Már NEM kell megállapodni a minimális szolgáltatásról, ugyanis egy törvény azóta ezt rendezte.
És ha mégis netalán szerveződne egy mindent megállító sztrájk akkor mindenkit kirúgnának vagy bíróság elé vinnének? Vagy a TEK-es ott állna a szolgálattevő meg a vezér fölött és munkára kényszerítené? Csak érdekel akkor mit tennének a törvényalkotók?
Azok akik a minimális szolgáltatást biztosítják, mert muszáj nekik, azok sztrájkolók ? Kapnak ők fizetést ?
(A kérdés persze csak elvi, mert szerintem a 65% kötelező mellett semmi értelme sztrájkolni a vasúton. És gondolom más nehezítő tényezők is vannak, hogy a sztrájk csak papír jog legyen.)
Ha lenne is vasutassztrájk, akkor is lenne vonatközlekedés, azt már nem lehetne megcsinálni, amit pár éve, hogy ha nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásokról, akkor gyakorlatilag nincs vonatközlekedés.
--------------
Így van.
Már NEM kell megállapodni a minimális szolgáltatásról, ugyanis egy törvény azóta ezt rendezte.
Minimális szolgáltatás esetén a vonatok 66%-nak kell közlekednie, egyenletes napi és vonali elosztásban.
Birtokolsz-e járművezetői engedélyt? Ha igen, akkor elméletileg el kellett volna hangozzék a vasúti átjáró ismertetése. Amíg a csapórúd nem éri el a nyitott állapothoz tartozó pozícióig vezető út 95%-át, addig tilos jelzést mutat a fénysorompó jelzőlapja. Eközben bármikor újra lezáródhat, mert biztosító berendezési oldalról az még nem szabadult föl.
Igen, ez az út is beletartozna, de Horgostól keletre lenne egy átkelő és Zenta vonzáskörzete is csatlakozna. Vannak ott olyan utak, hogy csak 1 sávon van szilárd burkolat.
Egy kis carszkojeszelói: a medvés sztori kiteljesedése (rzd-partner.ru alapján)
December 5-én megjelent a youtube-on egy rövid videó, amelyen mozdonnyal keregetnek egy medvét, aztán szándékosan elgázolják. Az ügyészség befejezte a vonatkozó vizsgálatot. Eszerint december 4-én, a Norilszk Nikkel (NN) sajátcélú hálózatán, a Valek-Golikovo állomásközben, a cég vasúti leánycégének a mozdonyvezetője és segédje 2TE116 sorozatú dízelmozdonnyal vontatott 20 kocsit. 14 km/h-val haladtak, amikor meglátták a vasúti pályán szaladó medvét. A mv., semmivel nem indokolható módon, a sebességet 18 km/h-ra növelte, és elgázolta az állatot (amely szerencsére életben maradt). Ezzel vétett a hatályos utasítások ellen, mert akadály észlelésének hatására nem kezdeményezett gyorsfékezést - vagyis veszélyeztette a járművet és a forgalmat -, és a történtek videóra rögzítésével tudatosan elvonta a saját figyelmét a vezetéstől - tehát ismétcsak veszélyeztette a járművet és a forgalmat. Az NN vasúti leánycégének a vezetőjét az ügyészség az észlelt utasítás-teljesítési hiányosságok megszüntetésére, valamint a szigorú személyi felelősségrevonásra utasította. Ezen felül a mozdonyvezetővel szemben az Orosz Föderáció büntető törvénykönyve 6. fejezet 11.1 paragrafusa, vagyis "állattal szembeni, kegyetlen bánásmód" címén indítottak eljárást.
Egy civilizált államban minimum lincselés járna azért, amit Gaskó tett legutoljára! Bent áll a vonat az állomáson, indulásra készen, végre itt az indulási idő, ekkor bejelentik, hogy sztrájk van, mindenki menjen amerre lát! Ennek ellenére egyetlenegy vasutas sem kapott sallert. :(
Ideje volt módosítani a törvényen, hogy ilyen ne történhessen! Nem az a lényeg, hogy sztrájk esetén 10 vagy 35%-a jár a vonatoknak, hanem az, hogy előre lehessen tudni, hogy melyek fognak járni!
Nem mondom, hogy jó a mostani sztrájktörvény, csak azt, hogy a régi abban a formájában rossz volt.
Ha lenne is vasutassztrájk, akkor is lenne vonatközlekedés, azt már nem lehetne megcsinálni, amit pár éve, hogy ha nincs megállapodás az elégséges szolgáltatásokról, akkor gyakorlatilag nincs vonatközlekedés.
1. A "kitérő" nevű berendezés egyik része a "váltó", úgyhogy nincs itt semmi hiba.
2. Pályás szempontból kitérő (és annak része a váltó), forgalmi szempontból lehet váltó is, sőt, ilyen alapon jelentkezhet még egy terület/szolgálat, teszem azt, a könnyűbúvárok, hogy márpedig szerintük se nem kitérő, se nem váltó, hanem szalámis zsemle.
Bocs, hogy ide írok, csak nézem a hazai történéseket - azt látom, hogy a vasutas szakszervezetek csatlakoztak a Liga útlezárásaihoz, de sztrájk nem lesz? A dolog társadalmi, stb. vonatkozásai mellett csak azért kérdezem, mert pénteken települök haza és annyira nem mindegy, hogy Szobtól a saját kerekeimen, vagy a MÁV-én kell gurulnom Szegedig.
Igen természetesen az,csak azért nem irtam be mert Szombathely-Budapeströl volt szó.Természetesen hosszabb a szerelvény alapszinten plussz három Soproni kocsival!
A menetrendváltásig is inkább 2+1-ből álltak, a 4. kocsi erősítés volt néhány szerelvényen naponta, a többin pedig P, V volt 1 vagy több kocsi erősítés.
Ez már a múlt,2 kocsival közlekednek alapesetben az IC-k kivétel a 919;316-317.Az ülöhelyszám pedig úgy jön ki hogy a Bpm 20-70 kocsi 80 féröhelyes az Apmz 10-71 kocsi pedig 60 féröhelyes, 42 másod osztályú és 18 első osztályú hellyel!
Sziasztok volna egy üzletszabályzati kérdésem ha én másod osztályon utazom elsö osztályú jeggyel IC vonaton a jegyvizsgáló meg teheti e hogy nem ad róla igazolást?Én úgy tudom hogy nem! Légyszi segitsetek nekem ebben a dologban.
Amiről én beszéltem,az a 2015-16-os menetrendben tervezett átalakítás.Több Máv-startos preziben láttam,de szerintem még képlékeny a dolog.Legalább is remélem.
A 10-es felső részét valóban átépítették Gyömöréig,akkor azt mondták 140-es alépítménnyel. Igazából én a villamosítást hiányolom legjobban,meg persze Cell-Pápa pályát,mert az siralmas.
Hodos-Komáromi elegy hogy merre megy azt csak a szlovákok tudják,igazábol sok ilyen vonat nincs.Van viszont Metransos, az Dunaszerdahelyre megy.Változó,napi 2pár,de ha torlódás van akkor több.
Erre járnak még a Zeg -Rajka teherek is,ez nincs napi rendszerességgel,de heti 2-3 pár összejön.
Ezeken kívül napi 1-2 pár Cargós Cell- Győr közt.
Ritkábban Pétfürdő-Rajka,Ajka -Rajka vonatok is előfordulnak.
+ Fehérvár átépítése miatt most 20-asról terelt teherek is közlekednek.
2 napja érvényes az új menetrend, és egyelőre úgy láttam, hogy minden maradt a régiben.
Hogy jövőre mi lesz, majd akkor érdemes panaszkodni, ha már megtörtént, akkor lesz biztos.
Egyébként a 16-os átépítéséről én nem nagyon hallottam, pedig elég régi 48-as sínrendszerű pálya. A 10-es vonal északi fele pályaszerkezetileg még jobb is, az 54-es.
"Viszont a Hodos -Komáromnak inkább a 10-esen van a helye."
Két kérdésem van:
1./ Hodos->Komárom után merre megy az elegy tovább?
2./ Heti (napi) hány ilyen vonat van?
Mert minden útvonalra lehet találni heti 1-2 vonatot, mégsem kell rögtön rekonstrukcióért kiáltani.
A Bp-Sm ic forgalommal semmi bajom,ha azt akkor a máv a 16-osra tervezte (jobb menetidö) ,hát legyen.Az akkori Ic koncepció úgy is az volt,hogy lehető legkevesebb helyen álljon meg.
Hogy mennyire kihasználtak ezek a vonatok nem tudom,de a 10-es,20-as vonali gyorsokon is utaztak Bp-re jópáran.De most arról van szó,hogy a gyorsok is átkerülnének a 16-ra a 10-ről.Ugye ez már több embert érint negatívan.Legalább annyit,mint Sm lakossága.Ezért a 10-esen is meg kellene hagyni 2-3 pár gyorsot,de ez jelenleg nem fér be a tervezett rendszerbe.
A Rajka-Gyékényes tranzitot én is a 16-17-en képzelem el,ezt eddig is így írtam.Viszont a Hodos -Komáromnak inkább a 10-esen van a helye.
Összefoglalva: Nem az a bajom,hogy a Gysev fejleszt pályát, 2,5 órás Hibrid Ic-t,hanem az, hogy ezt elérje, egy másik embercsoportot kiszolgáló rendszerből elvesz(elvetet.)És ehhez minden lobbierejét beveti.
És az utolsó mondatodra :pont ezzel ösztönzi buszra pl.:a pápaiakat.
Amúgy nagyon kiváncsi vagyok a jövő évi tervezetekre,hogy mi valósul meg ebből az 1-es vonali "szolgáltatásfejlesztésből",hogy képzelik el a 10-es forgalmát,stb.