Keresés

Részletes keresés

bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415517

Hát csakúgy, mint a MÁV korábbi vezérigazgató helyettesének (2010 előtt) sem kellett volna olyan tanácsadót választani, aki nyíltan autóbusz párti.

 

Előzmény: trizs77 (415509)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415516

Persze, hogy hülyeség. Nincsenek illúzióim, de azért mégiscsak változott a világ száz év alatt. Ma már az információáramlás/nyilvánosság sokkal jobban megnehezíti állambácsi dolgát az ilyen "trükközésekben" (is).

Előzmény: 1047 005-2 (415506)
Lovrin Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415515

A Regionális vasutak létrehozása jó ötlet volt.

Rá kettő napra a létrehozók, a létrehozottaktól megvontak minden olyan jogot, amiért létrehozták ezeket a vasutakat.

 

Furcsa ezt tőled  hallani, amikor 2006 környékén mégsem azon dolgoztál, hogy ez a jó ötlet folytatódhasson és kiteljesedhessen, az említett korlátozó tényezők feloldásával.

 

Így viszont már nem maradt értelmük.

Még így is értek el eredményeket.

Amennyiben még ilyen körülmények között is képesek voltak javítani a helyzeten (megtakarítással és szolgáltatási színvonalemeléssel), miért volt fontos megszüntetni?

Mit nyert a magyar vasút azzal, hogy megszűntek a regionális vasutak?

Előzmény: trizs77 (415514)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415514

A Regionális vasutak létrehozása jó ötlet volt.

 

Rá kettő napra a létrehozók, a létrehozottaktól megvontak minden olyan jogot, amiért létrehozták ezeket a vasutakat.

.....................:-(((

 

 

Így viszont már nem maradt értelmük.

Még így is értek el eredményeket.

Virágosabbak lettek az állomások.

Több kisebb állomást a helyi önkormányzat kifestetett.

 

Vmi minimális költségmegtakarítást is elértek. Messze nem olyat amit később többen véltek.

 

A MÁV Vezigen belüli külön kis Igazgatóságuk egyik pozitív hozadéka volt, hogy felszínre emelt egy kíváló elemző és az átlagnál jobb vezetői készségekkel, képességekkel rendelkező, igen elkötelezett vasúti mérnök hölgyet.

 

A csapata (8-9 fő) már nem tartozott az éleslátásúak közé, bár kétségtelenül harsányak voltak.

 

Bukásuk, az elvont jogkörökből következett. előre borítélkolható volt.

így is 3-5 évvel élték túl, valódi lételemük megszüntét.

 

 

Előzmény: v_peti (415512)
v_peti Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415513

http://www.borsonline.hu/20141216_laszlo_en_gazoltam_halalra_latinovits_zoltant

 

Én mindig úgy tudtam, hogy öngyilkos lett. Nem is hallottam a másik verziót.

 

v_peti Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415512

Egyszer már voltak Regionális vasutak, de az állam inkább visszavette őket, ahelyett, hogy rájuk bízta volna. Miért?

Na meg miért volt jó, azért lobbizni, hogy a ROP ne mehessen vasúti célokra, amikor sok esetben fel sem tudták rendesen használni ezeket a pénzeket???

Előzmény: trizs77 (415510)
Lovrin Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415511

A vasútvonalunk fejlesztési lehetőségéről így már Brüsszelben is tudomást szereztek,
ezért joggal várjuk el, hogy a vasút ügye itt ne álljon meg.

 

Magyarra fordítva: A balassagyarmati polgármester teljesen súlytalan szereplő ebben az ügyben, tenni nem tud többet, csak "joggal elvárni". RMT-t mindenki annyit írat amennyit akar, még engedélyezési tervet is készíthet, a kivitelezésre viszont nincs elérhető forrás. Pontosan amiatt, hogy a területi operatív programokból a regionális vasúti fejlesztések megint csak ki vannak zárva. Azok a polgármesterek, akik csuklóból véghez tudnak vinni sikeres EU-pályázatokat térkövezésre, mellékutak meg interkontinentális kerékpárutak építésére, nem tudnak semmit sem tenni* a települések vasútjáért. 2006 környékén az akkori (kifejezetten mellékvonal-ellenes) magyar közlekedéspolitika lemondott** ugyanezen források (=ROP Térségi Elérhetőség javítása) vasúti felhasználásáról, Brüsszel meg jóváhagyta. A jelenlegi uniós ciklusban sem változott semmi, talán már igényként sem merült fel.

 

* Na jó, nem teljesen igaz: a 106-os vonal települései megtalálták azt az igen szűk lehetőséget, hogy intermodális fejlesztésnek csomagolva vasúti projektelemeket is bele tudjanak vinni térségi közlekedésfejlesztésbe. A forrás felhasználása vasúti pályaépítésre nem terjedhet ki, de így is követendő példa lenne.

** http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=73681487&t=9008229

Előzmény: bajhozo1 (415505)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415510

....."......Ha a MÁV nem képes a vonalhálózat elvárhatószintű működtetésre, akkor egy megfelelően kialakított feltétel rendszer mellett az önkormányzati oldal is ebben szerepet vállalhat, mert mi változatlanul valljuk, hogy kell a vasút az Ipoly-mentén. A XXI. század a vasútja kell......."

 

Medvácz Lajos

Balassagyarmat polgárnestere.

 

..........................

 

Szegény Medvácz úr de megijedne ha valaki azt mondaná:

 - Ok.

 - Meghallgattuk imáit.

 - Tessék itt a vasút.

 - Csinálja.

 - Üzemeltesse.

 - Megkapja ugyanazokat a forrásokat (pénzt) rá, amennyit ugyanilyen hosszú más mellékvonalra költünk az országban.

 

 

Előzmény: bajhozo1 (415504)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415509

ezt a Bgyarmati polgármestert se az eszéért választották meg ha ilyeneket mond...............:-(((

 

 

Előzmény: bajhozo1 (415505)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415508

Bár vasútmániásként a szétszabdalt vasútvonalra is örömmel látnám a Zeus forrásokat, de reálisan nézve legalábbis a Szobról és a Vácról induló (volán)buszjáratoknak a természetes találkozási pontja, pókja Ipolyság autóbuszállomásán lenne...

Sok víznek kell még ehhez lefolyni az Ipolyon, de az biztos, hogy ez a (közösségi) közlekedési lehetőség jelenleg nincs meg, nem működik.

 

---------

 

Aktuális közlekedési zsenink Dr.Fónagy elkísérte miniszterelnökünket Pozsonyba a szlovák miniszterelnökhöz pár éve.

Aláírtak pár megállapodás, többek között egy közlekedésit is.

 

Ezután nyilatkozta Putnok szépe, hogy :

...."...Sohasem voltak még ilyen jók a közlekedési kapcsolatok Szlovákia és Magyarország között mint ma..."

Tette mindezt talán 2011-ben ?, vagy 2012-ben?

Annak idején többen betették ide ezt az idézetet.

 

Akkor amikor a határon az átkosban átjáró menetrendszerinti buszok 90%-át megszüntették, a vonatok meg viszahőkölnek egy szlovák-magyar határ látványától.

 

S Ő a közlekedési megmondó 2014-ben................:-((

Előzmény: pavarotti (415495)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415507

Becsülöm az optimizmusodat, de nem tudom mennyire tűnt fel, hogy jelenleg is 10 helyen metszi sínpár a magyar - szlovák határt, és egyiken sincs helyi személyforgalom. Ennyit a nagy akarásról. Maradjunk csak például a Balassagyarmat - Ipolytarnóc - Losoncnál. Pálya is van, jármű is van, még sincs semmi.

Előzmény: bajhozo1 (415505)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415506

"Ez csak adminisztratív kérdés. Egyszerűen besorozzák, egyenruhát sem kell hordania, de onnantól kezdve már katonai bíróság foglalkozna a parancsmegtagadásával."

 

 

Hülyeség az egész.Ugyan nézze már meg valaki,hogy mikor lehet besorozni ma valakit!

Előzmény: Rollende Landstrasse (415490)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415505

Részlet a Balassagyarmati Polgármester előadásából 2013-ból.

 

"Az elmúlt húsz évben mindkét országban
kormány szinten több alkalommal kinyilvánították a vasút visszaépítésnek, és közös
használatának szükségességét. Mindkét kormány hatástanulmányt készíttetett, és mindkét
ország aktuális kormányának miniszterelnöke több ízben kinyilvánította, hogy mennyire
fontosnak tartja a két országot összekötő vasútvonal újjáépítését, és közös használatát.
Annak idején a megye javasolta, hogy a Nemzeti Fejlesztési Tervben szerepeljen az Ipolyvölgyi
vasút újjáépítése, de a Brüsszelbe kiküldött végleges változatból a tudtunk nélkül
kihagyták. A két ország szomszédos megyei önkormányzatai még is sikerként élik meg, hogy
a két Ipoly-híd újjáépítésére az Európai Unió által kiírt Magyar Szlovák Határon Átnyúló
Együttműködési Program keretében benyújtott eredményes pályázatuk mellett támogatást
kapott a Megvalósíthatósági tanulmány az „Ipoly-völgyi vasút működtetésére” című
pályázatuk is. Az elkészült tanulmány a vasútvonal felélesztésére, és közös működtetésre
vázol fel lehetőségeket. Az egyetlen olyan határmenti mellékvonali projekt, amely idáig
eljutott. A vasútvonalunk fejlesztési lehetőségéről így már Brüsszelben is tudomást szereztek,
ezért joggal várjuk el, hogy a vasút ügye itt ne álljon meg."

Előzmény: Lovrin (415503)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415504

Egy magánvasút társaság vette fel a forgalmat. Saját erőből kalapálták ki járhatóra a pályát, de így is borzalmas állapotban van, sokkal rosszabb mint a magyar oldal jobb volt 2009-ben. A kezdeti nekilendülés után azonban visszanyesték 2-3 pár vonatra a forgalmat. 

 

Arról, hogy egy magánvasút-társaság vette át, én is tudok. Nem sok ebben igazad van, de az itthonihoz képest legalább haladás.

 

pontosabban fogalmazva: egyik se tervezi

 

http://mkk.zpok.hu/doc/nogradi_terseg_1209.pdf

 

 

Előzmény: Lovrin (415503)
Lovrin Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415503

"és ezt mindkét ország tervezi újra megépíteni"

 

pontosabban fogalmazva: egyik se tervezi

 

"Ott a szomszédos Romániai részen is volt "ideiglenesen szünetelő" (kedvenc idézetem) személyszállítás, de tudtommal már felvették újra azon a szakaszon is a munkát."

 

Egy magánvasút társaság vette fel a forgalmat. Saját erőből kalapálták ki járhatóra a pályát, de így is borzalmas állapotban van, sokkal rosszabb mint a magyar oldal jobb volt 2009-ben. A kezdeti nekilendülés után azonban visszanyesték 2-3 pár vonatra a forgalmat. Az EU a vasúti közlekedés nagy barátja, ez gyakorlatban annyit jelent hogy EU-forrásokból épült szép új mellékút Körösszeg és Körösnagyharsány közé, a vasúti mellékvonalak meg továbbra is ki vannak zárva a regionális operatív programokból, így garantáltan nincs esélye a vasúti kapcsolat helyreállításának.

 

Se itt, se máshol.

 

Egyébként az 1024/1968 (X.31.) Korm. Határozat - 1968-as közlekedés(vissza)fejlesztési koncepció kiagyalói, valószínűleg örömmel nyugtáznák dicső utódaik 2007-es, 2009-es munkáit. :)

 

+2012, folytatás következik: 2015. (...2018? ...2020? Mivel a mellékvonali pálya és járműállomány megújulása nem biztosított, és politikai szándék sincs rá, az egyetlen dolog ami történik a 2-3 évenkénti szalámizás.)

Előzmény: bajhozo1 (415501)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415502

Ha gondolod szívesen átküldöm az anyagot emailben.

Sőt van egy 2013-as lakossági fórumról is anyagom, ha érdekel.

 

Más:

 

Fél Off: 

 

Egyébként az elmúlt napok hírei vagy éppen álhírei mellett, elgondolkoztam azon, hogy miért is olyan nagy baj, hogy sok-sok év elteltével végre van olyan kormányunk, amely végre a vasúti közlekedést helyezi előtérbe, és nem az autóbuszost.

 

Ha Európában végignézzük mindenhol a vasúti közlekedés részarányát növelik. Az Európai Unió már a '70-es évektől ezen a véleményen van. Persze azért egyeseknek - itt a fórumon sem (szerencsére keveseknek) - ez nem tetszik.

Eddig nekik volt jobb, most végre talán nekünk lesz jobb.

 

ON:

 

 

 

Előzmény: pavarotti (415495)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415501

Az Ipolyság környékén levő vasútvonalakkal kapcsolatban készült el már tanulmány, hiszen a 75-ös vonal Drégelypalánk állomásától ahol a Bzmot körüljár ha nem Bzmot-Bzx-Bzx-Bzmot összeállításban közlekedik körülbelül 10 km-re van Sahy (Csata) és ezt mindkét ország tervezi újra megépíteni. Ott a személyforgalom 1947-től, a teherforgalom pedig 1963-tól szünetel.

Egyébként a vonal mentén a töltés is megvan még sok helyen.

Államközi, térségi kapcsolatokon belül is felmerült ezen fejlesztés lehetősége, melyet a Balassagyarmati polgármester is örömmel fogadott.

 

Hasonló a helyzet a 127-es vonalon Körösnagyharsánynál, ahogy mintegy 4 km szakaszon kellene megépíteni a vasútvonalat, és akár Nagyváradig lehetne felvenni a közlekedést. Ott a szomszédos Romániai részen is volt "ideiglenesen szünetelő" (kedvenc idézetem) személyszállítás, de tudtommal már felvették újra azon a szakaszon is a munkát.

 

Ui:

Egyébként az 1024/1968 (X.31.) Korm. Határozat - 1968-as közlekedés(vissza)fejlesztési koncepció kiagyalói, valószínűleg örömmel nyugtáznák dicső utódaik 2007-es, 2009-es munkáit. :)

 

 

Előzmény: pavarotti (415495)
paca664 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415500
Előzmény: aruzsi (415337)
paca664 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415499

Itt a legalsó ugyan 3kV-os, de ugyenezen az elven alapul.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=91810256&t=9126663

 

Mondjuk nem véletlen hogy csak egy készült belőle.

Előzmény: M63 010 (415326)
paca664 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415498

Értsd: vasárnap óta.

Előzmény: paca664 (415497)
paca664 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415497

Tegnap előtt még valóban csak dízel motorvonatok voltak. Tegnap óta azonban van egy pár villanymozdonyos EC is.

Előzmény: Rollende Landstrasse (415270)
Lovrin Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415496

de reálisan nézve legalábbis a Szobról és a Vácról induló (volán)buszjáratoknak a természetes találkozási pontja, pókja Ipolyság autóbuszállomásán lenne...

 

Hasonlóképpen a Losoncról, Csatáról és Vácról induló vonatoknak.

Előzmény: pavarotti (415495)
pavarotti Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415495

"

Nem nagyon ismerek olyan határon túli kistérséget, mely ma elzárt lenne a Magyarországgal való kapcsolattartást illetően.

 

A közlekedési lehetőségeik ezeknek a kistérségeknek ma is megvannak, ma is működnek.

"

Amennyiben egyéni közlekedésről beszélünk, mondjuk.

Közösségi közlekedés "természetesen" borzasztó helyzetben van ebben a tekintetben, egy példa amelyet közelről ismerek: Ipolyság, amely 1918-ig Hont megye központja volt, így bizonyos tekintetben egészen pl. Zebegényig tartott a vonzáskörzete, ma lényegében semmilyen közösségi közlekedési kapcsolattal nem rendelkezik egykori - most már más államban található - vonzása felé.

 

Bár vasútmániásként a szétszabdalt vasútvonalra is örömmel látnám a Zeus forrásokat, de reálisan nézve legalábbis a Szobról és a Vácról induló (volán)buszjáratoknak a természetes találkozási pontja, pókja Ipolyság autóbuszállomásán lenne...

Sok víznek kell még ehhez lefolyni az Ipolyon, de az biztos, hogy ez a (közösségi) közlekedési lehetőség jelenleg nincs meg, nem működik.

 

Előzmény: trizs77 (415441)
v_peti Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415492

http://hovamegyavonat.blog.hu/2014/12/16/zavarkezeles_a_vasuton_547

 

Nálunk mikor lesz ennyire szétválasztva a STOP meg a pályavasút?

v_peti Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415491

Volt egyszer egy Vadsztrájk a VDSZSZ-nél! Nem sztrájkolt minden szaxervezetis, de páran a vonatok elé feküdtek a Keletiben. Utólag kaptak valamilyen büntetést a nyakukba. Jó tíz éve volt ez, talán valaki emlékszik még rá!

Előzmény: manhattani (415485)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415490

Érdekes lenne, azoknak a behívása, akik sosem voltak katonák.

 

Ez csak adminisztratív kérdés. Egyszerűen besorozzák, egyenruhát sem kell hordania, de onnantól kezdve már katonai bíróság foglalkozna a parancsmegtagadásával. Volt rá példa a magyar történelemben 1904-ben. Nem vált be, káosz lett belőle. Akkoriban majdnem minden vasutas katonaviselt volt, és a behívás pillanatában érvénybe léptek a korábbi rendfokozat. És senki se tudta a mozdony vezetőállásán, hogy az őrmester fűtő ad parancsot a tizedes mozdonyvezetőnek, vagy fordítva.  forgalmi szolgálatnál se volt jobb a helyzet, rövid időn belül visszahelyezték a vasutasokat polgári állományba.

Előzmény: Törölt nick (415488)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415489

egy vasúti sztrájkot mindíg annak a törvénynek alapján kell megítélni ami a sztrájk idején hatályos volt.

 

Hatályban NEM lévő törvény alapján megítélni egy vasúti cselekményt, maximum jogelméleti szabad szakkör foglalkozásokon divat.

 

 

Előzmény: Törölt nick (415488)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415487

Szia azt nem tudod hova kellettek ezek a remek Bpm 20-70 kocsik? A verebek azt csiripelik hogy azért volt szükség erre a gnom kocsiátalakitásra mert alföldre lettek áttelepitve a 2.osztályú IC kocsik?

Előzmény: DJ. Bakter (415455)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415486

És ha mégis netalán szerveződne egy mindent megállító sztrájk akkor mindenkit kirúgnának vagy bíróság elé vinnének? Vagy a TEK-es ott állna a szolgálattevő meg a vezér fölött és munkára kényszerítené? Csak érdekel akkor mit tennének a törvényalkotók?

 

------------

 

Nem kell feltalálni a kanálban a mélyedést.

 

Ötletedet sok nyugati ország munkavállalói kipróbálták már.

Nem működik.

 

Amióta valaki, pár ezer éve feltalálta az oszd meg és uralkodj elvét, ez nem működik.

 

Törvénytelen sztrájknál - márpedig az ilyen az lenne - el kell fogni 10 fő főkolompost.***

Őket bezárni 4-4 hónap börtönre.

 

Le kell foglalni a szervező szervezetek (jellemzően szakszervezetek) vagyonát, ingatlanait.

Lepecsételni, onnan kitiltani mindenkit.

 

a törvénytelen sztrájkban résztvevő kb. 20.000 vasutas 10%-nak, kb. 2000 főnek - fegyelmi büntetésként - 11 hónapra csökkenteni kell a fizetését 20%-kal.

 

A maradék 18.000 vasutas (aki sztrájkolt) másnaptól úgy dolgozik mint a kisangyal.

S akkor még meg sem említettük a több nyugati ország által már alkalmazott kényszerintézkedést, hogy az érintetteket 8 napon belül behívják katonának, s mint katonák már nem utasítást, hanem parancsot kapnak a munkavégzésre.

 

 

mint a 40 éven felüliek már régen tudják:

................Parancsot meg........ni meg nem lehet, mert szaporodik

 

 

------------

 

*** = Olyanról már nem is beszélve, hogy az állam ellen sztrájkkal fenyegetőző főkolomposok már több mint egy évtizede havi (!) több mint egymillió Ft.- fizetést kapnak attól az államtól, amit épp fenyegetnek.

 

Háromszor is meggondolják, hogy a nem túl kimerítő munkájukért kapott, rendkívül magas állami fizetést + a sokszor hozzá nem számolt, de valójában több vasutas havi netto bérének megfelelő, minden hónapban nekik járó ingyenes juttatásaikat elveszítsék e, holmi mezei vasutasok utcára vitelével?

 

 

Előzmény: M41 2180 (415477)
manhattani Creative Commons License 2014.12.16 0 0 415485

>de aki ezt tenné, azt szerintem azonnali hatállyal kirúgnák!

 

Is, és beperelnék törvénysértésért. Az itélet meg, a közlekedés jogtalan szabotálásáért, börtön is lehet.

Előzmény: M63 010 (415478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!