'96 Passat TDI Climatronic (digit) -val szerelve. Kapcs. rajzra lenne szükségem. Tudtok ehhez valahol elérhetősséget vagy tud esetleg küldeni nekem valaki? Előre is köszi a segítséget. yocoka@freemail.hu
Nekem egy kettes Golfom van. Kései modell, az utolsó darabokat már telepakolták extrákkal (szervo, elk ablak, klíma...stb). Szal volt benne gyári klíma, csak szar volt. Elvittem klímáshoz, kiderült úgy ereszt a hűtőm h meg se lehet csinálni... Ok új mennyi? rendelni kell 50.... gond. nincs annyi cash-em, ki kell találni valamit. Egy bontós ismerőstől sikerült szerezni sztem jó árban egy disznó Passat hűtőtt egyéb kacatokkal eggyütt. Kellett a sok kacat még melleé mert nem pont olyanok voltak a csatik. Szal kocsit szétkaptam hűtőt be, csöveket O-gyűrűket összekombináltam, nyomáskapcsolót kicseréltem, ventit átkötöttem, mert szar volt... egy kis meló után feltöltés és jó lett. kb egy bő hónapja haszálom elég sokat, de jól műkszik, kivéve amit írtam, de amellett hűt...
Ja és a lényeg, az egész UV-s feltöltéssel együtt kijött 30-ból.
Mikor máskor venné észre az ember a klímagondot, mint nyáron :-)
A következő a problémám: először is, bekapcsoláskor gyakran előfordul, hogy a klíma azonnal kikapcsol - aztán be, és ezt a ciklust ismételgeti 1 másodpercenként. Legalábbis egy ideig, aztán abbahagyja, és megy nyugodtan. Ez mi lehet? Kezd meghalni a vezérlőrelé? vagy valami szorul, és lassan "old ki"?
A másik jelenség kikapcsolás után jelentkezi: a levegőt hűtő hőcserélő felől folyamatos zúgás és szörcsögés hallatszik olyan fél-1 percig... Először azt hittem, hogy kilyukadt :-). Mi a fene csinálhatja ezt?
A kocsi amúgy egy 10 éves Corsa, és amióta nálam van (3 éve) nem nyúltam a klímához, csak egyszer volt ellenőrzésen, akkor azt mondták, jó a nyomás, illetve szorgalmasan cseréltem a pollenszűrőt és időnként sprével kipucoltam a rendszert.
kerdesem lenne. A helyzet a kovetkezo: hozzam kerult egy Sanden SD7V16 kompresszor egy karambolos kocsibol(feltehetoen). Elso korben a rotor(a szijtarcsa maga) nem forgott, ellenben a kompresszor tengelye akadalytalanul, es -amennyire ez kezzel szimulalhato- nyomast is csinal a kompi. Nosza, levettem a kuplungot, felmerendo a karokat. A mellekelt kepen lathato a rotor, valszeg kapott egy szep nagy oldaliranyu utest, mert kb 5mm oldaliranyu utese van. Valszeg az utolso pillanatban nekinyomodott a tekercsnek, igy letepte annak az elfordulas ellen rogzito kis "pocset". Ellenben eltavolitva ezeket a dolgokat, a kompresszor pajzsa, tengelye hibatlannak tunik.
Mekkora eselyt adsz meg ennek a kompresszornak, illetve milyen mod van az esetleges bevizsgalasara?
Valamelyik alkalommal kb a bekapcsolás pillanatában fújta kb 1 másodpercig még arra sem volt időm hogy felfogjam mi volt...szal olyan hamar még nem hiszem hogy lederesedne, vagy igen? és ha tényleg a kelleténél jobban lehül az miért van?
A gombátlanítást mühelyben a sray mellett egy szétszereléssel lehet überelni, amikor is az elpárologtatót kivéve helyszíni takarítást végeznek. Ez általában a műszerfal kivételével jár. Ennek leegyszerűsített változata a spray ami pillanatnyilag megszünteti a problémát, általában egy szezonra, de megoldani nem fogja. Szerintem minden szezonkezdéskor és szezon végén belefújsz egy flakonnal még mindíg ólcsobban kijössz, mint az előbbi verzióval.
Javasolok egy lapot, hátha több infóhoz jutsz, ott találsz megbízható embert:
Köszi! Szal akkor ez így természetes.... Csak másoknál mikor utaztam nem nagyon vettem észre ilyesmit, ezért először arra gondoltam gáz jön, vagy valamiért kikészült a rendszer...
Ja meg azért is mert ez egy álltalam összeeszkábált klíma szal annyira nem tom még hogy milyen "rejtett" hibái lehetnek.
Sziasztok!
Januárban vettem egy klímás 94-es Toyota Corollát. Véletlenül bukkantam erre a fórumra, de most jól megrémültem a gombák és az árak láttán! Nekem is előfordult már a klíma indulása és leállása közbeni kellemetlen szag és a szélvédőre történő páralecsapódás. Ráadásul nem érzem olyan irtó hidegnek a befújt levegőt. Mit javasoltok, merre induljak el? Mezei hőmérővel mérjek hőfokot? Érdemes lenne a kora miatt átnézetni a rendszert? Az milyen költségekkel jár? Nem tudja Walaki, hogy merre lehet ebben a vasban a pollenszűrő (már ha van) és az egyébb tisztítandók?
Piliscsabai vagyok, nem tudtok a közelben HOZZÁÉRTŐ szakembert? Vagy marad BP?
Előre is köszönöm az értem valókat!
FAQtyA
Azt szeretném kérdezni, tudja-e valaki hogy mi lehet az oka hogy néha a klímám fehéres gőzt/füstőt fúj az utastérbe...eddig 2szer fordult elő, megijedtem kikapcsoltam, vártam kicsit, aztán megint jó volt azóta is használom... de félek nehogy valami nagyobb gond legyen
Szétment teljesen a kompresszor,kimostam mindent,majd kifújattam nitrogénnel.
Új szárítószűrőt raktam fel,és egy alig használt újszerű bontott kompresszort.
125ml ad a kompresszorba,és gondolom a többit (125 ml) a gázzal együtt betöltöm.
Öszesen 250 ml-t ad meg az Autodata.
Autószerelő műhelyem van,de nincs nagy gyakorlatom a klímázásban.elvégeztem tanfolyamot,zöldkártya stb. Régóta olvasom a tanácsaidat, és nagyon szimpatikus vagy,gondoltam többet tanulok egy rutinos kollégától.
Köszönöm,majd biztosan lesznek még gondjaim akkor szertnék tanácsokat kérni.
Nem sokszor :-) !!!
Na kellett nekem klima a kocsiba. Mult penteken egy 2 oras ut soran vegig jarattam, elveztem a kepembe omlo hideget, orultem mint majom a farkanak. Egesz masnapig, amikor is alig hallottam valamit a fulemen, ugy tele volt az arcom trutymoval, kohogtem mint a gep es az orrom is folyott. Most hetvegere mar egesz jol vagyok, lehet ujbol probalkozni. Ovatosabban. :I
XMBELA Üdvözöllek.
Azt szeretném megkérdezni ,hogy ha pl. egy VW Passat klímájába 250 ml olajat kell
tölteni az Autodata szerint. Új kompresszor felszerelésénél 125 ml -t kell a kompresszorba tölteni,és a többit a gázzal együtt nyomjam bele? (750g+125ml)
Vagy a kompresszorba mind a 250-et.
Köszönöm.