909)
HillyBrown Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149910
Sziasztok!

Van egy Z19DTH motorkódú Opel a tulajdonomban, amit már úgy vettem, hogy rossz volt az Egr szelep. A sárga checklámpa (P0400 - Kipufogogaz visszavezető szelep: Mennyiség túl kevés) mellett különösebben nem zavart, mert nem folyásolta be a teljesítményt.
Végül múlt hétvégén beraktam egy új Pierburg Egr szelepet. A checklámpa eltűnt, azóta se jött vissza. Viszont azóta üzemmelegen 1000-2200 rpm között terhelésnél kicsit dadog a motor. Nem volt semmilyen hibakód közel 1000 km alatt. A MAP szenzort amennyire tudtam, féktisztítóval kipucoltam. Szívósor új van benne, a fojtószelepház is új, mindkettő alig egy évesek.

Mitől dadoghat be kicsit a motor akkor, amikor gyorsítok, vagy bekapcsolt tempomattal haladok az emelkedőn autópályán az említett fordulatszámtartományon belül?
SLX-350 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149909

Szia Paco,

 

Jól van na.... nekem csak két lábam van, csoda hogy megbotlok?

Amúgy meg..... én egy zsák lóf@szért se mondanék ilyen csúnyát. :)

Előzmény: Paco155 (149901)
lapar Creative Commons License 2016.03.17 0 0 149908

Gyors kérdés az urakhoz:

A féktisztító hatékonyabb valami, mint a nitrohigító?

Utóbbi van otthon, érdemes-e beruházni a tisztítóba?

Kicsit fékfolyadékos betétek gyógyításához kellene.

cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149907

de mi tudunk.. :DD 

Előzmény: mica-r (149906)
mica-r Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149906

Jack sem tud :)

Fiatal Transitok hátsó hídja (azt hiszem DANA gyártmány).

Előzmény: cam aro (149904)
cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149905
Előzmény: cam aro (149904)
cam aro Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149904

 

nem tud Helmut lyukat furni. 

potolhato hiba, bar idegesito hogy valto szet hullas utan derul ki.

 

szvsz nalad hianyzik a piros karikas furat . 

(masnal is, hacsak nem volt a kezembe :)))

 

Előzmény: Transitász (149902)
409 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 149903

Leveszed a fedelet a végéről és rögtön látni fogod. Kevés benne az olaj.

Előzmény: Transitász (149902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!