Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415859

Ott szerkesztik a vasúti menetrendeket! Mit keresnek ott a buszosok?

 

Jaj, Peti! Hát a vasúti menetrendeket szerkesztik... Egyébként pedig nem buszosok, hanem buszlobbisták. :)

 

hm

Előzmény: v_peti (415855)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415858

Bizonyos kötelezettségei vannak a hatóságnak, bizonyos schengeni egyezmény miatt.

Előzmény: Lovrin (415848)
v_peti Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415857

Honnan hová? Nem mindegy, hogy Veszprémben a Haszkovón laksz, vagy az Endrődin. Nem mindegy, hogy a Műegyetemre jársz, vagy az ELTE-BTK-ra.

Előzmény: trizs77 (415846)
v_peti Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415856

Miért kapott engedélyt a járat???

Előzmény: Lovrin (415849)
v_peti Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415855

Az olyan ismerős cím. Valahol már láttam...

Ott szerkesztik a vasúti menetrendeket! Mit keresnek ott a buszosok?

Előzmény: koller andor (415854)
koller andor Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415854

Amennyiben eddig nem tudtad, hogy hol székel a buszos lobbi, akkor elárulhatom neked.

(1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 54-60)

Előzmény: Lovrin (415850)
lineagialla Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415853

Majd megérted, ha az osztráknak megelégeli és lesz újra "Passport bitte, haver!" például Shalomban :)

 

Heti rendszerességgel szednek le koszovói menekülteket az osztrák rendőrök a railjetekről, a mélységi ellenőrzéseket komolyabban kell(ene) venni itthon, persze sajnos lehetetlen mindenkit a schengeni határon kívül tartani vagy megakadályozni, hogy megszökjenek ezekből hiphop táborokból. 

 

Tudom, pénz és apparátus kérdése az egész és valószínűleg a rendőrségnél sincs Kánaán.

Előzmény: Lovrin (415848)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415852

Jól írtad: cikkíró, nem újságíró

 

Előzmény: gjovar (415847)
Rangun Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415851

Adófizetői 100 milliárdok ömlenek a vasútba, az úthálózat használók jóval több adót fizetnek, mint amit az utakra visszaforgatnak.

Előzmény: Lovrin (415850)
Lovrin Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415850

A "MÁV-ba öntött százmilliárdok" jelentős része a pályafenntartást szolgálja, amit az állam a MÁV-Starton keresztül finanszírozva old meg.

Amennyiben a magyar úthálózat fenntartását is a volánokon keresztül, útdíj fizetésen akarná megoldani az állam, a volánokba is ömlenének a százmilliárdok.

 

Pár hónapja szó volt arról, hogy a kilométerarányos útdíjat kiterjesszék a buszokra. A volánoknál járatok többsége nem díjköteles utakon közlekedik - így jóval kisebb szeletet jelentett volna a volánok kiadásaiban az útdíjfizetés, mint a vasút esetében, ahol a teljes vasúthálózat igénybe vétele díjköteles.  A javaslatot mégis tiltakozás követte és gyorsan ejtették. De ugye nincs buszos lobbi, csak véletlenül szerencséjük volt.

Előzmény: Rangun (415823)
Lovrin Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415849

Mesteribb utaslenyúló buszjárat ami Szentes-Kunszentmárton között jár:

Busz indul: 14:30 érk 15:00

Vonat 14:35 érk 14:58

A kocsi Kunszentről kb. fél óra múlva fordul is vissza Szentesre.

Néhány éve indult a 130-as vonal bejáró forgalmának leszalámizására.

Előzmény: _nyunyuka (415830)
Lovrin Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415848

Nem értem a magyar hatóságok túlbuzgóságát ez ügyben...

Előzmény: schlumbergerrrr (415828)
gjovar Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415847

1.  A cikkiró   ir valamit,  de  kissé  felületesen, mert  biztos h Bicskén ültek vonatra, csakhogy  ott nem a jetire. 

Előzmény: schlumbergerrrr (415834)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415846

A reálisabb menetidő számításoknál, amikor a

 

..................

 

Petike !

 

Soxor írtam már, NE menetidőt számolj, hanem eljutási időt !

 

 

Előzmény: v_peti (415841)
v_peti Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415845

A mostani összevisszaság helyett az órás követés lenne célszerű, mert akkor Ajka és Devecser is bekerülne a rendszerbe, sőt Sümeg is. Átszállással (a buszok nagyobb része is átszállós) oda is versenyképes menetidő lenne. Persze, reggel páratlan, délután páros irányba az erős verseny miatt nem ártana a félórás sürítés.

 

Előzmény: bajhozo1 (415844)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415844

Igen, igen. Erről csak azért nem írtam Peti, mert arról szólt a bejegyzés, hogy a buszok 4-szer állnak meg Budapesten, erre reflektáltam, hogy a vonatok közül is van amelyik négy helyen megáll, ráadásul nem is kell rá pótjegyet fizetni.

 

 A reálisabb menetidőszámításoknál, amikor a buszoknál Újbuda, a vonatoknál meg Kelenföld időadataiból indulunk ki, már akkor is versenyképesebb a vonat, mint a busz Veszprémbe. 

 

Ezzel az állításoddal abszolút egyetértek. :)

Előzmény: v_peti (415841)
v_peti Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415843

Köszi. Akkor ezt közölni kellene a Fortepan gyűjtemény kezelőivel!

Előzmény: Mwin (415831)
v_peti Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415842

Ja meg még a SOTE az üllői útnál van közel a buszhoz.

Előzmény: v_peti (415841)
v_peti Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415841

A feláras vonatok is általában kétszer. Csak a Műegyetem és  Közgáz rendelkezik közvetlen buszkapcsolattal, a többire általában helyi tömegközlekedésre kell váltani. Na de most már ott a 4-es metró is. A reálisabb menetidőszámításoknál, amikor a buszoknál Újbuda, a vonatoknál meg Kelenföld időadataiból indulunk ki, már akkor is versenyképesebb a vonat, mint a busz Veszprémbe. Na meg a kolesztől gyalog a buszállomás vagy busszal a vasútállomás kb. ugyanakkora menetidőre van Veszprémben.

 

 

Előzmény: bajhozo1 (415840)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.23 0 0 415840

Csak a buszokat neeeeee

Mert még lesz aki fellázad a topikban.

 

Egyébként padorjan topiktárs hozzászólásához amellett, hogy egyetértek Vele, annyit hozzátennék, hogy a (Budapest)Hatvan-Salgótarján vasútvonalon dacára a 2000-es évek járatritkításainak, még jónéhány évig megmaradt két nemzetközi gyorsvonat a Salgó és az Urpin - és két pár nemzetközi személy Hatvan-Lucenec viszonylaton.

Ezek közül az Urpin egészen 2008-ig "életben maradt".

(Biztos valamilyen "csúnya párhuzamossággyártás miatt" szünt meg.)

Jelenleg közvetlen Budapestről közlekedő gyorsvonat sincs amely bekapcsolná Salgótarjánt az országos vérkeringésbe. Egyetlen sebesvonat közlekedik Budapestről de az is csak vasárnaponként a fővárosban tanuló diákokat viszi.

 

(Egyébként csak megjegyezném, hogy itt még nincs is szó párhuzamosságról, hiszen az 1021-es számú menetrendi mező autóbuszai, amelyek betérnének a 81-es vonal településeire, szintén elég gyéren járnak. 

Budapest irányába csak a reggeli órákban van busz is, visszafelé pedig csak a délutániakban, és azok sem közlekednek mindennap.)

 

Több alkalommal felmerült a vasútvonal villamosítása Hatvan és Zólyom között közösen a szlovákokkal, de ez máig csak terv maradt sajnos.

 

Ami a Székesfehérvári vonalat illeti azt mondanám, hogy lassan a Bko-s személykocsik eltűnésével, az alapáras vonatok talán komfortosabbak is, mint a feláras társaik. 

 

A buszos oldalnak nagy előnye, hogy Budapesten belül 4 megállóhelyet és környezetét szolgálja ki, míg Fehérváron három megállóhelyet így lakóhelytől közelebb elérhető a buszos szolgáltatás.

 

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy Budapesten belül az alapáras vonat is megáll legalább négyszer (G43 = KöKi; Ferencváros, Kelenföld, Budafok, Budatétény, Barosstelep) ráadásul ugye ez még gyorsított is.

Mondjuk valóban a zónázó nem áll meg, csak kétszer (Déli, Kelenföld), de van lehetőség vonattal komfortosabban utazva is leérni. 

 

 

 

 

 

r1232 Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415839

így lakóhelytől közelebb elérhető a buszos szolgáltatás.

 

Ezt így kijelenteni nem vall túl bölcs elmére.  :-)

Sok függ attól, hol van az a lakóhely? Mert van akinek ez, van akinek meg a másik van közelebb, nyújt jobb kiszolgálást.

Előzmény: htibor (415838)
htibor Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415838

Székesfehérvár felé 20-30 perccel hosszabb az autópályás, feláras busz menetideje, mint a közvetlen, alapáras vonat."

 

Kicsit pontosítsunk:

A feláras gyors és minőségi vonatok vannak 0:47 és 0:55 között.

Az általad említett közvetlen, alapáras vonatok(tehát a Délis és KöKis személyek) 0:58 és 1:00 menetidővel futnak Bpestről, vissza irányban 1:03 és 1:13-as menetidőt hoz Elvira.

 

A pályás buszok 1:10-1:15-ös menetidőt hoznak függően attól, hogy Fehérváron csak az autóbusz-állomást vagy a két külső megállóhelyet is érintik. A buszos oldalnak nagy előnye, hogy Budapesten belül 4 megállóhelyet és környezetét szolgálja ki, míg Fehérváron három megállóhelyet így lakóhelytől közelebb elérhető a buszos szolgáltatás. Jelen helyzetben a fehérvári állomás szét van bombázva kb, 1,5 év míg az állomás rekonstrukció befejeződik. A város elkészítette az intermodális csomópont RMT-jét, melyre sac/kb 7-10 milliárd szükséges, hogy a jelenleg hiányzó közúti kapcsolatokkal együtt a tervben szereplő közös csomópont valósággá váljon.

 

 

Előzmény: padorjan (415822)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415837

mert láttunk pl. épp elég "kuplungos" szilit, ahol gumi - egy deka, nem sok - annyi sem volt már a tengelyhajtásban

 

Apropó Szili és gumikuplung, és még mindig a gyűrűs/membrános nyomatékátvitel. A 2TE121, 2TE136, 2TE126 esetében a vontatómotor forgóvázkeretbe függesztett volt, de nem a kerékpártengely körüli csőtengellyel, hanem csőtengelyes vontatómotorral (ED126). Voltaképp, mint a Szilinél, de a vontatómotor-csőtengely és a rajta átbocsátott hajtótengely között, a Szili-féle gumibetétes tengelykapcsoló helyett külső-belső fogazású, torziós elmozdulást lehetővé tevő fogaskerékkapcsolatot alkalmaztak. Viszont hogy a hajtásban legyen rugalmas elem, az ellentétes oldalon, a kisfogaskerék felől, gyűrűs megoldással éltek:

A módszer tehát jellegében a Škoda-hajtásnak felel meg, csak azzal ellentétben, nem használ a hajtótengelyek mindkét végén kardánkereszt-szerű kapcsolatot.

hm

Előzmény: cs1014 (415796)
DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415836

Lehet, hogy figyelmetlen voltam, de nem olvastam olyat, hogy express buszokat szüntet meg.

Ha többet tudsz, mint a topiclakók (amit el tudok képzelni), akkor amit az esküvőn szoktak mondani....

 

Amíg a busz-vonat harc folyik, addig a kormány meg röhög, a kényszerutasokon kívül mindenki elmegy autóval...

Előzmény: trizs77 (415816)
Siemens113 Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415835

Igen talán ez a lényeg. Ezért nem értem ezt a noszalgikus vágyat a lágy vizeletmeleg állapothoz amit a nagy öregek jegyeznek. Dől a pénz és semmit nem kell csinálni érte, ez nyilván egy kényelmes állapot.

Előzmény: Rangun (415823)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415834

Ennyi emberért már érdemes megállnia a Jetinek!:) 

 

Az biztos, különösen így, hogy még teljesíteni se kellett a jegy áráért :-)

 

Tehát ismét a színvonal alatti kisalföld...

Előzmény: Törölt nick (415832)
Rangun Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415833

Eger felé miért nincs helyzetben a vasút? Nyugodtan lehetne.Vonat menetidő 1 óra 56 perc, busz 1 óra 50 perc. Párhuzamosan futnak a járművek, a busz sok esetben 3 perccel a vonat előtt indul.

Előzmény: padorjan (415822)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415832

Ennyi emberért már érdemes megállnia a Jetinek!:) 

Előzmény: schlumbergerrrr (415828)
Mwin Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415831

Szeged, Takaréktár utcai Mávaut buszállomás. NZA megfejtése a szaktopicban:-)

Előzmény: v_peti (415781)
_nyunyuka Creative Commons License 2014.12.22 0 0 415830

Talán a tiszaföldvári busz Martfű vá. elág.-tól nem fog 17 perccel a vonat érkezése előtt elmenni, aztán másfél óra nagy nihil... (jobb volt bringát vinni)

 

Lesz munka bőven.

Előzmény: nagypapi (415813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!