" .... lényeges eleme a Start-Stop 5w-30 A5. ... Valóban új, vagy csak én voltam felületes? Miben tér el a Magnatec Prof. 5w-30 A5-től? .... "
A Magnatec Stop Start változatok minősítéseiket és jóváhagyásaikat tekintve megegyeznek a korábbi ("Stop-Start" nélküli) változatokkal. A korábbi - Stop-Start nélküli - Magnatec 5W-20-as és 5W-30-as változatok gyártása megszűnik.
Ami a választékban újdonság: forgalomba került a Ford WSS-M2C950-A jóváhagyású Magnatec Stop-Start 0W-30 D.
Azért sokan használják hasonló körülmények között az autót. Lehet, hogy 6 az a 4 km, de ez itt mindegy, így nehezen rakódik bele a néhány százezer is....
" .... Neked is azt tudom írni , mint SLX-nek , ha birtokában vagyok egy bizonyos tudásnak , akkor segítsek a fórumtársaknak , mert őket a konkrétumok érdeklik .... "
Nem szokásom információkat eltitkolni, ebben az esetben is leírtam amit a konkrét kérdésről tudok. Egyértelműen API GL-4-es besorolású hajtóműolajról van szó de - amint azt le is írtam - ezen belül többféle, különbözőképp adalékolt olajok találhatóak amelyek egymással nem minden esetben helyettesíthetőek. Amint azt korábban már leírták: ehhez a Meriva váltóhoz egy GM 1940768 jóváhagyású olajra van szükség.
4km-en (hacsak nincs teli lámpánál ácsorgással és dugóban állással) egy rendes dízelmotor nem melegszik be. Ez azt jelenti, hogy az üzemidő döntő többségét hidegen tölti majd. Ha feltételezzük, hogy nem reped el a hengerfej és más, hasonlóan vidám halálnemek sem lépnek fel emiatt, akkor is sokkal jobban kopik majd, mint ahogy az melegen történne.
Erre sajnos nincs megfelelő olaj és csereintervallum.
Talán jobb választás lett volna egy ezres Swift. A benzinesnek sem jó egy ilyen üzemeltetés, de valamivel jobban bírja, és talán olcsóbb a javítása.
Ha már szóba kerültek a jóváhagyások, ajánlások, minősítések:
Én a dpf-es dízel Kiába (2.0 crdi, 2008) ezt vettem, állítólag megvan a Hyundai-Kia minősítése, ugyanakkor ezt is annak írják, de itt csak mint ajánlás szerepel. Mi a különbség, illetve én jól gugliztam-e?
Az eredetiségét jelző jegyeket nem ismerem, majd talán valaki más. De azt szögezzük le gyorsan, hogy amit a hivatalos magyar importőr sokszor eredetiséget igazoló elemként állít be, az a gyakorlatban inkább csak annyit jelent, hogy a termék áthaladt a magyar importőr raktárán.
Mondtam, linkeltem is, hogy annak az olajnak nincs Opel jóváhagyása. Tudtommal másnak sincs, én még nem láttam ilyet, még virtuálisan sem.
Azt is leírtam kicsit lentebb, hogy a 1940768 (később 1940182) cikkszámú gyári hajtóműolaj helyett azok a komolyan vehető Opelos szakik, akik mondjuk többet tudnak a váltóolajról, mint hogy kézi meg automata, nem javasolnak mást betölteni, még 75W-80-ast sem. Nem azért, mert csak, hanem mert próbálták, és nem vált be.
Nincs rá különösebben szigorú előírás, ACEA A3/B3 vagy A3/B4-ből bármi megfelel, én 10W-40-es viszkozitást választanék.
Megjegyzem, ha az oviba járást úgy kell érteni, hogy egy köpésre van, és folyamatos hidegüzemben jár majd az autó, nem fogja sokáig bírni, tekintet nélkül arra, hogy milyen olajat teszel bele.
Talán azon érdemes gondolkodni, hogy sűrűbben cserélj, ha megéri majd egyáltalán azt a valahányezer kilométert.
Én megnéztem ezt az említett Valvoline olajat, de nem látok Opel jóváhagyást vagy minősítést. Csak ezeket: API GL-4 Alfa Romeo BMW Citroën Dacia Fiat Mini Mercedes-Benz Honda Peugeot Renault Seat Skoda Smart VW Volvo
Igen, megköszönném, ha segítenél (segítenétek) választani.
Valóban, 75w80 GL-4 olajokból (is) nagy a választék, de széttúrva a guglit, már egyértelmű Opel (pláne Meriva!) ajánlottat sehogy sem találtam.
Még annyit kérdeznék, itt is van valami rafinéria a cserénél (pl.: feltölteni a betöltő nyílásig, utána kiszívni x decit, stb.)? Vagy leengedni, kimérni azt az 1.6 litert, beönteni és menni vele?
Nem probléma ha E46 330d sima difibe - 75W-140 sperrbe való Castrol Limited Slipet teszek - a belevaló 75W-90 helyett. Gondolom ennek jobb a hőtűrése, tehát csak jót teszek vele úgy gondolom.