Keresés

Részletes keresés

nagykunsági Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33262

Kösz.

 

Ez azért elég húzós ár.

 

Nem a táblázatra voltam kíváncsi, azok csak száraz tények. A valóságra.

Előzmény: kod1111 (33260)
Amperszag Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33261

Én Yuasat vennék ha sok pénzt szánnék akkura, de nem szánok. Viszont mindig akkora kapacitásút vettem amekkora elfért a helyen, tojtam a gyári ajánlásra.

Előzmény: sur5al (33255)
kod1111 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33260

Ezt tegnap vágták, ma szállították, és majd 2 év múlva felhasználják.

200E Ft volt.

Előzmény: nagykunsági (33245)
t.zsolti Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33259

ismered a " tervezett avulás " kifejezést?? ha igen ha nem érdemes megnézni ezt a videót

http://www.youtube.com/watch?v=UmatL75dO3c

Előzmény: 42tibcsi (33199)
Amperszag Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33258

Megkaptam. Köszönöm szépen! :)  Ha ott tartok mindenképpen felhívom őt.

Előzmény: kod1111 (33256)
Zs:) Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33257

Itt ezt a csarnokrészt két ilyen viszi (2x30kW + 2x22kW).

A nagy csarnokokban ameddig a szem ellát. Ott már 45kW-osok is vannak, igaz azok szimpla motorosak.

Előzmény: style (33248)
kod1111 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33256

Email ment.

Előzmény: Amperszag (33254)
sur5al Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33255

Te ismered a Yuasat. Na most akkor Yuasa, Exide vagy Banner? Bosch és Varta nem szimpi. Ill. A Bosch-ról sokan mondanak rosszat, a Varta meg szerintem ua. kívül-belül. A kocsiban eredetileg Varta volt. De ennek már több, mint 10 éve, azóta sok minden változott.

 

72/680-as volt benne, ezért tennék 95/800 vagy 100/850-eset. Ez felesleges? Gondoltam a 11 éves konstrukciót jobban rángatja egy erősebb akksi. Elférni elfér, árban nagy diffi nincs.

Előzmény: Amperszag (33250)
Amperszag Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33254

Az akkor idén sem lenne sokkal több 200 ezernél,főleg hogy nekem elég kb. 9m. Azt lehet tudni kitől származik? (Nem a füstölés : ) )

Előzmény: kod1111 (33253)
kod1111 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33253

Nekem ez 180E volt, 3éve, 11,5m magas 180-as belső átmérő. Így füstől begyújtáskor, de azután alábbhagy.

http://www.youtube.com/watch?v=Ozzsl64BC1M&list=UU5EfT6CFktJmVYRj0avHH5A&index=1&feature=plcp

Előzmény: Petyavill (33223)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33252

Magyar gyártmányban is létezett szurkos akku, a perion meg varta lemezeket épített be, a szászakku meg trepcsat. Forgalmaztunk mindenfélét, valóban sok esetben a töltés-kisütés volt döntő az élettartam szempontjából. Hoztak vissza zárt akkut, amit sikerült úgy túltölteni, hogy a lefúvószelepeken eltünt az elektrolit, kiszáradt.

Amiben azért változott a mai technika, az a töltési körülmények optimalizálása, egy ECU pontosabban vezényel. 

Előzmény: Amperszag (33250)
kod1111 Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33251

Leszállítva, bepakolva(25perc) 200E

Előzmény: Petyavill (33224)
Amperszag Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33250

Nem ennyire fekete és fehér a helyzet. Mikor még a szünetmentes területene tevékenykedtem szerinted vettem akkut az autómba, vagy a rokonság, haverok? :) A lecserélt 3-4-5 éves akkuk még vidáman kiszolgáltak pár évet. Igaz azok még zömmel Yuasak és Hagenek voltak, a mostani SLA meg hasonló "gyártmányok" már nem biztos hogy tudnák ezt.

Az un. zselés akkuk is pontosan ugyan olyan ólom akkumulátorok mint amelyek az autókban vannak annyi különbséggel, hogy azokban fel van itatva az elektrolit, nem lötyög. 

Nagyon jelentős különbség és ez árban is meglátszik, hogy a teljesen zárt akkukat bármilyen helyiségben lehet telepíteni, használni míg egy autóakkumulátorra ez nem igaz.

Az autókakkuk élete a folyamatos rövid idejú extrém áramú kisütés és a rövid vagy hosszabb idejű extrém vagy kevésbé extrém áramú töltésről szól. A zárt akkuké pedig inkább a hosszú ideig tartó kis áramú, de inkább csepptöltésről és a ritka normál vagy extrém kisütőáramokról. Egyik sem ideális az akku szempontjából.

Nem attól lesz egy akku tartós hogy zárt vagy nem zárt, ilyen cellás vagy olyan, kalcium vagy nem kalcium, hanem attól hogy hogyan van megcsinálva és aminek benne kell lenni az benne van-e. Mert tudjátok: van hús és van szója, gondolom nem kell ecsetelnem a különbséget. Aki nem hiszi a szavaimat az gondoljon vissza a régi orosz szurkos akkukra. Akkoriban biztos nem volt űrtechnológia meg ISO audit havonta meg minden kutyatök, mégis vidáman elketyegtek 10 évig a nem egyből induló zsigulikban.

Félre ne értsetek, műszaki ember lévén nagyon fontosnak tartom a technikai fejlődést és tudásom, lehetőségeim szerint követem is, de nem mind arany ami fénylik... :)

 

Az autóakkuknál újabban feltüntetett indítóáram elvileg annyit mond, mekkora az akku belső ellenállása. Nyilván kívánatos a lehető legkisebb, de csodák nincsenek, főleg akkor ha valakinek az önindítóhoz+testhez menő vezetékek ellenállása nagyobb mint az akku belső ellenállása. :)

Előzmény: Törölt nick (33233)
style Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33249

Alapjáraton nekem 0.5L/h.Sosem állitanám le pirosnál.

Előzmény: sur5al (33242)
style Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33248

Volt 8 ilyen a kezem alatt pár évig.145000m3/db. Azokba darabonként 2db 22KW moci volt.Gyártócsarnok klimatizálás.Goromba szerkezetek.

Előzmény: Zs:) (33246)
style Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33247

Persze simán.Szünetmentesbe való amúgy.

Volt spirálcellás optimám mikor bejött.Kb. 10 éve.Hát nem ájultam el tőle.A mélykisütést annyira nem birta,hogy 2 csutka lemerités után fele lett a kapacitása a 3. nál meg kuka.Csak ezt nem reklámozták annyira.

Előzmény: sur5al (33241)
Zs:) Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33246

Igen, ez egy 75.000m3-es légtechnika, dupla befúvó és dupla elszívó motorokkal. Az első frekiváltó van szabályozva, a többi pedig követi, analóg jellel kapják meg az ukászt.

Előzmény: style (33181)
nagykunsági Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33245

Jó anyag.

 

Mennyibe van leszállítva?

 

Mennyire vizes?? / tudom köbméterre vetted, nem számít/

 

10m3 kb mennyi súlyú?

Előzmény: kod1111 (33216)
nagykunsági Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33244

Azért arra ne vegyél mérget.

 

Iveco-ban 3 akksi van. Egy indító akksi, meg 2 üzemi akksi, ami az emelőhátfal hirdaulikáját működteti.

Előzmény: Törölt nick (33220)
nagykunsági Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33243

Valószínű az indítóáram

Előzmény: 42tibcsi (33230)
sur5al Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33242

A leállás hosszától és a motor alapjárati fogyasztásától is függ. Egy 5L-es gépállat alaphangon sokat pöfög el, bár berántani is nagyobb energia. Mégis inkább a 3 hengeres 1 L-es mütyürökbe szerelik főleg. Nemtom.

Előzmény: style (33239)
sur5al Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33241

És megy vele? Hadh. azt írta, hogy nem arra való. Vagy ez szintén ilyen start/stop akksi?

Előzmény: style (33234)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33240

Az akkumulátor gyártók és a felhasználási területek gyártói meghatározzák a termékjellemzőkben, csak el kell olvasni a leírásokat.

Előzmény: 42tibcsi (33238)
style Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33239

Ez ha mindent összevetnek a fogyasztásmegtakaritással,biztos bukta.Meg ugye maga a motor sem szereti ha inditgatják.(főtengelycsapágy.)Meg amit kivesz az inditózás azt a geni visszatölti,de ugye az meg többletüzemanyag.Jó kis marketingfogás.

Előzmény: 42tibcsi (33237)
42tibcsi Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33238

Ez rendben van, csak honan tudjuk, hogy melyik mijen?

Előzmény: Törölt nick (33233)
42tibcsi Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33237

Igen most már több kocsinál reklámozák a piroslámpás leálást és inditást, vajon meddig birja ki egy jó dugóban és évente hány öninditót kell cserélni? (gondolom tartosabb cucokból van de ami forog mozog az kopik)

Előzmény: sur5al (33228)
mrkiki Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33236

Feljöttél kicsit reklámozni magad? :) (Bocs) És köszi! 

Előzmény: Petyavill (33211)
42tibcsi Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33235

Ugylászik több az IQ ja az inverteremnek mert figyeli a feszt. és leold az aksi védelmére ha az már kezd lemerülni.

style Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33234

Nekem ciklikus van a kocsiban.Frankó.

Előzmény: Törölt nick (33233)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.21 0 0 33233

"Gyakorlatilag kétféle akkumulátor tipust különböztethetünk meg; az indító (járművekben) és a ciklikus (hajókon, napelemes rendszerekben, szünetmentes tápegységekben, stb.) akkumulátor tipust. Az indító akkumulátort arra tervezték, hogy rövid idejű, de nagy áram leadására legyen képes (pl. önindító). Az ilyen akkumulátorok ólomlemezei vékonyabbak és az anyagi összetételük is eltérő a ciklikus akkumulátorokétól. A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövididejű nagy áramok leadására, viszont sokkal jobban bírja a huzamosabb kisütést/feltöltést. A ciklikus akkumlátorok lemezei vastagabbak és az akku képes túlélni többszöri akku mélykisütést is. Az indító akkumulátorokat nem lehet ciklikus akkumulátoroknak szánt feladatokra alkalmazni. Az ún. kettős felhasználású akkumulátor (Dual Purpose Battery) csak egy kompromisszum a fenti két akku tipus között. "

Hamár boncolgatjuk a témát.

Előzmény: sur5al (33228)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!