Te ültél volna a 42-es széken (jobb oldalt, negyedik sor ablaknál.belül.
Azt láttad volna, hogy a 45 ülő utas mellett, van a buszon még 25 álló utas a megengedett 15 helyett.
Levegőt is alig kapsz.
Hétfő reggel 5,10 van és mennél vissza Budapestre (mert egyetemista vagy) és lentről további 30 ember akar felszállni, mert az előző busz (is) ott hagyta őket, akik Szentesig jönnének.
Szentesig van reggel 3-4 járat, Budapestre meg napi 1=egy járat.
Jó, én elég békés ember vagyok ilyen helyzetekben, de biztos forrt volna a fejem, ha azt látom, hogy a gkv. jóízűen falatozik, amíg a többiek ölik egymást.
Amúgy a jog szerinti, szó szerinti szabály - akkor a következő képen hangzott :
..."....Amennyiben az autóbusz megtelt, a buszvezető köteles a még várakozó utasokat szóban tájékoztatni, a következő azonos útvonalon érkező/induló járat várható érkezéséről, majd a megállót biztonságos módon elhagyni...."
Ez nálam azt jelentette volna, hogy megérkezem Nagymágocs vendéglőhöz, ahol két megálló volt.
De a budapesti busz egyikhez se állt be (szokásjog) hanem a tér közepén megállt, ahol várta kb.
30 fő. Kiszálltam volna és közlöm az utasokkal, hogy :
....."...Sajnálatomra nem tudom Önöket elvinni, de holnap reggel, ugyanekkor jön a következő busz, az elviszi Önöket........."
Ez lett volna hót szabályos, 101%-ig szabálykövető.
De mivel arra felé minden busz IK-266 volt amire mindíg annyian szálltak fel, ahányan még a lépcsőre is felfértek, a kedves utazó közönség nehezen értette meg, hogy a naponta egyszer jövő budapesti Ik-255 miért csak 59 főt akar szállítani.
Mivel a verbális kommunikáció a leendő utas jelöltek felé nem működött, nem működhetett, hisz egymással kiabáltak, nem is figyeltek rám, ezért döntöttem a békés, veszekedés nélküli, de radikális megoldás mellett.
Használt.
Nem volt szabályos amit csináltam, de hatásos volt.
Nem lehetett volna beállni a megállóba, nem kinyitni az ajtót, valamilyen jól érthető jelzéssel megmagyarázni az okot, és továbbindulni 0 perc késéssel? Vagy ennyire éhes voltál? (És ha nem állt volna a megállóban senki, akkor meddig vezettél volna éhesen?)
Anno anno Nagymágocs Vendéglő világvárosi megállóban, a 44 ülő + 15 álló helyes Ik-255-re, még fel akart szállni +20 fő.
Már az előző busz se vitte el őket.
Amúgy igazuk volt.
Nem hallgattak rám.
Ok.
Joguk.
Közöltem, hogy akkor megyünk tovább ha 59 főnél egy utassal se lesz több a buszon.
Majd leszálltam és bementem a vendéglőbe.
Kértem vmi kaját.
Közölték, hogy kora reggel van (5 óra 10) még nincs meleg kaja.
Ok.
Mi van.
Semmi.
Ha megvárom, csinálnak rántottát.
Megvárom?
Megvárom válaszoltam.
Rendeltem hagymás rántottát, majd leültem.
A kocsma előtt kb. 5-8 méterre állt a buszom, dugig.
Előtte még 20-30 ember azokkal veszekedett, akik fent voltak, hogy menjenek beljebb.
Anyázták egymást.
Közben 30 perc múlva (kb. 5,40-kor) megjött a következő Orosháza-Szentes járat, ami a kocsmától kb. 30 méterre lévő kis utcai megállójába állt be szabályosan.
Utast cserélt kb. 3 perc alatt, majd tovább ment.
Az én buszomon az amúgy Szentesre tartó diákság hatalmas anyázásba kezdett, de nem engem szidtak, hanem azokat akik felfelé tolakodtak.
Egy utasom elkezdett sírni, egy meg rosszul lett, de erről meg én nem tudtam, mert én bent ültem a kocsmában az ablaknál:
- néztem az ablakon át a buszomat és a buszom előtti történéseket,
- ettem a rántottát.
Az igazi indulási idő után 39 (!) perccel jött a hirnök, hogy már csak 59-n vannak a GC 93-81 frsz-ú Ik-255-ös buszon.
Ok.
Akkor menjünk.
Fizettem.
Felszálltam.
És igen lassan, biztonságosan elzörögtünk Derekegyház-Szentes felé.
volt aki csak leállította a buszt jelezve, hogy akkor megyünk tovább, ha mindenki felszállt
Anno diákjáraton sofőrbá megpróbálta ezt a módszert. Semmi. Hátrakiabált, hogy "éjfélig ráérek!" Drága utastársaim kórusban: "Mi is!" És sok változás nem történt. Majd hátrakiabált, hogy menjenek már beljebb. Akkor nagy nehezen megmozdultak.
haha. a vezető meg vérmérséklettől függően igazította az utasokat. Volt amelyik leszállt és a hátsóajtónál oda szólt, hogy menjenek el hátra, volt aki csak leállította a buszt jelezve, hogy akkor megyünk tovább, ha mindenki felszállt (konfliktus kerülő fajta, majd az utasok rendezik egymást) :)
A 90-es évek végén sokkal durvább zsúfoltságok voltak ennél, nem csak pénteken, hanem napi szinten.
... A busz döccenve fordul a bekötőútra. A néhány utas a távolba révedve ül elszórtan. Ketten készülődünk leszálláshoz.
A szemközti megállóban egy macska érdeklődve figyeli, ki érkezett meg. Nem az akit várt. Fázósan kuporodik a pad alá. A másik leszálló fáradt tekintettel, szótlanul búcsúzik. Hosszú volt a szombati műszak. Sapkáját mélyen a fejébe húzva a másik irányba indul el. A nehéz nejlonszatyortól oldalra hajolva baktat.
A busz hangját még egy ideig hallani, de a falu végi domb már azt is eltakarja. Talpam alatt csak a kövek csikorognak, amik valaha az utat alkották. Ma már az átmenetet képezik az út és a fű között. Orromat a vizes fa kesernyés füstje csapja meg. A házak némán ülnek a szürkületben. Sok ablak sötét. Másokban kékes derengés jelzi, hogy otthon vannak.
A falura egyetlen hatalmas ködfelhőként ereszkedik a csend. A csend, ami mindenhová behatol: a félig leomlott tető alá, a tavalyi farakás réseibe, a túkól szalmájába. Az ember agyában ez a csend hangosabb, mint bármilyen zaj. Elkerülhetetlen, általános.
A csend szanaszét kiáltja az ellenkezőjét is: mi minden történt ezekben az udvarokban a múltban. Emelt hangon kergették a baromfiakat a kocsi útjából. A kocsis is ideges, mert tolatva kell az udvarba hajtani, és a rakomány káposzta minduntalan legurul. Még az eső előtt kellene mindent lerakni. A szomszéd bognárműhelyben éppen a cimbora tengelyét javítják harsány kiáltások közepette.
A képet az egyetlen szembe jövő töri meg. Üdvözöl, de láthatóan nincs mondanivalója. Ekkor kerül a szemem elé a busz.
A mi buszunk. A képe összenőtt a faluval. Egymás részévé váltak. Tizensok éve minden este ugyanott áll. Délelőtt az embernek hiányérzete támad, ha csak a két sáros keréknyomot látja. A buszt mégis valamiféle kettősség jellemzi. A falu része, de mégis az egyetlen rész, ami a falut egy más térbe helyezheti. A színe is megkülönbözteti. Sosem fényezték át. Ebből következően a városi állomáson senki sem nézi az iránytáblát. A színe vonzza az utasokat. Ezenkívül az egyetlen fényes dolog a faluban. Az évtizedes eső, köd, napsütés kikezdi a házfalakat, a fákat, a kerítéseket. Mindent. A busz azonban ötévente újra van fényezve, büszkén fürödve a napfényben. Meg is szokták jegyezni a faluban.
A busz mögötti utcába már a sárga kadmiumlámpák fényénél fordulok be. Ismét a csend uralkodik, amit a kiskapu nyikorgása tör meg. Barna négylábú üget elő a ház mögül, és kéznyalintással üdvözöl.
nekem viszont hiányzik belőle az, hogy léteztek 2-4-0-4-es ajtóelrendezésű buszok is, gyerekkoromban többet is láttam az Engels téri pályaudvaron. Valaki tud ezekről többet mondani, vagy akár még képet is idetenni?
Nem fogják megszűntetni mivel a buszok feltárják az adott települést, a vonat meg megáll a város szélén. Józan paraszti ésszel úgy kellett volna megépíteni egy egy ilyen vonalat hogy 2 vágányos pálya végig, egy egy település esetén több megállóhely kijelölése, vagy ahol szükséges a városszéli megállóhelyek áthelyezése a városközpontba, valamint például Egom esetén nem a város szélére leb4szni a végállomást hanem bevinni a városközpontba. Na ha ez megvalósul akkor meg lehet szüntetni a buszokat. Amíg Salgótarján - Bp közöttt bohóckodunk 1 db uzsgyival amiről át kell szállni és a menetidő duplája mint az autópályás buszokénak addig itt nem lesz versenyhelyzet.
Egerben dettó, de azt még könnyebb meglépni ha Felnémet lenne Eger központi végállomása, és az összes Füzesabony felől jövő vonat felnémetig bejárna.
A jegyeladások a bevételeknek csak körülbelül 18 százalékát adják, a fennmaradó összeg – mivel közszolgáltatók vagyunk – a központi költségvetésből származik.
---------------------------------------------
2010-ben ezt, szó szerint ezt, leírtam ide, ezekre a topikokra, fórumra.
Uram Isten.
Az a legkedvesebb, hogy fasiszta hazaáruló lettem.
Visszakereshető.
Még ma is aktív topikolók mindennek lehordtak.
Hazugnak, manipulátornak.
Vasútgyilkos címmel jelent meg rólam cikk, nagyobb terjedelemben mint Viktor Brüsszeli csatáiról.
jaja olvastam, vannak benne régen várt kijelentések: "..erőteljesebb és hatékonyabb fellépésre van szükség a menetrend további összehangolása érdekében"
"..újra kell gondolni az ország teljes személyszállítását" mondják bő 1 évvel a piac nyitás előtt. számolta valaki hány ilyen hangzott el az emúlt 15-20 évben?
és még egy költői kérdés. Ha átnevezik a Volánokat közlekedési központoknak, akkor mi a francért hívják őket még mindig Volánoknak?
((Némelyik KK még a volános domain nevét is eldobta, hogy ne kelljen évi nettó 2500 forintot fizetni és az évek alatt széthivatkozott url-t átirányítani a közöss KK megfelelő oldalára.))
A domborzat közbeszól, Eger patak völgyét követik, de az helyes meglátás, hogy a 102 es káli csomópont felé lehetett volna rövidíteni Andornaktálya után.
Amúgy az expressz/gyorsjárat mentesítő másodrész korszakban a sofőrök a legváltozatosabb útvonalakat választották.
a. Gyöngyös toronyház , akkor is ha ott nem állt meg.
b. Ludas
c. Kál pl.: ANT214 CJZ232
d. Füzesabony GSG321/Borsod/
Kál és Füzesabony ritka volt, de volt olyan gkv aki kipóbálta.
Akkor nem volt GPS követés pár kilométer eltérés fel se tűnt az illetékeseknek.
A Fónagy féle nyilatkozatokat nem tudom értelmezni felröpen, aztán marad minden a régiben...