Majd megérted, ha az osztráknak megelégeli és lesz újra "Passport bitte, haver!" például Shalomban :)
Heti rendszerességgel szednek le koszovói menekülteket az osztrák rendőrök a railjetekről, a mélységi ellenőrzéseket komolyabban kell(ene) venni itthon, persze sajnos lehetetlen mindenkit a schengeni határon kívül tartani vagy megakadályozni, hogy megszökjenek ezekből hiphop táborokból.
Tudom, pénz és apparátus kérdése az egész és valószínűleg a rendőrségnél sincs Kánaán.
A "MÁV-ba öntött százmilliárdok" jelentős része a pályafenntartást szolgálja, amit az állam a MÁV-Starton keresztül finanszírozva old meg.
Amennyiben a magyar úthálózat fenntartását is a volánokon keresztül, útdíj fizetésen akarná megoldani az állam, a volánokba is ömlenének a százmilliárdok.
Pár hónapja szó volt arról, hogy a kilométerarányos útdíjat kiterjesszék a buszokra. A volánoknál járatok többsége nem díjköteles utakon közlekedik - így jóval kisebb szeletet jelentett volna a volánok kiadásaiban az útdíjfizetés, mint a vasút esetében, ahol a teljes vasúthálózat igénybe vétele díjköteles. A javaslatot mégis tiltakozás követte és gyorsan ejtették. De ugye nincs buszos lobbi, csak véletlenül szerencséjük volt.
A mostani összevisszaság helyett az órás követés lenne célszerű, mert akkor Ajka és Devecser is bekerülne a rendszerbe, sőt Sümeg is. Átszállással (a buszok nagyobb része is átszállós) oda is versenyképes menetidő lenne. Persze, reggel páratlan, délután páros irányba az erős verseny miatt nem ártana a félórás sürítés.
Igen, igen. Erről csak azért nem írtam Peti, mert arról szólt a bejegyzés, hogy a buszok 4-szer állnak meg Budapesten, erre reflektáltam, hogy a vonatok közül is van amelyik négy helyen megáll, ráadásul nem is kell rá pótjegyet fizetni.
A reálisabb menetidőszámításoknál, amikor a buszoknál Újbuda, a vonatoknál meg Kelenföld időadataiból indulunk ki, már akkor is versenyképesebb a vonat, mint a busz Veszprémbe.
A feláras vonatok is általában kétszer. Csak a Műegyetem és Közgáz rendelkezik közvetlen buszkapcsolattal, a többire általában helyi tömegközlekedésre kell váltani. Na de most már ott a 4-es metró is. A reálisabb menetidőszámításoknál, amikor a buszoknál Újbuda, a vonatoknál meg Kelenföld időadataiból indulunk ki, már akkor is versenyképesebb a vonat, mint a busz Veszprémbe. Na meg a kolesztől gyalog a buszállomás vagy busszal a vasútállomás kb. ugyanakkora menetidőre van Veszprémben.
Egyébként padorjan topiktárs hozzászólásához amellett, hogy egyetértek Vele, annyit hozzátennék, hogy a (Budapest)Hatvan-Salgótarján vasútvonalon dacára a 2000-es évek járatritkításainak, még jónéhány évig megmaradt két nemzetközi gyorsvonat a Salgó és az Urpin - és két pár nemzetközi személy Hatvan-Lucenec viszonylaton.
Ezek közül az Urpin egészen 2008-ig "életben maradt".
(Biztos valamilyen "csúnya párhuzamossággyártás miatt" szünt meg.)
Jelenleg közvetlen Budapestről közlekedő gyorsvonat sincs amely bekapcsolná Salgótarjánt az országos vérkeringésbe. Egyetlen sebesvonat közlekedik Budapestről de az is csak vasárnaponként a fővárosban tanuló diákokat viszi.
(Egyébként csak megjegyezném, hogy itt még nincs is szó párhuzamosságról, hiszen az 1021-es számú menetrendi mező autóbuszai, amelyek betérnének a 81-es vonal településeire, szintén elég gyéren járnak.
Budapest irányába csak a reggeli órákban van busz is, visszafelé pedig csak a délutániakban, és azok sem közlekednek mindennap.)
Több alkalommal felmerült a vasútvonal villamosítása Hatvan és Zólyom között közösen a szlovákokkal, de ez máig csak terv maradt sajnos.
Ami a Székesfehérvári vonalat illeti azt mondanám, hogy lassan a Bko-s személykocsik eltűnésével, az alapáras vonatok talán komfortosabbak is, mint a feláras társaik.
A buszos oldalnak nagy előnye, hogy Budapesten belül 4 megállóhelyet és környezetét szolgálja ki, míg Fehérváron három megállóhelyet így lakóhelytől közelebb elérhető a buszos szolgáltatás.
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy Budapesten belül az alapáras vonat is megáll legalább négyszer (G43 = KöKi; Ferencváros, Kelenföld, Budafok, Budatétény, Barosstelep) ráadásul ugye ez még gyorsított is.
Mondjuk valóban a zónázó nem áll meg, csak kétszer (Déli, Kelenföld), de van lehetőség vonattal komfortosabban utazva is leérni.
Székesfehérvár felé 20-30 perccel hosszabb az autópályás, feláras busz menetideje, mint a közvetlen, alapáras vonat."
Kicsit pontosítsunk:
A feláras gyors és minőségi vonatok vannak 0:47 és 0:55 között.
Az általad említett közvetlen, alapáras vonatok(tehát a Délis és KöKis személyek) 0:58 és 1:00 menetidővel futnak Bpestről, vissza irányban 1:03 és 1:13-as menetidőt hoz Elvira.
A pályás buszok 1:10-1:15-ös menetidőt hoznak függően attól, hogy Fehérváron csak az autóbusz-állomást vagy a két külső megállóhelyet is érintik. A buszos oldalnak nagy előnye, hogy Budapesten belül 4 megállóhelyet és környezetét szolgálja ki, míg Fehérváron három megállóhelyet így lakóhelytől közelebb elérhető a buszos szolgáltatás. Jelen helyzetben a fehérvári állomás szét van bombázva kb, 1,5 év míg az állomás rekonstrukció befejeződik. A város elkészítette az intermodális csomópont RMT-jét, melyre sac/kb 7-10 milliárd szükséges, hogy a jelenleg hiányzó közúti kapcsolatokkal együtt a tervben szereplő közös csomópont valósággá váljon.
mert láttunk pl. épp elég "kuplungos" szilit, ahol gumi - egy deka, nem sok - annyi sem volt már a tengelyhajtásban
Apropó Szili és gumikuplung, és még mindig a gyűrűs/membrános nyomatékátvitel. A 2TE121, 2TE136, 2TE126 esetében a vontatómotor forgóvázkeretbe függesztett volt, de nem a kerékpártengely körüli csőtengellyel, hanem csőtengelyes vontatómotorral (ED126). Voltaképp, mint a Szilinél, de a vontatómotor-csőtengely és a rajta átbocsátott hajtótengely között, a Szili-féle gumibetétes tengelykapcsoló helyett külső-belső fogazású, torziós elmozdulást lehetővé tevő fogaskerékkapcsolatot alkalmaztak. Viszont hogy a hajtásban legyen rugalmas elem, az ellentétes oldalon, a kisfogaskerék felől, gyűrűs megoldással éltek:
A módszer tehát jellegében a koda-hajtásnak felel meg, csak azzal ellentétben, nem használ a hajtótengelyek mindkét végén kardánkereszt-szerű kapcsolatot.
Igen talán ez a lényeg. Ezért nem értem ezt a noszalgikus vágyat a lágy vizeletmeleg állapothoz amit a nagy öregek jegyeznek. Dől a pénz és semmit nem kell csinálni érte, ez nyilván egy kényelmes állapot.
Eger felé miért nincs helyzetben a vasút? Nyugodtan lehetne.Vonat menetidő 1 óra 56 perc, busz 1 óra 50 perc. Párhuzamosan futnak a járművek, a busz sok esetben 3 perccel a vonat előtt indul.
Talán a tiszaföldvári busz Martfű vá. elág.-tól nem fog 17 perccel a vonat érkezése előtt elmenni, aztán másfél óra nagy nihil... (jobb volt bringát vinni)