Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-prokee- Creative Commons License 2016.10.03 0 0 35049

4km-en (hacsak nincs teli lámpánál ácsorgással és dugóban állással) egy rendes dízelmotor nem melegszik be. Ez azt jelenti, hogy az üzemidő döntő többségét hidegen tölti majd. Ha feltételezzük, hogy nem reped el a hengerfej és más, hasonlóan vidám halálnemek sem lépnek fel emiatt, akkor is sokkal jobban kopik majd, mint ahogy az melegen történne.

Erre sajnos nincs megfelelő olaj és csereintervallum.

 

Talán jobb választás lett volna egy ezres Swift. A benzinesnek sem jó egy ilyen üzemeltetés, de valamivel jobban bírja, és talán olcsóbb a javítása.

Előzmény: szasza0211 (35048)
szasza0211 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35048

Koszi!

4 km oda es par percen belul 4 km haza, ez lenne minden nap.

Mire gondolsz mi nem fogja birni a motorja?

Az olaj gyakran lesz cserelve.

Előzmény: -prokee- (35037)
mantec Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35047

T ginola!

 

"... ajánlott ..."

Nem ajánlott. Ez a gyártóművi követelmény.

 

Előzmény: ginolaginola (35046)
ginolaginola Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35046

Köszi!

Amennyiben sokat megyek autópályán is ajánlott a 30-as olaj?

Előzmény: mantec (35045)
mantec Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35045

T ginolaginola!

 

"... Shell Helix Ultra Extra 5W-30 ..."

Az említett olaj nem rendelkezik ACEA elfogadással. Ezért az említett motorba nem való.

Az olaj már nincs gyártásban - jó ideje - kifutó készlet.

 

A Shell konszern ACEA B4 jóváhagyással rendelkező - gyártásban lévő terméke a Shell Helix Ultra 5W-30.

 

Előzmény: ginolaginola (35041)
lapar Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35044

Ha már szóba kerültek a jóváhagyások, ajánlások, minősítések:

Én a dpf-es dízel Kiába (2.0 crdi, 2008) ezt vettem, állítólag megvan a Hyundai-Kia minősítése, ugyanakkor ezt is annak írják, de itt csak mint ajánlás szerepel. Mi a különbség, illetve én jól gugliztam-e?

Előzmény: -prokee- (35042)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35043

Megfelel.

 

Az eredetiségét jelző jegyeket nem ismerem, majd talán valaki más. De azt szögezzük le gyorsan, hogy amit a hivatalos magyar importőr sokszor eredetiséget igazoló elemként állít be, az a gyakorlatban inkább csak annyit jelent, hogy a termék áthaladt a magyar importőr raktárán.

Előzmény: ginolaginola (35041)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35042

Mondtam, linkeltem is, hogy annak az olajnak nincs Opel jóváhagyása.
Tudtommal másnak sincs, én még nem láttam ilyet, még virtuálisan sem.

 

Azt is leírtam kicsit lentebb, hogy a 1940768 (később 1940182) cikkszámú gyári hajtóműolaj helyett azok a komolyan vehető Opelos szakik, akik mondjuk többet tudnak a váltóolajról, mint hogy kézi meg automata, nem javasolnak mást betölteni, még 75W-80-ast sem. Nem azért, mert csak, hanem mert próbálták, és nem vált be.

Előzmény: gsis (35040)
ginolaginola Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35041

Shell 5w30 Helix Ultra Extra 5W 30 megfelel, egyáltalán milyen minőséget képvisel?

A Shellnek vannak az eredetiséget jelölő ismérvei?

Előzmény: -prokee- (35034)
gsis Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35040

És Te ha tudod miért nem mondod ?

Előzmény: -prokee- (35039)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35039

"ha birtokában vagyok egy bizonyos tudásnak"

 

Na de nem vagy, hanem csak kigugliztál egy tévesen megadott adatot.

Előzmény: gsis (35038)
gsis Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35038

Nem engem kell meggyőznöd , hogy szerepel e vagy sem a jóváhagyások közt .Én egy helyen találtam leírva .

Neked is azt tudom írni , mint SLX-nek , ha birtokában vagyok egy bizonyos tudásnak , akkor segítsek a

fórumtársaknak , mert őket a konkrétumok érdeklik , nem a magasröptű szakmai fejtegetések.

Előzmény: -prokee- (35032)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35037

Nincs rá különösebben szigorú előírás, ACEA A3/B3 vagy A3/B4-ből bármi megfelel, én 10W-40-es viszkozitást választanék.

 

Megjegyzem, ha az oviba járást úgy kell érteni, hogy egy köpésre van, és folyamatos hidegüzemben jár majd az autó, nem fogja sokáig bírni, tekintet nélkül arra, hogy milyen olajat teszel bele.

Talán azon érdemes gondolkodni, hogy sűrűbben cserélj, ha megéri majd egyáltalán azt a valahányezer kilométert.

Előzmény: szasza0211 (35036)
szasza0211 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35036

Sziasztok!

Vettem egy f astrat 1.7 szivo diesel 1992 es oviba rohangalasra.

Erdeklodnek hogy milyen olajat javasolnatok bele.

Ha jol lattam 5 liter megy bele.

Koszi

oLayos Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35035

Ha nem akarod a GM olajat, mehet a Merivába a Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 (is) ... és nem kell semmi rafinéria.

 

A bal kihajtásnál ott a nyílás(13 mm fej), tudod ellenőrizni ... meg ha nem fönt töltöd fel(ott egyszerűbb), akkor ott töltés közben látod a szintet.

Előzmény: papzi57 (35029)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35034

Ha részecskeszűrős, ACEA C3 az előírás, mondjuk ez egy opció.

 

Ha nem részecskeszűrős, ACEA A3/B4, például ez.

 

 

Előzmény: ginolaginola (35033)
ginolaginola Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35033

75 e km-ert futott i30-ba (2008, 1,6 CRDI D4FB, 85kW) milyen olajat javasoltok?

-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35032
Előzmény: -prokee- (35031)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35031

Én megnéztem ezt az említett Valvoline olajat, de nem látok Opel jóváhagyást vagy minősítést. Csak ezeket:
API GL-4
Alfa Romeo
BMW
Citroën
Dacia
Fiat
Mini
Mercedes-Benz
Honda
Peugeot
Renault
Seat
Skoda
Smart
VW
Volvo

 

Opel pont nincs közötte.

Előzmény: gsis (35030)
gsis Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35030

Amíg a fórumtárs nem mond okosabbat ... Találtam egy Opel minősítéssel rendelkező olajat , legalábbis a

leírásában szerepel : VALVOLINE MAXLIFE MTF GL-475w-80 néven szerepel ,csekkold le légyszíves .

Az olajcserekor az 1,6 litert ki kell mérni és  bele tenni .

Előzmény: papzi57 (35029)
papzi57 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 35029

Igen, megköszönném, ha segítenél (segítenétek) választani.

Valóban, 75w80 GL-4 olajokból (is) nagy a választék, de széttúrva a guglit, már egyértelmű Opel (pláne Meriva!) ajánlottat sehogy sem találtam.

Még annyit kérdeznék, itt is van valami rafinéria a cserénél (pl.: feltölteni a betöltő nyílásig, utána kiszívni x decit, stb.)? Vagy leengedni, kimérni azt az 1.6 litert, beönteni és menni vele?

Előzmény: SLX-350 (35021)
TSR125 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 35028

Üdv!

 

Nem probléma ha E46 330d sima difibe - 75W-140 sperrbe való Castrol Limited Slipet teszek - a belevaló 75W-90 helyett. Gondolom ennek jobb a hőtűrése, tehát csak jót teszek vele úgy gondolom.

Előzmény: SLX-350 (35026)
Soma.01 Creative Commons License 2016.09.30 0 0 35027

A Castrol lett végül. Sokkal jobb mint az Eneos amit leengedtem. Inkább az a kérdés, hogy meddig bírja? Mert az Eneos motor és váltó olajjal is az a tapasztalatom, hogy nem bírják sokáig. Úgy értem, hamar olyan érzésem lesz, hogy elfáradt az olaj, nem ken eléggé. Hangosabb lesz a motor és a váltó se jár már olyan simán. Remélem ez a Castrol jól fogja bírni. Szerencsére Shell üzlet van itt a környéken, ahonnan be fogom tudni szerezni az következő cseréhez. Az Eneos amúgy 45.000-ig volt benne és már elég gáz volt a váltás vele, a mostani új olajhoz képest.

A Total olaj is nagyon bejön most nekem amit a motorba tettem. Nagyon halk, csendes lett az autó motorja és azóta is nagyon halknak hallom. Total 9000 energy 0W-30 van benne.

Előzmény: 40-0832-2 (35000)
SLX-350 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 35026

" ..... nem racionális a teljes befecskendező rendszer felújítani annyiért, mint az autó piaci értéke. ... "

 

Valóban nem, én nem is arra gondoltam hanem az autó (jó) állapotának fenntartására, megfelelő karbantartással.

Az persze egy más kérdés ha már eleve rossz állapotban kerül hozzánk egy autó.  Ebben az esetben a motorolajjal való "bűvészkedés" szvsz nagyjából annyit ér mint az idősebb hölgyeknél a púderréteg (vastagsága).

Előzmény: tabaga1 (35025)
tabaga1 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 35025

Persze, csak nem racionális a teljes befecskendező rendszer felújítani annyiért, mint az autó piaci értéke.

A kérdés tehát továbbra is nyitott.

Előzmény: SLX-350 (35024)
SLX-350 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 35024

" .... idősebb autónál már nem az igazi a befecskendezés, így keveredik a motorolaj gázolajjal .... "

 

Nem tartom szükségszerűnek, az idősebb autóknál is megoldható a megfelelő karbantartás.

Előzmény: tabaga1 (35023)
tabaga1 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 35023

Ez hasznos oldalnak tűnik, köszönöm!

Azért gondoltam a variálást, mert egy ilyen idősebb autónál már nem az igazi a befecskendezés, így keveredik a motorolaj gázolajjal, amelynek kártékony hatását kompenzálná egy magasabb TBN szám. Gondolom én, bár lehet rosszul.

Előzmény: -prokee- (35004)
gsis Creative Commons License 2016.09.28 0 0 35022

Akkor , légyszíves egészítsd ki az eszmefuttatásodat , konkrétumokkal is , hogy segítséget kapjon a kérdező

fórumtárs !

Előzmény: SLX-350 (35021)
SLX-350 Creative Commons License 2016.09.28 -1 0 35021

" ... A  töltési mennyiség a váltóba 1.6 liter , és 75w-80 az előírás . ... "

 

A 75W-80-as SAE osztály az előírás egy része (szvsz a kevésbé lényeges része).

A SAE 75W-80-as olajokból létezik néhány - adalékaikban eltérő - fajta, távolról sem vagyok biztos benne hogy mindegyik megfelel a Merivához.

Előzmény: gsis (35019)
gsis Creative Commons License 2016.09.27 0 0 35019

A  töltési mennyiség a váltóba 1.6 liter , és 75w-80 az előírás .

Előzmény: papzi57 (35018)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!