Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64467

Értem,igazából hideg is szóval a mechanizmus úgy néz ki hogy a kiegyenlítőnő tartályból az alsó cső ami megy a hütőradiátorba,és ott megy tovább és keringeti abba a vastag csőbe fel a blokba a vizet? és ahogy jön vissza a felső csőben ahol a termosztát van,ott forró a cső és úgy a radátor teteje is forró,és megy vissza a kiegyenlítőben így van a kör akkor?

 

gondolom így lenne a cirkuláció mert a csőben amit te említettél az meleg,és ahogy megnyomkodtam az a felső cső ami megy fent vissza a kiegyenlítőbe nincs eldugulva. Majd helyesbítsetek ki,ha félre értelmeztem,de a kép alapján az volt a célpont amit bekarikáztam,de ha hidegnek kell lenni annál jobb. nyomja a meleget az auto,és a üzemi hőfok is beáll 85re.

Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (64466)
Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64466

Na, annak a csőnek hidegnek is (legfeljebb langyosnak) kell lennie! A hűtőtartályból ott megy vissza a hideg víz a motorba.

Előzmény: Tomo1988 (64465)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64465

 

Mellékeltem a képet és bejelőltem

Előzmény: Tizedes, HG7 GUT (64463)
Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64464

Nincs befagyva az ablak? Mert nekem be volt és akkor nem akart lemenni.

 

Előzmény: Tomo1988 (64462)
Tizedes, HG7 GUT Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64463

Azért most már tisztázzunk valamit!

A FŰTŐradiátor alsó visszafolyó csöve a hideg, vagy a HŰTŐtartály alsó vastag csöve a hideg?

 

Előzmény: Tomo1988 (64461)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64462

A másik kérdésem az lenne,hogy tegnap megadta magát a vezető oldali ajtónál az ablakemelő. mit érdemes megnézni rajta? mi mehet benne leghamarabb tönkre? 

Igazából amikor megnyomom a gombot akkor kattan vagy kattog egyet mintha kapna feszültséget,de az ablak meg sem mozdul.

 

Isten megáldott eme jó kis autóval. :(:(:(

Előzmény: toji76 (64459)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64461

vagyis a Hűtőradiátor nem fűtőradiátor

Előzmény: Tomo1988 (64460)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64460

Tehát ami a fütőradiátor és a kiegyenlítő tartály között van felső cső arról van szó

Előzmény: toji76 (64459)
toji76 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64459

Az a kis vékony cső a motor és a fűtéskör automata légtelenítő ága.

Amikor jár a motor a vízpumpa oda kergeti fel a levegőt és kinyomja a tartályba, amit meg a szelepsapka túlnyomás keletkezésekor leenged.

Előzmény: toji76 (64458)
toji76 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64458

Most a hülye kérdés...Fűtést rákapcsoltad?

 

Jön a meleg levegő?

 

mivel a fűtés leveszi a hőt ott csak kézmeleg víz jön az elején vissza.

 

ha fűtésed van akkor minden rendben, ha nincs vagy gyenge, akkor az a cső el lehet dugulva.

 

Azt nézd meg hogy a tartály tetején lévő vékony csőből beindítás után azonnal folyik-e a víz. Az a kis cső szokott eldugulni de akkor fűtés is gyenge vagy nincs.

 

Ha okádja a meleget akkor minden rendben.

Előzmény: Tomo1988 (64451)
mantilla Creative Commons License 2016.12.15 0 0 64457

T Márkatársak!  Segítséget kérek..S kérem szépen, csak olyan írjon, aki tudja a tuttit....A kérdés...A hengerfejen van kettő db. vízhőfok mérő/jeladó  (1.4-es xsara)   Az egyik a mérőműszert vezérli...a másiknak az elektronikához van köze...(idáig jól tudom?)  Az egyik kék...a másik zöld.....(mérőóra a kék...) 

Szóval a kérdés....Mi jelentősége van a színeknek??? Mert az üzletek kínálatában, ahogyan néztem..van kék, zöld, barna....

Feltételeztük, hogy ez a kis biszbasz halt meg, s rossz értéket továbbítva (hideg motort jelezve..) nagy mértékben megnőtt a fogyasztás.... (+1,5L ugyanazon körülmények!!)  s minden tankolást írok...számolok :-)  s mindig teletank.....

S most ideiglenesen, egy-két tankolásig egy fehér színű lett betéve...Úgy tűnik az autó vidámabb, fickósabb lett...könyedebben "szalad".....Élénkebb.

Szóval...Mit jelentenek a színek???? Fontos azokra figyelni????

Köszönöm előre is a hozzáértő segítőkész magyarázatot!!!

Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64456

2*5Lityit vettem,még van belőle. egyébként olyan 4,5 max 5 litert öntöttem bele, oksa kipróbálom.

De nem gáz hogy az az alsó cső ami megy vissza a radiba az hideg?

Előzmény: Kárász00 (64455)
Kárász00 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64455

Hány liter fagyállót pancsoltál már el? :-) Egyébként feltöltéskor mennyi ment bele?

Szerintem próbáld ki azt hogy felmelegíted üzemi hőfokra. Majd maxra tekered a fűtést(hőfokot és a ventit is, levegő kívülről jöjjön). Ha percek múltán is forró levegőt fúj, akkor nagy probléma nem lehet.

 

Előzmény: Tomo1988 (64453)
Filber Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64454

Kilehet "játszani", igen. Csak múltkor pl. olyan volt, hogy nagy kereszteződés előtt kellet intenzíven lassítani, mert előttem valaki leakart kanyarodni az utolsó pillanatban. Kuplung ki, motor leáll, én meg gurulok kb. 10-el a kereszteződés közepén ... szóval nem játék.

De akkor valószínűleg koszos az alapjárati motor, ahogyan @soryton írta. Remélem csak ez a gond.

Előzmény: idiotaindex (64444)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64453

Köszönöm Kárász az instrukciót.én most már tudni fogom hol kell majd légteleníteni,meg a kép illusztráció másnak is segít majd.csak nem oldódott meg a problémám ahogy előbb leírtam Tojinak

Előzmény: Kárász00 (64449)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64452

Google a barátom visszanéztem a komplett leeresztést,volt egy srác aki jóval régebben leírta,viszont mikor én leengedtem a rendszert,akkor csak a gumidugót húztam ki ott lejött a egy része,de a srác említett a motorblok mögött valahol a váltónál ott is van egy leeresztő csavar. több helyen kell leengedni? lehet hogy ez a baj hogy a régi benne maradt nem?

Előzmény: toji76 (64448)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64451

Na megnéztem megtaláltam. köszönöm a segítséget. viszont ugyan úgy nem melegszik a cső érdekes. mind a 2-őt letekertem hagytam a blokból folyt is kifelé. visszatekertem feltöltöttem,mentem vele olyan 20km és ugyan úgy hideg. 

 

Ja és ráadás kép tegnap még ment az elektromos ablak a vezető oldalon most már az sem megy,azt is nézegettem,megnyomkodtam a gombot ami vezérli kattan vagy mintha kapcsolna a relé ami működtettné de nem le a lejáró üveget. Jönnek elő a fincsi kis problémák. :))

 

majd csak lesz valahogy

Előzmény: toji76 (64448)
joco81 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64450

Nekem torx fejű csavar van ott. Ránézésre ki lehet szúrni, hogy nem rögzítő csavar.

(A héten már másodszor tekergettem sajnos.)

 

Előzmény: Tomo1988 (64439)
Kárász00 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64449

Piros körben a légtelenítő.

A felső cső nem szimplán a fűtőradiátorral van összekötve. Közben van a termosztát. Meg a képen látható alkatrész másik fele nyitott és ott csatlakozik a hengerfejen lévő nyíláshoz.

Az alsó cső pedig egy hosszú csőben folytatódik, ami a vízpumpa környékén a blokkba megy.

 

Előzmény: Tomo1988 (64436)
toji76 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64448

Várjunk már a kocka lada is önlégtelenítős volt.

 

Ha van a tartály tetején egy vékony cső akkor önlégtelenítős.

 

Üres a rendszer a légtelenítőket kinyitod, feltöltöd folyadékkal amíg a légtelenítőn el nem kezd folyni, elzárod, tovább töltöd a tartály jelzett szintjéig.

 

Járatod, használod addig amíg el nem éri az üzemi hőfokot és bekapcsol a hűtő ventilátor végeztél, másnap reggel hidegen feltöltöd a jelzett szintig.

 

A többit a rendszer elintézi használat során.

Előzmény: Tomo1988 (64439)
soryton Creative Commons License 2016.12.14 0 1 64447

...vagy csak az alapjárati motor ragad a kosztól .... takarítás lenne célszerű...

Előzmény: Filber (64434)
soryton Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64446

...belenéztem az üveggömbömbe és ott láttam ...   :-))    ,,,ha csak úgy férsz hozzá akkor le ... igen légtelenítsd mind kettőt .. 

Előzmény: Tomo1988 (64445)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64445

Szia,igen az évjárat stimmel. honnan derítetted ki az évjáratot? vagy a kép alapján mondod ezt?

akkor megnézem még egyszer,de hhoz nem kell lebontani újbol a légszűrőhzat,és ha fel van töltve már akkor légteleintsem le mind 2-őt ujból?

Előzmény: soryton (64443)
idiotaindex Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64444

nalamez elo szokott fordulni, egyszeruen csak, akar valtas kozott is.

en ezt edzesnek fogom fel,mert jo reflex kell a megfelelo sebessegbe rakashoz

mikozben probalom tulelni a forgalmi viszonyokat

akkor igazan erdekes, ha lassan megyek es nincs lendulet:)

az auto gazos egyebkent es akkor jon a 'de sz@r ez a gaz!' mondat

szerintem a potlevego tolattyu, k- jetronikusitva...

 

 

Előzmény: Filber (64434)
soryton Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64443

2001.04.03...?    akkor ott kell lenni-e ahol mondva lett ...de közelebbről a hőgomba alatt ... 

Előzmény: Tomo1988 (64442)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64442

VF7N1KFWB73131282

Előzmény: soryton (64440)
peti.olah Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64441

Már nálam van.

Előzmény: Filber (64435)
soryton Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64440

dobj egy alvázszámot....  vagy egy fotót a termosztátházról....

Előzmény: Tomo1988 (64439)
Tomo1988 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64439

Szia 1,4 SX a tűzfalon oké,az már megvolt,viszont a termosztát háznál nem tudom hol van legalább is imbusz csavart nem látok,csak Torx-ot

Előzmény: soryton (64437)
soryton Creative Commons License 2016.12.14 0 0 64438

..mi a problémád a fűtéssel ...?

Előzmény: SarnyaiTomi (64431)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!