Értem,igazából hideg is szóval a mechanizmus úgy néz ki hogy a kiegyenlítőnő tartályból az alsó cső ami megy a hütőradiátorba,és ott megy tovább és keringeti abba a vastag csőbe fel a blokba a vizet? és ahogy jön vissza a felső csőben ahol a termosztát van,ott forró a cső és úgy a radátor teteje is forró,és megy vissza a kiegyenlítőben így van a kör akkor?
gondolom így lenne a cirkuláció mert a csőben amit te említettél az meleg,és ahogy megnyomkodtam az a felső cső ami megy fent vissza a kiegyenlítőbe nincs eldugulva. Majd helyesbítsetek ki,ha félre értelmeztem,de a kép alapján az volt a célpont amit bekarikáztam,de ha hidegnek kell lenni annál jobb. nyomja a meleget az auto,és a üzemi hőfok is beáll 85re.
A másik kérdésem az lenne,hogy tegnap megadta magát a vezető oldali ajtónál az ablakemelő. mit érdemes megnézni rajta? mi mehet benne leghamarabb tönkre?
Igazából amikor megnyomom a gombot akkor kattan vagy kattog egyet mintha kapna feszültséget,de az ablak meg sem mozdul.
mivel a fűtés leveszi a hőt ott csak kézmeleg víz jön az elején vissza.
ha fűtésed van akkor minden rendben, ha nincs vagy gyenge, akkor az a cső el lehet dugulva.
Azt nézd meg hogy a tartály tetején lévő vékony csőből beindítás után azonnal folyik-e a víz. Az a kis cső szokott eldugulni de akkor fűtés is gyenge vagy nincs.
T Márkatársak! Segítséget kérek..S kérem szépen, csak olyan írjon, aki tudja a tuttit....A kérdés...A hengerfejen van kettő db. vízhőfok mérő/jeladó (1.4-es xsara) Az egyik a mérőműszert vezérli...a másiknak az elektronikához van köze...(idáig jól tudom?) Az egyik kék...a másik zöld.....(mérőóra a kék...)
Szóval a kérdés....Mi jelentősége van a színeknek??? Mert az üzletek kínálatában, ahogyan néztem..van kék, zöld, barna....
Feltételeztük, hogy ez a kis biszbasz halt meg, s rossz értéket továbbítva (hideg motort jelezve..) nagy mértékben megnőtt a fogyasztás.... (+1,5L ugyanazon körülmények!!) s minden tankolást írok...számolok :-) s mindig teletank.....
S most ideiglenesen, egy-két tankolásig egy fehér színű lett betéve...Úgy tűnik az autó vidámabb, fickósabb lett...könyedebben "szalad".....Élénkebb.
Szóval...Mit jelentenek a színek???? Fontos azokra figyelni????
Köszönöm előre is a hozzáértő segítőkész magyarázatot!!!
Hány liter fagyállót pancsoltál már el? :-) Egyébként feltöltéskor mennyi ment bele?
Szerintem próbáld ki azt hogy felmelegíted üzemi hőfokra. Majd maxra tekered a fűtést(hőfokot és a ventit is, levegő kívülről jöjjön). Ha percek múltán is forró levegőt fúj, akkor nagy probléma nem lehet.
Kilehet "játszani", igen. Csak múltkor pl. olyan volt, hogy nagy kereszteződés előtt kellet intenzíven lassítani, mert előttem valaki leakart kanyarodni az utolsó pillanatban. Kuplung ki, motor leáll, én meg gurulok kb. 10-el a kereszteződés közepén ... szóval nem játék.
De akkor valószínűleg koszos az alapjárati motor, ahogyan @soryton írta. Remélem csak ez a gond.
Köszönöm Kárász az instrukciót.én most már tudni fogom hol kell majd légteleníteni,meg a kép illusztráció másnak is segít majd.csak nem oldódott meg a problémám ahogy előbb leírtam Tojinak
Google a barátom visszanéztem a komplett leeresztést,volt egy srác aki jóval régebben leírta,viszont mikor én leengedtem a rendszert,akkor csak a gumidugót húztam ki ott lejött a egy része,de a srác említett a motorblok mögött valahol a váltónál ott is van egy leeresztő csavar. több helyen kell leengedni? lehet hogy ez a baj hogy a régi benne maradt nem?
Na megnéztem megtaláltam. köszönöm a segítséget. viszont ugyan úgy nem melegszik a cső érdekes. mind a 2-őt letekertem hagytam a blokból folyt is kifelé. visszatekertem feltöltöttem,mentem vele olyan 20km és ugyan úgy hideg.
Ja és ráadás kép tegnap még ment az elektromos ablak a vezető oldalon most már az sem megy,azt is nézegettem,megnyomkodtam a gombot ami vezérli kattan vagy mintha kapcsolna a relé ami működtettné de nem le a lejáró üveget. Jönnek elő a fincsi kis problémák. :))
A felső cső nem szimplán a fűtőradiátorral van összekötve. Közben van a termosztát. Meg a képen látható alkatrész másik fele nyitott és ott csatlakozik a hengerfejen lévő nyíláshoz.
Az alsó cső pedig egy hosszú csőben folytatódik, ami a vízpumpa környékén a blokkba megy.
Ha van a tartály tetején egy vékony cső akkor önlégtelenítős.
Üres a rendszer a légtelenítőket kinyitod, feltöltöd folyadékkal amíg a légtelenítőn el nem kezd folyni, elzárod, tovább töltöd a tartály jelzett szintjéig.
Járatod, használod addig amíg el nem éri az üzemi hőfokot és bekapcsol a hűtő ventilátor végeztél, másnap reggel hidegen feltöltöd a jelzett szintig.