Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
egyik kedvencem a 300W-os 1 kilós házimozi.Régebben aki nem értett valamihez,megemelte és érezte nincs benne anyag,visszatette.Olcsón nem lehet anyaghoz jutni manapság,csak szeméthez.
Igen aki legalább a számokat vágja hogy mit nézzen.De a din sae en szerint melyik mi is?
Lassan az van hogy gyártanak valamit,keresnek hozzá egy szabványt,amit épp teljesit aztán mehet piacra.Ez a teljesitménymeghatározásokra különösen igaz.
Akksihoz ezek a 20 órák szükségtelenek.Pár órát húzzon ki.Ha meg több kell,nem érdemes egyet kifacsarni,kell mellé egy ugyanolyan párhuzamosan.Aki meg szeretne több mindent működtetni rántson be egy aggregátort.
Sokféle van az tény. Én a régi akksikat úgy ismertem, hogy ólom-savas. Aztán a motoromban már zselés van, az nemtom hogy működik, de nem folyik ki, pedig oldalán van már pár éve.
A most kaphatók egy része kálcium-kálcium, másik része kálcium-ezüst technológia. Bár ezek szerintem csak az ólom lemezek különböző ötvözőanyagai.
Menike akksija AGM (Gázrekombinációs működésű,folyékony elektrolitot nem tartalmazó) akksi. Na az is érdekes. Ez a Starter? Nemtom mi az, de azt írja, hogy start/stop rendszer támogatója, tehát jól bírja a sűrű indítást azaz a taxi üzemet vagy a lámpánál leállítós dolgot. Persze kérdés, hogy meddig. Nem biztos, hogy gyártják olyan régen, hogy ez kiderült volna már.
Ahogy itt írjátok is, most már értem, miért nem szuperált a vadiúj autós akksi inverterrel. 2 órát bírta csak 100W-al terhelve. Nem arra van kitalálva. Talán ezért halnak meg hamar a rajta felejtett fogyasztók miatt is. Talán nem lenne bonyi csinálni egy kis vészelektronikát, ami mindent lekapcsol ha az akksi veszélybe kerül. Aszonták az én autómban van olyan, de nincs. Vagy nem működik, ezt tanusíthatom:)))
Pl. a Banner gyárt Starter, Power és Energy Bull osztályokat. Ez utóbbinál az indítóáram meg sincs adva, mert folyamatos (kisebb) terhelésre és nem időnként hatalmas ugrasztásokra van kialakítva. Hogy belül mi a különbség? Ki tudja. Picit azért érdekelne.
Ok. Amit irtál fefogtam, csak a gyakorlatban mást találok (egyáltalán ki tartja be a szabványokat) és el lehet tévedni rendesen. Pl: (Varta) 12V 50Ah 250A (zárójelben semmi) másik: 12V 74Ah 680A megint másik: 20HR (ez már sejtett valamit) 44Ah CCA210A (DIN)
Ha inverterben használod akkor 12W jön ki 1 A-rel és még akkor a hatásfokot nem számoltam. Ez nagyon kis teljesítmény, egy keringető szivattyú vagy egy kazán is simán többet eszik.
Még mindig aksi. Érdekes fejlődésen mentek át mert mostmár elérték a gyártók, hogy javithatatlan terméket készitsenek hisz ez az üzleti érdekeik. Régen voltak erre szakosodott válalkozók akik javitották az aksikat. A tetejük kátrányal vólt leöntve, olom lemezek kötöték össze a cellákat és volt egy cella mérő müszer terhelésel ki lehetett mérni mejik cella zárlatos v. gyenge kapacitású. Következett a müanyag boritás de legalább a cellákat kilehetett mérni fokolóval. Következett a zselés cuc, it legfeljebb egy kis ablak színpompával, és ha újbóli töltés sem segit akor kuka. (át tételesen mert oda sem lehet tenni)
Mi az Ah ..? Kapacitás, azaz amperóra. Ezt még mindenki tudja. Azt már kevesebben, hogy mit jelent az Ah érték után zárójelben szereplő szám. Pl. 55Ah (20h). Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor kapacitása 55Ah a 20 órás teszt szerint. Ez azt jelenti, hogy az odaírt Ah érték 1/20-ad résznyi áramával terhelhető pontosan 20 órán keresztül, és ekkor csökken a feszöltsége 10,5 V-ra. Konkrétan: Az 55Ah (20h) akkumulátort, pontosan 20 órán keresztül lehet (55/20=) 2,75 Amperrel terhelni és akkor csökken a feszültsége 10,5 Voltra. Nem jelenti tehát azt, hogy az akkut 1 órán keresztül lehet 55Amperrel terhelni, mint ahogy azt sem, hogy 1 amperes terhelést 55 órán keresztül bírná. Az indítóakkumulátorok kapacitását szinte mindig a 20h tesztben adják meg, míg a ciklikus akkukat inkább az 5h kapacitásukkal jellemzik.
A targonca az más világ, ot lugos aksik vannak zömében. Nekem 75A/h aksi (gk.) val vidáman ment az inverterem 10 órát de minimális terheléssel. Elméletben ha 100% os a töltötsége 75 órát kéne birnia 1A os terheléssel. Vagy nem jól tudom?
Ha valakit érdekel vaterán szerelt rozsdamentes kéményredszer , szigetelt, de van sima is
keressetek rá: joehifi néven nekem 85 volt tavaly áprilisba 5m cakk- pakk futárral kicsit alkudjatok hátha enged
tavaly az enyém külső borítása horganyzott volt sajna, most már az is rozsdamentes , lehet kérni vegyesen 0,8mm és 1mm es falvastagságút is (rendes megbízható ember )
Lehet, hogy elvagyok maradva, kifelytenéd mi az, hogy üzemi aksi. Én idáig ugy tudtam A/h-tól függ a terhelhetőségük de lehet, hogy kitalaáltak valami új dolgot?
Még arra vigyáz ha 90° felé megy a viz a láncot úgy kell beállitani, hogy alul lezárjon a felső nyitva maradhat, hogy a gázokat kivigye a huzat, különben puffogni fog.
Végül is mindegyik hamar megmurdel a rajtahagyott világítástól, mivel ezek indítóakkumulátorok, és nemigazán viselik a tartós terhelést. Ahhoz üzemi akkumulátor kell.