Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Én Yuasat vennék ha sok pénzt szánnék akkura, de nem szánok. Viszont mindig akkora kapacitásút vettem amekkora elfért a helyen, tojtam a gyári ajánlásra.
Te ismered a Yuasat. Na most akkor Yuasa, Exide vagy Banner? Bosch és Varta nem szimpi. Ill. A Bosch-ról sokan mondanak rosszat, a Varta meg szerintem ua. kívül-belül. A kocsiban eredetileg Varta volt. De ennek már több, mint 10 éve, azóta sok minden változott.
72/680-as volt benne, ezért tennék 95/800 vagy 100/850-eset. Ez felesleges? Gondoltam a 11 éves konstrukciót jobban rángatja egy erősebb akksi. Elférni elfér, árban nagy diffi nincs.
Magyar gyártmányban is létezett szurkos akku, a perion meg varta lemezeket épített be, a szászakku meg trepcsat. Forgalmaztunk mindenfélét, valóban sok esetben a töltés-kisütés volt döntő az élettartam szempontjából. Hoztak vissza zárt akkut, amit sikerült úgy túltölteni, hogy a lefúvószelepeken eltünt az elektrolit, kiszáradt.
Amiben azért változott a mai technika, az a töltési körülmények optimalizálása, egy ECU pontosabban vezényel.
Nem ennyire fekete és fehér a helyzet. Mikor még a szünetmentes területene tevékenykedtem szerinted vettem akkut az autómba, vagy a rokonság, haverok? :) A lecserélt 3-4-5 éves akkuk még vidáman kiszolgáltak pár évet. Igaz azok még zömmel Yuasak és Hagenek voltak, a mostani SLA meg hasonló "gyártmányok" már nem biztos hogy tudnák ezt.
Az un. zselés akkuk is pontosan ugyan olyan ólom akkumulátorok mint amelyek az autókban vannak annyi különbséggel, hogy azokban fel van itatva az elektrolit, nem lötyög.
Nagyon jelentős különbség és ez árban is meglátszik, hogy a teljesen zárt akkukat bármilyen helyiségben lehet telepíteni, használni míg egy autóakkumulátorra ez nem igaz.
Az autókakkuk élete a folyamatos rövid idejú extrém áramú kisütés és a rövid vagy hosszabb idejű extrém vagy kevésbé extrém áramú töltésről szól. A zárt akkuké pedig inkább a hosszú ideig tartó kis áramú, de inkább csepptöltésről és a ritka normál vagy extrém kisütőáramokról. Egyik sem ideális az akku szempontjából.
Nem attól lesz egy akku tartós hogy zárt vagy nem zárt, ilyen cellás vagy olyan, kalcium vagy nem kalcium, hanem attól hogy hogyan van megcsinálva és aminek benne kell lenni az benne van-e. Mert tudjátok: van hús és van szója, gondolom nem kell ecsetelnem a különbséget. Aki nem hiszi a szavaimat az gondoljon vissza a régi orosz szurkos akkukra. Akkoriban biztos nem volt űrtechnológia meg ISO audit havonta meg minden kutyatök, mégis vidáman elketyegtek 10 évig a nem egyből induló zsigulikban.
Félre ne értsetek, műszaki ember lévén nagyon fontosnak tartom a technikai fejlődést és tudásom, lehetőségeim szerint követem is, de nem mind arany ami fénylik... :)
Az autóakkuknál újabban feltüntetett indítóáram elvileg annyit mond, mekkora az akku belső ellenállása. Nyilván kívánatos a lehető legkisebb, de csodák nincsenek, főleg akkor ha valakinek az önindítóhoz+testhez menő vezetékek ellenállása nagyobb mint az akku belső ellenállása. :)
Volt spirálcellás optimám mikor bejött.Kb. 10 éve.Hát nem ájultam el tőle.A mélykisütést annyira nem birta,hogy 2 csutka lemerités után fele lett a kapacitása a 3. nál meg kuka.Csak ezt nem reklámozták annyira.
Igen, ez egy 75.000m3-es légtechnika, dupla befúvó és dupla elszívó motorokkal. Az első frekiváltó van szabályozva, a többi pedig követi, analóg jellel kapják meg az ukászt.
A leállás hosszától és a motor alapjárati fogyasztásától is függ. Egy 5L-es gépállat alaphangon sokat pöfög el, bár berántani is nagyobb energia. Mégis inkább a 3 hengeres 1 L-es mütyürökbe szerelik főleg. Nemtom.
Ez ha mindent összevetnek a fogyasztásmegtakaritással,biztos bukta.Meg ugye maga a motor sem szereti ha inditgatják.(főtengelycsapágy.)Meg amit kivesz az inditózás azt a geni visszatölti,de ugye az meg többletüzemanyag.Jó kis marketingfogás.
Igen most már több kocsinál reklámozák a piroslámpás leálást és inditást, vajon meddig birja ki egy jó dugóban és évente hány öninditót kell cserélni? (gondolom tartosabb cucokból van de ami forog mozog az kopik)
"Gyakorlatilag kétféle akkumulátor tipust különböztethetünk meg; az indító (járművekben) és a ciklikus (hajókon, napelemes rendszerekben, szünetmentes tápegységekben, stb.) akkumulátor tipust. Az indító akkumulátort arra tervezték, hogy rövid idejű, de nagy áram leadására legyen képes (pl. önindító). Az ilyen akkumulátorok ólomlemezei vékonyabbak és az anyagi összetételük is eltérő a ciklikus akkumulátorokétól. A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövididejű nagy áramok leadására, viszont sokkal jobban bírja a huzamosabb kisütést/feltöltést. A ciklikus akkumlátorok lemezei vastagabbak és az akku képes túlélni többszöri akku mélykisütést is. Az indító akkumulátorokat nem lehet ciklikus akkumulátoroknak szánt feladatokra alkalmazni. Az ún. kettős felhasználású akkumulátor (Dual Purpose Battery) csak egy kompromisszum a fenti két akku tipus között. "