Persze, hogy hülyeség. Nincsenek illúzióim, de azért mégiscsak változott a világ száz év alatt. Ma már az információáramlás/nyilvánosság sokkal jobban megnehezíti állambácsi dolgát az ilyen "trükközésekben" (is).
Rá kettő napra a létrehozók, a létrehozottaktól megvontak minden olyan jogot, amiért létrehozták ezeket a vasutakat.
Furcsa ezt tőled hallani, amikor 2006 környékén mégsem azon dolgoztál, hogy ez a jó ötlet folytatódhasson és kiteljesedhessen, az említett korlátozó tényezők feloldásával.
Így viszont már nem maradt értelmük.
Még így is értek el eredményeket.
Amennyiben még ilyen körülmények között is képesek voltak javítani a helyzeten (megtakarítással és szolgáltatási színvonalemeléssel), miért volt fontos megszüntetni?
Mit nyert a magyar vasút azzal, hogy megszűntek a regionális vasutak?
Rá kettő napra a létrehozók, a létrehozottaktól megvontak minden olyan jogot, amiért létrehozták ezeket a vasutakat.
.....................:-(((
Így viszont már nem maradt értelmük.
Még így is értek el eredményeket.
Virágosabbak lettek az állomások.
Több kisebb állomást a helyi önkormányzat kifestetett.
Vmi minimális költségmegtakarítást is elértek. Messze nem olyat amit később többen véltek.
A MÁV Vezigen belüli külön kis Igazgatóságuk egyik pozitív hozadéka volt, hogy felszínre emelt egy kíváló elemző és az átlagnál jobb vezetői készségekkel, képességekkel rendelkező, igen elkötelezett vasúti mérnök hölgyet.
A csapata (8-9 fő) már nem tartozott az éleslátásúak közé, bár kétségtelenül harsányak voltak.
Bukásuk, az elvont jogkörökből következett. előre borítélkolható volt.
így is 3-5 évvel élték túl, valódi lételemük megszüntét.
A vasútvonalunk fejlesztési lehetőségéről így már Brüsszelben is tudomást szereztek, ezért joggal várjuk el, hogy a vasút ügye itt ne álljon meg.
Magyarra fordítva: A balassagyarmati polgármester teljesen súlytalan szereplő ebben az ügyben, tenni nem tud többet, csak "joggal elvárni". RMT-t mindenki annyit írat amennyit akar, még engedélyezési tervet is készíthet, a kivitelezésre viszont nincs elérhető forrás. Pontosan amiatt, hogy a területi operatív programokból a regionális vasúti fejlesztések megint csak ki vannak zárva. Azok a polgármesterek, akik csuklóból véghez tudnak vinni sikeres EU-pályázatokat térkövezésre, mellékutak meg interkontinentális kerékpárutak építésére, nem tudnak semmit sem tenni* a települések vasútjáért. 2006 környékén az akkori (kifejezetten mellékvonal-ellenes) magyar közlekedéspolitika lemondott** ugyanezen források (=ROP Térségi Elérhetőség javítása) vasúti felhasználásáról, Brüsszel meg jóváhagyta. A jelenlegi uniós ciklusban sem változott semmi, talán már igényként sem merült fel.
* Na jó, nem teljesen igaz: a 106-os vonal települései megtalálták azt az igen szűk lehetőséget, hogy intermodális fejlesztésnek csomagolva vasúti projektelemeket is bele tudjanak vinni térségi közlekedésfejlesztésbe. A forrás felhasználása vasúti pályaépítésre nem terjedhet ki, de így is követendő példa lenne.
....."......Ha a MÁV nem képes a vonalhálózat elvárhatószintű működtetésre, akkor egy megfelelően kialakított feltétel rendszer mellett az önkormányzati oldal is ebben szerepet vállalhat, mert mi változatlanul valljuk, hogy kell a vasút az Ipoly-mentén. A XXI. század a vasútja kell......."
Medvácz Lajos
Balassagyarmat polgárnestere.
..........................
Szegény Medvácz úr de megijedne ha valaki azt mondaná:
- Ok.
- Meghallgattuk imáit.
- Tessék itt a vasút.
- Csinálja.
- Üzemeltesse.
- Megkapja ugyanazokat a forrásokat (pénzt) rá, amennyit ugyanilyen hosszú más mellékvonalra költünk az országban.
Bár vasútmániásként a szétszabdalt vasútvonalra is örömmel látnám a Zeus forrásokat, de reálisan nézve legalábbis a Szobról és a Vácról induló (volán)buszjáratoknak a természetes találkozási pontja, pókja Ipolyság autóbuszállomásán lenne...
Sok víznek kell még ehhez lefolyni az Ipolyon, de az biztos, hogy ez a (közösségi) közlekedési lehetőség jelenleg nincs meg, nem működik.
---------
Aktuális közlekedési zsenink Dr.Fónagy elkísérte miniszterelnökünket Pozsonyba a szlovák miniszterelnökhöz pár éve.
Aláírtak pár megállapodás, többek között egy közlekedésit is.
Ezután nyilatkozta Putnok szépe, hogy :
...."...Sohasem voltak még ilyen jók a közlekedési kapcsolatok Szlovákia és Magyarország között mint ma..."
Tette mindezt talán 2011-ben ?, vagy 2012-ben?
Annak idején többen betették ide ezt az idézetet.
Akkor amikor a határon az átkosban átjáró menetrendszerinti buszok 90%-át megszüntették, a vonatok meg viszahőkölnek egy szlovák-magyar határ látványától.
S Ő a közlekedési megmondó 2014-ben................:-((
Becsülöm az optimizmusodat, de nem tudom mennyire tűnt fel, hogy jelenleg is 10 helyen metszi sínpár a magyar - szlovák határt, és egyiken sincs helyi személyforgalom. Ennyit a nagy akarásról. Maradjunk csak például a Balassagyarmat - Ipolytarnóc - Losoncnál. Pálya is van, jármű is van, még sincs semmi.
"Ez csak adminisztratív kérdés. Egyszerűen besorozzák, egyenruhát sem kell hordania, de onnantól kezdve már katonai bíróság foglalkozna a parancsmegtagadásával."
Hülyeség az egész.Ugyan nézze már meg valaki,hogy mikor lehet besorozni ma valakit!
Részlet a Balassagyarmati Polgármester előadásából 2013-ból.
"Az elmúlt húsz évben mindkét országban kormány szinten több alkalommal kinyilvánították a vasút visszaépítésnek, és közös használatának szükségességét. Mindkét kormány hatástanulmányt készíttetett, és mindkét ország aktuális kormányának miniszterelnöke több ízben kinyilvánította, hogy mennyire fontosnak tartja a két országot összekötő vasútvonal újjáépítését, és közös használatát. Annak idején a megye javasolta, hogy a Nemzeti Fejlesztési Tervben szerepeljen az Ipolyvölgyi vasút újjáépítése, de a Brüsszelbe kiküldött végleges változatból a tudtunk nélkül kihagyták. A két ország szomszédos megyei önkormányzatai még is sikerként élik meg, hogy a két Ipoly-híd újjáépítésére az Európai Unió által kiírt Magyar Szlovák Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében benyújtott eredményes pályázatuk mellett támogatást kapott a Megvalósíthatósági tanulmány az „Ipoly-völgyi vasút működtetésére” című pályázatuk is. Az elkészült tanulmány a vasútvonal felélesztésére, és közös működtetésre vázol fel lehetőségeket. Az egyetlen olyan határmenti mellékvonali projekt, amely idáig eljutott. A vasútvonalunk fejlesztési lehetőségéről így már Brüsszelben is tudomást szereztek, ezért joggal várjuk el, hogy a vasút ügye itt ne álljon meg."
Egy magánvasút társaság vette fel a forgalmat. Saját erőből kalapálták ki járhatóra a pályát, de így is borzalmas állapotban van, sokkal rosszabb mint a magyar oldal jobb volt 2009-ben. A kezdeti nekilendülés után azonban visszanyesték 2-3 pár vonatra a forgalmat.
Arról, hogy egy magánvasút-társaság vette át, én is tudok. Nem sok ebben igazad van, de az itthonihoz képest legalább haladás.
"Ott a szomszédos Romániai részen is volt "ideiglenesen szünetelő" (kedvenc idézetem) személyszállítás, de tudtommal már felvették újra azon a szakaszon is a munkát."
Egy magánvasút társaság vette fel a forgalmat. Saját erőből kalapálták ki járhatóra a pályát, de így is borzalmas állapotban van, sokkal rosszabb mint a magyar oldal jobb volt 2009-ben. A kezdeti nekilendülés után azonban visszanyesték 2-3 pár vonatra a forgalmat. Az EU a vasúti közlekedés nagy barátja, ez gyakorlatban annyit jelent hogy EU-forrásokból épült szép új mellékút Körösszeg és Körösnagyharsány közé, a vasúti mellékvonalak meg továbbra is ki vannak zárva a regionális operatív programokból, így garantáltan nincs esélye a vasúti kapcsolat helyreállításának.
Se itt, se máshol.
Egyébként az 1024/1968 (X.31.) Korm. Határozat - 1968-as közlekedés(vissza)fejlesztési koncepció kiagyalói, valószínűleg örömmel nyugtáznák dicső utódaik 2007-es, 2009-es munkáit. :)
+2012, folytatás következik: 2015. (...2018? ...2020? Mivel a mellékvonali pálya és járműállomány megújulása nem biztosított, és politikai szándék sincs rá, az egyetlen dolog ami történik a 2-3 évenkénti szalámizás.)
Ha gondolod szívesen átküldöm az anyagot emailben.
Sőt van egy 2013-as lakossági fórumról is anyagom, ha érdekel.
Más:
Fél Off:
Egyébként az elmúlt napok hírei vagy éppen álhírei mellett, elgondolkoztam azon, hogy miért is olyan nagy baj, hogy sok-sok év elteltével végre van olyan kormányunk, amely végre a vasúti közlekedést helyezi előtérbe, és nem az autóbuszost.
Ha Európában végignézzük mindenhol a vasúti közlekedés részarányát növelik. Az Európai Unió már a '70-es évektől ezen a véleményen van. Persze azért egyeseknek - itt a fórumon sem (szerencsére keveseknek) - ez nem tetszik.
Eddig nekik volt jobb, most végre talán nekünk lesz jobb.
Az Ipolyság környékén levő vasútvonalakkal kapcsolatban készült el már tanulmány, hiszen a 75-ös vonal Drégelypalánk állomásától ahol a Bzmot körüljár ha nem Bzmot-Bzx-Bzx-Bzmot összeállításban közlekedik körülbelül 10 km-re van Sahy (Csata) és ezt mindkét ország tervezi újra megépíteni. Ott a személyforgalom 1947-től, a teherforgalom pedig 1963-tól szünetel.
Egyébként a vonal mentén a töltés is megvan még sok helyen.
Államközi, térségi kapcsolatokon belül is felmerült ezen fejlesztés lehetősége, melyet a Balassagyarmati polgármester is örömmel fogadott.
Hasonló a helyzet a 127-es vonalon Körösnagyharsánynál, ahogy mintegy 4 km szakaszon kellene megépíteni a vasútvonalat, és akár Nagyváradig lehetne felvenni a közlekedést. Ott a szomszédos Romániai részen is volt "ideiglenesen szünetelő" (kedvenc idézetem) személyszállítás, de tudtommal már felvették újra azon a szakaszon is a munkát.
Ui:
Egyébként az 1024/1968 (X.31.) Korm. Határozat - 1968-as közlekedés(vissza)fejlesztési koncepció kiagyalói, valószínűleg örömmel nyugtáznák dicső utódaik 2007-es, 2009-es munkáit. :)
de reálisan nézve legalábbis a Szobról és a Vácról induló (volán)buszjáratoknak a természetes találkozási pontja, pókja Ipolyság autóbuszállomásán lenne...
Hasonlóképpen a Losoncról, Csatáról és Vácról induló vonatoknak.
Nem nagyon ismerek olyan határon túli kistérséget, mely ma elzárt lenne a Magyarországgal való kapcsolattartást illetően.
A közlekedési lehetőségeik ezeknek a kistérségeknek ma is megvannak, ma is működnek.
"
Amennyiben egyéni közlekedésről beszélünk, mondjuk.
Közösségi közlekedés "természetesen" borzasztó helyzetben van ebben a tekintetben, egy példa amelyet közelről ismerek: Ipolyság, amely 1918-ig Hont megye központja volt, így bizonyos tekintetben egészen pl. Zebegényig tartott a vonzáskörzete, ma lényegében semmilyen közösségi közlekedési kapcsolattal nem rendelkezik egykori - most már más államban található - vonzása felé.
Bár vasútmániásként a szétszabdalt vasútvonalra is örömmel látnám a Zeus forrásokat, de reálisan nézve legalábbis a Szobról és a Vácról induló (volán)buszjáratoknak a természetes találkozási pontja, pókja Ipolyság autóbuszállomásán lenne...
Sok víznek kell még ehhez lefolyni az Ipolyon, de az biztos, hogy ez a (közösségi) közlekedési lehetőség jelenleg nincs meg, nem működik.
Volt egyszer egy Vadsztrájk a VDSZSZ-nél! Nem sztrájkolt minden szaxervezetis, de páran a vonatok elé feküdtek a Keletiben. Utólag kaptak valamilyen büntetést a nyakukba. Jó tíz éve volt ez, talán valaki emlékszik még rá!
Érdekes lenne, azoknak a behívása, akik sosem voltak katonák.
Ez csak adminisztratív kérdés. Egyszerűen besorozzák, egyenruhát sem kell hordania, de onnantól kezdve már katonai bíróság foglalkozna a parancsmegtagadásával. Volt rá példa a magyar történelemben 1904-ben. Nem vált be, káosz lett belőle. Akkoriban majdnem minden vasutas katonaviselt volt, és a behívás pillanatában érvénybe léptek a korábbi rendfokozat. És senki se tudta a mozdony vezetőállásán, hogy az őrmester fűtő ad parancsot a tizedes mozdonyvezetőnek, vagy fordítva. forgalmi szolgálatnál se volt jobb a helyzet, rövid időn belül visszahelyezték a vasutasokat polgári állományba.
Szia azt nem tudod hova kellettek ezek a remek Bpm 20-70 kocsik? A verebek azt csiripelik hogy azért volt szükség erre a gnom kocsiátalakitásra mert alföldre lettek áttelepitve a 2.osztályú IC kocsik?
És ha mégis netalán szerveződne egy mindent megállító sztrájk akkor mindenkit kirúgnának vagy bíróság elé vinnének? Vagy a TEK-es ott állna a szolgálattevő meg a vezér fölött és munkára kényszerítené? Csak érdekel akkor mit tennének a törvényalkotók?
------------
Nem kell feltalálni a kanálban a mélyedést.
Ötletedet sok nyugati ország munkavállalói kipróbálták már.
Nem működik.
Amióta valaki, pár ezer éve feltalálta az oszd meg és uralkodj elvét, ez nem működik.
Törvénytelen sztrájknál - márpedig az ilyen az lenne - el kell fogni 10 fő főkolompost.***
Őket bezárni 4-4 hónap börtönre.
Le kell foglalni a szervező szervezetek (jellemzően szakszervezetek) vagyonát, ingatlanait.
Lepecsételni, onnan kitiltani mindenkit.
a törvénytelen sztrájkban résztvevő kb. 20.000 vasutas 10%-nak, kb. 2000 főnek - fegyelmi büntetésként - 11 hónapra csökkenteni kell a fizetését 20%-kal.
A maradék 18.000 vasutas (aki sztrájkolt) másnaptól úgy dolgozik mint a kisangyal.
S akkor még meg sem említettük a több nyugati ország által már alkalmazott kényszerintézkedést, hogy az érintetteket 8 napon belül behívják katonának, s mint katonák már nem utasítást, hanem parancsot kapnak a munkavégzésre.
mint a 40 éven felüliek már régen tudják:
................Parancsot meg........ni meg nem lehet, mert szaporodik
------------
*** = Olyanról már nem is beszélve, hogy az állam ellen sztrájkkal fenyegetőző főkolomposok már több mint egy évtizede havi (!) több mint egymillió Ft.- fizetést kapnak attól az államtól, amit épp fenyegetnek.
Háromszor is meggondolják, hogy a nem túl kimerítő munkájukért kapott, rendkívül magas állami fizetést + a sokszor hozzá nem számolt, de valójában több vasutas havi netto bérének megfelelő, minden hónapban nekik járó ingyenes juttatásaikat elveszítsék e, holmi mezei vasutasok utcára vitelével?