Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.07.17 -1 3 64186

A baj ezzel a firkász hepciáskodással az, hogy hiába írják be havonta négyszer, 8-8 cikkben, hogy

 

jogellenesen átalakított....

 

a ma érvényes szabályaink szerint NEM volt jogellenesen átalakított. Jogszerűen lett átalakítva.

 

A plusz üza tartályt engedélyeztették, és vizsgáztatták.

 

 

Előzmény: kbn (64185)
kbn Creative Commons License 2018.07.16 0 0 64185

Közforgalomban hány átalakított üléselrendezésű autóbusz futhat?

 

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/verona-busz-baleset-btk.666253.html

trizs77 Creative Commons License 2018.07.14 0 1 64184
siófoki35 Creative Commons License 2018.07.03 0 0 64183

Dunakeszin is úgy volt először meghirdetve hogy lakcimkartya felmutatasaval ingyenes. De persze arról nem szólt a hirdetmény hogy a nem helyi lakosok hogyan utazhatnak....

Előzmény: timetable (64182)
timetable Creative Commons License 2018.07.03 0 0 64182

És itt a pályázati kiírás, ősztől különcélú járatként üzemeltetné tovább az önkormányzat:

http://www.szarvas.hu/doc/2018-05-2436_2.pdf

 

A jogszabályi háttér egyébként tényleg annyira kötött, hogy olyan megoldást sikerült kitalálni, ahol a nem helyi lakcímmel rendelkezőket kizárják a felhasználók közül? Ez ugye különcélú járat lenne: ilyen helyzetben nem szabályos az igénybevétel díjára azt mondani, hogy "X" forint, de helyi lakosoknak ingyenes?

 

Vagy csak arról van szó, hogy a bevétel, illetve az ingyenes utazások száma a gyakorlatban nyilván ellenőrizhetetlen, így jobb volt úgy megoldani, hogy semmilyen "pénzezés" nem jöhet szóba? Bár ilyen erővel egyébként lehetett volna közforgalmú, és mindenki számára ingyenes. A jegyár eddig is szinte jelképes volt (80 forint), a vasútállomásra a város nyugati feléből, illetve az északnyugati részen lévő telkekhez elvétve azért használták a nem helyi utasok is.

Előzmény: Snake-Mojzi (64179)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.02 -1 2 64181

újszülött inkubátoron gondolkodom.

Előzmény: rm40 (64180)
rm40 Creative Commons License 2018.07.02 -2 5 64180

Lélegeztetőgépbe nem számolod át?

Előzmény: trizs77 (64177)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.07.02 0 1 64179

Szarvas város DAKK-kal kötött közszolgáltatási szerződése 2018.06.30-ával lejárt, ezért a helyijárat közlekedés megszűnt.

 

Az utolsó érvényes menetrend:

https://img.index.hu/imgfrm/2/0/1/5/IMG_0015142015.jpg

https://img.index.hu/imgfrm/2/0/1/7/IMG_0015142017.jpg

 

nidsz Creative Commons License 2018.06.30 0 1 64178

OFF

még ők hibáztatják az előttük haladót? szerintem a saját hülyeségüket vették fel kamerával.

ON

Előzmény: dundalk (64170)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.28 -4 2 64177

 

 

  OFF

 

25 millió euró = 1 km nagysebességű vasút bekerülési költsége.

 

http://iho.hu/hir/europai-nagysebessegu-halozat-szetfoszlott-szonyeg-180628

 

ON

 

 

 

 

Nagyon tanulságos.

1 km nagysebességű vasút árából 100 db új, korszerű busz vehető.

1 km nagysebességű vasút árából új, korszerű, alacsonypadlós, légkondícionált buszra cserélhető, Győr város, teljes, helyi járatú  autóbusz állománya.

Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.27 0 3 64176

Beszámoló Érd MJV 2017. évi helyi autóbusz-közlekedéséről:

http://www.erd.hu/data/cms778840/Volan_Erd_2017._evi_beszamolo.pdf

 

Beszámoló Siófok város 2017. évi helyi autóbusz-közlekedéséről:

https://www.siofok.hu/public/download/ba43a60988b346d4235aabcae29cc069

trizs77 Creative Commons License 2018.06.24 0 3 64175

Milyen gyakori volt a személyzethiányból (tehát nem műszaki hiba, útakadály, stb.) adódó járatkimaradás a BKV-nál ill. a Volánoknál a 60-as, 70-es és 80-as években?

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

1960-as évek, 1960-1969

 

    - személyzethiányból csak b. 1967-től de volt műszak kimaradás.

Egész műszak.

Vagy délután nem váltó a délelőttös kocsira.

    - műszaki okból gyakori volt a garázsban maradás vagy a vonalon való lerobbanás.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

1970-es évek, 1970-1979

 

A hetvenes évek legeleje és a 60-as évek vége a BKV autóbusz ágazatának fekete évei.

Ez kb. 1967-1973 között tartott.

 - Rendkívüli méreteket öltött a személyzethiány, és borzalmas méreteket öltött a műszaki fekve maradás. A vonali lerobbanások nagy felelőse az Ik-556 típus volt.

 

 - Kb. 1974-től kezdett kisímulni a személyzet hiány, majd kb. 1975-76-ra meg is szünt.

A vonali meghibásodás miatti járatkimaradás a réginek a töredékére esett vissza, azaz a régi 10-15%-ról 1-3%-ra.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mivel a BKV autóbusz ágazat  "aranykora"  kb. 19777-1988 közé tehető, így a személyzethiány vagy műszaki meghibásodás is az 1945-1989 közötti évek legkisebb értékére, pár %-ra zsugorodott.

Volt.

Az IK-260/280 igen jó busz, de naponta 10-12 ilyen busz akkor is megadta magát.

Ha azokat is beleszámítjuk, melyeket a vonalműszak, kint a helyszínen megjavított és emiatt csak 1-2 kört hagytak ki, akkor a napi kb. 1700 kocsiból, talán 20-30 lehetett érintett.

 

Az 1977-1988 közötti években, hullámzóan de volt személyzet hiány.

BKV szinten talán napi garázsonként  0-3  start maradt el.

Hat garázs volt.

 

Előzmény: Törölt nick (64173)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.23 0 0 64174

Beszámoló Gyomaendrőd város helyijáratának 2017. évi üzemeltetéséről (Mobilbusz Kft.)

http://www.gyomaendrod.hu/file/244609/bFL35f3VeEtipbRs

(előterjesztés a 17. oldaltól, beszámoló a 20. oldaltól)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.06.23 0 0 64173

Elsősorban trizs77 kollégát kérdezném, de nyilván más is válaszolhat, akinek vannak információi.

 

Milyen gyakori volt a személyzethiányból (tehát nem műszaki hiba, útakadály, stb.) adódó járatkimaradás a BKV-nál ill. a Volánoknál a 60-as, 70-es és 80-as években?

 

 

htibor Creative Commons License 2018.06.22 0 1 64172

2017. évre a KNYKK felé a finanszírozási igény 492 millió forint, amit kifizettek.

2018. évre a saját cégnek 270 millió szerepel mindössze a költségvetésben. Vajon mennyi lesz a tényleges vége?

 

A 4. oldalon szereplő szöveg alapján, vajon a saját cégükkel is ennyire kritikusak lesznek? :) Vajon hogyan történik az "ellenőrzés" ha egyáltalán történik?

Előzmény: Snake-Mojzi (64171)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.22 0 1 64171
dundalk Creative Commons License 2018.06.22 0 0 64170

Eközben a 83-as úton:
https://youtu.be/R3vLF2b7OnA

Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.20 0 1 64169

Úgy néz ki, hogy a első elektromos buszt üzemeltető VOLÁN-társaság a KNYKK lesz.

 

Maga a vonal egyébként talán az Oroszvár-Rajka és a Budapest-Bécs vonalak után a legsűrűbb Magyarországról induló nemzetközi buszvonal, napi 7 (munkanapokon 11) járatpárral.

trizs77 Creative Commons License 2018.06.20 0 0 64168

Komló.- 2017 - lényeg

 

Bevétel = 222 millió Ft.-

Költség = 374 millió Ft.-

Veszteség = 151 millió Ft.-

Utasoktól = 181 millió Ft.- = 48%

 

f_k Creative Commons License 2018.06.19 0 1 64167
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.06.19 0 0 64166

Beszámoló Komló város 2017. évi helyi közlekedéséséről:

http://www.komloonk.hu/userfiles/fajlok/Arnold%20Andi/el%C5%91terjeszt%C3%A9sek/18.06.20/1_DDKK%20Zrt_%20besz%C3%A1mol%C3%B3ja.pdf

Sajnos a korábbi évekhez képest jelentősen csökkent a terjedelme - és így a tartalma is.

 

Beszámoló Tapolca város 2017. évi helyi közlekedéséről:

http://www.tapolca.hu/content/hivatal/hatarozatok/2018/06_20/8_enykk_2017_beszam.pdf

A járatot azóta önkormányzati cég vette át.

 

 

siófoki35 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 64165

Sikerülne nekik fél év alatt a nulláról összegründölni egy új közlekedési vállalatot? Érdekes...

Előzmény: htibor (64156)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.18 0 0 64164

2016-KSH

 

4.2.2.1. Közúti, autóbuszos  személyszállítás

 

 

A közúti helyközi közösségi (autóbuszos) közlekedést igénybe vevő utasok száma 2016-ban 2,2%-kal, 497 millió főre csökkent az előző évhez képest, míg az utaskilométerben mért teljesítmény a 0,8%-os növekedés eredményeként meghaladta a 13,2 milliárdot.

 

Belföldön a helyközi viszonylatban az utasok száma a 2015. évi forgalom 98%-át érte el, 495 millióra csökkent.

Az autóbusszal megtett 11,8 milliárd utaskilométerben kifejezett teljesítmény egy év alatt 1,0%-kal emelkedett.

 

Évek óta, így 2016-ban is a belföldi helyközi személyszállításban – a különböző közlekedési módozatok közül –

       - a szállított utasok számában (77%) és

       - az utaskilométerben mért teljesítményben (62%)

is az autóbusz-közlekedés a meghatározó.

 

2016-ban a teljes belföldi helyközi személyszállítás utasforgalmának 89%-át, utaskilométer-teljesítményének 72%-át a regionális közlekedési társaságok és a Volánbusz Közlekedési Zrt. együttesen bonyolította le, amelynek döntő hányada menetrendszerű forgalom volt.

 

2016-ban a nemzetközi helyközi személyszállításon belül az autóbusz-közlekedés részaránya az uta-sok számát tekintve megközelítőleg egyharmad, míg a megtett utaskilométer esetében 18% volt.

 

2013 és 2016 között évente átlagosan 13%-kal többen választották az autóbuszt nemzetközi utazásaikhoz.

Ezen belül a nemzetközi személyszállítást végző szolgáltatók 2,8 millió utast szállítottak autóbusszal külföldre, 3,8%-kal többet mint az előző évben.

A nemzetközi irányú autóbuszos forgalomban 2016-ban az előző évhez viszonyítva a megtett utaskilométer-teljesítmény 1,0%-kal csökkent, ennek következtében az átlagos utazási távolság – 24 kilométerrel – 495 kilométerre esett vissza.

 

 

Tourismo Creative Commons License 2018.06.18 0 0 64163

Ilyen részletes szegedi beszámoló az érdekelne.

Előzmény: htibor (64162)
htibor Creative Commons License 2018.06.17 0 0 64162

Kecskemét helyi közlekedésének 2017. évi helyi beszámolója, mellékletekkel:

http://kecskemet.hu/uploads/kecskemet_helyi_beszamolo_2017.zip

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.06.17 0 0 64161

*diszkrét fejlövés*

Előzmény: Komlósfecskés (64160)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.06.16 0 0 64160

Mindenesetre 1960 nyarán a Sopron környéki helyközi vonalakat - 8 darab - már a 61-es AKÖV Soproni főnöksége üzemeltette.

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (64159)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.06.16 0 0 64159

Fortepan-forrás.

Annyira eltér 1961-től, hogy nem mondhatták be csak véletlenül...

Előzmény: Komlósfecskés (64158)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.06.16 0 0 64158

Mitől biztos az 1955?

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (64157)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.06.15 0 0 64157

Na ezt magyarázza meg nekem valaki.

A kép elvileg 1955-ös, de a Mihál-féle táblázat szerint a 61. AKÖV csak 1961-től, az összevonás előszobájában foglalkozott személyszállítással.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!