Az előbb jövök ki a telepről, megyek az autóhoz, látom jön egy kamion, majd megáll mögöttem, na mondom, ez akar valamit, nem is szálltam be. Aztán jött is oda, látom, mutatni akar valami papírt, először azt hittem térkép, de valami fuvarlevél volt, és mutogatja a címet(ukrán volt), mutassam meg hol van. Az utca stimmelt, jó utcában volt, de mittudom én, hogy pontosan hol van, elmutogattam neki, hogy én nem tudom, hol van, de itt van mindjárt valahol, keresse meg :) Lehet hogy jövőre én is hasonló szituban leszek :) De tényleg, mi van ha már nincs ott senki ilyenkor? Akkor alszik? Vagy időre meg van adva, mikor kell mennie?
Úúúúú komoly!!!! :D Én ezeket a feladatokat, hogy fogom megcsinálni L60-as Ifán potal???? Se szervó se izomerő!!! Áááááá. Jó van szervó egy kicsit, de ha az olaj felmelegszik akkor vége a szervónak!! :D
Nem igazán fórumtéma, de a lényeg annyi, hogy nálunk már csak én maradtam akinek van érvényes papirja (a többieket megfogták Hegyesben, sőtt jól meg is büntették a céget), viszont én meg ki vagyok már -állitólag- jelentve, de közben még el se számoltak velem (nem tudnak, részben a büntetések miatt). Ennek ellenére holnap mehetek Liverpoolba. Kábé ez a helyzet.
Az a legrosszabb, hogy ez közvetlenül nekem még nem is lenne baj. Viszont ennek köszönhetően most sikerült a f.sz rosszabbik végére kerülnöm :S De éljenek sokáig a magyar szabályok a megalkotóikkal együtt.
Na srácok,aki mostanság akar "C" vagy "C + E" kategóriát szerezni,annak egy kis adalék a rutin vizsgáról,videó formában.Érdemes letölteni,bár rövid de a lényeg rajta van.
www.budias.hu kategóriás képzés-> C ill. C+E ->gyakorlati oktatás -> videók(jobbra lent)
Egy hülye kérdés. Mostanában tényleg figyelik a határon a nemzetközi engedély meglétét? Fontos lenne, lécci aki az elmúlt hétben volt kint az irjon már valamit. Tőlem idén egyszer sem kérték, viszont már 2-3 hete nem voltam kint. Nos? Ja és előre is köszi.
jobbra tolatás...... nem mondok cégnevet, mert nem illik, de ahol vagyok ott aztán van minden! ma pölö két skót dudás volt, meg most jöttem egy meetingről, és egy ir csávóka is ott volt.. ja mondanom sem kell, hogy mind jobbos volt.... hogy mely gyártó????? hát volvo és kancafice....
más..
a tanárúr emlegette anno azt a tetőklímát.... no hát miket látok errefelé???? eszméletlen mennyiségben vannak már gépeken.... a márka a viesa..... lehet kicsit lökött neve van, de sok fut belőle....
mondjuk a jobbra törés izgalmas nagyon... lehet majd velem is fognak ilyennel szórakozni :D
Direkt azért írtam áruterítést,hogy 1-2-t raklapról legyen szó ,nem pedig egész kocsirakományról.
"Mindig balra kell törni a gépest" így van értelme ,mert akkor legalább az egyik oldalt látod,de mi van akkor ha nincs más lehetőség.DE mostanság már az "E" kategóriás rutinon " Y " -megfordulás is van.Vagyis BALRA és JOBBRA megtörve, egyaránt kell tolatni.(ugyanúgy mintha derékszögbe tolatnál a rámpára)Ha jobbra tolatsz akkor marad a nagylátószögű tükőr és a reménykedés,hogy nem lesz semmi baj.
Én se vagyok egy vastag gyerek, de mar megedződtem. Kedvenc mondásom: "jó sofőr megoldja, mert kénytelen" , és ezzel el is van intézve a dolog. Pakoltam már én is viakolort 12 órán keresztül, mert épült a góré háza, húztunk már 600kg raklapot békával kocsi beállón. Stb. stb.
Összeakasztás témája pedig fogsz egy raklapot, beteszed a vonórúd alá és tolatsz aztán katt és ciba ciba.
Én is szikkadt vagyok,mégis bírtam.:-)) Sőt a 4 hónap alatt kb. 30 embert kellet betanítanom,akikből talán egy ha maradt 1 hónapot.Én a 4 hónapommal öreg veterán voltam a cégnél.:-)) Egy ilyen 80 boltos nap után,volt hogy a 120 kilós izomagyú csávót szó szerint úgy locsoltam fel,mert kifeküdt a betonra.
Egyébbként csak az első 2 hét a szar,utána megerősödsz.:-))
ha különböző?????? mondjuk az is számít hogy a pótról mindent le kell e rakni vagy csak egy raklapot... mert ha mindet, akkor jóó, mert át tudsz menni, de ha nem.... szétkapcs...
ja ha megvan a tudás hogyne adnám át!!!!
mondjuk engem ugy tanítottak, hogy mindíg balra kell törni a gépest, mert akkor látod mit csinálsz... jobbra, akkor nem tudom, még nem láttam ilyet....
Áruterítés......hmm, nem a legjobb dolog, az biztos. 10 éve csinálom, az első 6 évben alkalmazottként, azóta maszekként. Több oldalt teleírhatnék a szívásokkal, míg pozitívumokat nem is tudok. Iszonyú módon elferdült az egész dolog, a sofőr nyakába szakadt minden. Pl. az egyik üdítőscégnél: napi 16 óra munka, 3 tonnás autóval össz. 10 tonna áru(3 fordulóban) persze majdnem mind kézi pakolás, 30-40 cím, vesződni a göngyöleggel, a nap végére minimum 2 millió készpénz az embernél. Mindeközben egésznap számolni a boltoknál, vezetni, ismerni az országot/várost/korlátozásokat, vigyázni a kocsira,elkerülni KPM-et, rendőrt, idegeskedni a sok balfék 60-nal "tépő" személyautós miatt, stb......
A mostani melómnál nekünk kell az árut tételesen átvenni, lefóliázni, kiszállítani, tételesen átadni.......az egyik múltheti napon a 7,5 tonnással egész nap 43 raklapot vittem ki 16 tonnával 12 címre, persze mind a 43-at fóliázni, átvenni, átadni. Ha valamilyen hiány van, ráverik az emberre. A tisztelt raktár soha nem hibázik......A sofőrömtől is most kellett levonni 64ezret, mert elnézte, hogy a 600 valahány karton helyett eggyel kevesebb volt.......még jó, hogy volt miből......
A multikról is megvan a véleményem.....a nem rampaképes autóról 3 tonna, 10 raklap felhordása lépcsőn, a 10 órás várakozások, stb......
Alsónémedin az egyik kiskereskedelmi áruházlánc központi raktárában pl. nem engednek be pótost, csak ha összenyitható, ahogy mélyen tisztelt deps kollégánk írta....
Azért nemzetköziben is előfordul a kézzel rakodás, de szerencsére sokkal ritkábban mint belföldön. Az egyedül szét és összekapcsolás pedig alapfeleadat az E rutinvizsgán.