Keresés

Részletes keresés

-Smiley- Creative Commons License 2018.10.15 0 0 64281

Keszthelyről mentem arra lefelé, talán Szentgyörgy felé . 
De az is lehet hogy Hévízről. Szóval valahol arra felé Hévíztől a 7-es út felé. 

Előzmény: bendeguz90 (64280)
bendeguz90 Creative Commons License 2018.10.15 0 0 64280

Hol készült ez a kép? Amúgy ez igazi fejtörő utasnak , sofőrnek egyaránt, hogy hová álljon. 

Előzmény: -Smiley- (64279)
-Smiley- Creative Commons License 2018.10.15 0 0 64279

что э́то тако́е?

 

Gábrisvitéz Creative Commons License 2018.10.12 0 4 64278

Nézzétek meg, lehet, hogy megtaláltam az első volános sárga buszt:

 

https://sony872.blog.hu/2018/10/12/az_elso_szegedi_sargabusz

bendeguz90 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 64277

Menj már :)) Attól, hogy még nem értünk egyet pár dologban attól még ilyent viccből sem kívánnék másoknak. 

Előzmény: trizs77 (64275)
FOMA Creative Commons License 2018.10.11 0 0 64276

Akkoriban? Kizárt.

Előzmény: bendeguz90 (64274)
trizs77 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 64275

Egyik szemedben a gyűlölet, a másikban az őszinte rosszindulat.........................:-)))

 

 

 

Amúgy nem nyert.

Mert pontosan lefedeztem magam jogilag.

Amíg a buszon nincsenek meg a biztonságos utazás feltételei, már pedig az 59 fölött már egy fővel sincsenek meg, a járművel tovább haladni tilos !

 

 

Tehát ha keménykedni akarsz sohase indulatból, vagy hitből tedd, hanem tudásból.

 

 

 

Ilyenért nem büntetés járt volna (ha kivizsgálják)  hanem dícséret.

A járművezető mindent megtett a biztonságos utazás feltételeinek kivárása érdekében.

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (64274)
bendeguz90 Creative Commons License 2018.10.11 -1 0 64274

Elég lett volna egy utaspanasz aztán még aznap repültél volna (a vendéglőben kajálás miatt)

Előzmény: trizs77 (64271)
trizs77 Creative Commons License 2018.10.11 0 1 64273

Te ültél volna a 42-es széken (jobb oldalt, negyedik sor ablaknál.belül.

Azt láttad volna, hogy a 45 ülő utas mellett, van a buszon még 25 álló utas a megengedett 15  helyett.

Levegőt is alig kapsz.

Hétfő reggel 5,10 van és mennél vissza Budapestre (mert egyetemista vagy) és lentről további 30 ember akar felszállni, mert az előző busz (is) ott hagyta őket, akik Szentesig jönnének.

Szentesig van reggel 3-4 járat, Budapestre meg napi 1=egy járat.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Már leszállnom is nehéz volt, mert a vezető ülésből ajtón kívülre, ez kb. 1,5 négyzetméter tizen ember állt.

Rajtuk kellett átverekednem magam, hogy kijussak a saját buszomból.

 

Amúgy ha nem akarsz magadnak feljelentést, ellened fegyelmi vizsgálatot, sohase avatkozz bele az utasok vitáiba.

Nem éri meg.

 

 

Előzmény: Racilaci (64272)
Racilaci Creative Commons License 2018.10.10 0 0 64272

-:)))

 

Jó, én elég békés ember vagyok ilyen helyzetekben, de biztos forrt volna a fejem, ha azt látom, hogy a gkv. jóízűen falatozik, amíg a többiek ölik egymást.

Előzmény: trizs77 (64271)
trizs77 Creative Commons License 2018.10.10 -2 3 64271

Amikor hazaértem délelőtt 10,00 körül az Engels térre,  a menetlevélhez tűztem egy jelentőlapot.

( ez egy A5 méretű nyomtatvány )

 

 

Erre azt írtam:

Nagymágocs vendéglő megállóhelyen, az utasok között, hangos, fenyegető, hosszú szóváltás alakult ki.

A helyszínem a busz 35-37 percet tartózkodott.

Személyi sérülés nem történt, a buszban kár nem keletkezett.

Dátum, aláírás.

Előzmény: trizs77 (64268)
trizs77 Creative Commons License 2018.10.10 -1 3 64270

Jogilag biztosan Neked van igazad.

Amúgy a jog szerinti, szó szerinti szabály - akkor a következő képen hangzott :

 

..."....Amennyiben az autóbusz megtelt, a buszvezető köteles a még várakozó utasokat szóban tájékoztatni, a következő azonos útvonalon érkező/induló járat várható érkezéséről, majd a megállót biztonságos módon elhagyni...."

 

Ez nálam azt jelentette volna, hogy megérkezem Nagymágocs vendéglőhöz, ahol két megálló volt.

De a budapesti busz egyikhez se állt be (szokásjog) hanem a tér közepén megállt, ahol várta kb.

30 fő. Kiszálltam volna és közlöm az utasokkal, hogy :

 

....."...Sajnálatomra nem tudom Önöket elvinni, de holnap reggel, ugyanekkor jön a következő busz, az elviszi Önöket........."

 

 

 

Ez lett volna hót szabályos, 101%-ig szabálykövető.

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

De mivel arra felé minden busz IK-266 volt amire mindíg annyian szálltak fel, ahányan még a lépcsőre is felfértek, a kedves utazó közönség nehezen értette meg, hogy a naponta egyszer jövő budapesti Ik-255 miért csak 59 főt akar szállítani.

 

Mivel a verbális kommunikáció a leendő utas jelöltek felé nem működött, nem működhetett, hisz egymással kiabáltak, nem is figyeltek rám, ezért döntöttem a békés, veszekedés nélküli,  de radikális megoldás mellett.

 

Használt.

Nem volt szabályos amit csináltam, de hatásos volt.

 

Megjegyezték egy évre.

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (64269)
Racilaci Creative Commons License 2018.10.09 -1 1 64269

Nem lehetett volna beállni a megállóba, nem kinyitni az ajtót, valamilyen jól érthető jelzéssel megmagyarázni az okot, és továbbindulni 0 perc késéssel? Vagy ennyire éhes voltál? (És ha nem állt volna a megállóban senki, akkor meddig vezettél volna éhesen?)

Előzmény: trizs77 (64268)
trizs77 Creative Commons License 2018.10.08 -1 4 64268

Anno anno Nagymágocs Vendéglő világvárosi megállóban,  a 44 ülő + 15 álló helyes Ik-255-re, még fel akart szállni +20 fő.

 

Már az előző busz se vitte el őket.

Amúgy igazuk volt.

 

Nem hallgattak rám.

Ok.

Joguk.

 

Közöltem, hogy akkor megyünk tovább ha 59 főnél egy utassal se lesz több a buszon.

Majd leszálltam és bementem a vendéglőbe.

Kértem vmi kaját.

Közölték, hogy kora reggel van (5 óra 10) még nincs meleg kaja.

Ok.

 

Mi van.

Semmi.

Ha megvárom, csinálnak rántottát.

Megvárom?

 

Megvárom válaszoltam.

Rendeltem hagymás rántottát, majd leültem.

A kocsma előtt kb. 5-8 méterre állt a buszom, dugig.

Előtte még 20-30 ember azokkal veszekedett, akik fent voltak, hogy menjenek beljebb.

Anyázták egymást.

 

Közben 30 perc múlva (kb. 5,40-kor) megjött a következő Orosháza-Szentes járat, ami a kocsmától kb. 30 méterre lévő kis utcai megállójába állt be szabályosan.

Utast cserélt kb. 3 perc alatt, majd tovább ment.

 

Az én buszomon az amúgy Szentesre tartó diákság hatalmas anyázásba kezdett, de nem engem szidtak, hanem azokat akik felfelé tolakodtak.

Egy utasom elkezdett sírni, egy meg rosszul lett, de erről meg én nem tudtam, mert én bent ültem a kocsmában az ablaknál:

     - néztem az ablakon át a buszomat és a buszom előtti történéseket,

     - ettem a rántottát.

 

Az igazi indulási idő után 39 (!) perccel jött a hirnök, hogy már csak 59-n vannak a GC 93-81 frsz-ú Ik-255-ös buszon.

Ok.

Akkor menjünk.

 

Fizettem.

Felszálltam.

És igen lassan, biztonságosan elzörögtünk Derekegyház-Szentes felé.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.08 0 0 64267

volt aki csak leállította a buszt jelezve, hogy akkor megyünk tovább, ha mindenki felszállt

 

Anno diákjáraton sofőrbá megpróbálta ezt a módszert. Semmi. Hátrakiabált, hogy "éjfélig ráérek!" Drága utastársaim kórusban: "Mi is!" És sok változás nem történt. Majd hátrakiabált, hogy menjenek már beljebb. Akkor nagy nehezen megmozdultak.

 

Előzmény: dundalk (64266)
dundalk Creative Commons License 2018.10.08 0 0 64266

haha. a vezető meg vérmérséklettől függően igazította az utasokat. Volt amelyik leszállt és a hátsóajtónál oda szólt, hogy menjenek el hátra, volt aki csak leállította a buszt jelezve, hogy akkor megyünk tovább, ha mindenki felszállt (konfliktus kerülő fajta, majd az utasok rendezik egymást) :)

 

A 90-es évek végén sokkal durvább zsúfoltságok voltak ennél, nem csak pénteken, hanem napi szinten.

 

Amúgy a 266-os alsó lépcsőjén is 4 ember elfér.

Előzmény: Törölt nick (64264)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.07 0 10 64265

OFF

Erről a képről az alábbiak jutottak eszembe.

 



... A busz döccenve fordul a bekötőútra. A néhány utas a távolba révedve ül elszórtan. Ketten készülődünk leszálláshoz.

A szemközti megállóban egy macska érdeklődve figyeli, ki érkezett meg. Nem az akit várt. Fázósan kuporodik a pad alá. A másik leszálló fáradt tekintettel, szótlanul búcsúzik. Hosszú volt a szombati műszak. Sapkáját mélyen a fejébe húzva a másik irányba indul el. A nehéz nejlonszatyortól oldalra hajolva baktat.

A busz hangját még egy ideig hallani, de a falu végi domb már azt is eltakarja. Talpam alatt csak a kövek csikorognak, amik valaha az utat alkották. Ma már az átmenetet képezik az út és a fű között. Orromat a vizes fa kesernyés füstje csapja meg. A házak némán ülnek a szürkületben. Sok ablak sötét. Másokban kékes derengés jelzi, hogy otthon vannak.

A falura egyetlen hatalmas ködfelhőként ereszkedik a csend. A csend, ami mindenhová behatol: a félig leomlott tető alá, a tavalyi farakás réseibe, a túkól szalmájába. Az ember agyában ez a csend hangosabb, mint bármilyen zaj. Elkerülhetetlen, általános.

A csend szanaszét kiáltja az ellenkezőjét is: mi minden történt ezekben az udvarokban a múltban. Emelt hangon kergették a baromfiakat a kocsi útjából. A kocsis is ideges, mert tolatva kell az udvarba hajtani, és a rakomány káposzta minduntalan legurul. Még az eső előtt kellene mindent lerakni. A szomszéd bognárműhelyben éppen a cimbora tengelyét javítják harsány kiáltások közepette.

A képet az egyetlen szembe jövő töri meg. Üdvözöl, de láthatóan nincs mondanivalója. Ekkor kerül a szemem elé a busz.

A mi buszunk. A képe összenőtt a faluval. Egymás részévé váltak. Tizensok éve minden este ugyanott áll. Délelőtt az embernek hiányérzete támad, ha csak a két sáros keréknyomot látja. A buszt mégis valamiféle kettősség jellemzi. A falu része, de mégis az egyetlen rész, ami a falut egy más térbe helyezheti. A színe is megkülönbözteti. Sosem fényezték át. Ebből következően a városi állomáson senki sem nézi az iránytáblát. A színe vonzza az utasokat. Ezenkívül az egyetlen fényes dolog a faluban. Az évtizedes eső, köd, napsütés kikezdi a házfalakat, a fákat, a kerítéseket. Mindent. A busz azonban ötévente újra van fényezve, büszkén fürödve a napfényben. Meg is szokták jegyezni a faluban.

A busz mögötti utcába már a sárga kadmiumlámpák fényénél fordulok be. Ismét a csend uralkodik, amit a kiskapu nyikorgása tör meg. Barna négylábú üget elő a ház mögül, és kéznyalintással üdvözöl.

 

Hazaértem...


ON

Törölt nick Creative Commons License 2018.10.05 0 2 64264

jah amikor már azt hitted hogy többen már nem férnek fel, és te állsz az első ajtóban, majd a következő megállóban még nyolcan felszálltak.

A régi szép volános idők.  :-)

Előzmény: MCA-001 (64263)
MCA-001 Creative Commons License 2018.10.05 0 0 64263

Anno koleszos koromban a vasárnap esti utazások sokkal durvábbak voltak a képen látható állapothoz képest.

Előzmény: dundalk (64262)
dundalk Creative Commons License 2018.10.05 0 0 64262

Az ember aki még nem látott buszt péntek délután:

https://index.hu/belfold/2018/10/05/ugy_nezett_ki_ez_a_bekes_megyei_busz_pentek_delutan_mint_egy_indiai/

 

Hány ilyen képet lehetne beküldeni péntek délutáni járatokról vajon?

MCA-001 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 64261

Hamarosan felújításra megy pár DDKK-s jármű:)


Rövid meghatározás:

 

Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. tulajdonában lévő autóbuszok felújítása, vállalkozási szerződés keretében.

IRIZAR Intercentury (15 m) 1 db + 1 db opció

IRIZAR Intercentury (13,5 m) 1 db + 1 db opció

IRIZAR Century, Capacity (12 m) 1 db + 2 db opció

IKARUS E94 (13,5 m) 2 db + 1 db opció egyszerre

 

A beszerzés végleges összértéke (áfa nélkül)

Érték áfa nélkül: 177 670 000.00 HUF

 

A nyertes ajánlattevő neve és címe

AUTÓ UNIVERZÁL Járműjavító Szolgáltató, Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
EKRSZ_42103002
Csáktornyai Utca 6.
Kecskemét
6000
Magyarország
Telefon: +36 305952033
E-mail: orsolya.labancz@auto-univerzal.hu
Fax: +36 76-506-781
NUTS-kód: HU331A nyertes ajánlattevő kkv: nem

 

A nyertes ajánlattevő neve és címe

KAPOS Járműgyártó és Javító Zártkörűen Működő Részvénytársaság
EKRSZ_42206976
Füredi Utca 180
Kaposvár
7400
Magyarország
Telefon: +36 82321944

 

trizs77 Creative Commons License 2018.10.02 0 0 64260

a VOLÁNBUSZ topikban vannak a válaszok.

Előzmény: Beavis Butt-Head (64259)
Beavis Butt-Head Creative Commons License 2018.10.02 -1 0 64259

Itt van ez a cikk a Volánbusz ráncajtós 280-asainal kivonásáról:

 

http://iho.hu/hir/ismet-lezarult-egy-korszak-a-volanbusznal-181001

 

nekem viszont hiányzik belőle az, hogy léteztek 2-4-0-4-es ajtóelrendezésű buszok is, gyerekkoromban többet is láttam az Engels téri pályaudvaron. Valaki tud ezekről többet mondani, vagy akár még képet is idetenni?

-Smiley- Creative Commons License 2018.09.25 0 0 64258

Nem fogják megszűntetni mivel a buszok feltárják az adott települést, a vonat meg megáll a város szélén.  Józan paraszti ésszel úgy kellett volna megépíteni egy egy ilyen vonalat hogy 2 vágányos pálya végig, egy egy település esetén több megállóhely kijelölése, vagy ahol szükséges a városszéli megállóhelyek áthelyezése a városközpontba, valamint például Egom esetén nem a város szélére leb4szni a végállomást hanem bevinni a városközpontba.   Na ha ez megvalósul akkor meg lehet szüntetni a buszokat. Amíg Salgótarján - Bp közöttt bohóckodunk 1 db uzsgyival amiről át kell szállni és a menetidő duplája mint az autópályás buszokénak addig itt nem lesz versenyhelyzet.  

Egerben dettó, de azt még könnyebb meglépni ha Felnémet lenne Eger központi végállomása, és az összes Füzesabony felől jövő vonat felnémetig bejárna. 

Előzmény: trizs77 (64236)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.24 -3 4 64257

A jegyeladások a bevételeknek csak körülbelül 18 százalékát adják, a fennmaradó összeg – mivel közszolgáltatók vagyunk – a központi költségvetésből származik.

 

 

---------------------------------------------

 

2010-ben ezt, szó szerint ezt,  leírtam ide, ezekre a topikokra, fórumra.

 

Uram Isten.

 

Az a legkedvesebb, hogy fasiszta hazaáruló lettem.

Visszakereshető.

Még ma is aktív topikolók mindennek lehordtak.

Hazugnak, manipulátornak.

Vasútgyilkos címmel jelent meg rólam cikk, nagyobb terjedelemben mint Viktor Brüsszeli csatáiról.

 

Most meg a MÁV vezérigazgató kimondhatja.

Igaz kellett hozzá 8 év.

 

FOMA !

Gondoltad volna ?

Előzmény: Törölt nick (64255)
dundalk Creative Commons License 2018.09.24 0 0 64256

jaja olvastam, vannak benne régen várt kijelentések: "..erőteljesebb és hatékonyabb fellépésre van szükség a menetrend további összehangolása érdekében"

Előzmény: Törölt nick (64255)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.24 0 0 64255
Előzmény: dundalk (64254)
dundalk Creative Commons License 2018.09.24 0 0 64254

további adalék az új főnitől:

https://index.hu/gazdasag/2018/09/24/mav-vezer_veszelyes_uzem_vagyunk/

 

"..újra kell gondolni az ország teljes személyszállítását" mondják bő 1 évvel a piac nyitás előtt. számolta valaki hány ilyen hangzott el az emúlt 15-20 évben?

 

és még egy költői kérdés. Ha átnevezik a Volánokat közlekedési központoknak, akkor mi a francért hívják őket még mindig Volánoknak?

 

((Némelyik KK még a volános domain nevét is eldobta, hogy ne kelljen évi nettó 2500 forintot fizetni és az évek alatt széthivatkozott url-t átirányítani a közöss KK megfelelő oldalára.)) 

Előzmény: dundalk (64229)
Dudari Creative Commons License 2018.09.23 0 0 64253

Az se mellékes, hogy menetközben hány felszálló (leszálló) van, mennyit időt vesz el a jegykiadás stb.

Vasútnál ha benn áll egy csuklós és az utas később veszi észre az érkező távolságit máris 1 perc idővesztesség.

Előzmény: Cpt.Dave (64251)
Dudari Creative Commons License 2018.09.23 0 0 64252

A domborzat közbeszól, Eger patak völgyét követik, de az helyes meglátás, hogy a 102 es káli csomópont felé lehetett volna rövidíteni Andornaktálya után.

Amúgy az expressz/gyorsjárat mentesítő másodrész korszakban a sofőrök a legváltozatosabb útvonalakat választották.

a. Gyöngyös toronyház , akkor is ha ott nem állt meg.

b. Ludas

c. Kál pl.: ANT214 CJZ232

d. Füzesabony GSG321/Borsod/

Kál és Füzesabony ritka volt, de volt olyan gkv aki kipóbálta.

Akkor nem volt GPS követés pár kilométer eltérés fel se tűnt az illetékeseknek.

A Fónagy féle nyilatkozatokat nem tudom értelmezni felröpen, aztán marad minden a régiben...

Előzmény: trizs77 (64250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!